Spillertråd: Erik Hoftun

Moderators: Sulliken, Larsen

Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Post by Johansen »

Lillegutt wrote:Nå er det hvertfall klart hvorfor Hoftun ville tilbake til RBK
http://www.youtube.com/watch?v=mxtvZUPWuMo
Steike bra den dærre :glis
User avatar
glimtpia
Posts: 2858
Joined: Tue Aug 16, 2005 7:11 pm
Location: Egentlig Steigen<3|| Men holder hus i Bodø!

Post by glimtpia »

Må også si meg eni! Det blir heilt feil at han stiller opp i rbk utstyr, når han fortsatt er under kontrakt i glimt!! :?
Seier
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Post by Sulliken »

Hva med at Gamst Pedersen gikk i Glimtutstyr selv om han er under kontrakt med Blackburn?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
RS
Posts: 1067
Joined: Sat Aug 27, 2005 12:23 pm

Post by RS »

Sulliken wrote:Hva med at Gamst Pedersen gikk i Glimtutstyr selv om han er under kontrakt med Blackburn?
Det ble vell ikke akkurat det samme. Hadde Hoftun skrevet under for en 1.divisjonsklubb i England, hadde ikke sponsorene, mest sannsynelig, hatt de samme markedene... Når man snakker om RBK og Glimt, kan man fort komme opp i sponsorer som er i samme marked...

Men jeg kan godt skjønne hvis noen Blackburn-gutter reagerte på det..
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Sulliken wrote:Hva med at Gamst Pedersen gikk i Glimtutstyr selv om han er under kontrakt med Blackburn?
Hoftun har hatt på seg treningstøy fra RBK mange ganger de siste årene - all den tid han har deltatt på treninger der nede når han ikke har vært i Bodø. Det er uproblematisk. Denne gangen var det snakk om en pressekonferanse med mye media til stede. Var det avklart med Glimt og Diadora på forhånd, så er det jo greit. Hvis ikke, så er det lite profesjonelt.
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Post by 8000Stein »

Nu har Kong Erik "drete på draget" som man si på godt norsk. Jeg er enig med Børre A. i ab24.no . Nu må Hoftun vise at han kan gjøre en skikkelig jobb i Glimt så han ikke forsvinner til barteland med halen mellom beina. I beste fall uproft Erik.

Forøvrig bør han benke seg selv mot Bryne.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Sulliken wrote:Hva med at Gamst Pedersen gikk i Glimtutstyr selv om han er under kontrakt med Blackburn?

Det er, som Trap er inne på, ikke det samme. Alle som trener med Glimt har på seg "Glimt"klær. At Hoftun har på seg RBKutstyr når han trener med klubben ser jeg ingen problemer i. At han stiller opp i media iført RBK, Narvesen og Adidas - er riv ruskende galt UANSETT om det er avklart på forhånd! Mannen ER ansatt i GLIMT, og Glimt bruker Diadora.

Fy faen dette var lite proft av Hoftun!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Trapattoni wrote:Hoftun har hatt på seg treningstøy fra RBK mange ganger de siste årene - all den tid han har deltatt på treninger der nede når han ikke har vært i Bodø. Det er uproblematisk. Denne gangen var det snakk om en pressekonferanse med mye media til stede. Var det avklart med Glimt og Diadora på forhånd, så er det jo greit. Hvis ikke, så er det lite profesjonelt.
Og du slakter heller ikke timingen til Hoftun? Dagen etter 4-2 i Molde stiller han opp i RBK-genser, gliser og prater om framtida til Roar Strand. Glimt er også i den situasjonen at vi trenger en fokusert Hoftun og vi trneger spillere og supportere som er urokkelige i troen på opprykk. Jeg håper også Trappis har såpass gangsyn at han ser at dette uansett ikke var særlig smart, ja det var vel heller rett og slett idiotisk.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

dalers wrote:
Trapattoni wrote:Hoftun har hatt på seg treningstøy fra RBK mange ganger de siste årene - all den tid han har deltatt på treninger der nede når han ikke har vært i Bodø. Det er uproblematisk. Denne gangen var det snakk om en pressekonferanse med mye media til stede. Var det avklart med Glimt og Diadora på forhånd, så er det jo greit. Hvis ikke, så er det lite profesjonelt.
Og du slakter heller ikke timingen til Hoftun? Dagen etter 4-2 i Molde stiller han opp i RBK-genser, gliser og prater om framtida til Roar Strand. Glimt er også i den situasjonen at vi trenger en fokusert Hoftun og vi trneger spillere og supportere som er urokkelige i troen på opprykk. Jeg håper også Trappis har såpass gangsyn at han ser at dette uansett ikke var særlig smart, ja det var vel heller rett og slett idiotisk.
Gangsyn er noe du får etter du har roet deg litt ned. Da jeg har vært rolig hele tiden, så mistet jeg heller aldri gangsynet. Men strakk meg til å bruke betegnelsen lite profesjonelt. Kunne selvsagt satt mange utropstegn bak, uten at Hoftun hadde blitt mer fokusert av den grunn.

Så til det helt essensielle: tror jeg denne saken påvirker resultatene i sesongens seks (eller åtte) siste kamper? Nei, jeg tror ikke det. Derfor lar jeg andre ta seg av skrikinga.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

SupahMan wrote:Akkurat det er jeg enig i. Jeg tror ikke det får så veldig stor betydning at Hoftun skifta litt klær nede i Trondheim.
Men jeg likte ikke det jeg så, det må jeg si. At det kom ut at han var klar for RBK var nå én ting, det hadde jo lekket ut på forhånd. Men å stille i sponsorklær for andre enn sin nåværende arbeidsgiver er ikke bra.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Trapattoni wrote:
dalers wrote: Og du slakter heller ikke timingen til Hoftun? Dagen etter 4-2 i Molde stiller han opp i RBK-genser, gliser og prater om framtida til Roar Strand. Glimt er også i den situasjonen at vi trenger en fokusert Hoftun og vi trneger spillere og supportere som er urokkelige i troen på opprykk. Jeg håper også Trappis har såpass gangsyn at han ser at dette uansett ikke var særlig smart, ja det var vel heller rett og slett idiotisk.
Gangsyn er noe du får etter du har roet deg litt ned. Da jeg har vært rolig hele tiden, så mistet jeg heller aldri gangsynet. Men strakk meg til å bruke betegnelsen lite profesjonelt. Kunne selvsagt satt mange utropstegn bak, uten at Hoftun hadde blitt mer fokusert av den grunn.

Så til det helt essensielle: tror jeg denne saken påvirker resultatene i sesongens seks (eller åtte) siste kamper? Nei, jeg tror ikke det. Derfor lar jeg andre ta seg av skrikinga.
Ja, det er et slit å være dedikert supporter 8) Men jeg ser at vi er enige om at Hoftun var litt dum. Jeg bruker utropstegn og du ikke. :wink:

Men om jeg tror Hoftun tenker litt RBK i høst? JA.
Om jeg tror dette påvirker resultatene? VI VET IKKE
Bør Hoftun la Lædre og Ivers spille? DEFINITIVT
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Post by liverglimt »

Dalers, nå tror jeg du skal ta deg en tur ut og gå deg en lang tur. Nå lager du storm i ett shotsglass. Kong Erik er en dedikert og fokusert mann. Han har utført jobben bra siden han kom og det kommer han helt sikkert til å gjøre til han har gjort det han kan for å bringe oss opp!
@liverglimt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Jeg tror at den største tjenesten Hoftun kan gjøre er å sette seg selv på benken når han merker at han ikke presterer.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

liverglimt wrote:Dalers, nå tror jeg du skal ta deg en tur ut og gå deg en lang tur. Nå lager du storm i ett shotsglass. Kong Erik er en dedikert og fokusert mann. Han har utført jobben bra siden han kom og det kommer han helt sikkert til å gjøre til han har gjort det han kan for å bringe oss opp!
Bra du er sterk i troen.

Men hva er det Erik har gjort i Glimt som gjør at såå mange er fornøyd med han? Han kom hit. Thats it egentlig.

En 5.plass en nok en høstsvikt året etter. Pluss på middels godt spill, men aldri strålende (mye pga. av alder da, men).
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Loffen wrote:Det at Erik i det hele tatt kom til Glimt var for meg utrolig. Men Erik er, og kommer alltid til å være en slags RBK-mann. Jobben han har gjort er i og for seg helt grei. Han har gjort mye bra for klubben både utenfor og på.
Ingen er vel spesielt skuffet eller overrasket over Eriks valg???

Du sier at Det at Erik i det hele tatt kom til Glimt var for meg utrolig. og det er nok nettopp det mange synes er utrolig med Erik. I den siste tiden ble vi ikke godt vant her oppe og Erik gjorde et sprekt valg.

Du sier videre: Jobben han har gjort er i og for seg helt grei. Han har gjort mye bra for klubben både utenfor og på.. Og Jeg vet ikke hvor mye bra Erik har gjort for klubben? Bortsett fra det å flytte hit 8) Erik "trener" et godt lag, men har så langt ikke fått dette ut av dem. Han har spilt greit, men ikke spesielt godt.

Og nå er han tilbake. Han har to måneder igjen i Bodø. Fortsetter han pendlingen eller bor han her de siste to månedene??? Det lurer jeg litt på, men jeg tror jeg vet svaret... :?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Post by liverglimt »

Erik var på tur til Sverige når Glimt snappet han opp. Mange var glade og VELDIG overrasket over at han kom til Bodø. For de som har fulgt med i mange år så vet de hvor slitsomt det har vært å få gode spillere nord for moralsirkelen. At Erik har gjort en god jobb tror jeg de fleste er enige om. At alle målene ikke er nådd er ikke bare Eriks feil. Det er ett helt lag, sågar en hel administrasjon som må stå til rette for alt om vi ikke rykker opp i år.

Erik er nok også motivert for å gjøre maksimal innsats resten av sesongen og for han er ingen ting bedre enn å sende oss til TL. Det er en god ting å banke i bordet med når de skal begynne å krangle på brakka i barteland.

Så hadde jeg vært deg Dalers, så hadde jeg brukt atskillig mer krefter og fokus på de etablerte "selvfølgelighetene" som er innad i klubben. Der er det mye å røske i. STÅ PÅ! 8)
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Post by Sulliken »

Som noen nevnte i en annen tråd et eller annet sted: Klart Erik vil gjøre ALT for at Glimt skal ryke opp. Da blir det 6 gratispoeng til RBK til neste år...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Post by poteten »

Sulliken wrote:Som noen nevnte i en annen tråd et eller annet sted: Klart Erik vil gjøre ALT for at Glimt skal ryke opp. Da blir det 6 gratispoeng til RBK til neste år...
:lol:

Det er det nå uansett. ;)
Kritisk
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Sulliken wrote:Som noen nevnte i en annen tråd et eller annet sted: Klart Erik vil gjøre ALT for at Glimt skal ryke opp. Da blir det 6 gratispoeng til RBK til neste år...
Det var jo derfor han kom til Bodø, for å berge gratispoengene. det er bare å se på tabellen de siste tre årene, hvor hadde RBK vært med 6 ekstra poeng?
Post Reply