Spillertråd: Runar Berg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16611
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 996 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Sulliken »

hehe. Det har allerede vært en målgivende "Runar"-pasning i VM: Pasningen Tshabalala ble frispilt med (som forøvrig ble slått med førstetouchet). Det så skummelt likt ut som Runar-Trond relasjonen. Veldig Glimt-i-gode-perioder over den kontringen. (uten å sammenligne nivået forøvrig)

Se selv: http://www.youtube.com/watch?v=AHtodZEYBe8
og ovenifra (fra ca 34 sek) http://www.youtube.com/watch?v=jCexONAfnDU
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Crazy horse »

Ser likheten, ja. Synd om Runar ikke er på plass etter VM-pausen heller, og at han blir ute til utover sensommeren/høsten. Jeg mener man da må lete godt etter en bosmanspiller for å styrke midtbanen. Vi trenger uansett å styrke midtbanen før neste sesong, så da kan vi likevel gjøre det nå.
Fotball er nesten alltid morsomt
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Gvandreassen »

Tror pengene forsvant til Michael Haukås, Crazy.
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by RS2-Gti »

Syntes ikke vi skal kritisere Haukås likevel, han er en av få på Glimt som faktisk ser ut som han hever lønn ute på banen! Men ja, det er nesten som om Kåre har glemt at vi trenger kreative spillere også :(

I dag ryddet jeg i gamle papirer, fant sesonghefte fra 2004.

Trener Øystein Gåre om Runar berg;
Runar Berg var blandt landets aller beste midtbanespillere sist sesong. Han har landslagsklasse når han er godt trent. God pasningsfot og en intelligent spiller. Has vises fordi han skaper mye. Når Runar trener lite, blir det for dårlig defensivt arbeid og desto flere gule kort.

Er ikke så mye som har forandre seg ;)
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Crazy horse »

Ååååå, om jeg bare hadde vunnet stort i lotto, da skulle vel Glimt fått seg en spiller. :lol:
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Novi »

Hadde heller blitt storinvestor og fått noen hoder til å rulle! :)
Una mas cerveza.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Chris »

Runar har vært veldig, veldig, veldig god i det siste. Ja, jeg synes nok Glimts beste, tett fulgt av Imingen og Konradsen.

Må ha dette for ettertiden, for kalde mørke kvelder.

http://www.altomfotball.no/element.do?c ... asonId=332
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Crazy horse »

Imponert over at han igjen får en skikkelig formtopp. Fortsetter han sånn blir det vel ny kontrakt, tenker jeg. Ingen over og ingen ved siden.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Novi »

Ikke imponerende spill mot Follo, men det var vel i trå med hele laget. Runar er utvilsomt Glimt's beste når han har en formtopp, men han er aldri den som hever laget på en måte som andre "førtiåringer" har en tendens til å gjøre.
Una mas cerveza.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Masinga »

Den kommentaren skjønte jeg ikke, Novi.
Masinga
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by youron »

Novi refererer nok til Strand på RBK.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Chris »

Novi wrote:Ikke imponerende spill mot Follo, men det var vel i trå med hele laget. Runar er utvilsomt Glimt's beste når han har en formtopp, men han er aldri den som hever laget på en måte som andre "førtiåringer" har en tendens til å gjøre.
Tja, hva skal en si. Synes Runar gjorde en del bra. MEN, hvem hvet Glimt mot Sarp.? Jo det var Runar det...

Det er en ting til en bør tenke over. Runar er best når han spiller i rom. Det kan han ikke gjøre når de andre ikke går på løp. Det er vanskelig/umulig å spille i rom når ingen går på (gode) løp. Så enkelt er det. Runar peker og gestikulerer imidlertid da også for å få spillerne til å gå på løp.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Novi »

Ergo, Runar er djevelsk god når andre er gode. Men han er ingen Stig Johansen, Roar Strand, Erik Hoftun, Håvard Flo osv. når det kommer til å piske andre spillere og være den som tar tak og hever de andre når ting butter imot. Han burde jo vært det soleklare kapteinsalternativet, men er altså ikke det pga de manglene.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Kesseboy »

Chris wrote:Runar peker og gestikulerer imidlertid da også for å få spillerne til å gå på løp.
Et lite spark til Runar? :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Chris »

Ikke bra, det å "sleivsparke" etter vår største spiller. Den mest oppforende både på og utenfor banen. Vanvittig.
Runar er i en alder av 40 fra boks til boks nesten kampen gjennom.

Ved siden av Konradsen har Runar vært Glimts klart klart klart beste spiller i år.
Last edited by liverglimt on Tue Aug 24, 2010 2:14 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av OVENSTÅENDE innlegg!
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Ville Lehtinen »

Chris wrote: Den mest oppforende både på og utenfor banen.
Kan dette forklare hvorfor Ludde sliter litt med vekta? :tenk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Kesseboy »

Nei, for humor, det skal vi i hvert fall ikke ha.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Thomp »

Kesseboy wrote:Nei, for humor, det skal vi i hvert fall ikke ha.
:lol: :klapp
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Chris »

Kesseboy wrote:Nei, for humor, det skal vi i hvert fall ikke ha.
Greit med humor: Liker det.

Liker imidlertid IKKE en del av holdningene på forumet. Mange har ivret for å sette ut Runar av laget. Helt vilt i mine øyne. Er du god nok, er du ung/gammel nok.

Se også på antall treff/sider - 14 stk. - på denne tråden, sammenling den f.eks. med tråden til Martins - 99. I mine øyne og ører er det noe som skurrer her. Dette hadde aldri vært tilfelle om Myggen fortsatt spilte i Start el.l.

Jeg mener at Runar ikke har fått og ikke får den kredden har bør få. Vi bør være GLADE for at han fortsatt stiller opp for Glimt, i fjor gratis.

Er Bodø en for liten by for en så stor helt?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Los-Loco »

Runar er en helt, ingen tvil om det. Om han alltid forsvarer en plass på startellveren, se det er en helt annen sak. Om han kan tilskrives heltestatus på alle livets områder fordi han har gjort en solid jobb både på banen og for Glimt som klubb gjennom mange år, ja det kan klart nok også diskuteres.

I MINE øyne, så er din heltedyrking av Runar smått patetisk, helt ærlig. Og det handler ikke om at jeg ikke vet hvilken jobb han har gjort som spiller i Glimt helt tilbake til 1992. Det handler ikke om at jeg ikke ser at han fremdeles (imponerende nok) i en alder av hundredeogettellerannet tidvis er banens beste. Det handler enkelt og greit om at Runar er én av elleve spillere på laget, og han må forsvare plassen i startoppstillingen ut fra dagens form, ikke på hva vi vet han kan få til når han er i slag, og slett ikke på hva han har fått til i årene som har gått. Og det er i høyeste grad også enkelte sider ved Runar jeg gjerne skulle vært foruten. Og ja jeg tør å si det, og ja Runar må tåle å høre det som den offentlige personen han er.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by ingen87 »

Chris wrote:

Se også på antall treff/sider - 14 stk. - på denne tråden, sammenling den f.eks. med tråden til Martins - 99.
Man kan også se innenfor de sidene, og se hva som faktisk står. Martins tråden er fylt opp med "tull" som mange av oss ikke forstår engang. Bonitao har slitt for å holde den tråden aktiv fra Martins kom til Glimt, til dags dato..
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Novi »

Er det som gjør Runar til den personen han er; han er ikke redd for å være en profil i Bodø (noe som ikke er enkelt i en by bygget på jantelov og ikke-komme-her-holdning), og han er ærlig om seg selv. Han sa jo rett ut i fjor at en god sommer med lange sommernetter gjorde at han kom litt ut av form - og ikke kan vi si så mye på det all den tid han spilte gratis.

I år har hele laget sviktet, så å peke på enkeltspilleres prestasjoner er vanskelig. Med en spiller som Runar så kunne man kanskje ønsket at han enorme rutine og erfaring hadde kommet bedre med i arbeidet om å heve hele laget. Dessverre ser det ikke slik ut, og Runar er stort sett knallgod når resten av laget gjør det godt også.
Una mas cerveza.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Ville Lehtinen »

Ruuuuunar enosquierioos yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :glimt :glimt :glimt :glimt
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by RS2-Gti »

Egentlig syntes jeg alt som blir sagt her er sant, og jeg tror nok de fleste vil syntes det. Vi har bare forskjellige sider vi ønsker å vektlegge ved personligheten til andre mennesker. At Runar er god nok til starteleveren i en alder av 40 år er en prestasjon i seg selv. Det velger jeg å ta hensyn til, og ser litt mellom fingrene til tider når prestasjonene svinger. Fysikk er mye i fotball, men man kan kompansere mye med intelligens slik som Runar ofte gjør.

Jeg syntes det er dumt at Runar må være en mann i bybildet, også etter midnatt. Jeg tenker tilbake på evige diskusjoner rundt George Best er topp fem på tidenes beste, tross at mannen var en svamp. Men så vet vi aldri om mannen ville vært en udiskutabel ener uten drikkingen. Uten sammenligning for øvrig!! Men på en annen side, hvem vet om han hadde prioritert fotball uten den muligheten.

Runar har vært en toppspiller i 20+ år. Jeg skjønner at det er en lang ventetid på å få ta seg en øl, også mtp ting utenfor banen. Og om jeg ser ting fra Runars side, så skjønner jeg at han føler han kan ta seg noen langt sommernetter og dale litt i form da klubben bruker mere penger den sesongen på å vedlikeholde krittlinja, enn hva de bruker på lønn til Mr. Runar.

Uansett burde mannen få en statue på det nye stadion - en gang.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by ingen87 »

Ville Lehtinen wrote:Ruuuuunar enosquierioos yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :glimt :glimt :glimt :glimt
Skjønner ikke, kan du oversette? :lol:
Førr Evig!
Post Reply