Spillertråd: Zarek Valentin.

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10042
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Knuta »

Var det ikke så at Freddy hadde fått en SMS fra Zarek om at han ikke hadde bestemt seg enda?. Litt rart at Glimt ikke har hørt noe når Freddy Thoresen får sms?. Tror ikke helt på at man ikke får kontakt dat det finnes telefon, Skype, Viber, Facebook twitter osv. Det går ikke helt opp for meg.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by bjornage »

Det var vel i en av de forrige sakene om kontrakssituasjonen i Glimt. Når det gjelder dette har ikke Zarek besvart AN den siste tiden heller, i følge artikkelen i avisa i dag.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by RaymondEngmark »

Ny sak om Zarek på AN nå. Zarek forstår Glimt sin avgjørelse og det virker å stå på at forloveden bor i USA som gjør han usikker. Har tilbud fra Norge, MLS og Europa sier han. Har snakket med JHH om FFK, og syntes det skinner litt igjennom i teksten at intervjuer får en følelse av at FFK er mer aktuell enn han vil innrømme. Takker alle for fine år i Glimt.

Det er nok enklere å få forloveden til å flytte med til Osloregionen, enn til Bodø tenker nå jeg. Sånn er det å være fra nordnorge. Zarek var forresten intervjuet av en avis i fra hjemplassen sin for en stund siden. Beskrev Bodø som "small fishing village where there is not much to do". Det er nok flere enn Bodø liker å tro som tenker det, men klart, vi deler jo bare når Huffinton post kårer oss til noe fantastisk ;)
Kristatistisk
User avatar
Vix
Posts: 764
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 122 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Vix »

RaymondEngmark wrote: Zarek var forresten intervjuet av en avis i fra hjemplassen sin for en stund siden. Beskrev Bodø som "small fishing village where there is not much to do".
Ja, og det er jo ikke helt usant. Men han hadde det ikke bare trist. Tvitret blant annet at "Training under the Northern Lights tonight is definitely on my top 5 list". Dama er kanskje ikke så interessert i sånt.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by eidurgud »

Her er hele artikkelen:
[color=#0080FF]anPLUSS[/color] wrote:Her snakker han om sine planer videre. Det KAN bli en annen norsk klubb.
Zarek Valentin (24) har mange å takke etter tre flotte sesonger i Bodø og Glimt.

– Jeg har utviklet meg til å bli et bedre menneske i Bodø. Og en bedre spiller i Glimt. For begge deler er jeg byen og klubben evig takknemlig, slår den sympatiske amerikaneren fast.

Han forlot Bodø og dro hjem til USA på ferie for en måned siden. Med seg i bagasjen fikk han forslaget til en ny kontrakt med Glimt.

Forstår Glimt

Da Glimt signerte Emil Jonassen fra Odd ble på mange måter Valentins skjebne som Glimt-spiller beseglet.

Les også: Glimt ga ham tilbud om ny kontrakt. Nå gidder de ikke vente lenger

– Det er sånn det er i fotball. Jeg forstår Glimt godt. De ville ha ting avklart raskest mulig. Samtidig sitter jeg hjemme i USA og vurderer min egen fotballframtid, medgir den bunnsolide høyrebacken.

Først og fremst vurderer han tilbud fra klubber i MLS.

– Det er mange ting som skal vurderes. I løpet av tiden min i Bodø har jeg fått meg kjæreste som bor i hjemlandet. Derfor frister det selvsagt å fortsette karrieren her. Jeg har muligheter i USA, Europa og Norge, røper han.

Ønsket av FFK

Det er heller ingen hemmelighet at mannen som hentet ham til Bodø i første omgang, Jan Halvor Halvorsen, ønsker å styrke sin nye klubb Fredrikstad med nettopp Valentin.

– Jeg har hatt noen samtaler med Jan Halvor. Ingen ting er avklart. Det er en mulighet jeg vurderer. Vi får se, smiler han.

Gode minner

Han er krystallklar på at de tre sesongene han fikk sammen med de helgule på Aspmyra var meget spesielle.

– Jeg ville ikke vært disse årene foruten. 2013-sesongen var fantastisk. Vi vant 13 kamper på rad, rykket opp og spilte god fotball. Samtidig følte jeg meg meget godt mottatt av medspillere, fans og fikk mange nye venner, sier den populære amerikaneren.

Sesong nummer to i nord ble ødelagt av en akillesskade. I 2015 slo han knallsterkt tilbake osammen med resten av laget eter en røff start på sesongen.

– Seieren borte mot Vålerenga. Seieren over Rosenborg. Det er mange gode minner å ta med seg, avrunder han.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by RaymondEngmark »

Vix wrote: Ja, og det er jo ikke helt usant. Men han hadde det ikke bare trist. Tvitret blant annet at "Training under the Northern Lights tonight is definitely on my top 5 list". Dama er kanskje ikke så interessert i sånt.
Nei, frister vel mere med Bogstadveien enn Keiservarden for de aller fleste. Et sidespor, men vi har blitt fryktelig navlebeskuende i Bodø. Litt skummel bieffekt av den evige fremsnakkingen og positivtetstreningen.
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10042
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Knuta »

Tipset om FFK jeg fikk for en stund siden ser ut til å holde. Investor Høili drar til med en lønn større enn Glimt kan tilby.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by eidurgud »

Jeg finner det vanskelig å tro at så er tilfelle. Ikke at en investor tilbyr mye penger, men at Valentin bare bryr seg om pengene.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by G-s-enz »

Vel nå er han jo amerikaner da Eidurgud...
Med det sagt,er jo håpløst karrieremessig å ta ett steg ned nå.


Men fint at Zarek skjønner Glimt og st det er no hard feelings :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2854
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 456 times
Been thanked: 159 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Gvandreassen »

Lykke til videre i allefall, Zarek! Ønsker deg det beste, takk for innsatsen :D
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Crazy horse »

Jeg må si at JHH rett og slett er litt respektløs overfor klubben han nettopp har trent, som byr på en spiller som er ønsket i gamleklubben. Brix er greit, for han var på vei ut. Håper og tror at Zarek havner i MLS.
Fotball er nesten alltid morsomt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Cheese Smirnoff »

Synd, trist og leit hvis Zarek drar til Fredrikstad. Mest for han, men også for oss supportere. Håper for all del at han drar tilbake til Am'rika og får et fint amerikansk liv med dama si.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by ingen87 »

Crazy horse wrote:Jeg må si at JHH rett og slett er litt respektløs overfor klubben han nettopp har trent, som byr på en spiller som er ønsket i gamleklubben. Brix er greit, for han var på vei ut. Håper og tror at Zarek havner i MLS.
Kanskje det til og med er JHH som har vært med å forhandlet frem kontrakten til Zarek, som han ikke godtar? :)
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by gavharr »

Zarek var gjest på "Studio Timbers" for en tid tilbake: http://www.timbers.com/post/2016/05/06/ ... oplay=true
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply