Spillertråd Kristian Brix

Moderators: Sulliken, Larsen

ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by ingen87 »

Synes egentlig litt synd i han. Netttopp pga at han har figurert som en "nyttig potet". Har jo knapt nok spilt i samme posisjon flere kamper på rad etter han kom til klubben. Denne sesongen har han spilt både back, indreløper, wing og sentral midtbane.
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by FSHelgeland »

Hadde gjerne sett at Kristian var en av de spillerne som vi fikk med oss videre, men hvis også Kristian forsvinner så må det jo noen nye navn inn.
Tippeliga 2015
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by G-s-enz »

Like greit,vi har T Jakobsen som er anvendelig. Bruk lønnsposten til Brix til spissing av stallen. Er åpenbart en bra OBOSspiller men ikke god nok til å heve ett TLlag.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by ingen87 »

Skulle heller sett at vi beholdte Brix og heller lot Jacobsen vandre ut i den store verden. Litt samme typene - veldig anvendelige, men jeg mener Brix er en bedre fotballspiller.
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by G-s-enz »

Forsåvidt enig men T Jakobsen er lokal og en med lang fartstid i klubben :) når jeg tenker meg om trenger ikke det å være positivt :lol: men vi trenger ikke for mange mediokre spillere
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by ingen87 »

Der er jeg enig, trenger ikke 11 poteter. Blir ikke "spissa" nok som du sier i ditt forrige innlegg :)
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by Novi »

Synd, liker Brix. Tror han kan bli en langt bedre venstreback enn både TJ og Imingen.
Una mas cerveza.
ballack1981
Posts: 43
Joined: Mon Jun 29, 2015 10:48 am

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by ballack1981 »

Stiller meg også undrende til dette! Tenker Glimt allerede Adecco 2016? Eller er han ikke god nok, og de vil heller fjerne kostnadene, bygge på nytt!?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by Trapattoni »

Det handler vel i grunnen om lønnsstruktur? I noen tilfeller bør man nok kunne avvike fra lønnsstrukturen, men er Brix på et sånt nivå at det kan forsvares? Det er spørsmål klubben bør stille seg. Kanskje de spør seg: - bør vi bruke x antall kroner på å øke lønna til Brix, eller bør de midlene brukes til å løfte lønnsnivået til Morten Ågnes Konradsen og Ulrik Saltnes? Klubben har en pott penger som brukes til lønninger. Å manøvrere der kan være en hårfin balansegang.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by Garrincha »

Brix har uansett vært en bra mann, en ledertype. Men han er ikke Messi. Klubben gjør vel sine vurderinger.

Men har de tenkt å bare gi han bort?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by gavharr »

Tullinger! Han er en av de få jeg ville hatt med videre :O
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by gavharr »

Synes Brix bør få forlenge. Anvendelig, bra å ha i spillergruppen, og har et høyere nivå inne enn det han har vist den siste tiden. Hadde et par meget gode kamper i ankerrollen, og jeg tror han vil blomstre med fornyet tillit.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by Knuta »

Alle vet at tillit kan endre enormt mye for en spiller. Brix har vært dårlig etter at han fikk beskjed om at han ikke fikk ny kontrakt. Før den tiden hadde han en del veldig gode kamper. Men det er vel en avveiing opp mot de unge i Glimt som banker på døra.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by Zann »

Må si at jeg synes det er litt rart at Brix har fått starte de to siste kampene, istedenfor Karlsen som jo har fått ny kontrakt.
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by kimbo »

Det skyldes vel i hovedsak at Karlsen er tiltenkt den sentrale rollen på midtbanen, mens Brix har erstattet Konradsen som indreløper mens Konradsen har vært småskadet i det siste.
Positivitetsmafian
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by G-s-enz »

Neitakk til ny kontrakt,Glimt bør satse på spillere som hever laget eller kan utvikles til spillere som hever laget. Brix er ingen av delene,en helt gjennomsnittlig spiller som holder godt OBOSnivå.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg har heller ikke sett at Brix har gjort noen veldig gode kamper. Han overrasket litt i hans første kamp som anker, men klarte aldri å følge opp. Som venstreback, indreløper og ving holder han ikke Tippeliga-nivå, i mine øyne.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by Ville Lehtinen »

For de som husker forumdebatten om dama til Willis Forko:

http://www.an.no/sport/nyheter/bodo/jeg ... rne/s/5-4-
Oslo-jenta Fay Teresa Vålbekk (23) er Norges kandidat til Miss World-tittelen. Hun er kjæreste med Glimt-spilleren Kristian Brix.

- Jeg er veldig stolt av henne. Som fotballspiller handler det jo om å ha ambisjoner, og prestere. Nå presterer hun bra på sitt felt, så det er klart at jeg er stolt, sier Brix om kjæresten, som nå må ta en pause fra markedsføringsstudiene i Oslo.

Norge har aldri gjort det bedre enn 2. plass i Miss World-kåringen.

- Dette er jo VM. Om Norge hadde kommet til VM i fotball, så hadde vi vært fornøyd med å komme til gruppespillet. Det handler om å sette Norge på kartet, og å gjøre sitt beste. Jeg er uansett fornøyd, sier Brix.
Kanskje enda mer interessant er følgende:
Glimt-samtaler

Foreløpig har han ikke signert ny kontrakt med Glimt, og han tok med hele flyttelasset da han dro til Oslo onsdag kveld.

- Vi har hatt noen møter. Det går på økonomi. Vi hadde to-tre møter før jeg dro, og de har sagt at de ønsker meg med videre. Så får vi se om vi kan møtes, på det jeg vil ha og det de kan gi. Akkurat nå ser det litt håpløst ut, erkjenner Brix, som kan signere for hvem han vil nå.

For øyeblikket er han imidlertid arbeidsledig fra nyttår av. Da kan det være greit med en kjæreste som deltar i Miss World.

- Nå er situasjonen helt snudd på hodet. Før var det jeg som var mannen, som sørget for inntekten. Nå som jeg er arbeidsløs, må hun ta ansvaret. Så kan jeg ligge på sofaen, mens hun får inn pengene, sier Brix, fortsatt med latteren på lur.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by Novi »

Så vi ønsker ham videre likevel? Rart man på et tidligere tidspunkt går ut og sier det motsatte. Syns Brix stort sett har vært en god stall-spiller, og hadde jo en del gode kamper på midtbanen. Ikke verdt de store pengene.

Og en deltaker i Miss World er nok ikke mye å belage inntekten sin på! :-)
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by bjornage »

Har ingenting i mot om vi var han gå. Har spilt noen gode kamper, men har stort sett vært middelmådig. Vi klarer å få tak i noen bedre.
tord
Posts: 27
Joined: Wed Apr 09, 2014 9:46 am

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by tord »

Virker jo veldig tydelig, nå som da, at de ikke er enige om lønn og at de ikke kommer til å bli det. Alt Brix gjør er å holde døra på gløtt. Kanskje håper han at glimt skal gi seg og øke budet, kanskje vurderer han å senke sine krav om ingenting annet kommer opp.....
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by Kesseboy »

Det ble vel heller ikke sagt at man ikke ønska Brix videre, men at man ikke ble enige?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by bjornage »

Jeg spekulerer i at det har litt med lønnsstruktur, lengde på kontrakt og forventet bidrag når man ikke blir enige med F.eks Saltnes, Brix og Londak. Ser for meg at klubben ser på dem som kortsiktige bidragsytere fremover, og i de to førstenevntes tilfeller ikke som førstelagsspillere. Det passer bra med planen om en kjernetropp på 13-14 "proffspillere" som suppleres av noen mer billige typer. Isåfall er jeg helt på linje med den vurderingen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by J I P »

Nå er Kristian klar for Sandnes Ulf
http://www.sandnesulf.no/nyheter/sandne ... anespiller
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd Kristian Brix

Post by gavharr »

Bra for Kristian. Får håpe han ikke slår altfor godt til ;P
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply