Spillertråd: Milan Jevtovic

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Crazy horse »

Må vel få en egen spilletråd, selv om det bare er et års lån det er snakk om.

Velkommen til klubben!
http://www.an.no/glimt/fotball/sport/mi ... 5-4-234649
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by stormp »

Jeg var et minutt for sent ute med spillertråd... Men uansett veldig spennende!
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Crazy horse »

Og jeg var faktisk overrasket over at jeg var først.
Fotball er nesten alltid morsomt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by J I P »

Velkommen!

Er han den første serbiske fotballspilleren i Bodø/Glimt?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Mr Bean »

Velcome Milan :LFC
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Garrincha »

Velkommen :glimt :D

Er det Sørloth-effekten, Badou-effekten eller Ibba-effekten som slår inn her?

Begynner Glimt å få et rykte på seg å være en god klubb å utvikle seg i?

Selv om det bare er et lån og vi ikke vil tjene noe på prisøkning ved videresalg så bruker vi heller ikke noe penger på overgangsum og slik sett er slike lån lavrisikoprosjekter, og èn slik spiller pr sesong synes jeg er greit. Sørloth bidro bra i fjor, og håper Milan kan bidra lignenede i år.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Sulliken »

Velkommen
Welcome
Dobrodošao
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by ingen87 »

Bores bores!
Førr Evig!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Ville Lehtinen »

Here are the results of the Serbian vote!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Larsson »

Garrincha wrote:Selv om det bare er et lån og vi ikke vil tjene noe på prisøkning ved videresalg så bruker vi heller ikke noe penger på overgangsum og slik sett er slike lån lavrisikoprosjekter, og èn slik spiller pr sesong synes jeg er greit. Sørloth bidro bra i fjor, og håper Milan kan bidra lignenede i år.
Det blir det god økonomi av...
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Garrincha »

@Larsson: Å bruke en til to lånespiller pr sesong, er nok ikke dét som utgjør Glimts økonomi. Mener du Glimt ikke burde låne Jevtovic fordi vi ikke får solgt han senere? Burde Glimt si nei til spillere som til kun prisen av lønnen muligens hever laget på kort sikt i posisjoner der vi ikke har spesielt med alternativer?

Det er vel en grunn til at klubben velger å låne kvalitet fremfor å kjøpe kvalitet i denne posisjonen i år, Sørloth i fjor, og det er vel kanskje at klubben nettopp har en god økonomi å ta vare på.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by G-s-enz »

Synd det er lån,men spennende uansett :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by kimbo »

Har planer om et lite intervjue med Milan for DGH, om det er spørsmål der har til ham kan dere legge dem ut på DGHs facebookside
Positivitetsmafian
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by RaymondEngmark »

Så klart skal vi si ja til slike låneavtaler. Sørloth betalte seg sikkert nesten selv igjennom at Glimt ville havnet lengre ned på tabellen uten han. Også blir det jo mere entusiasme og tilskuere ut av gode spillere.

Men så klart, med fasiten i hånd burde vi jo kjøpt Sørloth. Men det der vet jo ingen på forhånd, det har vært en del ubeskrevne blad innom Glimt som har vært rene utgiftsposter, som man i utgangspunktet tenkte skulle være egnet for videresalg. Både talenter og innkjøpte.
Kristatistisk
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Garrincha »

Tviler på at RBK ville solgt oss Sørloth for en overkommelig pris. De ville låne han ut slik at han fikk spilletid. Sikkert akkurat samme opplegget med Milan.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by RaymondEngmark »

Tipper vi hadde fått Sørloth for 4 mill faktisk.

Uansett står det i dagens AN at Milan snakker bare Serbisk, og må ta engelsktimer når han kommer til Bodø. Ikke veldig bra det. Agentgruppen hans har en norsk agent i stallen og han mener Glimt nå har det råeste vingparret i eliteserien.

Med to slike vinger kan Wiig være en smart signering. Han er tøff i duellene, og selv om Azemi også er det, så tror jeg det hagler litt flere spillere rundt Wiig. Glimt har jo variert litt oppigjennom årene med å ha vinger som skjærer inn, eller som under Gåre hvor vingene var veldig brede og hadde fokus på å mate spissen med gode baller. Blir spennende å se hvilken stil de legger mest opp til, tipper den førstnevnte, med muligheten til å variere med Wiig.
Kristatistisk
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by liverglimt »

Vi har ikke, ei heller hadde 4 millioner til kjøp av Sørloth.

Velkommen Milan, dette blir sikkert bra!
@liverglimt
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by mortsto »

Det er lett å være etterpåklok. 4 mill for Sørloth? Tenk om Glimt skulle sprengt budsjettet for en spiller som de fleste var uenige i om var god nok halve sesongen. Synes jeg hører hylekoret (inkl meg selv) her inne hvis så skjedde.
Hvis det virkelig er så at Glimt har fått inn en spiller som er en fullgod eliteseriespiller og kanskje mer enn det, så er det bare å takke og bukke. Hvis han er så god som det sies, hadde det vel neppe vært aktuelt med en permanent overgang til Glimt.

Velkommen! :glimt
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Larsson »

Garrincha wrote:@Larsson: Å bruke en til to lånespiller pr sesong, er nok ikke dét som utgjør Glimts økonomi. Mener du Glimt ikke burde låne Jevtovic fordi vi ikke får solgt han senere? Burde Glimt si nei til spillere som til kun prisen av lønnen muligens hever laget på kort sikt i posisjoner der vi ikke har spesielt med alternativer?

Det er vel en grunn til at klubben velger å låne kvalitet fremfor å kjøpe kvalitet i denne posisjonen i år, Sørloth i fjor, og det er vel kanskje at klubben nettopp har en god økonomi å ta vare på.
Hva med å gi sjansene til en halvgod juniorspiller istedet? Eller hent inn en HÅNO-spiss? Kanskje han tar en Mads Stokkelien og tar fullstendig fyr i én måned? Det finnes utallige eksempler på spillere som egentlig ikke var gode nok slår til når sjansene kommer. Legg pengene dine i den bøtta hvor klubben selv kan få

Men klart - det er rart at sammenlignbare klubber som Odd (som for bare noen år siden var i den posisjonen Glimt er i nå (og IKKE kom løpende med noe om bystørrelser eller geografi nå - for det er helt irrelevant)), ikke benyttet seg av denne geniale lånetaktikken til Glimt... Way to beat the system Steven Avery-style.
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by mortsto »

Med soleklare førstevalg som Londak, Sane, Badou, Sørloth og Valentin ute, så kan vi ikke bare fylle på med halvgode juniorspillere og folk fra HÅNO hvis en skal fortsette i øverste divisjon. Glimt må både hente inn spillere som kan gå rett inn og forsterke, og samtidig utvikle talenter samt finne gull i lavere divisjoner. For øvrig hadde Odd over 20 mill større budsjett enn Glimt i fjor, og har større rom for å betale for spillere.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Larsson »

Nei, men her var eksemplet Alexander Sørloth - hvor vi hadde en spiss i stallen som da måtte skyves ut på høyresiden. Og ingen av de du nevner som har dratt i vinter er høyrevinger - eller venstre for den saks skyld. Og jeg snakket ikke om Odd i 2015, men noen år tidligere. Det skjønte du også.
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by mortsto »

Poenget mitt er allikevel det samme. Glimt må både hente inn spillere som kan gå rett inn og forsterke, og samtidig utvikle talenter samt finne gull i lavere divisjoner. Samt at lag vi liker å sammenligne oss med har betydelig høyere budsjetter enn Glimt, og dermed har bedre handligsrom på overgangsmarkedet. Hva mener du forresten med Odd for "noen år siden"? For fem år siden hadde de et budsjett på 63 millioner. Glimt hadde i fjor et budsjett på 45.

Edit: En ny, solid høyreving synes jeg for øvrig er helt gull. Da har vi hard konkurranse på spissplass, og Azemi blir forhåpentligvis brukt der han i utgangspunktet er best.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Garrincha »

Jeg er selvsagt i utgangspunktet helt enig i at det ideelle er å eie spillerne selv og få fortjenesten ved videresalg selv. Vi ønsker jo ikke å være snille og hjelpe andre klubber med spilletid de ikke selv kan tilby, men det er ikke alltid de rette spillerne er å få tak i, og det er også et pengespørsmål og det er et timing-spørsmål.

Da Sørloth ble hentet var det nok for å gi Azemi konkuranse på topp og jeg tror ikke det var meningen i utgangspunktet at Azemi skulle spille ving. Men det visste seg vel etterhvert at det beste laget vi kunne stille ble med Azemi i en kantrolle (fordi han ble vurdert som et bedre alternativ en de som egentlig skulle spille flanke) og Sørloth på topp. Vi trengte sårt poeng etter den katastrofale starten, og da ble det et spørsmål om å overleve. Da var det ikke rom for langsiktighet, kun et spørsmål om poeng.

Hadde vi hatt unge spillere i egen stall som virkelig hadde potensiale på høyrevingen nå, hadde jeg kanskje vært mer kritisk til lånet av Milan, men det har vi ikke. Vi må tenke både kortsiktig og langsiktig på samme tid, vi trenger både å være slagkraftige i kommende sesong, men vi må også tenke på å slippe til våre egne talenter. Konradsen blir muligens førstevalg på indreløper. Vi har pur unge P Berg og Normann som reserver på indreløperene. Azemi er god men han må ta ytterligere steg i år. Sentralt blir det kanskje AK i år og han er middelmådig. Da ser jeg ikke noe poeng å i tillegg hente en HÅNO-spiller og gamble på at det går bra, blir laget for svekket rykker vi jo rett ned.

Derfor var det riktig å bruke muligheten på låne Milan hvis han har det nivået som det sies han har. Vi får kvalitet inn i kommende sesong og vi får ett år på oss å finne rett høyreving, til rett pris som vi kan eie og som vi senere kan selge. Men nå det er kun drøye to måneder til seriestart og vi må få stallen på plass og da ble det sånn at beste løsning var å slå til på Milan. Å få stallen på plass er som å legge en kabal med tidspress.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by G-s-enz »

Så gjennom høydepunktene fra LSK-kampen,der var Jevtovic involvert i nesten alt vi skapte offensivt. Så til de som så kampen,var det slik at det var hans beste kamp i vinter eller lyver bildene?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Cheese Smirnoff »

Det jeg har bitt meg merke i er at han har gode, presise innlegg, til og med når han er under press. Det er jo ikke noe vi har vært bortskjemt med de siste årene. Azemi virker til å være ganske presis med hodet, så kanskje blir de to en vinneroppskrift.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply