Spillertråd, Erik Tønne

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Spillertråd, Erik Tønne

Post by stormp »

Erik Tønne er klar for Glimt (link)

Tønne har signert kontrakt ut 2015 og kommer gratis til Glimt
så er intensjonen at han skal forlenge kontrakten etter sesongen, sier Hansen til NRK
Vi ønsker hjertelig velkommen og sier lykke til :glimt

...og beklager feil staving av navn... jeg er vanligvis rimelig god på korekturrlasing...
Last edited by stormp on Fri Jul 31, 2015 7:08 pm, edited 1 time in total.
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd, Eirik Tønne

Post by G-s-enz »

Velkommen!

Ser ut som vi fortsetter å signere middelmådigheter men motbevis meg gjerne!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd, Eirik Tønne

Post by ingen87 »

Ikke lange kontrakten. Får høsten til å overbevise på. Jeg må innrømme at jeg er skeptisk, meeeen, håper jeg tar feil.
Førr Evig!
Glenn P
Posts: 2811
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd, Eirik Tønne

Post by Glenn P »

Jeg kjenner sjukt lite til Tønne. Kan noen si noen setninger om han som fotballspiller?
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd, Eirik Tønne

Post by Mr Bean »

Velkommen Erik :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd, Eirik Tønne

Post by FSHelgeland »

Velkommen Erik Tønne. Håper du fortsetter å overbevise i tiden fremover. Rapporter fra treningene tilsier at du kan bli en bra venstreback.
Tippeliga 2015
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by Crazy horse »

Velkommen til formlaget Glimt.
Fotball er nesten alltid morsomt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by Cheese Smirnoff »

Fornuftig å signere han ut året, jeg har lite tro på at dette er en særlig forsterkning men han får høstsesongen til å overbevise. Syns det er merkelig at man har hatt rimelig lang tid på å lete etter venstreback, også ender man opp med en prøvespiller som man må bruke to uker på å bestemme seg for om man skal signere han, og da bare i en halv sesong. Det virker som om dette er en spiller de ikke visste mye om før han kom på prøvespill, og som de fortsatt er usikker på. Mistenker at dette er en enkleste løsning-signering, men alt ligger til rette for at han kan overbevise.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by FSHelgeland »

ecke, fikk du sett Erik under prøvespillingen? Andre utenfor klubben som var og overvar treningene med Erik, lot seg i følge de tilbakemeldinger jeg har fått seg overbevise. Jeg håper de har rett og at han blir å overbevise flere utover høsten.
Tippeliga 2015
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by ecke »

Jeg får tror at B/G synes de kjenner Tønne godt. Furebotn har spilt med han og har sikkert sagt sitt før han ble hentet. RBK var veldig entusiastisk under prøvespillingen i Trondheim. B/G har også sett han over "tid" i Tippeligaen. Fysisk sterk, rimelig høy, fornuftig hurtighet, fin og kraftfull venstrefot, kanskje litt enkel. Jeg tror han får trøbbel med å ta Jacobsen. Jeg får samme følelsen som når B/G hentet Brix.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by G-s-enz »

Om du får samme følelsen som når vi hentet Brix så blir jeg ikke akkurat mer positiv.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by Playmaker »

Sheffield United må jo ha sett noe i han. Snakket med et par trøndere som så han på RBK-trening, og de var overbevist om at dette var en god signering for Glimt. Holder bra TL-nivå mente dem.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by Cheese Smirnoff »

G-s-enz wrote:Om du får samme følelsen som når vi hentet Brix så blir jeg ikke akkurat mer positiv.
Nettopp. Glimt kvitter seg med Brix fordi han koster mer enn han smaker, og nå henter vi inn en i akkurat samme klasse? Hva er logikken i det?

Hva Sheffield så i han for mange år siden bør ikke overskygge det faktum at han ble frisluppet av Sandnes Ulf i 1.divisjon, midt i sesongen etter 17 spilte minutter totalt denne sesongen. Og RBK signerte han ikke, hvilke godord de sier etterpå er jo ikke nødvendigvis annet enn lykkeønskninger. Det blir ihvertfall spennende å følge han ut sesongen. Glimt trenger gode spillere, ikke mer stallfyll. Måtte Tønne vise seg å være førstnevnte.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by bjornage »

Uansett er han på kort kontrakt, en fin løsning for alle parter. Så får vi gi han en sjanse og se hvordan det går. Går det ikke kan vi lete videre i vinter, går det bra har vi hele høsten på å finne ut om vi vil beholde han.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by Sulliken »

Det er en mann med innsats. Og han har trent en stund med Rbk. Trur det blir bra.

Velkommen, Tønne!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by Kesseboy »

Dette med overganger er jo en omtalt sak på forumet nå for tida. Det er rett og slett vanskelig å si. Noen ting taler for at Tønne kan bli en hit, andre ting taler mot det. Jeg har tenkt å ha et åpent sinn. Kanskje har han et ferdighetssett som er akkurat perfekt til måten laget spiller på. Kanskje er han bare en relativt fotballsmart spiller med ok fysikk, men uten relevante spissferdigheter. Håper å få se ham i kamp snart, så finner vi ut.

Får håpe vi ikke brekker oss med en gang han åpner kjeften.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by Crazy horse »

Jeg tenker at vi først og fremst må basere høstsesongen på de spillerne vi har hatt i klubben en stund, men kanskje klarer Tønne å bevise at han er verdt å satse på for neste sesong.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by Boombadila »

Jeg må si at jeg er enig med Glimt i fremgangsmåten her; vi kjører kort kontrakt på en spiller vi ikke er sikker på, men som kan hjelpe oss i en posisjon vi er utsatt i. Hvis han er like god som RI, betyr det jo bare at vi må ha en ny spiller når sesongen er over uansett.

Noen ganger klager vi over at glimt kjører alt for lange kontrakter, og noen ganger klager vi over at vi tar manpowerløsninga. Vel, dette er manpowerløsninga, og den har faktisk en svært begrensa risiko(lønn i tre-fire måneder).
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by Cheese Smirnoff »

Kontraktsperioden er jeg godt fornøyd med, og jeg syns Glimt har hatt en fornuftig strategi de siste årene. Jeg håper at den nye kontrakten Jim Johansen fikk var et arbeidsuhell som de ikke gjør igjen, for eksempel hvis Erik Tønne viser seg å være en middelmådig spiller. De har de jo vist nå med Kristian Brix at spillere ikke kan koste mer enn de smaker, så man får ha tiltro til at det fortsetter slik.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by Garrincha »

Velkommen til Tønne.

Halvårskontrakter er jo ikke så vanlig, men Tønne har nå en høst på å vise seg fram. Men TJ har vært ok på backen i det siste, så det blir kamp om plassen. Kan Tønne også spille stopper eller?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by Mr Bean »

GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by Novi »

Tror Tønne har mer å bidra med fremover, så stopper tviler jeg på. Ble vel sagt han kan spille både back, kant og spiss (!), så interessant å se hvor han får prøve seg først. Antakelig på backen, selv om jeg er usikker på hvor mye JHH vil sette kaptein TJ på benken.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by Knuta »

Han blir vel først og fremst en backup for TJ. TJ har vel vært i sesongen som helhet Glimt's beste forsvarspiller, men i de siste kampene har Sane vært eneren. Tror det blir lite spilletid på Tønne.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by ingen87 »

Typisk om Jacobsen dyttes over på høyresiden for så å plassere Tønne på venstre back..
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd, Erik Tønne

Post by Novi »

Njæ, blir gæærnt å sette ut en Valentin i form for å få plass til vrak-gods fra 1.divisjon. No offence.
Una mas cerveza.
Post Reply