Spillertråd: Abdurahim Laajab

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by bjornage »

"Ibba" er klar for Glimt, og har signert en kontrakt ut 2015-sesongen.

http://www.glimt.no/latest-news/article ... -bodoglimt

Må si dette er en spennende type. Har ikke sett så mye av han selv, men meningene virker å svære delte ellers blant de som har fulgt han tidligere. Jeg er, som vanlig, forsiktig optimist.

Velkommen!

http://www.youtube.com/watch?v=gC6n2v-3fLQ

Det jeg umiddelbart liker med det han viser her er at han ikke er redd for skyte. Etter flere år med skuddvegring i Glimt har vi kanskje en som tør å klinke til litt oftere.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by MhepA »

Lykke til :glimt
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by G-s-enz »

Spennende signering spør du meg,bli enten himmel eller helvette trur jeg :)

Tydelig at han like JHH som trener sida han velge å returnere under vingene hans.
Han har jo prestert bra under JHH før og han har helt sikkert utvikla seg sida den tida :)

edit: Okey MHEPA du fjerna innlegget 8)
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Cheese Smirnoff »

Nå som han er signert er jeg superoptimist til det motsatte er bevist. Håper JHH får han til å blomstre og at han er blir en sterk bidragsyter til opprykket!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Crazy horse »

Jeg ønsker Ibba hjertelig velkommen til klubben. Fint at du ønsker å ta turen nordover når Hæstad fikk kalde føtter av et lite dagsbesøk bare.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by mortsto »

Velkommen skal han være. Kjenner lite til mannen, men satser på at JHH vet at Ibba har kvaliteter vi trenger.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Cheese Smirnoff »

Et lite søk på Twitter, og dette kom opp:
Sotahjørnets Venner ‏@Sotahjornet
Abdurahim Laajab har signert for Bodø/Glimt. Futsalspilleren er dermed ikke lenger et vålerengaproblem. #VIF100
Christian Bjerke ‏@Fotballbjerke
At Abdurahim Laajab får sjanse på sjanse i Tippeligaen/Adeccoligaen er for meg uforstårlig. Holder et normalt 2 divisjonsnivå.
Jeg er sikker (les:håper inderlig) på at Halvorsen vet noe resten av fotball-Norge ikke vet.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Shredd »

Er mest spent på hvor mye man har lagt i bordet for å få Ibba. Han hadde 2 år igjen i VIF, og har man betalt dyre summer her blir jeg ufattelig skuffet.
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by ecke »

Jeg var også svært overrasket over at Ibba var aktuell, men for å sitere meg selv fra oktober 2011 og etter B/Gs kamp mot Strømmen: "Han hadde en fantastisk fysikk og var svært god med ball. Jeg vet lite om farten og avslutningsteknikken, men jeg tenkte at han måtte være noe å prøve som møtende spiss i 4-3-3. Han mistet "aldri" ballen så det ut til."

2006: Sørumsand-treneren mener IBBA, som han kalles, er bedre enn John Carew på enkelte områder. – "IBBA" er like lang som Carew og har en teknikk som gjør Lyon-spilleren til en kylling. I tillegg er han gjennombruddshissig og hurtig, forteller Bottenvik.
2010: Mjøndalen-trener Vegard Hansen er så imponert over det 24-åringen har vist på trening at klubben tilbød ham en toårskontrakt.
2012: VIF-manager Martin Andresen håper Laajab kan få bruk for dribleferdighetene sine i eliteserien kommende sesong. – Han har god fysikker, er rask, har stor gjennombruddskraft og er god én mot én. Det er det vi ser på, spesielt på kantene, sier Andresen til vif-fotball.no.

For å sitere en tidligere trener: "kanskje når han flytter ut av Oslo."
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Shredd »

Veldig overraskende at så mange mener at han er hurtig, jeg synes det motsatte. Han er rask de 3-4 første meterne, men så stopper det liksom opp. Det jeg ser utifra bildet på Glimt.no derimot er at det kan se ut som at Ibba har slanket seg noe, og en lettere utgave er kanskje en raskere utgave, og et bevis på at han tar tak og kan jobbe målbevisst. Om så er tilfellet er det kanskje håp om å få se en spiller som gjør jobben begge veier, og som er begynt å opptre professjonelt. Er fortsatt skeptisk til Ibba, men han skal få lov å til å vise seg fram før jeg dømmer dette. Likevel mener jeg det blir feil å sette han på vingen, for gode innlegg har jeg aldri sett han slå. Fysikken og skuddstyrken taler for ett oppspillspunkt. De har vi 2 av allerede...
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by ingen87 »

Velkommen til klubben Laajab. Selv skulle jeg helst sett at vi styrker i de bakre rekker først, men hvis JHH mener at Laajab kan tilføre noe, så skal han ihvertfall få sjansen hos meg til å bevise før jeg kritiserer kjøpet :)
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by bjornage »

Shredd wrote:Er mest spent på hvor mye man har lagt i bordet for å få Ibba. Han hadde 2 år igjen i VIF, og har man betalt dyre summer her blir jeg ufattelig skuffet.
Jeg har en følelse av at vi ikke har betalt et rødt øre for han, i verste fall en liten sum. Han var uønsket i VIF og jeg ser ikke bort i fra at vi fikk overta han gratis mot at de fikk han av lønnsposten.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Knuta »

Jeg kjenner en del til IBBA, gjennom noen år i Skeid, Mjøndalen og Strømmen. IBBA på sitt beste ligger langt over det som spillerne i Glimt presterer. Men det som er hans problem, er holdningene, og plutselig mangel på motivasjon. Var overrasket da Martin hentet han til VIF, fordi han hadde en del 'uheldige' episoder i Strømmen. IBBA trenger tillit og en trener som tror på han. Derfor mener vel JHH at han er den beste treneren til å få fram alle de fantastiske fotballkvalitetene IBBA har. Får JHH til dette kan dette vise seg å være årets signering, hvis ikke JHH får til dette blir det vel årets flopp. La oss håpe på det første.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Knuta »

Tror at IBBA gikk gratis til Glimt, fordi han var fristilt fra VIF.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Garrincha »

Velkommen til klubben Ibba. Ibba ligner litt i grunnen på Ibra. :wink:

Jeg har ALLTID sansen for tekniske spillere!
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Knuta »

Ja nick-navnet ditt Garrincha taler for seg selv.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by bjornage »

Flott videointroduksjon på Glimt.no. Bra, mer av dette!

http://www.glimt.no/news/article/1nvrmc ... -rykke-opp

PS: Dørskiltet til Åssa :D
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Mr Bean »

Velkommen Ibba :D
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Cheese Smirnoff »

Idag renner det inn med Glimt-artikler fra alle steder. Sist ut er Bodø NU:
http://bodonu.no/jeg-skal-bli-publikumsyndling/ wrote:- Hvordan vil du beskrive deg selv? Hvem er Ibba?
- Ibba er en gladgutt. Jeg er en veldig åpen type som liker å snakke med folk og gi oppmerksomhet. Hvis noen vil ta en prat med meg etter en kamp er det bare å kjøre på. Jeg er ikke blant dem som stikker rett i garderoben og rett hjem.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Taskeladdn »

Slenger inn denne ifra ifjor :)
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeli ... 26862.html
Moa ber supporterne forberede seg.

– Klanen kan bare glede seg. De kommer til å få se en spiller som kan dra av tre-fire spillere og leke seg på Ullevaal. Spør hvem som helst som har spilt med «Ibba» – og de vil alle være enige i at han har helt unike kvaliteter, avslutter Hannover-proffen.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by eiriksin »

Kan spille offensiv midtbane også står det i interjuet, Mo tro om han får en fri rolle?

Edit: Ser at Halvorsen sier han er bra feilvendt. Så da blir han nok møtende spiss.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Novi »

Forbeholder meg retten til å være etterpåklok så det holder dersom Ibba ikke presterer ;) Åpenbart at JHH ser noe i spilleren, men går han på samme smellen som alle trenerne før ham, eller er dette en geni-strek? Er hvertfall naturlig å være skeptisk til en spiller som har vært et talent så lenge uten å prestere over lengre tid. Det positive er jo at prisen da blir lik 0, så man gambler ikke med annet enn lønnskostnader.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by bjornage »

I dagens AN sier Ibba at han til Glimt for å spille spiss, selv om han også kan bekle begge kantene også. JHH sier han skal brukes som møtende spiss. Det var forøvrig ingen overgangssum.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by liverglimt »

Jeg stoler på JHH og ønsker Ibba velkommen til klubben. Måtte du score mange mål! :glimt
@liverglimt
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Taskeladdn »

Der ble jeg overasket, jeg forsto det slik at man var ganske bestemt på at man skulle kvitte seg med spisser før eventuellt nye kom inn. Og siden jeg så si kun har sett Laajab på kanten så var jeg sikker på at han var hentet inn til den posisjonen. Men jeg er og glad, for et Glimt med fex Laajab og Johansen på kantene hadde ikke vært den type Glimtfotball som jeg ønsker å se :) Må ha minst et turbotroll på kanten.
Post Reply