Spillertråd: Trond Olsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Garrincha »

At den kommersielle pressen liker sånne historier som genererer klikk og seere kan vel ikke komme som noen bombe på noen. At Trond velger å bruke pressen slik han gjorde tror jeg er helt kalkulert fra hans side. Kjipt at det er blitt sånn det er blitt, for Trond må absolutt sees på som en klubblegende. Håper han finner seg en klubb som trenger han en eller to sesonger, men Trond har stagnert de siste årene. Likevel, han er fremdeles god nok til at han bør kunne bidra godt et par sesonger på et Obos-lag som har råd til å betale lønna hans. Hvis han ikke blir for grådig så tror jeg han finner seg en slik klubb.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Vegard »

At B/G reiser til Drammen med en stall som ikke er fylt opp, samtidig som at TO gjorde et godt innhopp mot TIL viser vel at det er en form for "straff" fra B/Gs side her. Det er skuffende.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by G-s-enz »

Glimt reiser alltid med en ledig plass. Det har de gjort hvertfall de tre siste årene. Har ingenting med T.Olsen å gjøre.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Crazy horse »

Glimts sesonger kan kan vel ses på som bølger, med topper og daler? I fjor var det en topp, og da kommer det dessverre en dal i år. Håper vi nærmer oss bunnen nå og kan begynne på en ny topp, slik at vi berger plassen.
Fotball er nesten alltid morsomt
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by ecke »

I mitt "beste" lag i årets sesong er det startplass for TO (Ricardo - Isidoro, Bjørnbak, Lode, Jacobsen - Zinckernagel, Angel, Saltnes - Amor, Opseth, Olsen). Spesielt synes jeg at denne høyresiden Isidoro-Zinckernagel-Amor hadde potensiale til noe stort. Dessverre skal man finne opp kruttet på nytt hele tiden og flytte rundt på spillere.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by MhepA »

HVIS det stemmer at Kjetil Knutsen har sagt til Trond at han ikke kommer til å spille resten av sesongen (noe jeg tviler MEGET sterkt på) så har vi en gyllen oppsigelsesgrunn. Tre mnd. - takk og farvel. Aasmund tar over sjappa inntil vi finner en annen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by G-s-enz »

Bjørkan ja,mannen som rykket oss ned sist. Han er jo den røde tråden i elendige resultater i Eliteserien.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Boombadila »

MhepA wrote: Mon Aug 06, 2018 2:43 pm HVIS det stemmer at Kjetil Knutsen har sagt til Trond at han ikke kommer til å spille resten av sesongen (noe jeg tviler MEGET sterkt på) så har vi en gyllen oppsigelsesgrunn. Tre mnd. - takk og farvel. Aasmund tar over sjappa inntil vi finner en annen.
På kontoret til Knutsen:
"Ja, du Trond, som du skjønner er det hard konkurranse om plassene i stallen, og slik det ser ut akkurat nå kan vi ikke garantere at det blir mye spilletid på deg"

Trond til Media:
"Knutsen sa at jeg ikke kom til å få spille resten av sesongen!".

Jeg håper jo Glimt gjør en grundigere jobb enn å høre på hva en spiller sier i media, før de eventuelt sparker noen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Uhm, saken er vel at Olsen fikk et tilbud fra en annen klubb. Han takket nei, og Knudsen kalte han inn til et møte og sa han bør takke ja, for i Glimt vil han ikke få spille. Med et Glimt på øvre halvdel med gnistrende unge spillere på laget ville dette kanskje vært et velmenende råd. Men slik laget fremstår i dag ville selvsagt en rutinert Olsen kunne bidratt. Så kan man mene at han kanskje ikke gir 110% på alle treninger i en alder av 34, men å settes helt ut av et lag som sliter med å score?? Og som sliter med publikumsoppslutning? Hvor trenerne allerede er upopulære? Selv i Fifa 2007 får man en lagboost av å bruke publikumsyndlingene i kamp - dette er basic.
Una mas cerveza.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Wendigo »

Godt eksemplifisert av Boombis, vi tror vel ikke at Trond var eksemplarisk objektiv i sin beskrivelse av situasjonen. Han er skuffet, og det er lov; men det påvirker hvordan han opplever situasjonen og hvordan han beskriver den.

Uten å prøve å tolke de fakta vi mangler, så er det min klare mening at det Trond har vist til nå i år ikke tilsier at han er med i troppen. Ut ifra det synes jeg påstanden om sportslige vurderinger virker troverdig.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by jendoriluka »

Jeg er litt sjokkert over hvordan folk ser på situasjonen. Her har trenerne gitt han beskjed om at han burde velge en ny klubb om det er spilletid han ønsker. Dette må da være helt legitimt? Det må da være bedre arbeidsgiverpolitikk å spille med åpne kort overfor arbeidstakeren? Jeg har ikke sett ett sitat, selv fra Olsen, om at det er utelukket med spilletid om han skulle prestere fantastisk fremover? Tidligere historikk har vist at han ikke presterer på trening, og med 0 mål og 0 assist i år ser jeg ikke noe grunn til å gi han noe spilletid i kamper. Derfor skjønner jeg godt at trenerne skisserer at Hauge og Evjen er foran i rekken - også ut sesongen.

En annen sak er at flere på Facebook-siden til glimtforum tror at spillerne er opprørte over behandlingen av T. Olsen. Noen synes sikkert det, men jeg tror nok det er minst like mange som synes T. Olsen har laget unødvendig bråk, og at dette skader miljøet i garderoben.

Trond Olsen er en Glimtlegende som fortjener en stor takk for en fin karriere. Men nå burde han som R. Berg innse at ungdommen bør få prioritet (husk at R. Berg bl.a. gav seg for at Daniel Berntsen skulle få mer spilletid).Nostalgien setter nok en gang en stopper for utviklingen av Glimt.

Se til Magnus Andersen i TIL, Trond Olsen! Her har du en TIL-legende som virkelig setter laget foran seg selv!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Igjen - Glimt scorer ikke mål, og sliter massivt fremover. Olsen er den mest rutinerte spilleren vi har. Klart det er greit å prioritere andre spillere foran ham, og det er jo vist med at han ikke får ny kontrakt. Det som gjør denne saken ekkel er at han i praksis får beskjed om at han kan gjøre noe annet. At vår Åsane-mann og Åssa mener at Olsen har INGENTING å bidra med for dagens Glimt-lag - ikke på banen, ikke i garderoben, ikke utenfor banen. Og akkurat DER må man vel kunne gi kritikk til ledelse og trenere, for Olsen har nok masse å bidra med på alle punktene.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by G-s-enz »

Han har vel aldri bidratt spesielt bra på trening. Det er jo merkelig at han går ut å klager i media at han ikke har hatt kontraktssamtale i juni når han fikk beskjed om at han kunne dra i januar?

Trond bidrar masse for klubben på arrangement osv,det er en bra ting vi mister. Vi mister også en spiller som kjører sitt eget løp,møter opp utrent til sesongen 2016 tiltross for null skader. Tror det blir bra å få det ut av spillergruppa.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by mortsto »

Novi wrote: Tue Aug 07, 2018 7:05 am han i praksis får beskjed om at han kan gjøre noe annet. At vår Åsane-mann og Åssa mener at Olsen har INGENTING å bidra med for dagens Glimt-lag - ikke på banen, ikke i garderoben, ikke utenfor banen.
Jeg må si jeg tror mer på Boombadilas forslag til hvordan den samtalen har foregått enn slik som du skriver. Problemet er vel også omtrent slik:
-Olsen har en god kontrakt i Glimt. Jeg vil tro det neste karrieresteget er spill for lommepenger i Obos. Olsen mener sikkert han er for god til dette, og har neppe tenkt mye over hva han skal etter han er ferdig med fotball. Mao, han kommer ikke til å gi seg i Glimt.
-Glimt sliter økonomisk og sportslig, og skulle gjerne hatt frigitt lønnsmidlene hans for å få tak i sårt tiltrengt forsterkning.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

Er oppriktig glad for at dette TO tøyset ser ut som snart er over. I motsetning til Jonassen som fullt ut aksepterte at han ikke fikk kontrakt. Han bidrar på treningene er positiv, profesjonell og stiller alltid opp hvis det er behov for han resten av sesongen. TO har stort sett klaget i hele fjor og i år og vil ikke akseptere at han ikke er god nok. Han ville gjerne ha samtaler med trenerne og det har han fått, ganske mange som jeg forstår, men så lenge disse samtalene ikke faller i god jord hos TO går han til media. Det er ikke akseptabelt.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Vi har Olsens versjon av samtalen med Knudsen. Knudsen kan ikke svare om det dersom det viser seg at Olsen ikke har bidratt på trening, ikke har fulgt opp egentrening, ikke er profesjonell mtp. kosthold og restitusjon, eller andre ting.

Knudsen lever i en resultatorientert bransje. Hvis Olsen hadde vært et åpenbart bidrag til bedre resultater ville han selvsagt spilt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Kesseboy wrote: Tue Aug 07, 2018 9:15 am Vi har Olsens versjon av samtalen med Knudsen. Knudsen kan ikke svare om det dersom det viser seg at Olsen ikke har bidratt på trening, ikke har fulgt opp egentrening, ikke er profesjonell mtp. kosthold og restitusjon, eller andre ting.

Knudsen lever i en resultatorientert bransje. Hvis Olsen hadde vært et åpenbart bidrag til bedre resultater ville han selvsagt spilt.
Mener du at Knudsen til enhver tid gjør det som er optimalt for gode resultater for Glimt? Intensjonen er nok der, men gjennomføringen viser seg vel å være sub-optimal.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

Det er ikke alltid lett å gjøre ting optimalt i Glimt, spesielt når en har en urokråke i stallen som forsurer miljøet. TO burde aldri fått forlenget kontrakten sin, men mye kameraderi innad i klubben gjorde dette mulig og dette har dagens trener fått svi for.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Jeg er ikke på Knudsen-toget uansett, jeg tror ikke hans beslutninger er optimale ettersom jeg ikke tror han har ferdigheter og innsikt til det.

Likevel har Olsen klart å stille både Knudsen og klubben i et ekkelt lys, og "halve Bodø" tror nå Knudsen og klubben driver en ondsinnet skvisekampanje fordi Olsen er Olsen.

Alt snakket om en uverdig avslutning for en klubblegende osv. — alt har en slutt, det har også en fotballkarriere. De som ikke legger opp når tida er inne får gjerne en opplevelse á la det Olsen har nå. Olsens meritter kvalifiserer ham dessverre ikke aleine, og det sliter mange tydeligvis med å akseptere.

Og om det nå skulle være sånn at Olsen faktisk er mer enn god nok, men Knudsen ikke anerkjenner geniet, så er det FORTSATT ikke grobunn for å kalle det en ondsinnet konspirasjon, uverdig eller hva det nå måtte være.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Må vel arrestere deg litt med "ondsinnet", for det har ikke jeg ikke lest noen plasser (holder meg unna kommentarfeltet til AN og Åpen Linje).

Intensjonen til trenerne er selvsagt å vinne kamper, men med Olsen er det gjort noen dårlige avgjørelser. Han har mye fotball i seg, og trenerne har ikke klart å benytte seg av det. Dette taper de på, all den tid de har nedprioritert et lag med Olsen, og dem de satser på i stedet ikke leverer. Det er faktisk mulig å komponere et lag med Olsen, eller å spille Olsen inn som innbytter når det trengs.

Det er sviktende lederskap som gjør at man har en spiller med høyt potensial for målpoeng på lønningslista, men ikke en gang sitter på benken. Og når denne spilleren også har en lang klubbhistorie, er den største sponsorstjerne og den største publikumsyndlingen, ja da må de på kontoret skjønne hvor dette bærer - uavhengig av Olsen's opptreden på TV2.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

Novi wrote: Tue Aug 07, 2018 1:41 pm
Det er sviktende lederskap som gjør at man har en spiller med høyt potensial for målpoeng på lønningslista, men ikke en gang sitter på benken.
Ja klubbene står jo i kø for å sikre seg TO sin underskrift. TO hadde et høyt potensiale for noen år siden som mange andre Glimtlegender har hatt. Så vidt jeg vet er det ingen eliteserie eller Obos klubber som er interessert i TO, men noen fra 2 og 3.div har meldt sin interesse. Det som er flott er at ledelsen i Glimt ikke har lagt seg på samme lave nivå som TO og SEogHør journalistene i TV2. Det synes jeg er et godt tegn, selv om de gjerne skulle ønske at de kunne gjøre dette.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by G-s-enz »

Trond Olsen har spilt kanskje 8 gode kamper siden 2016 startet. I fjor var laget betraktelig bedre når han satt med surleppe å tresmak i baken på benken. Tipper en evt ny trener vil gjøre akkurat det samme med mindre det er en norsk som ikke har fulgt med stort. Selv den personen vil over tid skjønne at her er det bare å shippe vekk.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by ecke »

Jeg har åpenbart høyere tanker om TO enn mange her på forumet. I første rekke synes jeg at B/Gs måte å spille på, "på fot" og oppspill på "høye" indreløpere med dårlige vinkler mot kantene, gjør at TOs potensielle kvaliteter ikke kommer fram. Jeg klarer heller ikke å se at TO står noe tilbake for andres prestasjoner på treninger. Trenere har bevisst prioritert andre spillertyper med Moberg, Berg, Bjørkan på kant, og noe som jeg misliker sterkt. Trenerne har gjort en rekke dårlige valg denne sesongen, spillervalg/-kjøp og taktiske disposisjoner og som har skapt tabellsituasjonen. TO har vist i øyeblikk (det er det han har fått lov til å prøve seg) at B/G kunne hatt mer glede av han, som i åpningskampen mot Lillestrøm og treningskampen mot TIL. Når jeg ser hva andre har prestert på trening og på kant, også i kamp. klarer jeg ikke å se at det er avgjørende argument mot TO.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by G-s-enz »

Berg og Bjørkan har vel ikke spilt ving i år,i fjor derimot!

Sorry men Trond har ikke grunnteknikk til å spille eliteserie i 2018 med mindre vi skal mæle ballen i bakrom til ei hver tid å håååpe på at Trond springer fra backen. Noe han forøvrig sjeldent gjør da farten ikke er allverden lenger.
Vi kan selvfølgelig gjøre det men det er enormt lite utviklende for ett lag å spille kun sånn,deeet prøvde vi i 2016.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

I år har både Moberg og Berg vært på kant, med Olsen skadefri og tilgjengelig. Og er helt enig med ecke, de som har blitt prioritert foran Olsen har ikke prestert. Vi kommer knapt til sjanser, for ikke å snakke om å score mål. Så leter vi heller i lavere divisjoner i utlandet enn å PRØVE å benytte en merittert spiller i stallen.
Una mas cerveza.
Post Reply