Spillertråd: Mathias Normann

Moderator: Larsen

Svar
Brukeravatar
Kesseboy
Sted: Bodø

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Legg inn av Kesseboy » tir jun 20, 2017 1:43 pm

Vet du hva slags skade det er snakk om? Jeg mener, ettersom verken Normann eller klubben sier noe?
Shikata ga nai

Brukeravatar
gavharr
Sted: Oslo

Legg inn av gavharr » tir jun 20, 2017 1:44 pm

Har visst også noen smerter i "buk-regionen". Vet ikke hva det kan være...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."

Brukeravatar
ingen87
Sted: Saltdal
Kontakt:

Legg inn av ingen87 » tir jun 20, 2017 2:32 pm

Larsson skrev:
tir jun 20, 2017 1:30 pm
Det er noen ting her i verden som er helt sikkert. Én av disse er at det medisinske apparatet i Bodø/Glimt sin udugelighet ikke er Avisa Nordland sitt ansvar.
Tenkte bare på den betente klamydia-saken... ;)
Førr Evig!

Brukeravatar
ingen87
Sted: Saltdal
Kontakt:

Legg inn av ingen87 » tir jun 20, 2017 2:35 pm

gavharr skrev:
tir jun 20, 2017 1:44 pm
Ahh, klassisk graviditet! Der har man morgendagens AN - "Glimt-spiller smittet av klamydia - ble gravid!"
Førr Evig!

Wendigo

Legg inn av Wendigo » tir jun 20, 2017 2:45 pm

Hvis det er en fotballskade kan man vel forvente relativt rask diagnose. Men vondt i magen kan være ganske mye vanskeligere, og det kan ta tid å finne årsak...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-

Brukeravatar
Garrincha
Sted: Narvik

Legg inn av Garrincha » tir jun 20, 2017 3:21 pm

ingen87 skrev:
tir jun 20, 2017 2:35 pm
gavharr skrev:
tir jun 20, 2017 1:44 pm
Ahh, klassisk graviditet! Der har man morgendagens AN - "Glimt-spiller smittet av klamydia - ble gravid!"
:lol:

Brukeravatar
G-s-enz
Sted: Målselv

Legg inn av G-s-enz » tir jun 20, 2017 4:18 pm

Gilmores groin,må opereres,rekker nok høstsesongen!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevner at vi bør skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!

Brukeravatar
helsvhe

Legg inn av helsvhe » tir jun 20, 2017 5:39 pm

Noen som skjønte at det var lurt å si noe mer så ikke de virker så amatørmessig.

Larsson

Legg inn av Larsson » tir jun 20, 2017 10:07 pm

Det medisinske apparatet får sende blomster og kompensasjon til José Angel for at savnet av Glimts beste spiller ikke vil være merkbart. Men at det skulle ta en måned før det ble bestemt?! Jeg har fulgt med fotball en liten periode nå, og det er uhørt. Og det er bare et nytt eksempel i rekken, dessverre...
Hadde dette skjedd i Sarpsborg med sin beste spiller? Odd med sin beste? Brann med sin?

Brukeravatar
gavharr

Legg inn av gavharr » tir jun 20, 2017 11:30 pm

William Arne og Morten Konradsen hadde vel samme driten? De kan jo starte sin egen lille støttegruppe snart :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."

Knuta

Legg inn av Knuta » ons jun 21, 2017 12:41 pm

Gilmores groin blir ofte betegnet som idrettsbrokk, selv om det ikke har noe med brokk å gjøre.
Dersom kirurgisk inngrep som i dette tilfellet er det litt forskjellig fra norsk standard til amerikansk hvor lang tid man vil være tilbake for fullt:

"Norske anbefalinger tilrår 4-6 ukers avlastning av bukveggsmusklene etter åpen kirurgi.
Ved laparaskopisk implantasjon av nett, kan aktiv opptrening starte etter 2-4 uker.
Deretter forsiktig og gradvis økende styrketrening.
Vanligvis kan idrettsutøveren gjenoppta sin idrettsaktivitet for fullt etter ca. 2-3 måneder.

Amerikanske anbefalinger foreslår at du kan starte med jogging rett fremover etter 10 til 14 dager,
og spurter rett fremover kan vanligvis startes etter 3 uker.
Deretter gjenopptar du gradvis idrettsspesifikk opptrening.
Gjenopptakelse av konkurranseidrett kan vanligvis skje etter ca. 5 uker."

mortsto
Sted: Trondheim

Legg inn av mortsto » ons jun 21, 2017 2:03 pm

Larsson skrev:
tir jun 20, 2017 10:07 pm
Hadde dette skjedd i Sarpsborg med sin beste spiller? Odd med sin beste? Brann med sin?
Vanskelig å si, men et søk viser i hvert fall at det ikke er helt uvanlig hos tippeligaspillere. I beskrivelsen står det bl.a at "Smertene kan være diffuse og vanskelig å lokalisere helt nøyaktig og bygger seg gjerne opp over lengre tid." I tillegg ser det ut til at smertene kan komme og gå litt i forbindelse med trening. Bare spekulasjoner, men for unge spillere som Normann, Hanssen og Konradsen er det kanskje, i ønsket om å spille/bli god, lett å overse slike diffuse smerter, og tenke det er noe som går over etter hvert?
Kan forresten skifte av underlag fra Nordlandshallen til Aspmyra til gressbaner ha noe å si?

Brukeravatar
Garrincha
Sted: Narvik

Legg inn av Garrincha » ons jun 21, 2017 2:53 pm

Han blir i alle fall ikke solgt i sommer nå. Men det er klart at dette er særdeles kjedelig. Vi skal være veldig glad for at vi har en bred stall og at José endelig har begynt å fungere i Glimt.

Knuta

Legg inn av Knuta » ons jun 21, 2017 2:56 pm

Håper at de fikser operasjon fort. Skulle jeg tippe er Normann klar til kamp tidligst ca. 20 august.

Larsson

Legg inn av Larsson » ons jun 21, 2017 8:09 pm

Godt mulig at tegnene kan være litt diffuse, men at Normann er den tredje spilleren på kort tid med denne skaden gjør det egentlig bare verre med tanke på det medisinske apparatet.

Brukeravatar
Kesseboy

Legg inn av Kesseboy » tor jun 22, 2017 6:27 am

Lurer på hva det er du egentlig trorbdet medisinske apparatet gjør og kan bidra med.
Shikata ga nai

Larsson

Legg inn av Larsson » tor jun 22, 2017 8:05 am

Holde den viktigste eiendelen til klubben friske? Finne ut hva som feiler dem når de ikke er friske, gi dem riktig behandling og få dem tilbake på banen så fort som mulig?
Her har de jo feilet gang på gang det siste halvannet året. Samme gjengen. Men de turer videre som om ingenting har skjedd. Det skjedde jo ikke noe i Normann-saken nå før AN laget en sak på det. Åtte timer senere skulle de bestille operasjonstidspunkt? Påfallende...

Knuta

Legg inn av Knuta » tor jun 22, 2017 8:59 am

Skal prøve å unngå å kverulere. Denne skaden som Normann har/fikk er ganske typisk for fotballspillere og de signalene han hadde er også kanskje klare.

"Diagnosen kan noen ganger være vanskelig å stille, men i typiske tilfeller hos toppidrettsutøvere kan diagnosen være enkel."

Symptomene er karakterisert ved lyskesmerter som oppstår under idrettslige aktiviteter karakterisert ved høy intensitet, spesielt i forbindelse med raske vridninger og vendinger - f.eks. ved driblinger og finter. Betydelig forverring av smertene oppstår ved raske spurter og kraftige spark på ball. Smerten stråler vanligvis ut til innsiden av låret, eventuelt også testiklene, men det er ofte vanskelig for utøveren å angi nøyaktig lokalisasjon.

Det var vel dette Normann også sa for 4-5 uker siden. Det er lov å stille spørsmålstegn ved det medisinske apparatet i Glimt. De gjør sikkert en god jobb ut fra de forutsetningene de har, men jeg må få lov til å spørre om teamet har riktig kompetanse på idrettskader. Jeg får håpe det.

Brukeravatar
Trapattoni

Legg inn av Trapattoni » tor jun 22, 2017 9:08 am

Tipper kanskje Kesse's spørsmål handler litt om at en persons skade/helsetilstand kan være noe mer kompleks enn det som fremgår av en avisartikkel. Å slakte det medisinske apparatet uten annen bakgrunnsinformasjon enn avisartikler blir en smule eplekjekt og småharry i mine øyne. Mitt tips er at svært få her på forumet har noen som helst kompetanse på idrettsskader. Og de som evt. måtte ha slik kompetanse tror jeg vil være svært forsiktig med å stille diagnoser på et nettforum.

Knuta

Legg inn av Knuta » tor jun 22, 2017 9:29 am

Jeg slakter ikke, jeg stille bare spørsmål, nettopp fordi vi har hatt og har flere spillere som har vært skadet i 2016/2017 enn det som er normalt. Og flere med langstidsskader. Fullt ut mulig at min bekymring er ubegrunnet, jeg får håpe det.

Brukeravatar
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Sted: Gran Canaria

Legg inn av liverglimt » tor jun 22, 2017 10:04 am

Knuta, det er ikke ett spørsmålstegn i dine 2 siste innlegg. Da blir ting oppfattet som utsagn og dine meninger. Hvis du øker bruken av tegnsetting så vil nok flere skjønne at det er spørsmål. Nå blir det bare misforstått.
@liverglimt

Knuta

Legg inn av Knuta » tor jun 22, 2017 10:58 am

Ok. Tar det til etterretning som det så populært heter.:-)

mortsto
Sted: Trondheim

Legg inn av mortsto » fre jun 23, 2017 12:48 pm

Operert i går. Alt gikk som planlagt. Mulig tilbake i august ifølge AN+

Larsson

Legg inn av Larsson » lør jun 24, 2017 11:22 am

Jeg må gjerne kalles harry eller eplekjekk, men at det medisinske apparatet ikke klarte å sette en diagnose på Morten Ågnes Konradsen på 10 måneder (og dermed kastet vekk en hel sesong av en talentfull ung gutts karriere og dermed også svekket Glimts muligheter til å berge plassen i 100-årssesongen), mens RBK-klinikken trengte tre minutter, har jeg vanskelig å glemme. Alt som kan peke i samme retning tar jeg som ekstra bevis for at det medisinske apparatet i Glimt ikke er som det bør være.

Mr Bean
Sted: Tillerbyen Trondheim
Kontakt:

Legg inn av Mr Bean » lør jun 24, 2017 11:36 am

Nå er ikke jeg noen doktor eller har peil på det medesinske, med de må jo være helt ute på tyttebærtur det medesinske apparatet til Glimt eller ??? :tenk
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley

Svar