Spillertråd: Thiago Martins

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Calle Manøver
Posts: 832
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:24 am
Location: Midt i Bodø, midt i verden!

Spillertråd: Thiago Martins

Post by Calle Manøver »

Synes Brassens fortjente en egen tråd, siden han nå får tilbud om korttidskontrakt med Glimt:

http://www.an.no/sport/article2447395.ece

EDIT: Moderator har tillatt seg å endre overskriften. Kb.
Last edited by Calle Manøver on Tue Apr 03, 2007 12:43 pm, edited 1 time in total.
"Sakariassen for President!"
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

6. mnd. altså, interessant løsning som både kan være smart eller ikke fullt så smart.

Storspiller han for oss i vår bør vi være kjapt ute med å gi han lengre kontrakt, og skulle det mot formodning bli benkesliting på han slipper vi en Tani-sak.

Det er naturligvis spennende med en brasilianer på laget, men en kan nesten tolke Kentas kommentarer dithen at han får kontrakt kun fordi de ikke har så mange andre spillere igjen å prøve seg på. Han virker nesten litt resignert...
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Syns dette virker spennende jeg, og det er bare bra at de er forsiktige. Får han Italiensk pass så vil vi nok få se litt til han i løpet av våren...Spennede ja
Tippeliga 2015
User avatar
Kesseboy
Posts: 15789
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1210 times
Been thanked: 1096 times

Post by Kesseboy »

Hågen wrote:Det er naturligvis spennende med en brasilianer på laget, men en kan nesten tolke Kentas kommentarer dithen at han får kontrakt kun fordi de ikke har så mange andre spillere igjen å prøve seg på. Han virker nesten litt resignert...
Får litt samme følelsen. Får håpe det er uberettiget? Seks måneders kontrakt synes jeg høres litt defensivt ut, igrunn.

EDIT: Jeg skal ikke være bare negativ. Det er bra at noen spillere er på veg inn!
Last edited by Kesseboy on Sun Dec 03, 2006 5:36 pm, edited 2 times in total.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Post by Vassvik »

Han så ut som en spiller med god fysikk, så dette kan faktisk bli spennende! :)
Andres meninger støter meg.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

kunne like greit signert han ut sesongen... blir en spennende spiller å følge, satser på at han er tiltenkt som førstevalg på topp
You'll Never Walk Alone
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg håper da virkelig at man ikke signerer før man vet om han får italiensk pass, det gjør litt forskjell synes jeg.
Jeg er ikke kjempefornøyd med dette her skal jeg være ærlig, ikke har han veldig imponerende ting å vise til, dessuten:
Kenta wrote:Han har mye av det vi ser etter. Det vi lurer på er om han har nok gjennombruddskraft, men vi må tenke på alternativene. Foreløpig har vi ikke mange andre aktuelle, sier Bergersen.
Det virker jo som om trenerne selv er usikre og tilbyr kontrakt mest av redsel for å stå uten noen i det hele tatt.
Vi har få midler og det er ikke lett å få spillere hit, dersom spillerjakten fortsetter på dette viset så håper jeg man henter inn unge håpefulle spillere framfor gamle utlendinger.
Vi må bygge for fremtiden.

Ellers så håper jeg jo at Martins kommer til å trives og ikke minst lykkes her dersom han signerer for Glimt :)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

PM wrote:Så var det bare å få tak i ett italiensk pass?
Glimt har da italienske kontakter så det holder!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16591
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 991 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Post by Sulliken »

Tja.. han kan vel få seg et falskt et ;)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Kenta wrote:Han har mye av det vi ser etter. Det vi lurer på er om han har nok gjennombruddskraft, men vi må tenke på alternativene. Foreløpig har vi ikke mange andre aktuelle, sier Bergersen.
1. Ser ut som Thiago burde vært her lengre på prøvespill slik at Kenta og Hoftun greier å se om han virkelig ER god og har den gjennombruddskraften.

2. Ikke mange andre aktuelle? Hoftun beklaget seg i vinter at de hadde kommet for sent igang med spillerjakten. I januar hadde de fleste funnet seg ny klubb. Ser ut som Hoftun kan beklage seg også vinteren 2007...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

virker mer og mer som om vi ikke har noen som klarer å finne gode spillere... dette er bekymringsværdig
You'll Never Walk Alone
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

talfh wrote:virker mer og mer som om vi ikke har noen som klarer å finne gode spillere... dette er bekymringsværdig
En annen ting som er bekymringsverdig er Kentas innstilling i forhold til dette famøse passet! Her trenger det altså i følge Kent Bergersen ikke nødvendigvis være utslagsgivende at han får dette passet, siden Sandefjord fortsatt er med i bildet ang. Roy Miller!!

Vi er altså villige til å ofre vår beste spiller for en brassilianer som selv trenerne tilsynedlatende tviler litt på? Jeg gir meg ende over...
User avatar
Crazy horse
Posts: 8302
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Post by Crazy horse »

Nå høres det ut som at Martins selvsagt sier ja. Synes ikke Glimt frister ham veldig med en kort kontrakt. Ikke mye å flytte til Norge for.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Glimtfan wrote: Når det gjelder Thiago, så overrasker det meg, hvis de tar lett på dette. Pass problemer er ikke uvanlig og en søknad om italiensk statsborgerskap, behøver slett ikke være bare en formalitet. Slikt bør Kenta eller andre i Glimt, sjekke grundig og de bør få full oversikt så fort som mulig.
Det at dem kun tilbyr en 6 mnd kontrakt viser vel at dem ikke tar lett på dette ? Hvis dem ikke tilbyr han kontrakt så er muligheten stor for at han forsvinner til en annen klubb.. Og hvis han ikke klarer å fikse passet innen 6 mnd så bør han i allefall ha imponert hvis han skal få forlenget kontrakt..

Synes dem har gjort det beste utav det...
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Glimtfan wrote:Det jeg mener, er at de i grunn burde ha full oversikt over disse tingene allerede nå, dvs at de mer eller mindre visste at han fikk italiensk pass eller ikke.
Det å skaffe seg nytt pass er ikke gjort på dagen.. Det må søkes og behandles osv... Glimt har gjort det beste utav muligheten..

Spilleren er såppas god at han er tilbudt en kontrakt..
Og kontrakten er såppas kort at det ikke er noe fare hvis søknaden ang pass blir avslått..

Føler meg mye mere komfortabel med denne løsningen enn at man skal vente på en behandlig av pass saken.. Da signer han fort for en annen klubb..
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Crazy horse wrote:Nå høres det ut som at Martins selvsagt sier ja. Synes ikke Glimt frister ham veldig med en kort kontrakt. Ikke mye å flytte til Norge for.
Men samtidig knytter han seg ikke for lenge, og han får tid til å merke på kroppen hvordan det er å bo i Norge. Noe som kanskje frister litt? For hvis han ikke trives, kan han forlate Norge etter et halvt år.... bare en tanke.
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Nå må jaggu Kent og Erik våkne, vi kan ikke sende bort en av våre aller største håp...utvikle Miller i en fast plass og gi han tid!! Etter mitt skjønn kanskje en de som kan nå svært langt!!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

ikke heeelt våken enda, Nokia? 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply