Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Sven-Rune »

Jeg syns faktisk Frodo klarer å være objektiv og klar i hodet i sine kommentarer!

Men Frodo, det er flere gode eksempler på spisser/vinger som er omskolert til gode forsvarsspillere! Jeg kan nevne Ronny Johnsen (selv om jeg syns han var oppskrytt på slutten) og Mounir Hamoud som etter omskolering spilte seg inn i landslagsdiskusjonen (og så ut av den igjen).

Misunnelig? Ja du burde nå være misunnelig på den vakre gule velkomponerte drakta med sin tilpassede reklame som du i sin tid ikke trodde vi kom til å få :wink:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by bjornage »

Frodo Baggins wrote:Missunnelig??? Nevn en ting jeg som TIL supporter skal være missunnelig på Glimt for? :shock:
Et åpent og inkluderende supporterforum som tar i mot rakved nordfra som deg og Brutus med åpne armer :wink:

Leste intervjuet med Sylling Olsen i dag. Ikke noe snakk om å spille på back, men at han kan bidra i alle posisjoner på øvre halvdel i banen - og nevner at han spesielt har blitt bedre å jobbe "begge veier" under tiden i Aafk.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Frodo Baggins »

Sven-Rune wrote: Men Frodo, det er flere gode eksempler på spisser/vinger som er omskolert til gode forsvarsspillere! Jeg kan nevne Ronny Johnsen (selv om jeg syns han var oppskrytt på slutten) og Mounir Hamoud som etter omskolering spilte seg inn i landslagsdiskusjonen (og så ut av den igjen).
Er ikke noe problem å finne gode eksempler på vellykkede omskoleringer. Men det jeg stusset på var det å låne inn en spiss/kantspiller for å omskolere han til back når det er 12 kamper igjen av sesongen. Det ville vært helt bak mål i mine øyne.
eiriksin wrote:Pdd har vi 22 (snart 23) spillere i egen tropp der 7 (8) av dem er unggutter fra distriktet. Og da har jeg regnet med Stensland som vi knapt har sett på lenge.
I følge glimt.no så er troppen på 25 spillere. Men når det er sagt så er jeg fullstendig klar over at Glimt.no ikke er så veldig oppdatert til tider.
mortsto wrote:Som tidligere nevnt er det vel ingen problemer med å hente inn forsterkninger på lån så lenge en har kontroll på lønnsbudsjettet? Glimt har signalisert at de har en, til adeccolag å være, god sum penger de kan forsterke laget med. I tillegg har Glimt et par spillere på utgående kontrakter, som helt sikkert forsvinner, og nå tre spillere på leiekontrakt. Hvis du har gode argumenter mot dette, så er det flott om du klarer å legge disse frem, istedet for å gjenta de samme gamle.
At Glimt har økonomi til å hente inn forsterkninger har jeg ikke betvilt. Men det jeg stusser på er den litt kortsiktige tenkingen man tydeligvis er inne i selv om man har midler til å hente spillere. En ting er å rykke opp, men det er vel så viktig å bygge en slagkraftig stamme i laget mens man er i Adecco, som har potensiale til å klare overgangen til TL. At man velger å bruke lønnsmodler på ett kortsiktig lån av en middelmådig spiller som snart er 30 år, skurrer i mine øyne.
Kan godt hende at det ikke var så mange andre aktuelle, men det skulle forundre meg. Og jeg lurer litt på om ikke Glimt er litt på bakbeina når det gjelder speiding. Og for meg så virker det som om at ting ikke har gått som planlagt, og at man litt panisk forsøker å finne på noe.

Nå er jeg ikke motstander av å låne spillere. Lånet av f.eks Wemberg var smart. en ung spiller med potensial, som man får testet før ett evt. kjøp.

Men hele min skepsis til MSO, går på alder, og at han neppe er så mye bedre enn de som er i stallen. Samtidig som det sender ett klart signal til Viljar N. Og Erlend R. at dere stiller som 5-6 i køen om å spille ving. Tydeligvis så er tilliten til disse 2 på ett lavmål i trenerteamet.

Og for the record, Glimt har 4 ikke 3 spillere på lån :
Wemberg, Badou, Berntsen og Sylling Olsen
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Kesseboy »

Nå vil jeg ikke inngå i noen polemikk rundt dette, men; "Nye Glimt" var vel ikke noe som skulle være spikra fra 1.1.12, men en ambisjon om hvordan klubben skulle utvikle seg over tid?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by RaymondEngmark »

Sier meg litt enig med Frodo når det gjelder MSO. Med mindre han er god nok til å starte 80% av kampene som gjenstår er det helt bak mål.

Også syntes jeg også han har rett når det gjelder den lokale talentutviklingen faktisk. Vi har hele tiden snakket om (i allefall før det begynte å spøke for opprykket) at vi skulle mobilisere i Adeccoligaen, og få spillertyper som Berntsen til å blomstre, for så å returnere til Tippeligaen med en solid lokal stamme av unge talenter.

Men dersom spillere som Viljar Nordberg og Erlend Robertsen ikke får spillt seg varm når vi ligger på midten av adeccoligaen, nårtid skal dem da gjøre det? Samme gjelder forsåvidt Ulrik Saltnes, Bjørn Otto Willasen, Morten Konradsen og til dels Ulrik Berglann.

Dersom vi klarer opprykket kommer vi nok til å forsterke med en 3-5 spillere av god kvalitet, og hvor blir det da av den lokale talentstammen? Når det er sagt så er det selvfølgelig galskap å ikke hente inn spillere dersom dem kan snu trenden i Glimt og sende oss opp allerede i år. Men dersom det ikke skjer, så har vi gjort noe veldig feil i satsningen vår.
Kristatistisk
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Frodo Baggins »

Kesseboy wrote:Nå vil jeg ikke inngå i noen polemikk rundt dette, men; "Nye Glimt" var vel ikke noe som skulle være spikra fra 1.1.12, men en ambisjon om hvordan klubben skulle utvikle seg over tid?
Oppfattet det som rettesnoren som skulle leves etter at klubben ble reddet. Men det kan jo hende at dette var en målsetning som ikke har noen dato, men er mere uforpliktende.
Men utfra hva Ørjan Berg sa i denne artikkelen : http://www.arntzen.info/2011/10/%E2%80% ... %E2%80%9D/ så trodde jeg at dette var mere eller mindre fastsatt.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by mortsto »

RaymondEngmark wrote:Sier meg litt enig med Frodo når det gjelder MSO. Med mindre han er god nok til å starte 80% av kampene som gjenstår er det helt bak mål.

Også syntes jeg også han har rett når det gjelder den lokale talentutviklingen faktisk. Vi har hele tiden snakket om (i allefall før det begynte å spøke for opprykket) at vi skulle mobilisere i Adeccoligaen, og få spillertyper som Berntsen til å blomstre, for så å returnere til Tippeligaen med en solid lokal stamme av unge talenter.

Men dersom spillere som Viljar Nordberg og Erlend Robertsen ikke får spillt seg varm når vi ligger på midten av adeccoligaen, nårtid skal dem da gjøre det? Samme gjelder forsåvidt Ulrik Saltnes, Bjørn Otto Willasen, Morten Konradsen og til dels Ulrik Berglann.
Jeg gidder ikke å bekymre meg for hvorvidt MSO er god nok eller ikke før jeg har sett ham i aksjon. Å hente "halvgamle, skadeplagede spillere" er blitt kritisert både ift Berg og Knarvik, og disse har vist seg å være solide forsterkninger. Synes også spillerne som trenerne har hentet inn vitner om at de har et godt øye for dette, til tross for at jeg ofte stusser på hvordan disse brukes. Å "mobilisere i adeccoligaen" med unge talenter viser seg å være en umulighet, så lenge disse er interessert i å spille på høyeste nivå, og gjerne skifter klubb så fort de får sjansen.
Når det gjelder bruk av unge spillere, så håper jeg de sterkeste kritikerne kan begynne å følge treningene til Glimt for å bekrefte at innsatsen til høyrevingene forsvarer at de får spille på et opprykksjagende lag. Jeg håper også de lokale gutta blir gode nok, men hvis vi skal la talenter få spille, kun for å BLI gode nok, så rykker vi ikke opp.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by RaymondEngmark »

På ett eller annet tidspunkt vil de stagnere med mindre dem spiller kamper på høyest mulig nivå, det finnes det dungevis av eksempler på. En ting er å stille bak Daniel Berntsen på "høyrvingen", men hvordan kan man forsvare å benke Robertsen fremfor en Sané som plutselig ender som midtstopper. Minner veldig mye om noen som famler i mørket dette.
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by bjornage »

bjornage wrote:Tipper han er vår nye høyreback.
10 poeng til meg! 8)
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Novi »

Håper virkelig ikke at det er tilfelle! Mannen gjorde jo tragiske feilvurderinger gang på gang. Han er absolutt ikke noen å satse på som back - fremover har han vist langt bedre takter.
Una mas cerveza.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Boombadila »

bjornage wrote:
bjornage wrote:Tipper han er vår nye høyreback.
10 poeng til meg! 8)
Siden du satte trenerteamet på ideen, må du stille med en kasse med øl på neste forumtreff! 8)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by eiriksin »

Skyld på trenerne som plasserte han på back. Tror vi skal slutte å skylde på spillerne, de er mer enn gode nok. Det er trenerne som gjør dem dårlige...
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Novi »

Ingen som har kritisert spiller her. Han gjorde en dårlig jobb som back, så håper ikke han blir plassert der igjen. Men kjenner jeg trenerteamet riktig så vel de en helt annan kamp enn oss andre.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by bjornage »

Jeg så ikke kampen, men AN mener han var solid i de defensive oppgavene.

Forøvrig innkasserer jeg bare 5 poeng siden han spilte venstreback.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Cheese Smirnoff »

Trenerne har hentet nok en potet. Hvor spiller Sylling Olsen neste kamp? Jeg gjetter på sentral midtbane, siden Christian Berg blir satt som midtspiss. Vini Dantas på høyreback.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Zann »

Jeg synes ikke Sylling Olsen var blant de verste i går. Jacobsen slet langt mer med presisjonen på motsatt side.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by eiriksin »

Staurvik var blant de verste :-)
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by eiriksin »

Andre målet på 3 kamper? I den han ikke scoret spilte han back.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Zero »

"Det skal være et helvete å møte Glimt"

http://www.an.no/glimt/article6250276.ece
Stian Sommerheim
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Novi »

"Dette handler bare om en eneste ting. Man må opptre profesjonelt ute på banen."

Det sitatet har dem kunne hentet fra forumet for 2 år siden. Manglende profesjonalitet fra kampen blåses igang har vært den største bidragsyteren til å holde oss i Adecco. I fjor slet vi mye med tidlig mål i mot, rett og slett for at man ikke er på stasjon fra første minutt. I år har vi også sluppet inn alt for mange mål pga det som MSO prater om - og da hjelper det ikke å hente nye spillere (med mindre man henter 11 nye, eller at de man henter har nok autoritet og pondus til å splitte over på resten av spillergruppa).
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Cheese Smirnoff »

Utrolig at det må en spiller til for å påpeke dette...
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Kesseboy »

Synes vel ikke han var den som gikk først i krigen i dag, dog. Men god kamp likevel.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by eiriksin »

Kanskje han ikke trengte siden de andre hørte på han? Jeg syns han virker som et bra lån, ville beholdt han.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Shredd »

Bra kjøp indeed, for noe lån er han jo ikke. 4 mål på sine 6 kamper må man kalle godkjent og vel så det. Håper det fortsetter.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by mortsto »

Sylling er så vidt jeg vet på lån/leie ut sesongen. Men han har helt klart gjort sakene sine bra. Håper bare han ikke får den formduppen som mange får etter noen måneder i klubben.
Post Reply