Spillertråd: Mathias Normann

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Kesseboy »

Vet du hva slags skade det er snakk om? Jeg mener, ettersom verken Normann eller klubben sier noe?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by gavharr »

Har visst også noen smerter i "buk-regionen". Vet ikke hva det kan være...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by ingen87 »

Larsson wrote: Tue Jun 20, 2017 1:30 pm Det er noen ting her i verden som er helt sikkert. Én av disse er at det medisinske apparatet i Bodø/Glimt sin udugelighet ikke er Avisa Nordland sitt ansvar.
Tenkte bare på den betente klamydia-saken... ;)
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by ingen87 »

gavharr wrote: Tue Jun 20, 2017 1:44 pm Har visst også noen smerter i "buk-regionen". Vet ikke hva det kan være...
Ahh, klassisk graviditet! Der har man morgendagens AN - "Glimt-spiller smittet av klamydia - ble gravid!"
Førr Evig!
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Wendigo »

Hvis det er en fotballskade kan man vel forvente relativt rask diagnose. Men vondt i magen kan være ganske mye vanskeligere, og det kan ta tid å finne årsak...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Garrincha »

ingen87 wrote: Tue Jun 20, 2017 2:35 pm
gavharr wrote: Tue Jun 20, 2017 1:44 pm Har visst også noen smerter i "buk-regionen". Vet ikke hva det kan være...
Ahh, klassisk graviditet! Der har man morgendagens AN - "Glimt-spiller smittet av klamydia - ble gravid!"
:lol:
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by G-s-enz »

Gilmores groin,må opereres,rekker nok høstsesongen!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
helsvhe
Posts: 1495
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 325 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by helsvhe »

Noen som skjønte at det var lurt å si noe mer så ikke de virker så amatørmessig.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Larsson »

Det medisinske apparatet får sende blomster og kompensasjon til José Angel for at savnet av Glimts beste spiller ikke vil være merkbart. Men at det skulle ta en måned før det ble bestemt?! Jeg har fulgt med fotball en liten periode nå, og det er uhørt. Og det er bare et nytt eksempel i rekken, dessverre...
Hadde dette skjedd i Sarpsborg med sin beste spiller? Odd med sin beste? Brann med sin?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by gavharr »

William Arne og Morten Konradsen hadde vel samme driten? De kan jo starte sin egen lille støttegruppe snart :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Knuta »

Gilmores groin blir ofte betegnet som idrettsbrokk, selv om det ikke har noe med brokk å gjøre.
Dersom kirurgisk inngrep som i dette tilfellet er det litt forskjellig fra norsk standard til amerikansk hvor lang tid man vil være tilbake for fullt:

"Norske anbefalinger tilrår 4-6 ukers avlastning av bukveggsmusklene etter åpen kirurgi.
Ved laparaskopisk implantasjon av nett, kan aktiv opptrening starte etter 2-4 uker.
Deretter forsiktig og gradvis økende styrketrening.
Vanligvis kan idrettsutøveren gjenoppta sin idrettsaktivitet for fullt etter ca. 2-3 måneder.

Amerikanske anbefalinger foreslår at du kan starte med jogging rett fremover etter 10 til 14 dager,
og spurter rett fremover kan vanligvis startes etter 3 uker.
Deretter gjenopptar du gradvis idrettsspesifikk opptrening.
Gjenopptakelse av konkurranseidrett kan vanligvis skje etter ca. 5 uker."
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by mortsto »

Larsson wrote: Tue Jun 20, 2017 10:07 pm Hadde dette skjedd i Sarpsborg med sin beste spiller? Odd med sin beste? Brann med sin?
Vanskelig å si, men et søk viser i hvert fall at det ikke er helt uvanlig hos tippeligaspillere. I beskrivelsen står det bl.a at "Smertene kan være diffuse og vanskelig å lokalisere helt nøyaktig og bygger seg gjerne opp over lengre tid." I tillegg ser det ut til at smertene kan komme og gå litt i forbindelse med trening. Bare spekulasjoner, men for unge spillere som Normann, Hanssen og Konradsen er det kanskje, i ønsket om å spille/bli god, lett å overse slike diffuse smerter, og tenke det er noe som går over etter hvert?
Kan forresten skifte av underlag fra Nordlandshallen til Aspmyra til gressbaner ha noe å si?
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Garrincha »

Han blir i alle fall ikke solgt i sommer nå. Men det er klart at dette er særdeles kjedelig. Vi skal være veldig glad for at vi har en bred stall og at José endelig har begynt å fungere i Glimt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Knuta »

Håper at de fikser operasjon fort. Skulle jeg tippe er Normann klar til kamp tidligst ca. 20 august.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Larsson »

Godt mulig at tegnene kan være litt diffuse, men at Normann er den tredje spilleren på kort tid med denne skaden gjør det egentlig bare verre med tanke på det medisinske apparatet.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Kesseboy »

Lurer på hva det er du egentlig trorbdet medisinske apparatet gjør og kan bidra med.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Larsson »

Holde den viktigste eiendelen til klubben friske? Finne ut hva som feiler dem når de ikke er friske, gi dem riktig behandling og få dem tilbake på banen så fort som mulig?
Her har de jo feilet gang på gang det siste halvannet året. Samme gjengen. Men de turer videre som om ingenting har skjedd. Det skjedde jo ikke noe i Normann-saken nå før AN laget en sak på det. Åtte timer senere skulle de bestille operasjonstidspunkt? Påfallende...
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Knuta »

Skal prøve å unngå å kverulere. Denne skaden som Normann har/fikk er ganske typisk for fotballspillere og de signalene han hadde er også kanskje klare.

"Diagnosen kan noen ganger være vanskelig å stille, men i typiske tilfeller hos toppidrettsutøvere kan diagnosen være enkel."

Symptomene er karakterisert ved lyskesmerter som oppstår under idrettslige aktiviteter karakterisert ved høy intensitet, spesielt i forbindelse med raske vridninger og vendinger - f.eks. ved driblinger og finter. Betydelig forverring av smertene oppstår ved raske spurter og kraftige spark på ball. Smerten stråler vanligvis ut til innsiden av låret, eventuelt også testiklene, men det er ofte vanskelig for utøveren å angi nøyaktig lokalisasjon.

Det var vel dette Normann også sa for 4-5 uker siden. Det er lov å stille spørsmålstegn ved det medisinske apparatet i Glimt. De gjør sikkert en god jobb ut fra de forutsetningene de har, men jeg må få lov til å spørre om teamet har riktig kompetanse på idrettskader. Jeg får håpe det.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Trapattoni »

Tipper kanskje Kesse's spørsmål handler litt om at en persons skade/helsetilstand kan være noe mer kompleks enn det som fremgår av en avisartikkel. Å slakte det medisinske apparatet uten annen bakgrunnsinformasjon enn avisartikler blir en smule eplekjekt og småharry i mine øyne. Mitt tips er at svært få her på forumet har noen som helst kompetanse på idrettsskader. Og de som evt. måtte ha slik kompetanse tror jeg vil være svært forsiktig med å stille diagnoser på et nettforum.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Knuta »

Jeg slakter ikke, jeg stille bare spørsmål, nettopp fordi vi har hatt og har flere spillere som har vært skadet i 2016/2017 enn det som er normalt. Og flere med langstidsskader. Fullt ut mulig at min bekymring er ubegrunnet, jeg får håpe det.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by liverglimt »

Knuta, det er ikke ett spørsmålstegn i dine 2 siste innlegg. Da blir ting oppfattet som utsagn og dine meninger. Hvis du øker bruken av tegnsetting så vil nok flere skjønne at det er spørsmål. Nå blir det bare misforstått.
@liverglimt
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Knuta »

Ok. Tar det til etterretning som det så populært heter.:-)
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by mortsto »

Operert i går. Alt gikk som planlagt. Mulig tilbake i august ifølge AN+
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Larsson »

Jeg må gjerne kalles harry eller eplekjekk, men at det medisinske apparatet ikke klarte å sette en diagnose på Morten Ågnes Konradsen på 10 måneder (og dermed kastet vekk en hel sesong av en talentfull ung gutts karriere og dermed også svekket Glimts muligheter til å berge plassen i 100-årssesongen), mens RBK-klinikken trengte tre minutter, har jeg vanskelig å glemme. Alt som kan peke i samme retning tar jeg som ekstra bevis for at det medisinske apparatet i Glimt ikke er som det bør være.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Mr Bean »

Nå er ikke jeg noen doktor eller har peil på det medesinske, med de må jo være helt ute på tyttebærtur det medesinske apparatet til Glimt eller ??? :tenk
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Post Reply