Spillertråd: Runar Berg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Boombadila »

nest sist eller tredje sist.....DET så vi jo mye til i fjor, og vi har vel ikke sett så mye til det i år.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Mr Bean »

Er "Chris" Runar selv i et dekknavn tro???? :lol:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Chris »

Runar Berg er altfor stor til å snakke om seg selv i store ord: Det trodde jeg flere hadde fått med seg.

Flott mål av Runar i dag. Han ble "matchvinner".

Betenkelig å se antall innlegg på tråden om Runar, relativt til andre spillere. Det sier vel noe om Glimt supporterne...

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 898770.ece

Skjøt Glimt til topps
Han lever og leverer, snart 40 år gamle Runar Berg.

Publisert 05.05.10 21:03

Marius Vik
marius.vik@nettavisen.no


BODØ/GLIMT-LØV-HAM 3-0: Han spilte gratis i fjor, men forlangte lønn for å spille i år, den godeste Runar Berg. Det var forhåpentligvis ikke så vanskelig for Glimt-ledelsen å akseptere kravet, Runar Berg er nemlig i skikkelig slag.


To mål på sine seks kamper i år betyr at midtbanespilleren ligger an til å slå persen fra 2006, hvor han noterte seg for åtte nettkjenninger for bodøværingene. Mot Løv-Ham brukte han en halvtime på å lade storkanonen, og fra 30 meters hold ga han hjemmelaget ledelsen. Svakt plasserte bergensere hadde lite å slå i bordet med, og dermed var det mest et spørsmål om hvor stor seieren ville bli.


3–0 ble svaret, etter to sene scoringer fra innbytter Daniel Stensland. Dermed er Glimt på stø kurs mot Tippeligaen ...
Last edited by FSHelgeland on Wed May 05, 2010 9:48 pm, edited 1 time in total.
Reason: Fjernet sitat, igjen les reglene!
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Skriket »

Oh holy..... er det mulig??? Har ingen ting i mot Runar, og syns han er en fantastisk spiller.. men det er vel på tide å innse at han ikke blir yngre med årene, og ikke kommer til å spille for Glimt til evig tid (uansett hvor mye du ønsker det). Det beste for Glimt vil derfor være å gi de unge spillerne mer spilletid, på bekostning av Runar, og andre eldre spillere.. Kun på denne måten vil de yngre få den erfaringen som de trenger den dagen de skal ta over.. :)
Chris wrote:Betenkelig å se antall innlegg på tråden om Runar, relativt til andre spillere. Det sier vel noe om Glimt supporterne...
Når det gjelder dette, så er det sånn at supportere støtter LAGET, uavhengig av SPILLERE!! :)

KÅM ÅN!!
Ækte nordnorsk stolthet!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by dalers »

Runar er veldig ok idag også. Men kampen levde vel først til da unggutta entret scenen som vanlig altførr seint!!!

Karlsen må få MER spilletid etter min mening. Om det er CB eller RB dette går ut over for så være sin sak.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
K_Duck

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by K_Duck »

Skrikets og dalers' innlegg støttes og signeres i sin helhet.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Shredd »

Chris wrote: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 898770.ece

Skjøt Glimt til topps
Han lever og leverer, snart 40 år gamle Runar Berg.

Publisert 05.05.10 21:03

Marius Vik
marius.vik@nettavisen.no


BODØ/GLIMT-LØV-HAM 3-0: Han spilte gratis i fjor, men forlangte lønn for å spille i år, den godeste Runar Berg. Det var forhåpentligvis ikke så vanskelig for Glimt-ledelsen å akseptere kravet, Runar Berg er nemlig i skikkelig slag.


To mål på sine seks kamper i år betyr at midtbanespilleren ligger an til å slå persen fra 2006, hvor han noterte seg for åtte nettkjenninger for bodøværingene. Mot Løv-Ham brukte han en halvtime på å lade storkanonen, og fra 30 meters hold ga han hjemmelaget ledelsen. Svakt plasserte bergensere hadde lite å slå i bordet med, og dermed var det mest et spørsmål om hvor stor seieren ville bli.


3–0 ble svaret, etter to sene scoringer fra innbytter Daniel Stensland. Dermed er Glimt på stø kurs mot Tippeligaen ...

Denne Marius Vik må begynne å gjøre bedre research. 8 mål i 2006 er da ikke persen til Runar Berg. Han scoret i hvertfall 11 i 1993. Med mindre Vik kun mener i første divisjon så tar han her feil :)
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Vegard »

Runar gjorde en kjempeinnsats mot Løv-Ham :)
redis
Posts: 9
Joined: Fri Apr 16, 2010 12:43 am

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by redis »

Pent mål av Runar i dag. Når han får tiden han behøver til å stille inn siktet og fyre av et skikkelig skudd så er de aller fleste keepere sjanseløse.
dalers wrote: Karlsen må få MER spilletid etter min mening. Om det er CB eller RB dette går ut over for så være sin sak.
Karlsen skal snart i kontraktforhandlinger med Glimt, og det sies at han planlegger å legge toppfotballen på hylla for å flytte til Oslo og studere på BI, så vet ikke hvor stor nytte Glimt vil ha av at han får så mye mer spilletid, hvertfall hvis hensikten er at han skal herdes til han skal ta over når de eldre spillerne takker for seg.
førr evig
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Gvandreassen »

Trist hvis det er tilfelle! Anders gjør en god jobb nesten hver gang han kommer innpå, og mener at Karlsen-Runar byttet må komme tidligere. Vi pumper Runar for det han kan i 60 min, og så sender vi Karlsen på. Vet du når Karlsen eventuelt skulle ned til Oslo?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Los-Loco »

Shredd wrote:Denne Marius Vik må begynne å gjøre bedre research. 8 mål i 2006 er da ikke persen til Runar Berg. Han scoret i hvertfall 11 i 1993. Med mindre Vik kun mener i første divisjon så tar han her feil :)
Er ganske sikker på at Runar har bedre resultat enn 8 mål også i 1. divisjon, uten at jeg finner helt sikre tall på dette. Han puttet bra med mål i 1992 mener jeg å huske.

EDIT: Glimt hadde 69 mål i den sesongen kan nifs.no fortelle, og selv om Åssa, Brattbakk, Frøken Normark og Staurvik sto for de fleste, så vil det overraske meg om ikke Runar hadde fler enn 8.
Last edited by Los-Loco on Thu May 06, 2010 9:28 am, edited 1 time in total.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by dalers »

redis wrote:Karlsen skal snart i kontraktforhandlinger med Glimt, og det sies at han planlegger å legge toppfotballen på hylla for å flytte til Oslo og studere på BI, så vet ikke hvor stor nytte Glimt vil ha av at han får så mye mer spilletid,...
Jeg vet at han hadde sett for seg mer førstelagsfotball i Adecco enn han har fått så langt (spilte jo fast i Adecco i fjor så året har jo så langt vært et tilbakesteg for Karlsen). Det KAN ikke være motiverende å hele tiden havne "bakerst" i køen. Men det kan vel forsvares så lenge Runar spiller så publikum mister pusten av pasningene hans.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Mendi »

Karlsen er jo stort sett på banen i hver kamp for tiden. Så god er han ikke at han kan forvente å spille fast på det beste laget i Adecco. Han må ta de sjansene han får, gjennom sesongen vil skader og suspensjoner føre til at han får spilletid i rikt monn. Dette vil være utviklende, og hvis han tar steget når muligheten kommer kan han spille seg inn på Glimt med tiden.

Konradsen er en spiller som hele veien har tatt mulighetene som har kommet. Han har spilt godt de gangene han har fått sjansen, og gjennom det spilt seg inn på Glimt. Per i dag er han fast på laget. Karlsen må gjøre det samme. Den matchingen Karlsen nå får er akkurat den samme matchingen som Konradsen har fått tidligere, og det funker om spilleren leverer.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by dalers »

Av de innhopp jeg har sett av Karlsen har han så absolutt tatt vare på sjansene. En spiller som både Monaco, Blackburn og et italiensk lag (husker ikke hvilket) har snust på. En som satte sitt tydelige preg på Stavanger i fjor. Jeg vil TRO at Karlsen er klar for litt mer Adeccospill. Han har vært ung og lovende en årrekke snart.

Som sagt ALL ÆRE til Runar Berg, men hadde jeg vært Kåre hadde jeg tenkt mer på framtida til Glimt. Ser ut som Konradsen, Stensland(?( og Johansen har nivået inne. Det skulle forundre meg om ikke det samme gjelder Karlsen.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
redis
Posts: 9
Joined: Fri Apr 16, 2010 12:43 am

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by redis »

Gvandreassen wrote:Vet du når Karlsen eventuelt skulle ned til Oslo?
Enten når høstsemesteret starter etter sommeren, eller til vårsemesteret (altså etter jul). Men vil tro at dersom han plutselig får en stor opptur i Glimt vil motivasjonen til å fortsette kanskje komme.
førr evig
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Gvandreassen »

Vi får håpe det! Er definitivt en spiller jeg ønsker å se videre i Glimt!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by FSHelgeland »

Minner om at dette er Runars tråd, Anders Karlsen kan diskuteres i en annen tråd.
Tippeliga 2015
redis
Posts: 9
Joined: Fri Apr 16, 2010 12:43 am

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by redis »

http://www.youtube.com/watch?v=q94HAOvW ... r_embedded#!
Klipp fra 2001. Litt artig.

Reflektert fyr det der. Altså.. det er jo flott at Runar er diplomatien selv, men syns det er litt komisk måten han aldri tar særlig stilling til noe, eller svarer helt konkret på noe.
førr evig
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Gvandreassen »

Skriket wrote:Oh holy..... er det mulig??? Har ingen ting i mot Runar, og syns han er en fantastisk spiller.. men det er vel på tide å innse at han ikke blir yngre med årene, og ikke kommer til å spille for Glimt til evig tid (uansett hvor mye du ønsker det). Det beste for Glimt vil derfor være å gi de unge spillerne mer spilletid, på bekostning av Runar, og andre eldre spillere.. Kun på denne måten vil de yngre få den erfaringen som de trenger den dagen de skal ta over.. :)


Når det gjelder dette, så er det sånn at supportere støtter LAGET, uavhengig av SPILLERE!! :)

KÅM ÅN!!

Du sier alt som trenges å si! Det er nå situasjonen er mindre presset, og da kan yngre få mer tid på banen! Det er ikke plass til så mye prøving og feiling i Tippeligaen. Runar er god, men varer ikke evig.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Cheese Smirnoff »

redis wrote:Altså.. det er jo flott at Runar er diplomatien selv, men syns det er litt komisk måten han aldri tar særlig stilling til noe, eller svarer helt konkret på noe.
"Næææi, det e nu arti (med ett eller annet, avhengig hva journalisten spør om)." Det er essensen i et Runar-intervju.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Chris »

Hvordan går det med skaden til Runar? Noen som har info.?
redis
Posts: 9
Joined: Fri Apr 16, 2010 12:43 am

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by redis »

Snakket med han her forleden. Han sliter enda med leggen. I verste fall er han ute i tolv uker, men så ille føler han ikke selv at det er.
Last edited by liverglimt on Thu May 27, 2010 7:23 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
førr evig
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Chris »

Noe nytt om Runar. Savner hans flotte spill. Får forsøke å få øyne på noe lignende under VM, enda det kan bli veldig vanskelig.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by J I P »

Avisa Nordland bekrefter 1. Juni hva Redis skrev 27 mai.
****
Runar sliter med en skade i overgangen mellom akillesen og leggen. En belastningsskade. Det har blitt bedre med ro de siste ukene, men jeg har ikke en sjanse i havet til å spille fotball.
- I verste fall kan det ta 12 uker å bli kvitt en skade som dette. Jeg håper å bli frisk litt raskere enn som så. Jeg får daglig behandling og håper det beste. Jeg er uansett ikke tilbake før første kamp etter VM.pausen, sier Berg.
********
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Novi »

Chris wrote:Noe nytt om Runar. Savner hans flotte spill. Får forsøke å få øyne på noe lignende under VM, enda det kan bli veldig vanskelig.
Nåh...greit å være fan av Runar, men DEN var litt drøy :lol:
Una mas cerveza.
Post Reply