Spillertråd: Trond Olsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by tomath »

Samme her, og jeg mener å huske at den generelle oppfatningen var at Sakka var det største talentet av de to. Om det var basert på U-landslagskamper, at han var god på Championship Manager (for det var han!) eller noe helt annet husker jeg ikke :-)

Edit: Ser nå i ettertid at jeg kanskje fortjener en smekk på fingrene fra moderatorene for å trekke diskusjonen vekk fra Olsen og over på Sakka. Beklager på forhånd, og skal ikke skrive mer om Sakka i denne tråden :-)
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
eltomtom
Posts: 24
Joined: Tue Mar 24, 2015 1:57 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by eltomtom »

Ikke så verst å nå 300 kamper for en spiller som Øystein Gåre mente hadde kondisjon som en undulat :lol:
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by ingen87 »

tomath wrote:
Edit: Ser nå i ettertid at jeg kanskje fortjener en smekk på fingrene fra moderatorene for å trekke diskusjonen vekk fra Olsen og over på Sakka. Beklager på forhånd, og skal ikke skrive mer om Sakka i denne tråden :-)
Fortvil ei. Jeg har opprettet en etterlengtet Sami Sakka-tråd! :)
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by mortsto »

Hva har skjedd? Etter å ha vært en sjølgod jævel som med et friskt glis har tirret på seg både motstandere, polkagris-fans og annet tjuvpakk i halvannet tiår, så har han i en alder av 32 år plutselig fått dårlig sjøltillit? Fjorårets beste og viktigste spiller har glemt hva han skal gjøre på banen? Jeg får det ikke til å stemme, og skjønner ingen ting. Ikke er han blitt tjukk, ikke spesielt mye treigere, han bare...får det ikke til?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Trapattoni »

Trond har fire assists på de tre siste kampene.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Han bommer på de mest gigantiske av sjanser, han sleiver skuddforsøk til kast, han dribler ikke av noen, han jukser defensivt og ser ut som han hater å spille fotball. Men, to assist mot Tromsø og to i går ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by ecke »

Olsens skuddmiss har vært fortvilende, men som dere poengterer, gårdagens kamp med to assist, var mer enn godkjent. På VGs Tippeligabørs er Olsen nr 3 av B/Gs spillere, bare passert av Haldorsson og Bjørnbak, dvs at noen, som jeg, har gode opplevelser av Olsens prestasjoner.
Last edited by ecke on Thu May 26, 2016 10:14 am, edited 1 time in total.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Som ving i 4-3-3 er det vel at krav at man bidrar med et visst antall assists. I motsatt ende er (var) Horn en rimelig rævva keeper mot Glimt på Aspmyra i fjor, selv om ikke ALLE ballene mot ham gikk i mål ;-)

Trond er ikke gjennomsyra dårlig, og er nok derfor han fortsatt får spille. Bra løpskapasitet, og han prøver hele kampen gjennom. Det at han faktisk kommer seg til sjanser er jo et pluss i seg selv, selv om det nå begynner å akkumulere seg et noe høyt antall horrible sjansesløserier for gutten.

Som andre foreslår, så kan han få en pause med å starte på benken et par kamper, og forhåpentligvis finne fokus igjen.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by mortsto »

I går funderte jeg på hvorvidt Glimt hadde blitt bedre eller dårligere av å la Olsen spille back og Jonassen ving. Jeg kom ikke til noen konklusjon.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by MhepA »

Spennende tanke. Trond er vel kanskje hakke vassere offensivt enn defensivt, men igjen så mister vi mye poeng på å la ballen gå over mål og rett på keeper når det er 2000%-sjanse.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
OTH
Posts: 2262
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by OTH »

Jeg vil heller se Bjørkan på venstre back enn TO, håper bare han kan finne formen igjen
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Garrincha »

Fire assist på to kamper er veldig godkjent. Trond har alltid brent endel sjanser, så det er ikke noe nytt. Men i år har han vær på en lang stim av avslutninger som ikke har gått i mål og da blir det selvsagt reaksjoner på det. I fjor brente også Trond endel sjanser, men målene kom jevn og trutt, og 13 mål som ving er mer enn godkjent. Brente straffe i går, ok, men er det ikke typisk at det er lagets "stjerne" som svikter i slike situasjoner? Jo det er typisk.

Nå er det èn kamp til og så pause. Trond bør spille. Så får de trene litt i sommer og å jobbe med det mentale, så tipper jeg at målene kommer utover høsten.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Ingen enighet med Trond, iflg AN. Glimt kommet med 1-årskontrakt, noe Olsen ikke vil ha. Går gratis etter sesongen om ikke enig.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by bjornage »

Dette bør de ikke rote til. Trond har fortsatt et par år i seg. Bærebjelke.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Mr Bean »

Er vi kommet til en exit med TO ? Men må si en ting og det er at det går lengre og lengre til han kommer i scoringsform i sessongen. Så skal han fortsette må vi få inn en som kan score fra første stund i sessongen og han som en bacup? . Har vi noen i egen stall som kan ta steget opp til fast plass ? :tenk
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Masinga »

Er det noe vi ikke vet? Registrerer at Glimt lar Furebotn gå uten at vi har hans erstatter. Kommer det en ny inn? Har Glimt en erstatter for Olsen dersom han pakker snippesken og forsvinner?

Det er mange som blir urolig over situasjonen siden vi ikke hører noen ting.

Jeg er ikke helt idiot. Jeg er fullstendig klar over at Furebotn ikke er topp 50 av fotballspillere i Norge. Det er heller ikke Olsen. Men det er det Glimt har eller hadde. Og vi vet ikke hva vi får. Registrerer at på benken i går var det tynt med midtbanespillere. Muligens litt bedre med angrepsspillere, men ikke mye. En skade eller to, en karantene eller to... Hva da?
Masinga
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

Helt enig at de tilbyr ettårskontrakt. Trond er på hell og jeg tror ikke mange klubber ønsker Trond. Bortsett fra en par kamper har han vært elendig for å si det mildt. Glimtledelsen er ikke dumme.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Trapattoni »

Er vel et aldri så lite forhandlingsutspill dette? Tror nok Trond kan ha et par sesonger igjen på brukbart nivå. Men jeg tviler på at det ligger en lukrativ treårskontrakt og venter et annet sted i fotball-Norge. Ikke i dagens marked.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Masinga »

En viss ydmykhet hadde vært fint! Olsen har 4 mål på de siste 3 kamper og han velger å spille ut trumfen. Det skulle tatt seg ut om han kom med utspillet etter 14 serierunder!

Det er sikkert klubber på lavere nivå som vil ha Olsen. Men både Viking og Rosenborg klarer seg bra uten Olsen. Hvis Olsen virkelig mener han mange sesonger inne på toppnivå, må han vise det over flere kamper. Hadde jeg vært Olsen, ville jeg sagt ja takk til tilbudet.

Hvis da ikke Glimt har en erstatter klar.
Masinga
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by ecke »

Trond Olsen, 13 mål som kantspiller i 2015, og jeg spår at han blir klubbens toppscorer i år. B/G har nettopp signert 33 år gamle Thomas Jacobsen for 2 år, og hvorfor skulle ikke Trond Olsen, ett år yngre, være like viktig? Hva er det Thomas Jacobsen har levert generelt og matchavgjørende, som ikke Olsen har gjort og gjør oftere, som gir Jacobsen 2 år og Olsen 1?
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by G-s-enz »

Helt enig i vurderinga til klubben!

Olsen har tre ting:

Fart
Grei avslutter når han er i form
Timing av løp

1.I år har han ikke funnet formen før halvspilt sesong.

2. Farta er blitt dårligere.

3. Han har få egenskaper som gjør at han kan legge om spillestilen(slik som Storflor,Giggs m.fl)

Forøvrig enig med Ecke om Jakobsen om man ser tilbudene opp mot hverandre. Men Jakobsen kan spille i flere posisjoner og er en billig back-up på flere posisjoner :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Glimt risikerer at Olsen blir en spiller med stor erfaring og autoritet, men et ferdighetssett som ikke trengs på bana. Hvis han ikke klarer å beholde eksplosiviteten (og det ser dessverre sånn ut) blir det da to valg. Enten innta en annerledes rolle, noe han ikke så langt ser ut til å gjøre, eller å sitte på benken. Det blir en dyr benkevarmer.

Olsen kunne, med sin erfaring og sine ferdigheter, for eksempel vært en bra indreløper eller link-up-spiller (som Glimt uansett ikke bruker). Men som kantspiller risikerer man at han ikke holder mål. Det er dessuten neppe holdbart for en klubb av Glimts kaliber at en av de eldste og mest erfarne spillerne daffer rundt og har av-dager halve vårsesongen.

Jeg istemmer, ettårskontrakt er fornuftig. Det samme for Jacobsen, spør du meg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by mortsto »

Helt på linje med Ecke. Olsen var vår beste og viktigste spiller i fjor, og til tross for at nivået i år har vært mildt sagt variabelt, så mener jeg helt bestemt at TO må være med videre. Til tross for at han ikke er like eksplosiv som før, så tyder alt på at han trener knallhardt og fortsatt har ambisjoner om å vinne kamper. Han er aldri skadet, og er den med flest kamper etter at han kom tilbake. I tillegg er han en spiller som tør å bruke kjeften og si fra om han er misfornøyd. Hvis det er kontraktslengde det står på, er det vel en no-brainer å ihvertfall gi ham to år. Hvilken bedre spiller får vi tak i på venstrevingen? Og da snakker jeg om fra 1.1.17 og ikke noen av de talentene vi håper slår til om noen år. 5 mål og 4 assist. Det er faktisk ingen som har gjort akkurat det bedre i år.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Støttes, man kan ble enige om 2-årskontrakt. Vanskelig uansett spiller å gi dem kontrakt til dem er 35-år, spesielt for en kantspiller med fart og råskap som beste (eneste?) virkemiddel.

Noen med innsikt som kan si noe om hvor viktig Olsen er i garderoben/på treningsfeltet/sosialt?
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Crazy horse »

Jeg håper og tro Olsen er med et par år til. Han er klubbens tydeligste ansikt og stemme utad. Den som skiller seg litt ut i en ellers lavprofilert spillergruppe. HAn er litt Mr Glimt for tiden.
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply