Spillertråd: Milan Jevtovic

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by FSHelgeland »

Jeg fikk bare sett siste halve timen, og bortsett fra at han ikke putta noen av de store sjansene, så var han god. Jeg har ikke sett han på det nivået tidligere og det virker som om han begynner å bli varm i trøya.
Tippeliga 2015
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by eidurgud »

Virker som han trives best når han får spille som Robben i stedet for som tradisjonell Glimtving, men mulig det endrer seg etterhvert.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Sulliken »

Du mener at han er kvalm, ufyselig, ego som Satan sjøl, prøver konstant å filme seg til frispark/straffer, prøver å snakke på motspillere kort, og løpe etter dommere med veivende hender?

I såfall er jeg uenig med deg ;-)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Garrincha »

Du får nå sagt det av og til Sulliken ;)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Sulliken »

I have my moments :twisted:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by liverglimt »

Jeg tar gjerne en klysete Robben kopi! :D
@liverglimt
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by mortsto »

http://www.dagbladet.no/2016/04/08/spor ... /43794949/
Hvis noen mot formodning har DB+ abonnement.
User avatar
helsvhe
Posts: 1495
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 325 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by helsvhe »

Står mest om han og familien, de trives godt i Bodø.
Det serbiske eventyret startet i november, da hovedtrener Aasmund Bjørkan reiste til Cacak for å sjekke ut en ung spiss han var blitt tipset om. Bjørkan likte det han så.
Og Milan Jevtovic likte det han hørte av Bjørkan. Og det han så av Glimt på Internett.
4. januar var han på plass i Bodø, sammen med kona Ivana og parets toåring Andrej.
- Klubben og byen er ikke så stor. Men det er vakkert her, og jeg liker måten Glimt spiller på. Jeg håper Glimt vil kjøpe meg. Vi vil gjerne være her noen år, sier Milan.
Han startet på benken i serieåpningen mot Sogndal.
- Det var helt greit for meg. Aasmund sa at jeg ville få spille den siste halvtimen.
Milan fikk 25 minutter. Han trengte bare åtte ...
Det er helt merkelig. Jeg lagde sju mål for Borac Cacak i låneperioden fram til jul. Foruten en heading, kom alle med høyre fot. Så reiser jeg til Bodø - og scorer bare med venstre.
Da får vi håpe Glimt har midler til å kjøpe han :)
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by liverglimt »

Han sier at han skal være her noen år. Så får vi håpe det blir med kontrakt... :D
@liverglimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Cheese Smirnoff »

Steike. Slike spillere får vi ikke mange av. Skrap sammen det som trengs, dette trenger ikke betenkningstid.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Mr Bean »

Dæken.. :LFC Få han på tre-års kontrakt ASAP :D
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by tomath »

Veldig hyggelig sak. Jeg har tatt det for gitt at intensjonen aldri har vært at han skal være her lenger enn denne sesongen. Det kan selvfølgelig bare være ord, men absolutt oppløftende at han åpner for å bli. Noen som vet hvor lang kontrakt han har med LASK Linz?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Gvandreassen »

Oioioi. Her må vi få til noe. Det er så godt å se gleden Milan viser når han scorer for Glimt! Allerede virker det som om han har fått et meget godt forhold til klubben. En rå ving med slepen teknikk, som i tillegg vil bli i byen! Få Milan signert, og guttungen inn i Glimtsystemet når han er gammal nok :D

Glimt har de siste årene vært veldig nøkterne mtp. overgangssummer, lønninger osv. Dette har vært en stor del av grunnen til at klubben drives så godt i dag. Men kan man skeie ut litt når det gjelder Milan? Kanskje for tidlig å si, men jeg synes han viser kvalitet over hele banen. Jobber med høy intensitet, både defensivt og offensivt.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Masinga »

Jeg skjønner ikke dette med Lask Linz, som jo er en klubb i Østerrike. Da Jevtovic ble oppdaget av Bjørkan, spilte han for Borac Čačak i Serbia, som han også var på utlån til. Tideligere har han også spilt for Borac Čačak.

"Dette er første gang Jevtovic bor utenfor Serbia. Derfor kan det hende han trenger litt tid på å tilpasse seg i en fremmed kultur", stod å lese i AN og på Glimts hjemmeside da han ble hentet. Det må jo bety at han aldri har bodd i Østerrike. Eller kjøpte Lask Linz ham en gang i 2015?
Masinga
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by ingen87 »

Det serbiske eventyret startet i november, da hovedtrener Aasmund Bjørkan reiste til Cacak for å sjekke ut en ung spiss han var blitt tipset om. Bjørkan likte det han så
Liker at vi får inn slike tips! :)
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Knuta »

Han signerte for Lask Linz i 2015, men har ikke spilt for klubben. Har forstått det slik at de kjøpe Jevtovic fordi det var usikkert om noen spillere skulle forlate klubben eller ikke. Det har vist seg at de ble og dermed ble Jevtovic overfødig, men Lask Linz eier dermed spilleren. Jeg skulle anta at Glimt og Lask Linz kommer fram til en sum som er veldig akseptabelt for begge parter. Forøvrig er Jevtovic høyere enn jeg antok (184 cm).
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Garrincha »

Når Milan scorer feirer han med en herlig glede som smitter over både på medspillere og publikum. Vi burde absolutt kjøpe han, men fortsetter han scoringsfrekvensen som han har til nå vil vel LL bruke det som et argument på å presse opp prisen? Er det mulig å kjøpe han allerede nå, mtp overgangsvindu etc?

Jeg tror Glimt er rette klubben for Milan å bli en skikkelig god spiller, og Milan er rett for Glimt. Han kan bli en skikkelig Aspmyra-yndling. Bjørkan sa at han minner om en ung Harald Brattbakk. Jeg er helt enig i den beskrivelsen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Gvandreassen »

Glimt kan signere han utenfor vinduet, men han blir ikke Glimts "eiendom" før vinduet åpner i august tror jeg. Så nettopp intervjuet med han på glimt.no. Han sliter litt med språket tror jeg, engelsken er litt enkel.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by mortsto »

http://www.vg.no/sport/fotball/tromsoe- ... /23685384/

En million for ett års lån faktisk. Høres ut som vi kan glemme å signere ham på permanent basis.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by MhepA »

Vent, hæ? Har vi penger? :shock:

Én million høres kanskje litt mye ut i norsk sammenheng. Det er jo det mange av de beste spillerne går for om dagen mellom klubbene. Hva var det vi solgte Anders Konradsen for igjen? 1,5 millioner kroner og Jim Johansen?

Milan Jevtovic tror jeg vi aldri kunne signert i ettertid uansett, samme med Hannes.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Knuta »

Vi solgte ikke Anders Konradsen. Vi ga han bort til Godset fordi økonomien var helt skakkjørt og vi 'solgte' unna for å komme på fote igjen. Vel skadde Moa i Vif fikk vel en sign-on fee på 8-10 mill, så her mener jeg Glimt bør sikre seg serberen for en 4-5 mill hvis det er mulig.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by Novi »

1 mill syns jeg virker noe mye i årslønn for en serbisk spiller. Skulle gjerne sett at det var en spiller vi investerte i, og hvor den millionen kunne blitt en 4-5 tilbake. Og ikke kun antall mål og de poengene de evnt gir.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by mortsto »

Vi fikk 1,5 +JJ for Konradsen. Stefan ble gitt bort. Dvs han fikk ikke forlenget kontrakten. Å kjøpe Milan for 4-5 mill er nok et ikke-tema, og godt er det.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by bjornage »

Novi wrote:1 mill syns jeg virker noe mye i årslønn for en serbisk spiller. Skulle gjerne sett at det var en spiller vi investerte i, og hvor den millionen kunne blitt en 4-5 tilbake. Og ikke kun antall mål og de poengene de evnt gir.
Regner med den millionen er lønn + kostnaden for lånet. Vi får neppe låne en spiller gratis.
User avatar
helsvhe
Posts: 1495
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 325 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Milan Jevtovic

Post by helsvhe »

BTH sa i Studio Glimt på 16. mai at om han ble solgt etter lånet fikk Glimt prosenter av salget, ellers så kunne glimt kjøpe han.
Post Reply