Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Shredd »

Han er fristilt fra Aafk, og er på kontrakt i Glimt bare ut sesongen. Så skal man evaluere om man vil ha han med videre, og om han vil være med videre selvsagt. Eller er jeg helt på bærtur her? Tilbake til Aafk skal han ihvertfall ikke.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Cheese Smirnoff »

http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 248223.ece

Sylling Olsen gikk fra Aalesund til Glimt på permanent overgang ut året, ja.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by G-s-enz »

Har visst seg som ei meget god signering,håpe vi får beholdt han også neste sesong :)
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Vegard »

Han har et enormt målsnitt. Fem mål på syv kamper gir et snitt på 0,71.

Kun Tore Andreas Gundersen (Hamkam) er bedre med 16 mål på 22 kamper, som gir et snitt på 0,73.

http://www.nifs.no/toppscorer.php?land=1&t=6&u=7638
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Frodo Baggins »

Vegard wrote:Han har et enormt målsnitt. Fem mål på syv kamper gir et snitt på 0,71.
Han har tydeligvis ikke vent seg til Glimt mentaliteten enda, så derfor har han ett godt snitt. Men bare vent, etter en god treningsvinter sammen med Glimt så er han nok der han hører hjemme, altså med en fallende kurve.. :wink:
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by bjornage »

Det der skal vi ikke spøke med. Det er bare å se på f.eks Vegard Braathen som knapt fremstår som en skygge av den spilleren han var da han kom. Det samme kan vi si om Knarvik som har vært forferdelig svak i høst, samt Wemberg som jeg syns var lovende i starten men har blitt helt krise fra og med i sommer.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Knuta »

Ja Glimt lager gråstein av gull. Alt for mange eksempler på dette de 3 siste årene. Hvorfor?. Treningskultur, motivasjon, dårlig coaching, dårlige treninger. Jeg vet ikke hva. Noe fundamentalt feil er det.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Frodo Baggins »

Knuta wrote: Hvorfor?. Treningskultur, motivasjon, dårlig coaching, dårlige treninger.
Ingen klubber treffer 100% med signeringene.. Men når man bommer oftere enn man treffer, og mange "gode" spillere har en dårlig utvikling etter å ha kommet til en klubb, så er det ikke tilfeldig. Dette har med prestasjonskultur å gjøre.

I Glimt er det totalt mangel på dette, noe middels resultater i Adecco viser. Dårlig prestasjonskultur, gir dårligere spillere, så enkelt er det.

Skal man få bedre uttelling på spillerne, så må dette heves: både på treningsfeltet, men også utenfor banen. Kosthold, restitusjon, og seriøsitet. Det nytter ikke å bare være idrettsutpver mens man er på treningsfeltet og i kamp. Man må være det ellers også.

Prestasjonskulturen i Glimt er p.t totalt fraværende.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Cheese Smirnoff »

Frodo Baggins wrote:Skal man få bedre uttelling på spillerne, så må dette heves: både på treningsfeltet, men også utenfor banen. Kosthold, restitusjon, og seriøsitet. Det nytter ikke å bare være idrettsutpver mens man er på treningsfeltet og i kamp. Man må være det ellers også.
Man kan si mye om slappe spillere, men det er treneren som skal sette krav og se til at slike ting blir gjennomført. I tilfellet Tommy Knarvik sa jo han når han kom at han var 100% motivert, mens nå ser det ut som om han bare har 10% igjen. Kanskje ikke så rart når man er på slutten av karrieren og kommer til en klubb hvor det ikke blir stilt krav til noe som helst. Tror ikke det er særlig motiverende å gi 100% blant spillere som gir 50%. Dette vet nok Stefan Johansen mye om.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Frodo Baggins »

Cheese Smirnoff wrote: men det er treneren som skal sette krav og se til at slike ting blir gjennomført.
Akkurat det er ett vesentlig poeng i en prestasjonskultur. Når man har trenere som ikke lager treningsplaner, og som ikke gidder å levere eksamensoppgaven etter endt trenerkurs, så er man langt unna en prestasjonkultur i mine øyne.

Skal man oppnå prestasjonskultur så må man ha utøvere som vil bli gode, og gode trenere/ledere som vet hva det vil si å trene andre til å bli gode. Om Glimt har de trenerne er jeg meget skeptisk til.

Dagens trenerregime startet dårlig allerede i fjor høst, da de skippet treningene, og mente at egentrening var veien å gå. Vi var vel noen her på forumet som var skeptiske til den varianten da den ble kjent..
For å sitere Eggen: Jeg har ikke hørt om svømmere som ikke svømmer.
Skal man bli en god fotballspiller så må man trene med ball, terpe detaljer. Egentrening som å løpe alene langs en landevei er totalt bortkastet.
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Novi »

Eggen er jo selge guru'en når det kommer til å lage en prestasjonskultur. Mannen sto jo og kjeftet for full hals om spillere ble slappe når dem ledet 4-0. I Glimt så skal det ikke mer til enn at man har et par gode sjanser, så tror man plutselig at dette blir lekent lett.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Frodo Baggins »

Novi wrote: I Glimt så skal det ikke mer til enn at man har et par gode sjanser, så tror man plutselig at dette blir lekent lett.
Noe som viser mangel på prestasjonskultur. Man blir lett fornøyd..
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Novi »

Dette er nok off-topic ifht. MSO ;)


Men ja, flere her inne som har poengtert mangel på fokus og kvalitet i det man gjør. Vi har sett det tidligere også, men det har sjeldent fått gå mer enn 7-8 kamper før det tas en skikkelig oppvask (eks. Fredrik Kjølner). Nå har vi sett samme mangel på innsats og fokus i flere sesonger, men har regelrett skyldt på dårlig trener (Kåre), nye trenere (Cato/TKS), og dårlige trenere (Cato/TKS igjen). De to sistnevnte er ikke mye å skryte av som trenere, men det er absolutt en mangel av nødvendig vinner-kultur i hele klubben.

Finnes sikkert de som kan skrive masteroppgave om Glimt's utvikling siden 2007 og til nå, men jeg nøyer meg med å oppsummere at fokus på økonomi har gjort Glimt til en bedrift som går greit, men tatt svært mye fotball ut av bedriften. Det har jeg sagt helt siden BTH startet i Glimt, men man har jo ikke lov til å klage på en mann som gjør rødt om til svart... Faktum er at for å kutte så mye i kostnader har man også tapt mye som de kostnadene skapte av verdier. Ukultur ifht trening og kosthold har vært i Glimt lenge, men spillergleden, målene og resultatene har man fått med jevne mellomrom. Dette er nå fraværende.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Frodo Baggins »

Novi wrote: Faktum er at for å kutte så mye i kostnader har man også tapt mye som de kostnadene skapte av verdier. Ukultur ifht trening og kosthold har vært i Glimt lenge
Det er klart, kutter man stort i kostnadene så mister man noe. Men alikevel: Glimt har ett stort budsjett sett i forhold til hvem man konkurrerer med.
Å skape vinnerkultur, både mht. trening, kosthold etc. er stort sett gratis. Det koster ikke mye å være bevist på hvordan man blir god.
Så har man ett tilbud på Mørkved, hvor man kan få ekstra oppfølging ift. testing, kosthold osv. på Universitetet. Ut fra hva jeg hører, så brukes dette lite eller ikke i det hele tatt. Hvorfor ser man ikke nytten i dette tilbudet?
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Novi »

Det kommer vel av den kulturen som er. Man er ikke ydmyke nok til å forstå at man hele tiden er nødt til å forbedre seg på alle punkter, og man blir nok altfor lett fornøyd med seg selv. Det som gjør at man aldri klarer vinne flere kamper på rad, eller i det hele tatt spille flere gode kamper. Snakkes om å ta med seg gode erfaringer fra kamper o.l., men man ser jo hva som skjer etter å ha slått LSK ut av cupen.

En av de viktigste oppgaven til den nye treneren blir å bygge selvtillit og vinnervilje, samtidig som han får spillerne til å forstå at man aldri er utlært.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Vegard »

Frodo:
Jeg kan til enhver tid taste fram opptaket fra kvartfinalekampen TIL - Bodø/Glimt på min CD-boks. Bildene viser et glimtlag som er fullt på høyden med Tromsø, et TIL som nå jager gull i TL. Skulle ikke forundre meg om gutan også ville slitt litt i adecco.

Så slutt med svartmalingen :wink:
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Frodo Baggins »

Vegard: har ikke noe problem med å innrømme at Glimt spilte en god kamp mot TIL i cupen.. bevares, det ble jevnere enn det jeg syntes var behagelig.

Men når det er sagt, det er da ikke noe unormalt at ett dårligere lag mobiliserer voldsomt til det som for de fremstår som årets kamp.. Skal man bruke den retorikken: Glimt slet mot Nardo i cupen, ergo så ville Glimt neppe hevdet seg i de lavere divisjoner i Trøndelag.. Men det er jo noe som heter at : selv blind høne finner korn.. :wink:

Men bevares, sett fra mitt synspunkt som TIL supporter så er det jo egentlig topp at Glimt surrer seg lenger og lenger ned i Adeccosumpen, og nærmer seg utviklingen til Bryne eller Moss. Gamle TL lag som ikke klarer å komme seg opp igjen,og som etter x antall år i Adecco ender opp med å kjempe i bunnen.

Men sett utenfra, så er det interessant å se på hva Glimt gjør og diskutere det, mye av det de har gjort det siste året har jeg ment har vært hull i hodet, som:
- Treneransettelsen (Voksenopplæringsprosjekt i mine øyne)
- Egentreningsperioden (total idioti)
- Oppkjøringen, med mangel på treningkamper i perioder
- Markedsføring av klubben
- Mangel på åpenhet i klubben ( selv politbyrået i gamle Sovjetunionen fremstår jo som åpent i forhold til Glimt)
- Å ansette X antall gamle Glimtkompiser i det sportslige apparatet.
- Talentene "dør" når de kommer opp på a-laget, ref : Robertsen, Nordberg, Berglann

Nå skal det sies at det er endel ting som er bra:
- Økonomien er solid.
- Det produseres talenter.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Zero »

Bor du i Bodø Frodo? Ellers synes jeg det er meget bra å få satt på papiret, sett fra andre's (ikke supportere) øyne hvordan andre oppfatter Glimt.
Da kommer mitt sp.mål til deg....: Er det plass til TIL og Glimt i tippeligaen? savner du oss? :-)
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Frodo Baggins »

Zero: har bodd i Bodø i 18 år, så kjenner mange der.

Og ja, det er plass til begge i TL, savner kampene mot Glimt . Det er noe eget med "lokal" oppgjør. Uten å si noe stygt om hverken Sogndal, Sandnes, Hønefoss osv. så er det noe annet med TIL-Glimt.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Zero »

Ja helt enig der, savner å "hate" TIL :-p
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Vegard »

Er han en del av 2013-stallen?
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Ville Lehtinen »

Et kjapt Twittersøk ga dette resultatet:
22. Jan - Kristian Stenerud ‏@SMPKristian
Magnus Sylling Olsen tilbake på AaFK-trening i Sunnmørshallen nå. Usikkert om det er for å holde form, eller et eventuelt "prøvespill".
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Shredd »

Scora for Aafk idag
Glenn P
Posts: 2834
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Glenn P »

Prøvespill der da
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Sulliken »

Spilte sammen med resten av Mjøndalen en nesten perfekt kamp.

Det er nesten sånn at Glis skulle ha tatt turen til Mjøndalen bare for å få et par siste rop med:

Magnus Sylling Olsen
KAN DET SCORES?
Magnus Sylling Olsen
KLART DET KAN!
Melodi: Byggmester bob, obviuosly.

Hadde vært morsomt om han hadde fått returen til TL etter at først Aafk ditchet han, så Særp. Han er enda god nok for TL.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply