Spillertråd: Thiago Martins

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by bonitao »

R $ $ $ $ $ $ $ $

Du er en spiller arbeidsledig frustrert og sjalu!
Den misunner dreper!
énoisqueirois !
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Sulliken »

Bonitao:

Could you please write in english? Your Google translate norwegian doesn't make much sense to us.

You just said something like "the one who's envying kills". And that's pure nonsense.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by RS2-Gti »

Begynner å ligne en trussel. Eller?
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by bonitao »

Sjalusi er en dårlig følelse .

(envying kills) Følelsen.
énoisqueirois !
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by bonitao »

Trussel? Nei, Nei. Du er en taper.
énoisqueirois !
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by RS2-Gti »

Heldigvis er jeg bare det i så fall, ikke en halvfeit overbetalt lat brasilianer :lol:
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by liverglimt »

Nå er det nok. Slutt med skitkastingen.
@liverglimt
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by bonitao »

kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!
énoisqueirois !
énoisqueirois !
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Thomas Andersen »

Ufin skittkasting, og når han Andersen gidder skrive (og ikke bare lese her inne, er han forbannet;)

Thiago er den eneste som får SÅ mye skitt og kritikk mot seg, og det har pågått over flere år.

Det eneste som skiller han fra alle de andre, er trolig lønnen, da alle spillere - som Thiago - har variert i prestasjonene i siste årene.

Bottom line: Den norske misunnelsen er større en kjønnsdriften! Etter min mening er alt preiket om lønna hans er helt latterlig taperaktig. Han har fortjent den lønne - fordi han har den. Akkurat som poengene i ligaen.

man får som fortjent.

Hva han måtte få i fremtiden er en helt annen sak.


Så kutt kommunist-crapet, og la Thiago i fred!
Gult er kult!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by eidurgud »

Thomas Andersen wrote:Ufin skittkasting, og når han Andersen gidder skrive (og ikke bare lese her inne, er han forbannet;)

Thiago er den eneste som får SÅ mye skitt og kritikk mot seg, og det har pågått over flere år.
Du kan ikke ha lest mye her inne hvis du er av den oppfatning at Thiago er den eneste som får pepper her inne..

Los-Loco skriver mye som gir mening, men Rs2-Gti har også mange gode poenger, selv om han formulerer seg i grenseland krasst.

Tjener Thiago mye? Ja, til å være Glimtspiller gjør han det.
Er det Thiago's "feil"? Definitivt ikke!
Underprester Thiago for ofte? Uten tvil. (Hadde vært supert å hatt en spiller som scorer like mye som Drogba, Rooney, Messi, Eto'o osv - eller "bare" en som putter like mye som Prica, Iversen, Moa.)
Er dét Thiago's feil? Både óg. Savnet av gode medspillere er definitivt der, men holdningene (på bana) kunne vært bedre.

Hele laget har spilt dårlig i en og en halv sesong nå, det er ikke bare Thiago's skyld.
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by bonitao »

Jeg tror Thiago ville gjøre flere mål hvis han fått hjelp fra Xavi, Iniesta En Henderson, Giggs, Kaka, Ballack eller til og med Traoré, Annan Henriksen.
Med tiden: Det er flott hvis det hadde også Van der Sar :glis
énoisqueirois !
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Thomas Andersen »

RS2-Gti wrote:Hm. Mulig du har dysleksi, så skal ikke si noe stygt. Men det var litt merkelig Norsk til å være født her.
Om jeg hadde dysleksi, hadde du allerede vært ufin som kommenterte dette overhodet.

Jeg skrev dette i affekt, sent på kvelden, og hadde egentlig andre ting å gjøre (som å drikke vinen min, spise indrefilet-rester fra grillen, med mere fredagskos;). Og hva har det uansett å gjøre med innlegget mitt? Trodde vi diskutere sak (Martins).
Last edited by Thomas Andersen on Sat Jun 05, 2010 12:41 pm, edited 1 time in total.
Gult er kult!
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Thomas Andersen »

eidurgud wrote:Du kan ikke ha lest mye her inne hvis du er av den oppfatning at Thiago er den eneste som får pepper her inne..
Jeg leser her hver dag, men poster sjelden. Jeg ser at andre får pepper (T Rønning feks, helt fortjent). Jeg ønsket påpeke at Martins er den eneste hvor prestasjonene lenkes til lønnen hans, og fra flere på en til de grader sutrete og erke-norsk, jante-måte.

Det er ikke vanskelig å se at kritikken er like mye rettet mot lønnen hans, som prestasjonene. Ingen andre spillere får høre dette. Runar og Jan Derek hadde vel ikke akkurat lave lønninger. Stig Johansen?

Dette får meg til å tro at kritikken er i stor grad rettet mot Martins som person, hans u-norske attitude og emosjonelle karakter. Dette må vi akseptere. Dette er personen Martins.
Gult er kult!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by eidurgud »

Derek fikk minst like mye pepper som det Thiago får, Runar får pepper han også, og Stig fikk pepper i sin tid. Alle får pepper når de ikke prester opp mot det som kan forventes av dem.

Thiago er langt unna det alle, jeg er relativt sikker på at det gjelder han selv også, forventer av han. Det er samme som når vi diskuterte Sakk - de er nok hyggelige personer, men duger ikke som fotballspillere! Man er nødt til å skille sak fra person, og når spillere får pepper, så er det pga prestasjonene (eller mangel på sådanne), ikke om hvordan de er som mennesker!
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by bonitao »

Oioioi!
Hvor mange mål vil, Drogba, Rooney, Messi, Eto'o spilte for Glimt i stedet for Thiago?
Ah! og med samme lønn!
uklippet :glis
énoisqueirois !
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Knuta »

eidurgud wrote: Man er nødt til å skille sak fra person, og når spillere får pepper, så er det pga prestasjonene (eller mangel på sådanne), ikke om hvordan de er som mennesker!
Jepp, man er også nødt til å skille mellom kritikk og sjikane. Når det gjelder fotballspillere skal kritikk går på prestasjoner på fotballbanen. Sjikane går ut på utseende, lønn, privatliv og alt som ikke er relatert til det rent fotballfaglige. Der har det vært alt for mange overtramp når det gjelder Thiago desverre.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by eidurgud »

Lønn er i grenseland, ser ikke helt at det er sjikane å kritisere en spiller for ikke å prestere godt nok ift til lønna han hever, samtidig som det ikke nødvendigvis er spillerens feil at an har det han har i lønn. I Thiago's tilfelle er det jo ikke han som har krevd noe som helst, mens det var noe annet med Derek, f.eks.
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by bonitao »

Ah !
Prica 5 mål på 13 kamper
Iversen 6 mål på 13 kamper

Spiller for Rosemborg beste laget i Norge
énoisqueirois !
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Vegard »

Har vært en del av dette forumet siden april 2004 og jeg har til tider hatt stor glede av temperaturen her inne. Folk har vært uenige om spillerkjøp, prestasjoner, formasjoner etc, men det har aldri vært ufint og sjikanerende mot egne spillere. Inntil i fjor høst. Da satte en av forumdeltakerne bunnrekord i sjikane mot en enkeltspiller. Det opphørte i årets seriestart, men da motgangen kom fortsatte det, selvsagt! Enkelte andre har kastet seg på, for bunnstandarden til lavmål i språklig kommunikasjon er jo nå satt .

Det er deprimerende lesning. Jeg registrerer at mange av deltakerne fra 2004 er borte fra forumet. Det kan selvsagt være mange årsaker til det, men jeg gidder ikke gå inn i dette forumet for å bli deprimert.

Å støtte et lag handler om å stå sammen i tykt og tynt. Men jeg har kanskje tatt feil?
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Knuta »

Hjertens enig Vegard.
En skulle nesten tro mange ganger at det var supportere fra andre lag som er inne på dette forumet, så usaklig og så mye drittkasting gjør sikkert at mange dropper dette forumet. Som sagt kritikk av fotballspillere skal handle om innsats, dyktighet og alt som er relatert til det som utøves på fotballbanen i 90 minutter. Det andre håper jeg at vi etterhvert blir kvitt.
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Gvandreassen »

Tror kaptein Bjørdal sa noe i denne duren: "Folk har lov til å være sure, men det er faktisk nå vi trenger støtte". Vi vet alle at Thiago på mange måter er spissen vi trenger. Han er sterk og en god avslutter HVIS han får noe å jobbe med. Og det er vell her det ikke helt har funket. Laget virker som 10 enkeltindivider, og det ser ut som om pulsen er svært vanskelig å finne. Eneste unntaket er vell Pavel stakkar, som mot Bryne hadde veldig vanskelige arbeidsforhold. Vi kan ikke skylde alt på Thiago, eller Thomas Rønning, hvis hele laget ikke presterer. Thomas Rønning er en helt grei indreløper, ikke back, og Thiago er en god spiss hvis han får noe å jobbe med. Taklingen til det røde kortet fikk jeg ikke sett, da jeg bare så første omgang, men utvisningen hørtes fortjent ut. Han er en god fotballspiller, han må bare moderere seg litt.
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Aspmyra »

Som du sier er Thomas Rønning en helt grei indreløper, ikke back. Men syns litt synd i han, er jo ikke hans feil at han blir satt i en posisjon han aldri har spilt i før!
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Gvandreassen »

Han har absolutt fått pepper for sine prestasjoner som høyreback, noe fortjent, men Kåre burde fått endel mer pepper for å sette ham der. Så jo i 2008 at Rønning til tider var ganske god.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by J I P »

Har Thiago lov til å spille for Bodø/Glimt 2 i de kampene han soner karantene?

Ettersom karantenen er selvforskyldt og vi behøver en skarpskodd Thiago når karantenen er over, så kunne det ha vært greitt å fått matchet han på Glimt 2.

Å bruke første kampen han skal spille i Adecco etter karantenen til å få matchtrening er bortkastet tid. Tid som Glimt ikke har i år.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by bonitao »

¡Felicitaciones cabron! Te has ganado. Brasil jugó mejor!


:klapp
énoisqueirois !
Post Reply