Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by mortsto »

Ser ikke bort fra at RBK også kan være interessert. Så spørs det bare om utspillet til blodigl...jeg mener agenten hans om at han vil til Stavanger gjør at det ikke blir noen evt burdkrig. Håper vi beholder ham ut sesongen.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Novi »

Tror nok Lædre er på alle TL-klubbers liste over potensielle forsvarsspillere. Forskjellen på dette eventuelle salget og salg av f.eks. Trond Olsen og Miller, er at vi kan gå i forhandling med klubber som må skaffe seg en kapabel forsvarsspiller, mens vi allikevel ikke må selge. Det bør vi kunne utnytte.
Una mas cerveza.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by brutus »

Jeg husker ikke i farta den største summen i forbindelse med vinterens overganger mellom norske klubber, men det er ikke snakk om mange millioner. Jeg kan ikke tenke meg at noen norsk klubb vil by mer enn fem millioner for Tom Høgli, og da snakker vi om landslagets faste høyreback. Hvis det blir en liten budkrig om adeccospilleren Johan Lædre Bjørdal kan det komme et bud på to millioner, men jeg vil se det før jeg tror det.
DIXI
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Krølle »

Brutus er nok ganske nær sannheten her. Forventninger til overgangssummer er nesten alltid for store, ikke bare her på forumet. Her er vi kanskje påvirket at vi fikk 8 mill. for Trond Olsen. Selv den summen var det jo enkelte som var misfornøyde det. Mer enn to mill. for Johan tror jeg er fullstendig urealistisk.
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Gvandreassen »

Det er jeg helt enig, vi får ikke så mye for Bjørdal. Dette er en stopper som har vært et stort talent, men har dalt litt. Han er en veldig god stopper, men tror ikke at han kommer til å bli nedringt. Må nok forberede oss på at det høyeste budet vi kan få er på rundt 3 mill.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by bjornage »

Ca. 2 millioner syns jeg er en fornuftig sum. Da bør vi også se etter om det er noen vi kan bytte til oss som en del av avtalen også, og videresalgsprosenter er også en selvfølge å få med.

Så kan man spørre seg om 2 millioner er verdt det. Klart, i et isolert tilfelle med denne spilleren er han nok det. Men hva er han verdt for oss - vil vi egentlig tjene noe som helst på å selge han? Har vi råd til å si nei? Og hvis vi ser på opprykksambisjoner - har vi råd til å si ja? Har vi en erstatter klar? Hva vil spilleren selv? Har han blitt fratatt kapteinsbindet fordi han er på vei bort uansett?

Det er mange faktorer, men vi kan ikke stikke under en stol at han er veldig veldig viktig spiller for oss. For min del så må han gjerne dra hvis vi får en fornuftig pris og klarer å hente inn en erstatter. Han har kontrakt ut neste sesong, og ideelt sett syns jeg vi skulle forsøkt å holde på han frem til sommeren for å se hvordan vi ligger an da. Det vil alltid være klubber interesserte i han, og det vil neppe forandre seg frem til sommeren.

Ligger vi i toppen i Juni beholder vi han ut sesongen, hvis vi kaver på midten kan han dra. Men for all del, hvis Hareide og Solskjær vil starte en budkrig har jeg ingenting i mot det...

Når det gjelder Trond Olsen trakk vi virkelig RBK-jokeren den gangen, hadde det vært et år senere hadde han kanskje gått for en tredjedel av den summen.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Novi »

brutus wrote:Hvis det blir en liten budkrig om adeccospilleren Johan Lædre Bjørdal kan det komme et bud på to millioner, men jeg vil se det før jeg tror det.
Nettopp, og poenget er vel da at han er mer verdt for spiller hos Glimt enn hva 2 mill er på konto (basert på den lille infoen som har kommet gjennom media). Og som jeg har sagt tidligere, så skal det mye til for at Lædre's verdi synker - han er nok garantert verdt minst 2 mill også om et år når han fortsatt er under kontrakt. Jeg vil heller se ham dra da, etter å ha spilt oss opp i TL, forhåpentligvis.
Una mas cerveza.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Vegard »

En spiller som har to sesonger igjen av en kontrakt skal det koste å kjøpe ut. Det er derfor bra at Glimt har takket nei til 1,5 millioner (hvis summen stemmer). Hadde dette vært Johans siste sesong hadde summen virket fornuftig. Det beste er at Glimt bruker Johans kompetanse på banen, det nest beste er at han selges for en langt høyere sum (3 millioner) til feks. Molde.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Glimtfan »

Jeg ser ingen grunn til å tro at noen vil by mer en maksimalt 2 millioner for Bjørldal. Markedet er tørt, det finnes andre gode rimelige alternativer og vi trenger sårt penger. 2 millioner for Bjørdal tror jeg vi skal være meget godt fornøyd med og jeg er ikke så sikker på at erstatteren i Eek behøver å være så ille.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Novi »

Fornøyd med 2 mill for Bjørdal? Han har da 2 år igjen av kontrakten, og en kjøperklubb trenger ham mer enn vi trenger pengene. Han hadde ingen stor sesong i fjor, men allikevel kommer det millionbud på ham. Om både ham og resten av laget skulle spille bra i år og rykke opp vil han være verdt laaaangt mer, i tillegg til at han fortsatt vil være under kontrakt med oss.

Cluet her ligger i at han ikke blir bosman etter sesongen - stort sett når vi har attraktive spillere er dem nære ved å bli bosman, mens denne gangen er det litt omvendt. Da kan man ikke si seg fornøyd med 2 mill.
Una mas cerveza.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Shredd »

Siden det er Viking så synes jeg godt at vi kan prise på litt. Som takk for de mente de skulle ha 1,5 mill for Birkir Bjarnason, en spiller de på det tidspunktet overhode ikke satset på, men så doblet prisen når han spilte bra i Glimt.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Ville Lehtinen »

Hvis vi kan bytte Lædre mot Birkir skal jeg gå med på handel.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Kesseboy »

Glimtfan wrote:Markedet er tørt, det finnes andre gode rimelige alternativer og vi trenger sårt penger.
Hvilke sammenliknbare spillere kommer du på i farta, utenom halvgamblinger fra Vest-Afrika? (RBK, TIL, VIF og Viking har nok speiderressurser til å gjøre innkjøp som ikke er halvgamblinger, men resten ...)
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Taskeladdn »

Glimtfan wrote:Markedet er tørt, det finnes andre gode rimelige alternativer og vi trenger sårt penger.
Hvorfor trenger vi sårt penger? Er det kommet noe nytt på den økonomiske fronten?

Såvidt jeg vet så er man veldig nære å ha 5 mill i egenkapital + har justert utgiftene slik at man mest sansynlig går med overskudd denne sesongen. Da ser jeg ikke helt hvor den der "trenger sårt penger" passer inn, så hadde vært greit om du kunne begrunne dette.

Såklart får man et bud som er for godt til å si nei, da går man med på det.
Man har trossalt 2 veldig gode stoppertalenter i backup.

Men en ting er sikkert, man selger ikke Bjørdal fordi man sårt trenger penger.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by MhepA »

2,5 ++

Hvis ikke, dropp det. Han er mer verdt enn som så for Glimt og da er det ikke vits.
Fram med pengeboka Viking...
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by PEMA »

Snu det andre veien da. Hadde Glimt i denne situasjonen kjøpt en midtstopper for 2 mill og gitt han en toårs kontrakt med dagens økonomiske situasjon? Vi har vel allerede en spiller for mye i stallen etter den nye modellen som jeg har skjønt, og mangler fortsatt en keeper. Eek og Rønning er jo midtstoppere.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Taskeladdn »

Bjørdal er en del av stallen som investorgruppa "kjøper" snart.
Tenk på den summen investorgruppa går inn med, og tenk på hvor stor verdi dere trur Bjørdal har kontra di andre spillerene i stallen. Sånn sett så blir Bjørdal solgt for en god sum til investorene, og blir alikavel å spille for klubben.

Tenk og hvor mye mindre verd den stallen er uten Bjørdal, skal man plutselig gjøre seg veldig uattraktiv for investorene nå som man er så nærme å berge klubben?

Et salg av Bjørdal til en annen klubb skjer nok kun hvis prisen er rett, og 2 mill er alt for lite for klubben/investorene pdd. Dobbles denne summen så trur jeg et salg vil være mere interesangt.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by mortsto »

http://www.an.no/glimt/article5476947.ece

"Etter at Viking kom med en henvendelse på Glimts Johan Lædre Bjørdal for et par dager siden, står etter hva Avisa Nordland erfarer klubbene et godt stykke fra hverandre.
Glimt-stopperens agent, Tore Pedersen, sier til Rogalands Avis at Lædre Bjørdal ønsker seg til Viking, og at klubbene er i forhandlinger.
På Aspmyra vil ingen kommentere saken, men mye tyder på at det her handler om å finne en pris begge parter kan leve med. Lædre Bjørdal har to år igjen av kontrakten i Glimt."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Crazy horse »

Jeg vil selvsagt også at Glimt får mest mulig for Bjørdal, men samtidig er det jo en fordel for Glimt at markedet kjølnes ned kraftig. Enda har ikke realitetene helt gått opp for alle klubbene i Norge, særlig når de selv skal selge, men prisene har ko krympet betraktelig på kort tid, og det er jo egentlig det de fleste av oss ønsker når klubben man elsker skal ut og handle.
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Knuta »

mortsto wrote:Glimt-stopperens agent, Tore Pedersen, sier til Rogalands Avis at Lædre Bjørdal ønsker seg til Viking, og at klubbene er i forhandlinger.
Nå har jo TP i to år gjort alt han kan med alle midler for å få Bjørdal vekk fra Glimt og til Viking. Han fortsetter tydeligvis, og jeg synes Glimt gjør det helt riktig i denne saken.
Glimt bør sette en minimumssum på 2 mill og forholde seg til denne + videresalg betingelser.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Mjh »

User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Crazy horse »

Tenkte det nok, men gikk fortere enn jeg trodde. Har nok vært noe på gang en stund, var nok derfor han ikke ble årets kaptein.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Sulliken »

Da er vel økonomien mer eller mindre i boks... :)

Synd at Lædre forsvinner, men det er vel ingen som er overrasket.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Glimtfan »

Vi trenger pengene og mye taler for at Johan ville Bort,ser dette som vinn/inn situasjon med eek som erstatteren
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by mortsto »

Hvis ting har vært på gang en stund, så lurer jeg på hvorfor vi slapp Alo for kort tid siden. Pr dd har vi altså PVR, Eek og Bjørnskau som midtstoppere, og sistnevnte er sannsynligvis tiltenkt venstre back frem til Imingen er tilbake. Temmelig sårbart
Post Reply