Spillertråd: Trond Olsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Zero »

Det at Trond Olsen er tilbake der han hører hjemme er fantastisk, fruen er oppspilt, ungen på 12 år er glad på mine vegne (ettersom jeg alltid har pratet om han, hun spurte om ikke det var min yndlings spiller) det og signere Trond er et geni strek av Glimt! Det eneste jeg er en smule betenkt over er lønns nivået hans, men uansett er Trond det jeg alltid har forbindet med Glimt og dette gjør klubben mer attraktiv ovenfor andre spillere, kort sagt er Trond vår Mata (JA jeg liker Manchester United og tror og håper at dette vil løfte hele klubben) og signeringen av Trond er genialt med tanke på engasjemanget av Glimt som klubb med tanke på supportene og andre spillere. Som Børre Arntzen så genialt skriver: "Trond Olsens overgang fra Viking til Bodø/Glimt er den perfekte signeringen", støttes og dette kunne ikke være bedre nyheter for en ihugga Glimt supporter med bena planta godt i begge supporter klubbene (men blir å stå på J feltet med DGH) dette er den beste fotball-nyheten på MANGE år for min del. (dette ble skrevet med mitt Glimt hjerte utenpå Glimt drakta og etter ca 8 halv-litere med pils ;) BGFE!!! :glimt
Stian Sommerheim
User avatar
helsvhe
Posts: 1495
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 325 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by helsvhe »

Trond Olsen: - Jeg lurer Danielsen lett
http://www.aftenposten.no/100Sport/fotb ... 38SDfl_v_E
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Vegard »

Hehe, herlig fyr :)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Trapattoni »

Mange tror Trond Olsen er fra Lyngen i Nord-Troms. Faktum er at han er fra Afrika. Ihvertfall om vi skal tro Rogalands Avis.

Image
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

De så vel bare siste kamp, og dro konklusjoner ut fra det. Jaja :)
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by gavharr »

Denne mannen må begynne å skyte litt igjen. I dag får han en gedigen mulighet til å sende Glimt opp i 2-1, men i stedet prøver han å finne medspillere som er for sene inn foran mål. Jeg savner en Trond som klemmer til fra 30 meter av og til. Rart å tenke på at dette er samme mannen som skåret mål fra 45 meter mot KIL, og som dunket inn et av de flotteste langskuddene noensinne på Color Line Stadion...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by MhepA »

Der er jeg helt enig, han har tapt seg mye. Han var mye flinkere til å utfordre før også. Jeg mener kanskje Berglann viste bedre takter ifjor, men det var jo Adecco. Trond Olsen får ofte muligheter til å klemme til, men velger det motsatte. Tror nok han desverre har blitt avvendt i Rosenborg og Viking.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by G-s-enz »

Vil heller si han har mistet mye av råskapen. Samtidig har han utviklet spillet sitt i forhold til det taktiske og det elementere. Flere ganger i år ser vi at Trond f.eks vender spillet,hvor ofte skjedde det før? Tror med litt mer selvtillit at Trond kan kombinere det taktiske og litt god gammel råskap.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Program med Trond Olsen på TV2 Sportskanalen i kveld, 2 mot 1. Morsomt å se Porschen som Rosenborg betalte ;-) Men hadde overraskende mange spritflasker stående - til og med en jäger på kjøla :-D
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by MhepA »

Noen måte man kan få sett det på? Det ligger ikke ute på TV2.no.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Shredd »

Kommer på tv2sporten.no i løpet av dagen sikkert. Bruker å bli lagt ut dagen etter det er vist.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Garrincha »

Trond er en ekte nordlenning, har selvsagt alltid noe i skapet å byde på (til gjestene) hvis det skulle komme uventet besøk :D
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by MhepA »

http://www.tv2.no/a/5463388

Veldig morsomt å få komme hjem til Trond. Skal inrømme at jeg ble litt skuffa over at det ikke ble Trond som måtte stjele fra andres kurver i butikken. Folk i Bodø hadde jo helt sikkert kjent han igjen. Litt tatt på senga med all spriten ;)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by MhepA »

Trond Olsen har etter min mening skuffet litt, og ikke helt levd opp til forventningene som man hadde forran årets sesong. Problemene har blitt nevnt i fleng her på forumet etter nesten hver eneste kamp. Hva er det egentlig som har skjedd, mtp. at han ble toppscorer og regjerte på et av fjorårets topplag, og nå virker litt småredd når han bør være ansett som en av de beste og den klart mest rutinerte på laget?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by mortsto »

TO har ikke vært så god som jeg har håpet, men allikevel synes jeg han har spilt en viktig rolle i år. Han, som MoMoo er flink til å ta returløp og jobbe defensivt, og fremover har ved enkelte anledninger vært den vingspilleren vi ønsker, som for eksempel mot VIF. Det mangler en del på samarbeidet med Ibba, og sist kamp var han svært svak, som like etter pause hvor han kunne satt 3-0, men overraskende forsøkte å spille ballen til Badou, i tillegg til at han hadde et par håpløse feilpasninger som skapte farligheter imot.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Trond var Branns giftigste kontringsspiller i en periode på søndag, det var fælt å se på. Men sesongen sett under ett tror jeg at Trond (og laget) har to problemer. Det ene er at han og Badou ofte søker de samme rommene. Det andre er at han ikke har Runar Berg til å yte sørvis. (Fikk plutselig følelsen av å ha skrevet dette før).

En mulig løsning er å la Trond søke lenger inn i banen, slik han tidvis gjorde mot Brann. Mer likt rollen han vel hadde i Viking. Og så må han skyte. En annen mulig løsning er å endre litt på hvordan midtbanen flyter i etablert angrep. Men disse tingene kan man jo debattere når vi vet om vi får beholde Badou eller hva.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Cheese Smirnoff »

Kan det tenkes at det nettopp er det at han er forventet å være den rutinerte og kloke spilleren på laget som hemmer han? Trond var jo en noe selvsentrert og kompromissløs spiller da han var i Glimt sist, nå ser det ut som om han vil ta mer ansvar for de andre på laget, noe som har resultert i situasjoner der han sentrer hvor han før ville banket ballen i mål.

Jeg syns ikke Trond har vært så dårlig i år, men det er tydelig at han nå er på et annet lag enn i 2008. Her er verken Runar til å slå pasningene, Thiago Martins til å krige og være målfarlig eller Mounir til å rive i stykker høyrekanten.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Garrincha »

I min bok er Tronds plass på venstrevingen udiskutabel, enig i at han har mer å gå på og at han burde skyte mer, men han bidrar også med rutine, temperement, vinnervilje og guts. At han ikke er Messi rent teknisk det vet vi jo fra før. Neste år så må han fokusere litt på å gå på mål selv, bli litt mer ego og skyte, sånn som i gamle dager.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by J I P »

Hvilken kamp husker du best?

Jeg kommer ikke utenom 3-1-seieren borte mot Rosenborg i siste kamp i 2008-sesongen. Jeg scoret tre mål og vi vant. Det verste er at jeg fortsatt føler at jeg spilte en svak kamp, men med tre scoringer så ble det jo bra.

http://www.an.no/Trond_Olsen_har_scoret ... 23718.html
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by G-s-enz »

I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Ville Lehtinen »

http://www.an.no/Trond_m__opereres___se ... 51138.html

Trond må opereres, og er ute i to-fire uker. Mister seriestarten, dermed bør vel Berglann være bankers på venstrekanten.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Cheese Smirnoff »

Håper ikke dette er starten på det samme skadeopplegget vi så i fjor vår.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Garrincha »

Ikke bra, men som Trond sier, det kunne vært værre.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by eiriksin »

Det gir Berglann en mulighet til å kapre fast plass i startelveren. Håper han griper den!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by J I P »

Han synger som ei kråke, ei kråke, ei kråke
Han synger som ei kråke - Trond Olsen heter han

http://bodonu.no/jeg-synger-som-ei-krake/
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply