Spillertråd: Trond Olsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by bjornage »

Trond skal spille med drakt nummer 30.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by gavharr »

Trond fyller jo 30 før sesongen starter, så det er vel ikke et tilfeldig valg :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by J I P »

Jeg feiret hjemkomsten med å mimre tilbake til tiden før Trond gikk til Rosenborg
http://www.youtube.com/watch?v=miEgAzp_02I&sns=fb
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
wololo
Posts: 75
Joined: Tue May 22, 2012 10:13 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by wololo »

Jippi!!!! :guns :ball [_____>-o//__*]

:hedre
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Cheese Smirnoff »

Glimt.no melder at Trond skal spille med nummer 30.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by gavharr »

Tuller du? :skål :glis :glis :lol:
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
youron
Posts: 1600
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by youron »

Fra et intervju i Rogalandsavis.no.
Kjell Jonevret sier det er synd at Olsen drar.
– Trond betydde mye for oss i fjor, og han er en god spiller. Men den siste tiden har han ofte vært på kontoret mitt med følgende beskjed: «Jeg vil hjem», sier Jonevret til RA.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
wololo
Posts: 75
Joined: Tue May 22, 2012 10:13 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by wololo »

Mulig jeg husker feil, men var ikke vårres Trond best for Viking på starten av sesongen i fjor? Kanskje når han så at Glimt lå an til å rykke opp, at prestasjonene for Viking ble litt svekket. Det lover veldig godt... :)
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Cheese Smirnoff »

http://www.an.no/glimt/article7126095.ece

Glimt ga 1,5 millioner for Trond Olsen. Dette var mer enn jeg så for meg. Er NordlandsGlimt involvert i dette, mon tro?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by poteten »

Får vondt i magen når jeg ser beløpet. Håper de har kontroll. Minner fra fortiden.
Kritisk
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by kimbo »

1,5 millioner er vel ikke så halvgærlig det, bare litt mer enn Glimt fikk inn via grasrotandelen, samtidig, ble ikke Trond solgt for rundt 10 mill da han gikk til Rosenborg, så helt grei sum egentlig.
Positivitetsmafian
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Sulliken »

Syns ikke det var ille i det hele tatt.. Som kimbo sa..Vi solgte han for 10 mill og kjøper tilbake for 1,5mill. Han er vel i tillegg en bedre spiller nå.

Men hadde jeg værti Vikingehordene, hadde jeg nok knurret. Selge toppscoreren for halvannen mill..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
wololo
Posts: 75
Joined: Tue May 22, 2012 10:13 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by wololo »

Jeg tenker også at det ikke er så ille. Men det er klart, det er en innebygd skepsis mot sløsing, etter det vi har vært igjennom.

Godset byr en million for DB, en som knapt spilte halvparten av Rbks kamper i fjor. Trond Olsen var derimot fast på laget for Viking. Bidro bra, kan man si. Man kan si noe om at DB fortsatt er ung og lovende, men en 29åring som nesten garantert presterer bra, har rutine, og som i tillegg publikum har som favoritt, genererer jo litt blest. Det er ikke hver dag en ny spiller som blir presentert, lager såpass med glede i Bodø by. Forhåpentligvis fører dette også til flere tilskuere.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Crazy horse »

Tenker det er en grei sum egentlig. Litt mer enn jeg ville ha gjettet, men innenfor feilmarginen dog. Tror fort klubben kan tjene det inn på økt publikumsoppslutning i løpet av de tre sesongene han har signert for.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by XuliX »

Litt blest? Tror interessen har økt svært pga denne spilleren alene.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Taskeladdn »

Overgangs summen er totalt urelevant. Spørsmålet man må stille er: hvor mye er igjen på lønnsbudsjettet nå? Hva kan man signere med det som gjenstår der.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Zero »

Er egentlig mest bekymret for lønnsnivået :roll:
Stian Sommerheim
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by eiriksin »

Taskeladdn wrote:Overgangs summen er totalt urelevant. Spørsmålet man må stille er: hvor mye er igjen på lønnsbudsjettet nå? Hva kan man signere med det som gjenstår der.
Nå har vi vel vært veldig dlinke til å hente spillere gratis indet siste: Valentin, Richards og Ibba. Det å bruke 1.5 millioner på en skikkelig storfisk ser jeg ikke noe galt med. Tipper vi betaler overgang for maks en til spiller( Berntsen) - de andre kommer nok gratis.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Taskeladdn »

For Glimt spiller det ingen rolle om spilleren hentes på fri overgang, eller om han kjøpes. Er tross alt kun lønna Glimt dekker. Passer spilleren filosofien til dem som styrer pengesekken: Juell, Eidissen, Kolstad og Andreassen.(Eidissen, Dnb, Bodø energi, nordlaks, nordasfalt, euro player invest osv), eller spilleren blir ansett som et godt investeringsobjekt så finansieres dette.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by SH »

Det store spørsmålet: Har Morten Gamst Pedersen eierinteresser i Trond Olsen denne gangen også?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Taskeladdn »

Gamst invest har vel kun kastet bort penger på taps prosjekt etter andelen på Olsen måtte selges :p
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Vegard »

1,5 millioner for en etablert tippeligaspiller, en målgarantist og sponsor/publikumsyndling er et nesten ufattelig bra kjøp. I tillegg er han toppmotivert. Vinn-vinn.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by bjornage »

poteten wrote:Får vondt i magen når jeg ser beløpet. Håper de har kontroll. Minner fra fortiden.
Syns også det høres mye ut i Glimt-målestokk, men jeg er trygg og komfortabel med at det som foregår gjøres på en riktig og forsvarlig måte. Glimt kan knapt kjøpe en kaffekanne uten at det må godkjennes av Nordlandsglimt, for å sette det på spissen. Det er midler tilgjengelig til spillerinvesteringer, Olsen-signeringen og jakten på Tom Høgli viser det.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by FSHelgeland »

Hvis jeg ikke tar mye feil så ga vi vel nærmere 5 mill for Per Verner Rønning når vi hentet han fra AIK. Det er vel uansett ikke klubben som kjøper spillerne våre, vi bare lønner de.
Tippeliga 2015
Glenn P
Posts: 2811
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Glenn P »

Vegard wrote:1,5 millioner for en etablert tippeligaspiller, en målgarantist og sponsor/publikumsyndling er et nesten ufattelig bra kjøp. I tillegg er han toppmotivert. Vinn-vinn.
Så enig. Man kunne jo signert en annen spiller med samme kaliber hva angår fotballspilling, men her får man så mye mer på kjøpet. Se bare for dere Trond mørne høyrebackene i Eliteserien i 70-75 min, så slippes Reinaldo løs! Jeg har ikke sett så mye på Eliteserien i år, men av det lille jeg har sett av Trond mener jeg han skjærer mye mer inn, og generelt er en mer Januzaj-type? Uten sammenligning forøvrig 8) Berglann derimot er jo en rendyrket kortlinje-type
Post Reply