Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Mjh »

Jeg og. Er bra når glimts kaptein kommer ut og sier at han har ingen andre ambisjoner enn opprykk og full tro på at klubben kan klare det. Også bra å høre at det går bra på trening.

Det er vell knappe 3-4 ukene igjen til Glimt - Rosenborg, altså glimts første styrketest...
Skulle ønske jeg kunne være der da, men er desverre utenbys...
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Johansen »

Lædre skulle fått stilt opp enkelte hær på forumet og gitt dem en flathånd over kjæften!
Deilig når sannheten kommer for en dag, og man faktisk ser hvor stor lojaliteten fra kapteinen vår er!
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Taskeladdn »

Er flere som skulle hatt den flathånden over kjeften..

Først og fremst journalisten og di idiotene som skal svartmale alt her på forumet.
Men også Glimt selv, her har dem et nettsted som kan brukes til å fort ta drepen på all negativiteten som gjentatte ganger kommer frem grunnet svartmalere.

Det er så jævla enkelt å legge ut et skriv på en nettside som forklarer hvordan ting er, skulle virkelig ønske det ble gjort med engang slike ting skjer. Slik at folk slipper å lage masse negativ drama rundt ting dem egentlig ikke har peiling på.
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Glimt1916 »

Regna med at æ e en av de du sikta til. Har ingen problema med å innrøm at det æ skreiv blei feil om saken bare e oppkonstruert av journalisten. Det æ skreiv va basert på at saken va korrekt fremtsilt. For æ e heilt enig med Bjørdal : Han skylda klubben mye. Godt å se at han e positiv til den kommende sesongen. Og vil han dra til en ny klubb etter kvert så e det heilt ok så lenge Glimt får betalt.

Og skulle han kom og gi mæ ei flathånd over kjeften så får æ vel bare gjør som han sjøl har en tedens til : Kast mæ ned og rull rundt i fem minutta :wink:
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Vegard »

Johansen wrote:Lædre skulle fått stilt opp enkelte hær på forumet og gitt dem en flathånd over kjæften!
:lol:
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Glimtfan »

Fint å få bekreftet mistanken min om at dette handlet om å være "føre var" i forhold til egen situasjon og ikke et taktisk utspill for å slippe rimeligere til en annen klubb. Det betyr uansett at Bjørdal enten blir i Glimt eller blir solgt til markedspris noe som selvfølgelig er positivt. Om Bjørdal-PVR er den beste løsningen kommende sesong er jeg likevel usikker på? Kanskje Eek-Bjørdal kan fungere vel så godt?
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Johansen »

Glimt1916 wrote: Og skulle han kom og gi mæ ei flathånd over kjeften så får æ vel bare gjør som han sjøl har en tedens til : Kast mæ ned og rull rundt i fem minutta :wink:
Tar du ikke litt feil av Pavel og Lædre nu? :lol:
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by gavharr »

Trur æ ska ha Lædre på ryggen på kommende sesongs Glimtdrakt!
Æ tar av mæ hatten førr klubbspællern og lagkapteinen Lædre Bjørdal :hedre :glimt
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Vegard »

Skriv bokmål. Det fungerer best :)
Last edited by liverglimt on Sun Jan 16, 2011 10:27 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av forrige innlegg
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Gvandreassen »

Johan er virkelig en god type å ha på laget! Liker at han tordnet når han snakket om journalisten som skrev at han ønsket å bli løst fra kontrakten :D
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by gavharr »

Hva søren er gærent med litt nordnorsk da? :wink:
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by bjornage »

Bra sak, var et slikt utspill jeg hadde håpet på fra Johan. Ellers stadfester han det enkelte her har fornektet angående de to lønnskuttene og bonusfraskrivelsene spillerne har gått med på. Han sier mye lurt ellers også, og det går ikke an å være uenig i det han mener angående forsterkninger. Når selv LøvHam klarte å rote seg inn i opprykksstriden i fjor må da vi være i stand til å gjøre det i år. La oss håpe spillerne og lederne har lært av sine feil fra i fjor sånn at det er mulig å få det til..
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Novi »

...og det ble gjort mange feil på flere plan i fjor og året før, så om man ikke har tatt læring før denne sesongen så bør det vente en seriøs hoderulling hos Glimt.

Og Johan bekrefter jo her viktigheten av at klubben utad viser at det opprikitg satses på opprykk. Dvs at både BTH, Persson, Kåre, og alle andre som skulle finne på å komme på trykk må være klare i sin strategi på å vise litt baller og tørre å si at man skal kjempe i toppen. Det skjer noe i hue på spillerne om man sier at klubben skal bygges ned og ikke er gode nok, på lik linje som at det er en stor mental hjelp om klubben enes angående hva ambisjonene er. I fjor så vi mange forskjellige utspill om akkurat det, og vi så jo alle resultatet av den strategien, eller mangelen av sådan.
Una mas cerveza.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Masinga »

Fin, fin artikkel. Bra at Glimt har Lædre. Han er den ubestridte kaptein med sin positivitet.
Masinga
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by mortsto »

http://www.an.no/glimt/article5474730.ece
Viking har lagt inn bud på mellom 1 og 1.5 mill, noe Glimt har avslått.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by MhepA »

Herregud så latterlig. Viking prøver å utnytte Glimts dårlige økonomi.
Fram med pengene eller stikk.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by GaleMathias »

Hmm. Spørs hva som er maks at Glimt kan få. Noe mer enn 2,5 - 3 er vel nesten utenkelig, selv om han er en god spiller. Men vil han gå så håper jeg de blir enig om en grei pris. Selv om jeg selvsagt håper han blir.
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by bjornage »

Han har kontrakt ut neste sesong og er viktig for laget. Vi må ikke selge heller, så der står vi i en god posisjon. Med mindre Johan selv går inn for å komme seg bort nå tror jeg han blir så fremt Viking ikke byr godt over 2 mill. Anders Konradsen gikk for 1,2mill + en spiller og betydelige videresalgsprosenter, og han er en relativt uprøvet tenåring i forhold til Lædre Bjørdal...

Hvis han nå skulle dra vil jeg ikke si det er krise - Eek var vel god for Løv/Ham så han kan vel steppe inn om Johan drar.
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by ecke »

Vel 1 mill? Det er bedre å vente til RBK og Vålerenga kommer på banen!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Novi »

Nå vil ingen kjøpe Lædre i dette vinduet for noe over 2 mill, vil jeg tro, og om den restruktureringsprosessen som Glimt holder på med går igjennom, så vil vi på ingen måte være tvunget til å selge. Og siden han er i kontrakt ut neste sesong vil jeg ikke anse det som noen gambling på at vi mister ham som bosman. Med mindre Lædre skulle få en større skade, kan jeg ikke se for meg at han blir verdt mindre om et år enn hva han er nå.

Mao, jeg vil ikke se noe Lædre-salg før vi ser langt flere klubber på banen, og en pris x4 av dagens estimat. En god Lædre-sesong som krones med Glimt-opprykk vil gi oss langt mer enn hva Viking tuller med nå.
Una mas cerveza.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Krølle »

Tipper det er like før vi kan vinke farvel til ex-kapteinen:
http://www.rogalandsavis.no/sport/vikin ... 474733.ece
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Glimtfan »

Jeg tipper han blir solgt for næmere 2 millioner, det skal vi være fornøyd med. Erstatteren har vi i Eek og 2 millioner vil halvere vårt behov på 4 millioner i henhold til "redningspakken", i tillegg til at vi kvitter oss med lønnskostnadene hans.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Novi »

Kan ikke se for meg at Lædre går for en slik sum. Som jeg har sagt tidligere, skal mye til for at Lædre er verdt mindre enn 2 mill også om 1 år, og da vil han ha vært til hjelp med å forhåpentligvis rykke opp. Og mtp penger så ser det nå ut til at man skal klare å stabilisere seg uten slike spillersalg, i tillegg til at Lædre ut vil drastisk minske verdien på spillermateriellet som blir å gå under Nordlandsglimt.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by gavharr »

Synes ikke vi skal godta skambud fra Viking.
Isåfall kan de godt sende Birkir i retur....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Knuta »

Hører rykter om at Molde har begynt å sondere Bjørdal. De har jo 'mistet' sin midtstopper kanskje skadet ut året, og det haster veldig for dem å få inn en ny samt at de har kjøpekraft.
Post Reply