Spillertråd: Morten Konradsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Knuta »

ingen87 wrote: så får vi se om han i det hele tatt klarer å ta plassen tilbake.
Nettopp det tror jeg han skal få slite med dersom Normann fortsetter den flotte utviklingen. Hvis det viser seg at Konradsen stadig blir skadeplaget tror jeg vi kan glemme alt som heter overgangspenger.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by ingen87 »

Enig. Ser ingen grunn til å kaste Konradsen rett inn på laget når han blir skadefri. Normann har tatt sjansene sine med bravur.
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Cheese Smirnoff »

Samtidig så man jo mot LSK at Normann kan bli tatt ut av kampen hvis motstanderen er stygg nok. Kanskje kan Konradsen by på noe Normann (enda) ikke har. Og kanskje kan de spille på hver sin side av Babenko?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by ingen87 »

Helt klart kan han det. Sier bare at han ikke må det, og at det er noen automatikk i det. Skal han tredoble sin verdi i løpet av året så må han inn på laget relativt kjapt.
Førr Evig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by RaymondEngmark »

Tingene hadde jo vært annerledes om Morten var skadefri nå, og allerede hadde gjort to veldig gode kamper. Men siden han enda har noen uker igjen før han er tilbake, og deretter må kjempe med Nordmann om en plass på laget, så kan det fort være at spillet som gir den videre verdiøkningen først er i gang etter EM pausen. Da er det en halv sesong igjen for å forandre på bildet som man sitter med i dagens situasjon, og det kan være litt lite. For med en kontrakt ut 2017 så bør jo det bety at Konradsen er solgt før det har gått 12 måneder fra nå, dersom man skal kunne få betalt det talentet hans er verdt, uten å stille med dårlige kort grunnet kontraktslengden.

Først og fremst har jo Glimt gjort to ting; dem har kjøpt seg tid og sikret seg en god spiller for sesongen 2016. Det er slettes ikke noe dårlig, og langt bedre enn alternativet. Men jeg tror nok det ikke er bare vi supportere som sitter med en bismak av kontraktslengden. Jeg lurer litt på hvordan konkurransesituasjonen blir mot Nordmann fremover nå. Skal man satse på en Nordmann som kanskje har et større potensiale, men er kommet litt kortere i utviklingen? Eller skal man satse på en Konradsen som kanskje er et lite hakk bedre nå, og kan bli et salgsobjekt til høsten?

Et tredje alternativ er å bruke dem begge, men det blir fryktelig dårlig med defensive fibre i totalen. Furebotn er så enormt viktig med kapasiteten sin, så da må eventuelt Babenko benkes. Kanskje er det et alternativ? Men det er jo alltid positivt med konkurranse om plassene :glimt Men spillerne er såpass jevngode at det fort kan bli noen utenomsportslige dilemmaer der.
Kristatistisk
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Gvandreassen »

Har ingen tro på at MÅK kommer til å gå for 6-9 millioner om et års tid. Hadde vi fått 2-3 nå, hadde det vært strålende. Det blir bare færre og færre fantasisummer i Tippeligaen, og det å synes at 2-3 millioner for MÅK er "for lite" synes jeg er helt hinsides all forstand. Men herregud, måtte gutten slå igjennom og bli verdsatt til 10-15 mill, ingenting hadde gjort meg gladere :) Håper jo selvfølgelig at denne kommentaren trekkes frem om et års tid, for å vise at jeg tok feil!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Cheese Smirnoff »

Konradsen bør først og fremst sees på som en ressurs for Glimt, og ikke en salgsvare. Han er et stort, lokalt talent som ønsker å være i Glimt i disse viktige talent-årene. Det er som Torrisen sier i AN et veldig viktig signal og en stor gevinst for alle ressursene Glimt legger i talentarbeidet sitt. Nå har Glimt sikret seg to av Norges største midtbanetalenter, og de er attpåtil egenprodusert. Hvis spillerne følger opp med det sportslige kan dette bli et hundreårsjubileum å huske i lang tid.

For de som ikke har AN+ sier Torrisen blant annet dette, som gir meg vann i munnen:
- Morten representerer kjernen i denne klubben. Det er slike som han som driver oss videre. Som Aasmund så glimrende sier: vi skal gi lokale gutter muligheten til å spille i Tippeligaen og til å komme seg ut i verden, fortsetter en meget fornøyd styreleder
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Larsson »

Til de som fortsatt sitter på gjerdet ang. Aasmund Bjørkan som øverste sportslige leder i FK Bodø/Glimt: Se videointervjuet med Bjørkan i saken om MÅK. Det kan ikke være mye tvil om at det er disse tankene og den veien han forsøker å gå som gjør klubben best egnet til å bygge et topp seks-lag i Tippeligaen i Bodø.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Garrincha »

Vil bare først si at jeg er ekstremt glad for at Aasmund er vår hovedtrener nå, jeg liker virkelig det jeg hører og ser. Det virker som det er en slags harmoni og ro i klubben nå, og Aasmund får oss faktisk til å tro på det han sier. At vi kan slå hvem som helst.

Signeringen av MK ut 2017, kunne selvsagt vært lenger, men det er mye bedre enn ingenting. Vi kommer til å få bruk for alle midtbanespillerne våre, og på indreløper blir det en skikkelig kamp mellom han og Normann som de begge kommer til å utvikle seg på. Det er plass til dem begge. Blir det for vanskelig å sette noen av de ut, så kan Furebotn også være litt innbytter innimellom. Vi trenger alle sammen, mange tøffe kamper og både skader, kamprogram og karantener gjør at alle må brukes.

Vi har altså noen skikkelig spennende lokale unggutter på terskelen nå, og bodøpublikummet bør kjenne sin besøkelsestid denne sesongen. Dette var gode nyheter.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Garrincha »

Synes vi skal tenke litt på andre ting enn potensielle overgangspenger for Konradsen en stund fremover. Det vi skal tenke på at nå har vi sikret oss et stort talent som skal bidra på banen for klubben minst denne sesongen. Penger kan ikke takle, score mål og slå pasninger, men det kan derimot MÅK.

Glimt gjorde for noen år siden et strategisk valg. Det skulle investeres i talentutvikling, og siden Glimt er en såpass liten klubb så måtte egentlig klubben velge mellom å produsere spillere selv, eller alternativt investere i speiding og hente spillere utenifra. Klubben bestemte seg for talentutvikling, og jeg tror vi begynner å se litt småfrukter av dette nå. Talentutvikling passer veldig godt sammen med lokal tilhørlighet.

Badou og Sane, det var moro det også, og de har begge suksess i sine nåværende klubber, men det er mye kulere med våre egne lokale gutter. Det er de fleste sikkert enig i. I mine øyne er klubben på en meget korrekt vei for tiden, og selv om vi kanskje ikke kommer på øvre halvdel i år så skal vi ikke deppe, for i et langsiktig perspektiv bygger klubben seg sakte men sikkert, som Larsson påpeker, mot topp seks i norsk fotball. Vi kommer neppe til å rykke ned i år. Og jeg sier bare: Unge Arne Hanssen, en dag er den gutten A-landslagspiller for Norge. Jeg ser på han at han har killerinnstinktet.

Edit: Og samtidig har vi god kontroll på økonomien, og akkurat det er også et veldig viktig poeng. Glimt tar ingen snarveier som gir en potensiell blåmandag.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Zero »

Alt det Garrincha sier er jeg 100% enig i, synd vi ikke signerte MÅK resten av karrieren. Men gjør vi det så bra som jeg håper, har han vel ingen grunn til å gå til et annet tippeligalag :glimt
Stian Sommerheim
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by RaymondEngmark »

Jeg er 95% enig med Garrincha, men hvorfor kan vi ikke tenke talentutvikling samtidig som vi tenker overgangssummer? Altså i dette tilfellet er nok årsaken at spilleren selv ikke ønsket lengre kontrakt, nettopp fordi han har nådd et punkt i utviklingen sin hvor han har blitt trygg på eget talent og egen utvikling, noe som ikke motiverer lange kontrakter med Bodø/Glimt. Det er jo der Mathias Nordmann var i vinter vi ønsker å forhandle med spillerne, fordi på et gitt tidspunkt er det bare Bodø/Glimt av tippeligaklubbene som er villig til å satse på akkurat den spilleren. I Nordmann sitt tilfelle var alternativet 2. divisjonsspill med Alta, da stiller klubben sterkere i forhold til både lønn og kontraktslengde. Nå syntes jeg lønnen skal reflektere prestasjonene, så gi gjerne lønnsøkning eller prestasjonsbasert kontrakt, men la lengden på kontrakten gi spilleren den tiden man tror det tar å etablere seg i A-stallen - SÅ et par-tre år til.

10 måneder eller 22 måneder igjen av kontrakten kan fort være nærmest det dobbelte i overgangssum. Det kan betale for flere betalte trenere i talentutviklingen, kursing for dugnadstrenerne, PR ansvarlig, treningsfasiliteter, reklameskilt, venstrevingen i sommervinduet da Trond Olsen knakk foten ++++

Og ikke misforstå. Jeg er veldig happy med Glimt om dagen, jobben som gjøres er sinnsykt bra. Men jeg skjønner ikke hvorfor f.eks Garrincha (og mange andre) mener det er ok at Glimt får ut det sportslige juicen av spilleren, mens konkurrentene våre får det samme, men pluss mange millioner på bok. Hvordan ville ting sett ut i Godset i dag dersom de bare solgte spillere som var på utlån fra RBK, spillere på utgående kontrakt og spillere med 5-6 måneder igjen av kontrakten? Det kunne fort ha vært snakk om 50.000.000 kr med alle klausuler.

Altså Fossum, Vikheim og Ødegaard kontra Sane, Badou og Sørloth. Nå er ikke spillerne sammenlignbare såklart, men det visste ingen for 5 år siden.
Kristatistisk
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Larsson »

Overgangssummene er jo det som får selve talenthjulet til å gå rundt. Det er jo disse pengene som skal finansiere fortsatt satsing.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Garrincha »

Jo og du har gode poenger Raymond. På sikt skal vi dit hvis dyktigheten står Glimt bi.

Men vi slipper han ikke til Godset nå. Tidligere kunne det ha skjedd, at vi ga han vekk. Vi får i allefall ikke noe ny Daniel B-situasjon der man glimter litt til og forsvinner for en 3 skarve heller.

I tillegg burde vi supportere se på MK som en fotballspiller for nå, ikke et penge/salgsobjekt. Han har tross alt nettopp signert og jeg synes nesten det er utidig :) å kun snakke salg om han.

Nå skal han bidra for at klubben har investert i han. Nå skal han vise seg frem. Og han skal sloss med Normann om trenerens gunst denne sesongen, og jeg håper virkelig at Bjørkan bruker dem begge, at ingen av dem får klippekort. Det kommer til å gjøre dem begge bedre, og før vi vet ordet av det så sitter flinke Furebotn på benken og vi har en høstsesong med to unge udiskutable indreløpere. Vi får ta pengene senere, i dag passer det seg ikke.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Garrincha »

Larsson, helt korrekt, derfor signerer vi han litt lengre i stedet for at vi selger til Godset for 1.8 millioner nå.

jeg har sagt mange ganger her på forumet at Konradsen burde plasseres bakerst i køen hvis han ikke i det minste gjør "pliktårene" sine i Glimt. Nå har han signert og da er ikke dette noe stress. Vi kan ikke forlange mer av spilleren, og vi supportere er fornøyde og gleder oss til at han skal bidra, utvikle seg, trives og så videre.

Men som både du Larsson, Bjørkan selv, Torrisen/Hansen sier, dette har bra signaleffekt på også alle de andre unge og det skal man ikke undervurdere. Vi må tenke langsiktig. Uten langsiktighet blir bare delmål et lite blaff, og dette vet jeg at blandt annet du Raymond forstår :)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by RaymondEngmark »

Jeg syntes vi i Glimt skal være stolte av oss selv og våre spillere, og derfor også kreve lojalitet og sette pris på spillerne også i form av kroner og øre. Det er jo en luksus vi som supportere kan ta oss i større grad enn klubben som må tenke personalpolitikk i mye større grad. Vi har i alt for mange år vært farmerklubb for de større klubbene i tippeligaen, men tidene har endret seg, og det er ikke nødvendig å spille blandt topp tre klubbene for å kunne gå direkte til utlandet.

Frustrerende med Konradsen, for vi vet jo ikke hva som er årsaken til hverken det ene eller det andre, det blir bare spekulajoner. Men personlig tror jeg mest på teorien om at han ønsker seg først og fremst sportslig utvikling, og ser for seg at Godset er et bedre utstillingsvindu enn i Glimt. Noe han desverre har rett i, men veien til spilletid kan jo være langt enklere i Glimt.

Men hvem tror godset hadde godtatt å signere Konradsen på en 2-årskontrakt? Ikke jeg.

Men nok om det, vi har sportslig en jævla moro sesong å se frem til! Det er jo ikke godt å spå fremtiden, for alt vi vet kan det være Nordmann eller Babenko som selges for 10 mill til høsten.
Kristatistisk
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by RaymondEngmark »

Garrincha: Der er du tilbake på tankengangen som jeg snakket om. Vi skal være glade for at han gjør pliktårene sine i Glimt, og være glade for at han er med en sesong til. Og det er vi. Men fremdeles lov å ønske seg penger til videre satsning også.

Edit: Og DER avslutter jeg den økonomiske diskusjonen rundt MÅK :LFC
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Cheese Smirnoff »

I morgendagens AN mener avisen å vite at minst et par eliteserieklubber har lagt inn bud på Konradsen, men at han selv signerer ny kontrakt for å få unna alt snakk om overganger for denne sesongen.

Virker som en seriøs og reflektert fyr.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by RaymondEngmark »

Det skal AN ha, dem skriver skjeldent noe uten å ha dekning for det. Tror nok heller Freddy, Stian m.fl skriver maks 15% av det dem vet. Spent på hva budene da eventuelt var på, og hvilke klubber det var. Men trolig er det større klubber enn Glimt for en nøytral part, så da spørs det om ikke Morten satser på at neste stopp blir utlandet :klapp
Kristatistisk
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Garrincha »

Nei vi er enige Raymond. Selvsagt skal vi gjøre alt for å selge MÅK, men vi skal ikke diskutere det samme dagen han forlenger. Og i mellomtiden skal han bidra :)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Playmaker »

Godset var en av klubbene. Det er 100% sikkert.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by J I P »

"Ny mann" i Morten
Glimt-treneren minner om at Morten Ågnes Konradsen er på vei tilbake etter skade.

- Det blir som å få inn en ny spiller, drømmespilleren vår. Han vil forsterke laget, og jeg er uansett optimist. Vi skal være bedre til høsten enn vi har vært på våren, sier Bjørkan.
http://www.an.no/glimt/anpluss/sport/si ... ss=granted
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by ingen87 »

Ble ikke det sagt like før sesongstart og?
Førr Evig!
User avatar
Vix
Posts: 737
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 120 times
Been thanked: 116 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Vix »

Ser at Morten spilte Glimt 2 - kampen i går. Betyr det at han regnes som skadefri nå (men bare ikke i tippeliga-form ennå)?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Trapattoni »

Har vært på benken i de to siste a-kampene. Skadefri, men ikke god nok for de 11.
Post Reply