Spillertråd: Thiago Martins

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Glimtfan »

Det er fortsatt et amatørlag:)

Er forøvrig enig i at Kåre må bære mesteparten av kritikken her. Forstår virkelig ikke at man skal endre så mye på laget hele tiden. Når vi først vinner må man jo fortsette med det som lykkes.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Kesseboy »

(Innser at dette er off-topic, men bær over med meg.) Det er fortsatt et amatørlag, men når forskjellen etter kampen er kun ett poeng på tabellen, så er det jo lite som tyder på at Glimt skal kunne dra ned og høvle over motstanden uansett hva. En defensiv kampplan trenger ikke å ha vært så dumt da, og da må nok Martins regne med litt juling så lenge klubben står fast i det samme 4-3-3-sporet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Knuta »

Kesseboy wrote:. En defensiv kampplan trenger ikke å ha vært så dumt da
En defensiv kamplan når Glimt må vinne kampen er håpløst og helt feil. Minner litt om Semb's Norge-Spania i playoff på Ullevål for noen år siden, Da Norge måtte vinne la opp til en super defensiv strategi (Norge tapte 3-0). I første omgang mot Strømmen var det mye av det samme.
Glimt er best når de kommer godt inn i en kamp, i går ga de Strømmen ikke bare lillefingeren men hele hånda fra start av ga Strømmen en helt unødvendig selvtillit.
Glimt er dårligst når de tenker for mye på taktikk nettopp fordi Kåre ikke har kompetanse på dette området.
Mot Bryne med Bent Inge på sidelinja var det kjemping, det var aktivitet fra sidelinja og du la merke til at spillerne likte dette. I går var det tilbake til taushet og oppgitthet.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Cheese Smirnoff »

Vegard wrote:Blir oppgitt over kritikken av Martins. Var selv i Strømmen og hørte folk klage da det gang etter gang ble sendt en høy poler mot Martins ryggende mot mål, men med tre sterke motspillere i kroppen. Oppgaven var jo håpløs, kritikken likeså.
This is bullshit, som Thiago selv sier. Både Martins og Sakk har fått sendt høye polere mens de har ryggen mot mål, forskjellen er at Sakk faktisk gidder å kjempe for å gjenvinne ballen når han mister den. Sakk gidder også å presse ballføreren, om det så er keeper eller forsvarer, noe Martins meeeeget sjelden gjør. Martins lurer seg unna jobbing gang på gang, og mange unnskylder han med nettopp at det er så vanskelig å prestere når ballen ikke ramler rett i beina på han. Man trenger ikke vinne førsteballen hvis man klarer å ta andreballen, men for å gjøre det må man gidde.

En annen ting som han blir unnskyldt for er at vingene ikke er på rett posisjon for at han skal prestere. Vel, jeg skjønner godt at det er frustrerende å være ving med Martins som midtspiss da man helt sikkert er klar over at hvis man går på løp i håp om at Martins skal avlevere en skikkelig pasning så har man brukt mye energi på ingenting. Og dette skjer hele kampen igjennom. Merkelig at angrepsspillet fungerte 100% bedre med Sakk som midtspiss i Ranheim og Bryne-kampene. :tenk

Jeg er møkklei av å se klubbens best betalte spiller ødsle vekk de sårt trengte Glimt-pengene (og poengene). Det virker som om til og med Bonitao har innsett at å forsvare kompisen sin er nyttesløst, all den tid han er så ræv-elendig.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Vegard »

Ingenting gleder meg mer enn at Sakk har oppnådd Messias-status på forumet. Det er en spiller jeg, ganske alene, har forsvart i tykt og tynt mot de svært kompetente spiss-ekspertene her inne. Men de samme argumentene som i dag brukes mot Thiago har vært brukt mot Sakk. Og det blir et ekstra sammensurium av usammenhengende tull når lønn blandes inn i argumentasjonen om en spillers ferdigheter.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Glimtfan »

Er enig i at lønn blir irrelevant i forhold til prestasjonene pdd, Martins er på vei ut og lønna får han (sannsynligvis?) uansett prestasjon. Når det er sagt så synes jeg verken Martins eller Sakk er gode nok for et lag som skal kjempe i toppen av adeccoligaen, men valget står nå mellom de to og med Sakk som spiss så vant vi to kamper på rad og scoret 5 mål. For min del er verden så enkel som at da bør Sakk prioriteres nå.

Men tenker vi på fremtiden, så er ingen av disse noe for Glimt. Vi trenger friskt blod på topp.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by bjornage »

Martins var ganske livlig i starten av sesongen, men har siden i sommer nærmest jobbet på oppsigelse. Han vet han ikke får ny kontrakt og da forsvinner nok den ekstra motivasjonen og ekstra fandenivoldskheten vi husker han hadde da han først kom til norge og spilte på korttidskontrakt.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Cheese Smirnoff »

Vegard wrote:Og det blir et ekstra sammensurium av usammenhengende tull når lønn blandes inn i argumentasjonen om en spillers ferdigheter.
Det er ikke snakk om spillerens ferdigheter, men om frustrasjonen over at vi kaster penger ut av vinduet på denne mannen.

Dont change a winning team. Frustrasjonen over Thomas Rønning på banen er et resultat av at Kåre setter han på plasser han ikke kan spille, men Thomas prøver ihvertfall. Når Thiago har gått i tre-fire måneder utpå bana uten å prøve, da er det utelukkende hans egen skyld.

Du har ikke vært alene om å forsvare Sakk her inne, selv om du kanskje liker å mene det (samtidig som du rakker ned på mange av medlemmene her). Jeg har alltid sagt at han burde få mer tillit enn han har fått. Dessuten er kritikken mot Sakk at han har begrensede fotball-ferdigheter, noe som har vært ekstra frustrerende å se på de gangene han har fått lov å komme på bana, som har vært i det 87. minutt når vi ligger under.

Du må gjerne kalle meningene mine for usammenhengende tull, for all del, men jeg tør påstå at det er sammenhengende, velbegrunnede utsagn jeg kommer med. :blå
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Crazy horse »

Kanskje er det bare slik at med Sakk så fungerer "glimtstilen", mens med Martins fungerer den ikke? Jeg også mener at Glimt ikke skal behøve å legge opp til en defensiv stil mot Strømmen, der skal det spilles på de offensive kvalitetene Glimt har og likevel skal de slå dem, så da velger treneren feil taktikk.
Fotball er nesten alltid morsomt
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by RS2-Gti »

Trenger vel ikke å være Arne Scheie for å kunne se i ettertid at det ikke var særlig smart å gå ut defensivt mot Strømmen. Og jeg tror ikke det er så mange som syntes det var en god ide. Utenom Kåre! Og han tok beviselig feil.

BTW;
Den dagen boken "Hvordan var det å spille med Thiago i Glimt" kommer ut, så skal jeg stå i kø når butikkene åpner. De signalene han gir meg, får meg til å tro at det må være ekstremt provoserende å ha den spilleren på laget. Og når man ser på hva Bonitao har skrevet, så kan det virke litt som om Thiago (via Bonitao) har syntes de fleste andre spillerne på laget er idioter som står i veien for klubben og hans suksess!

Dersom det stemmer, så må jo Thiago være usannsynelig arrogant og ikke særlig godt likt. Og det tror jeg om han.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Novi »

Litt krass den der, RS2. Han har unektelig et småarrogant vesen på banen, men mye av det kan rett og slett være at han er brasilianer. Folk er forskjellige. Og så hjelper det nok ikke at folk hater ham pga at han har høy lønn.
Una mas cerveza.
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by RS2-Gti »

Novi wrote:Litt krass den der, RS2. Han har unektelig et småarrogant vesen på banen, men mye av det kan rett og slett være at han er brasilianer. Folk er forskjellige. Og så hjelper det nok ikke at folk hater ham pga at han har høy lønn.
Det er min personlige mening om hva jeg tror. Jeg sier ikke at det er fakta. Men etter min oppfattelse, så virker det sånn. Så intill det motsatte er bevist.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Novi »

Veit jo at det er det du tror, men for å nyansere det litt så prøver jeg bare å forklare hvorfor han oppfattes slik, og at det ikke nødvendigvis blir oppfattet slik av spillerne.

Når det er sagt så nekter jeg ikke på at det er mange konflikter innad i spillergruppen, siden Kåre har vist og uttalt at han ikke tar ansvar for at folk passer inn. I en prestasjonsjobb som fotball så er det viktig og riktig at spillerne har selvtillit og troen på seg selv, og veien er da ofte kort til at man blir oppfattet som at man tror man er bedre enn alle andre. I klubber som Real Madrid er trenerens hovedansvar å holde kaksehuene i sjakk - I Glimt er det ikke så ille, men Kåre og ledelsen skal ha legge ting til rette for at folk kan prestere og komme seg frem, samtidig som at alle vet at man har et profesjonelt samarbeid og spiller på samme lag.
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Cheese Smirnoff »

Novi wrote:Og så hjelper det nok ikke at folk hater ham pga at han har høy lønn.
Jeg velger å tro at den ikke var rettet mot meg...
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by eidurgud »

Novi wrote:Og så hjelper det nok ikke at folk hater ham pga at han har høy lønn.
Det er vel ingen som hater han for dét? Det er viktig å skille mellom person og fotballspiller. Som fotballspiller har han ikke spilt godt nok, og han har et dårlig vesen på banen. Utenfor banen er Thiago en helt annen person, har jeg ihvertfall fått inntrykk av fra det lille jeg har snakket med han.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Vegard »

RS2-Gti wrote: Det er min personlige mening om hva jeg tror. Jeg sier ikke at det er fakta.
Ja, man må være blind for å ikke ha fått med seg hva du mener om Thiago. Problemet er at hatkampanjen din har vart i over ett år og du bringer fortsatt intet nytt til torgs. Syns usammenhengende vrøvling fra Bonitao faktisk er mer interessant.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Vegard »

Cheese Smirnoff wrote: Du har ikke vært alene om å forsvare Sakk her inne...
Men vi har ikke vært mange. Jeg har fått med meg at du har støttet Sakk :wink:
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by RS2-Gti »

Vegard; Hva er det du prater om egentlig?? "Bringer intet nytt til torgs"??

Så lenge Thiago spiller i Glimt, og ikke minst ikke presterer, er det ingen grunn til å ikke se med kritiske øyne på han. Og i store deler av mitt, som du omtaler det, nærmest korstog, så har jeg stort sett vært en sunn bias til alle som har lovprist Thiago, på tross av sviktende form.

Ja! Jeg syntes lønna er en del av problemet, og det tror jeg i grunn de fleste syntes, selv om enkelte prøver å være politisk korrekte, er det omtrent umulig å ikke bli påvirket av det. Men jeg ... og sikkert mange andre, har ikke store problemer når f.eks Bjørnskau Johannesen ikke presterer - fordi han er det ikke like store forventninger til. En høy lønn forplikter, om ikke til ferdigheter, så i allefall til innsats.

Det Thiago viser på banen for tiden er så urovekkende (i økende grad, derav mine stadige bemerkninger) at selv som fotballspiller må han begynne å komme på kanten med hva som kan aksepteres før man kan løse han fra kontrakten. Selvfølgelig ikke, men likevell.

Og ja, jeg buer mer enn gjerne på Aspmyra på Thiago, men om jeg treffer han på butikken, sender jeg han ikke et blikk en gang. Thiago privatperson og Thiago Glimtspilleren skiller nok dem fleste på. De fleste fotballspillerene ønsker høste glansen av fotball, da stikker dem bevisst ut hodet sitt. Da må de tåle dagene med regn også.

Jeg har såvidt stått sammen med Thiago litt når han har snakked med Riccardo noen ganger, og han virker som en trivelig person i privatlivet. Men det er Thiago privat, og om som sagt, det skiller jeg på. Og som de fleste av oss er nok Thiago anneledes på jobb enn hva han er hjemme.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Glimtfan »

re: Cheese Smirnoff

Jeg har nok vært en av de som har vært klarest på at Martins må foretrekkes foran Sakk av de spillerne vi har, har likevel vært kritisk til begge i hele år og ønsket at eventuell forsterkninger var spiss og ikke høyreback/midtbane. Nå må jeg krype til korset og innrømme at Sakk i de to kampene han har spilt som spiss har fungert MYE bedre enn med Martins. Jeg tror det også henger sammen med andre endringer som er gjort bl.a med et tydeligere vingspill og selv kampen mot Strømmen elendig som den var, ga flere målsjanser enn mange andre kamper i år. Men jeg tror Sakk uten tvil er den som fungerer best pdd som spiss og ble skikkelig skuffet når han ble trukket ned i forsvar sist. Jeg håper virkelig vi får inn en ny spiss til neste sesong (om vi overlever), men håper Sakk kan bli som en backup for han har vist i de 3 siste kampene at han faktisk kjemper det han kan. Det er jeg ikke så sikker på om Martins gjør for tiden.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Los-Loco »

Los-Loco wrote:
RS2-Gti wrote:Det håper jeg også. Men er skeptisk. Men jeg vil berømme deg om du har rett. Jeg vedder 100 kroner på at han scorer mindre mål i Adecco på like mange kamper som FØR han signerte storkontrakten. Tar du den?

Altså
Thiago Adecco FØR signatur XX kamper / XX mål
vil være bedre enn
Thiago Adecco 2010 LIKT ANTALL kamper / XX mål
Vet du, det veddemålet skal jeg ta! Thiago blir bra han!
Dette har vel vært klart en stund, men for å gjøre opp status så endte altså Thiago på 14 (hvis jeg har telt rett) i 2007, og på 9 i år, iberegnet Lyn-kampen som altså ble strøket, før tidspunktet for kontraktsinngåelsen.

Ni mål er jo i utgangspunktet ikke så gæli, men de kom altså i bare fire kamper, og tre av dem "forsvant" med Lyn.

Uansett, veddemålet er tapt, fair and square, så du får sende meg et kontonr på PM RS2-Gti, så setter jeg over hundringsen!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by eidurgud »

:klapp

Veddemål på forum skal overholdes! Husker jeg veddet en 1000lapp med Hågen (for de som husker han) om Normark ble trener for Glimt, når de ansatte den påtroppende Hønefosstreneren. Han bladde opp han også!

For å ikke ødelegge tråden til frk. Martins (noen som tok den? 8) ), så kan jeg jo slenge inn at han gjorde en fabelaktig jobb for Moss i dag. Først klarerer han fint med et brassespark, så står han i veien når Johannesen prøver å score.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Crazy horse »

http://www.an.no/glimt/article5372257.ece

Thiago ikke med videre. Ingen stor overraskelse, hadde vært det om han hadde fått ny kontrakt. Lykke til videre.
Fotball er nesten alltid morsomt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by J I P »

Takk for det du har gitt oss Thiago.

Jeg tror aldri at jeg kommer til å glemme kvalifiseringskampen borte mot Odd - hvor du scoret 0-1 målet.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Glimtfan »

Thiago er 34 år gammel, han ville helt sikkert gått med på lavere lønn. Men basert på prestasjonene i år og alderen, så er det fornuftig å droppe ny kontrakt.
Klarer vi å overleve, så mener jeg en av de viktigste oppgavene til trenerapparatet, er å få inn nye spillere i angrepet. Vi trenger en spiller sentralt som kan holder på ballen eller skape rom med godt hodespill.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by MhepA »

Nå er jeg faktisk veldig spent på hva man får til på spissplass. Hvis vi vil ha ambisjoner om å være på øvre halvdel av Adecco og kjempe om opprykk må ny spiss komme til. En som kan score.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply