Spillertråd: Mathias Normann

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by ecke »

Bodø/Glimts lege har operasjoner på RBKs klinikk en uke hver måned!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Kesseboy »

Ingen tvil om at Konradsen-saken er merkelig. Men den aleine synes jeg ikke rettferdiggjør evig tvil om alt som skjer.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Novi »

Har selvsagt ikke pluss-tilgang hos Bodø Nu. Noen som har lest det de skriver om Molde-interessen? Bare løser rykter?
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by liverglimt »

Interesse fra Eliteserielag. Avvist, men Frode sier det blir er pris/sportslig vurdering om det skulle komme bud. Sånn er situasjonen i klubben for alle sier han. :)
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Novi »

Okei. Avvist før det kom bud?
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by liverglimt »

Ikke konkret nok.
@liverglimt
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Knuta »

Mathias dropper ferien:

Fra Lofotposten:
Etter 1–1 mot Levanger søndag tar Glimt sommerferie med en suveren serieledelse.
Ned til Start som innehar 3.-plassen er det åtte poeng. Det ser med andre ord lyst ut med tanke på å rykke rett opp til eliteserien igjen.
Nå skal ikke spillerne samles til fellestrening før i midten av neste uke, men det skal likevel trenes.

– Vi har hatt individuelle samtaler med alle spillerne. Der har Aasmund (Bjørkan), Ketil (Knutsen), Jonas (Ueland Kolstad), fysioene og jeg vært med. I etter kant har spillerne fått et treningsprogram som de skal følge i ferien, sier Glimts fysiske trener Ørjan Nygård.

Programmet er delvis tilpasset den enkelte spilleren.
– Nå i starten er det helt fri for å hvile kropp og sinn. Men de skal også gjennom fire løpeøkter med forskjellig intensitet, i tillegg til styrkeøkter. Noe er likt på alle, mens enkelte ting er helt individuelt, sier Nygård, som er fornøyd med den generelle statusen i troppen.
– Vi er i hvert fall ikke i dårligere form enn de andre lagene i serien, slår han fast.

- Fiaskosesong
Men det er ikke alle som får helt fri. De spillerne som har spilt lite eller vært skadet, har fått ekstra økter de skal gjennomføres.
For Brede Moe, William Arne Hanssen og Mathias Normann skal det imidlertid trenes mye ekstra, får å komme i form igjen etter sine sykdoms- og skadeplager.
– De må være hjemme for å trene med fysioene, sier Nygård.
Akkurat det er noe spillerne selv har valgt, og hver morgen gjennomfører de en økt sammen med Frank Rizzo.

– Jeg er drittlei av å være skadet. Jeg vil heller være hjemme for å trene meg opp, og bli frisk, enn å ligge på en strand å sole meg. Vi har jo solarium i Bodø, sier Mathias Normann, som er i opptrening etter at han ble operert for «Gilmours Groin".

- Det eneste det handler om nå er å bli frisk til høsten. Jeg håper på å være tilbake i midten av august, sier Glimt-juvelen, som kun har fått med seg sju kamper så langt i årets sesong.
– De kampene jeg har spilt har vært gøy. Men kroppsmessig har det vært en fiaskosesong, slår Normann fast.
Tre økter om dagen

Det er ikke snakk om å hvile seg frisk for Glimt-gutta.
– Det trenes hver dag, med fri i helgene. De har tre økter om dagen, hvor jeg er med på den ene. Det skal være kvalitet hele veien, selv om at det er enkle ting de trener på. De får ta ferie i november, etter at opprykket er sikret. Dette er noe spillerne selv har valgt, og det viser hvilken mentalitet de har, skryter Rizzo.
William Arne Hanssen synes det er fint å ha med seg fysioterapeuten på treningene.

– Det blir mer seriøst da, og han vet hva vi skal gjøre, når vi skal ha nye øvelser og hvor mye vi skal ta i, sier Hanssen, som har mistet stort sett hele vårsesongen på grunn av skade. Først måtte han operere lysken, før han pådro seg en kneskade.
– Det har vært en tung vår. Nå håper jeg å være tilbake i starten av august. Jeg satser på en bra høst, og at jeg kommer i form til å spille fotball, sier unggutten.
Skal veies
Noe av det siste som skjedde før spillerne tok ferie, var at de ble veid. Det blir også noe av det første som venter etter ferien.
– Vi måler vekt og fettprosent. Dersom noen kommer tilbake i dårlig forfatning, så må det trenes ekstra. Det sier seg selv. Spillerne veies ofte, og vi har gjort tiltak i forkant, så jeg tror ikke dette blir noe problem. Jeg synes at spillerne har tatt steg på dette området siden i fjor, og det er en fin kultur i gruppa. Jeg forventer at det blir å gå bra også denne gangen, sier Ørjan Nygård.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by G-s-enz »

Ingen skal ta fra Normann seriøsiteten i treningsarbeidet han lærte i Alta.

Godt at unge Hansen også begynner å bli frisk.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by J I P »

I dagens samfunn så er det nok av eksempler på at potensielle arbeidsgivere googler sine kandidater.

Når det er slike oppslag om treningsvilje man finner, da vil jeg tro at en kandidat blir mer attraktiv enn hvis det kun er negative medieoppslag med syting og klaging som dukker opp.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by G-s-enz »

Godt poeng selvsagt :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by G-s-enz »

På vei til PL-spill for Brighton!!!!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Larsson »

Veldig bra. Dette er maks for Glimt og Normann. Rett til utlandet for bøttevis av cash. Fryktelig spent på sum her. Kan være alt fra åtte millioner til 20.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Vegard »

User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Sulliken »

Det er vel det beste for alle parter. Å selge til PL er ikke hverdagskost!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by tjongs »

Veldig bra, og Glimt begynner å lære! Er så utrolig mye bedre å selge direkte ut fremfor til en konkurrent!
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Stormen
Posts: 235
Joined: Tue Apr 06, 2004 3:25 am
Location: Bergen

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Stormen »

Dette var morro! Når var sist Glimt solgte rett til PL? Stig Johansen i 1997?

Da må man jo begynne å følge litt med på Brighton heretter. Får håpe han får mer spilletid enn Forren fikk der:)
Glenn P
Posts: 2811
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Glenn P »

Stinker vel utlån her.. Kan ikke se for meg han spille i Premier League enda. Mulig matchingen på B-laget er et alternativ, men da ser jeg heller for meg Championship. HÅPER han ender opp på A-laget.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Larsson »

Viktig å huske på: Hadde det ikke vært for Bjørkan og den jobben han gjorde med å få Normann til å forlenge, hadde det vært Tromsø, Godset eller en annen klubb som får disse pengene. Han var overhodet ikke anerkjent på Aspmyra før Bjørkan tok over. JHH var også klar for å sende han videre etter oppholdet i Alta. Dette kunne meget vel blitt en ny Stefan Johansen-historie.
Og det er skummelt å tenke på at man tilsynelatende ikke har lært.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Knuta »

Meget godt poeng Larsson. Uten Bjørkan hadde antakelig Normann allerede nå gått gratis til VIF.
User avatar
helsvhe
Posts: 1495
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 325 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by helsvhe »

Da blir det penger til forsterkninger og Normann blir glad for å gå til et "litt" høyere nivå.
Godt Bjørkan kan få litt kred for noe :wink:
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Crazy horse »

Fint for alle parter dette. Mon tro om ikke Normann nå er fornøyd med at han ikke ble VIF-spiller? Og han som ble med på forumet for å skrive en eneste kommentar kan jo gjerne skrive en til, og si hvor flau han er nå.
Fotball er nesten alltid morsomt
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by mortsto »

@Larsson: Interessant info. Og fjær i hatten til Bjørkan.

@crazy horse: Hvem var det sa du? Kan ikke se noen seine kontoer med bare en post som klager på dette.

Litt rar signering, og selv om det er stas for Glimt å selge til Brighton og ikke til RBK, så er jeg usikker på om det er det rette valget for MN. Å gå fra å være å holde et ok tippeliganivå til øverste nivå i England er et voldsomt sprang. Så skulle jeg gjerne sett at denne overgangen kom om to år. Men uansett; bra for klubben. Og om ikke Normann klarer å spille seg inn i Premier League, så kan han alltids komme hjem igjen med en feit konto. Lykke til!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Garrincha »

Under forutsetning for at klubben har fått en gunstig deal så er det bra for Glimt. Glimt må selge sine beste med jevne mellomrom, men jeg er usikker på om denne overgangen er lurt for Normann. Sjansen er stor for at det kan bli lite spilletid. Han burde kanskje i stedet dratt til en nederlandsk klubb. Men håper jeg tar feil.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Crazy horse »

Til Morsto: Brukeren kalte seg Italia. Kommentaren står på side 11 i denne tråden.
Fotball er nesten alltid morsomt
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by ingen87 »

Haha, den kommentaren burde vært overskrift i denne tråden! xD Snakk om å drite på leggen..
Førr Evig!
Post Reply