Spillertråd: Trond Olsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by J I P »

Hvis Trond Olsen fortsetter å spille som i det siste så ser jeg ikke noe i veien for å tilby han en lengre kontrakt enn ett år.
Det er veldig greitt at Glimt har angripere som kan erobre ballen høyt oppe og således skape målsjanser.

Vi kan ikke bare ha ungdommer på banen.

PS! Scor oss noen mål mot Tromsø til helga - så blir de så sure lenger opp i landet
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Trapattoni »

Ser ikke bort i fra at det kan være på sin plass å tilby Trond mer enn ett år. Samtidig må klubben vokte seg vel for å tilby lengre kontrakter utelukkende på basis av hva som har skjedd i de siste kampene. Det viktigste er ikke hva Trond HAR gjort i den gule drakten. Det viktigste er hva klubben tror han kan prestere i årene fremover.

Forøvrig flere gode argumenter fra Freddy Toresen her:
http://www.an.no/glimt/fotball/meninger ... 5-4-355894
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by bjornage »

Kunne ikke vært mer enig med Freddy. Han er vår soleklart beste spiller, selv om mange føler behovet for å avskrive han etter noen svake kamper- noe jeg aldri har forstått. En stor profil og en flott ambassadør for klubben. Ikke bare vil vi være svekket om vi mister han, hvem skal vi klare å hente som erstatter? Jevtovic har visnet helt og Hauge er knapt konfirmert. Ikke bare bare å hente inn noen som kan dra lasset på måten Olsen gjør.

Jeg tror nok de kommer til enighet, men om de ikke gjør det kan jeg se for meg mange tippeligaklubber som kan finne på å tilby han kontrakt. Blant annet Tromsø, spesielt når har hinter til at han har all familien nordpå og ingen som holder han igjen i Bodø.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Enig i det meste, men en overgang til TIL ser jeg ikke for meg. Litt integritet må selv Olsen vise, etter å virkelig være med på å spille opp hatet mot TIL ;-)
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Garrincha »

Det verste som kan skje er at han drar til TIL. Men forøvrig er jeg veldig enig med Freddy.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

Vi må ikke la internt kameraderi i Glimt systemet bestemme kontrakt lengder. Det er jo et tankekors at Trond blir dårligere og dårligere trent og i år var han helt bortreist i 14 kamper fordi han var i elendig form. I en prestasjonsgruppe kan vi tillate dette og fra mitt ståsted blir det useriøst. De som kjenner Tronds tilstand best er treningsteamet og jeg forholder meg til disse.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1278
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Buster »

Trond Olsen er med unntak av mange lovende spillere som kommer til å bli bedre den beste i Glimt. Jeg ser heller ikke at vi har noen gode alternativer på denne posisjonen. TO er viktig å beholde av då mange grunner at det er skammelig å tilby ettårs kontrakt. Han har vært i Glimt i tre perioder, og alt tilsier at TO og Glimt trenger hverandre. Gi TO fem års kontrakt, og tenk langsiktig med han.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by mortsto »

Knuta wrote: i år var han helt bortreist i 14 kamper fordi han var i elendig form.

Hva sa du, sa du? :shock:
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by delfagro »

Vi har for tiden ingen som er I nærheten av TO på venstreving, og det viser seg at å dyrke frem gode vinger er vanskelig (Berglann, Robertsen, Viljar Nordberg). Dessuten er 4-3-3-ving en skjelden rase (innoverving eller hengespiss er mer vanlig)- så å utvalget på gode kandidater til salgs er ikke særlig lovende. Nå har vi hauge som er spennende på høyre, og Bjørkan som kan bli god på enten back eller ving, men ingen som når TO til anklene som førstelagsspiller helg etter helg. Gi mannen 3-år med betingelser som er blandt de lønnsledende i klubben.
Alltid gul!
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Neko »

Jeg skjønner godt at klubben ikke vil binde seg til høy lønn over flere år for en spiller som ikke fikk til noen ting den første halvdelen av sesongen. Hva skjer neste år - kommer han i form uti oktober? Da får pipen fort en annen lyd her inne når klubben ikke har råd til å hente nye spillere fordi en som sitter på benken halve sesongen tar for mye av lønnsbudsjettet. Selv med en fantastisk slutt på sesongen vil jeg være usikker på kommende vårsesong. For ikke å snakke om 2019-sesongen.

Om det derimot er snakk om beskjeden basislønn, men med gode bonuser for kamper spilt og mål/assists, ville Glimt hatt mer ryggdekning til å gi en lenger kontrakt. Om Trond har så mange gode år igjen som han tror, så vil han få godt betalt for det. Men uten risiko for Glimt om han blir for treig for Tippeligaen fremover. Dog, jeg aner ikke om sånt er lov engang.

Men jeg skjønner veldig godt at Glimt ikke har lyst til å gamble med en dyrere utgave av Martin Wiig i tre år. Og lurer veldig på hvilken annen klubb som ville hatt lyst til å gamble sånn.

Håper likevel Glimt opptrer på en måte som gjør at Trond ikke føler seg dårlig behandlet i denne prosessen. Synes han fortjener en sjanse til å vise at vårsesongen nå bare var et midlertidig setback, eller alternativt få avslutte karrieren i klubben. Det skulle bare mangle at Glimt anstrenger seg for å behandle en av sine store spillere det siste tiåret på en ordentlig og redelig måte.

Men det handler jo også om hvor personlig man tar det som spiller. En kan jo bestemme seg for å føle seg dårlig behandlet selv om klubben opptrer realt, og at dette havner rett i media gjør meg litt betenkt i så måte. Så jeg er spent på hva dette gjør med fokuset til Trond fremover. Er han profesjonell nok til å ta dette som en utfordring til å vise hva han er god for? Eller forsvinner konsentrasjonen på banen?
Last edited by Neko on Wed Jul 27, 2016 3:32 pm, edited 1 time in total.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by ingen87 »

Trond burde fått to valg:
1. Ettårskontrakt med samme lønn.
2. Treårskontrakt med reduksjon i lønna.

Trond kan ikke få en treårskontrakt med 1 mill i årslønn. Det forsvarer han ikke.
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Trapattoni »

Dersom det stemmer at han er tilbudt ett år og nedgang i lønn, så kan jeg forstå at han ikke er happy med det. Trond kvalifiserer absolutt til å være i lønnstoppen i Glimt. Jeg er derimot litt redd for å gi han en langvarig og lukrativ kontrakt. Jeg føler meg slett ikke sikker på at han har så mange år igjen på toppnivå. Men jeg lar meg mer enn gjerne arrestere på dette i 2019.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

Ettårskontrakt med god lønn er jeg enig i, det burde klubben gi TO.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Er jo naturlig at man har valgene som Ingen87 nevner over - slik er det jo i alle sammenhenger. Å gi ham tilbud på 1 år og ned i lønn sier seg selv at blir kastet tilbake. Men kanskje er det det Glimt ønsker - å sette standarden? Og så går Trond litt hardere ut i media enn hva de har kalkulert?

Glimt trenger Olsen, men Olsen trenger også Glimt - det er nok hvertfall den eneste klubben hvor han har en sjans på å få en lengre kontrakt.
Una mas cerveza.
madbertha
Posts: 377
Joined: Sun Apr 24, 2005 5:26 pm
Location: Stavanger
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by madbertha »

Kan de ikke ha en klausulordning som er presentasjonsbasert?
1+1 år, hvor det blir helt opp til TO selv å forsvare eventuell klausul.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Boombadila »

Jeg registerer at Olsen og kontrakt er noe som har fått hjertepumpene i gang hos de fleste.

Det sies at kirkegården er full av uerstattelige mennesker, og jeg tror heller ikke at Olsen er uerstattelig for Glimt. Samtidig er han jo også en profil, og en spiller som kan avgjøre kamper på egen hånd(vi har vel nylig sett eksempler på at det har gått begge veier i det siste).

Jeg er i utgangspunktet enig i at en korttidskontrakt(1år) er det fornuftige i dette tilfellet. Vi vet alle hva TO har vært, men vi vet lite om hvordan han kommer til å bli.

Terningen er kastet.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by MhepA »

De må gjerne gi han to år, om ikke tre. Men lønningen hans bør gå betraktelig ned. Lykke til Trond med å finne noen som vil betale mer enn 600.000 for tjenestene dine.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by bjornage »

Benn Eidissen står nok klar sjekkheftet om TIL vil ha han.
OTH
Posts: 2262
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by OTH »

Ser Trond Olsen skriver på instagram at han har skrevet under en 2års kontrakt
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by tjongs »

Glimt tok til fornuft, heldigvis!
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by FSHelgeland »

Slik jeg skjønner saken så er det 2 år med opsjon på 1 år til. Det går også frem av saken i AN at kontrakten er prestasjonsrettet og Olsen sier selv at han må finne formen i april og ikke i juli...
Tippeliga 2015
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Trapattoni »

Fine greier. Høres ut som om de har møttes et sted på midten.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Neko »

Uten å vite noe om innholdet, høres det ut som om Glimt har økonomisk ryggdekning om varene ikke leveres og Trond får forholdsmessig betalt om de blir levert. Vinn-vinn? Håper det er tilfellet. :)

2 år til betyr at Trond er Glimt-spiller ut 2018? Eller to år fra nå frem til sommeren 2018? (bytt ut 2018 med 2019 om det blir +1 år)
Last edited by Neko on Thu Jul 28, 2016 3:44 pm, edited 1 time in total.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Trapattoni »

G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by G-s-enz »

Når det hintes om prestasjonsrettet kontrakt er jeg mer positiv. Forøvrig noe som burde vært gjort oftere.

Ser ut som om Glimt har lært litt,å gi en kontrakt til en spiller basert på tidligere meritter har vært døden for mange. *host* VIF * host*.

Nå er det opp til Trond selv,og da vet vi at han kan være farlig.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply