Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Glimtfan »

Slett ikke sikkert at Bjørdal blir solgt til Start. Start sier at de fortrinnsvis leter etter bosmanspillere og for å være ærlig, så tror jeg det er fullt mulig å få midstoppere av Bjørdal sitt nivå blant bosmanspillere.
Pipp
Posts: 65
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:49 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Pipp »

http://www.an.no/glimt/article5379958.ece

Avisa Nordland rapporterer at Bjørdal mener seg fri fra kontrakten med Glimt. Høres ut som et juridisk bikkjeslagsmål.
Last edited by liverglimt on Fri Nov 12, 2010 9:25 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av FORRIGE innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by gavharr »

Synes Bjørdal bør la Glimten komme tvilen til gode. At han går til en annen klubb er det ingen tvil om, og at noen vil betale penger for ham likeså.
Synes det er trist om han på en måte vil "tvinge" Glimt til å slippe ham gratis, når han uansett kommer til å bli plukket opp. Dette er penger vi potensielt kan bruke til å kvitte oss med Kåre...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15808
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Kesseboy »

Jeg forsøker så godt jeg kan å ikke klandre profesjonelle fotballspillere for å sette sin egen karriere foran alt annet, og forsøker å unngå å få noen slags supportermessig følelsesmessig tilknytning til spillere, men kjenner en litt besk smak i kjeften av det her ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Glimtfan »

Re pipp

Det er helt usannsynlig at det blir et juridisk bikkjeslagsmål, det er ingen av partene tjent med. At Bjørdal har bedt om å bli løst ut av kontrakten er ikke rart når lønn har vært ca 3 uker forsinket 2 ganger på rad. Nå garanterer Glimt lønnsutbetaling i morgen og vil neppe ha problemer med Desember lønna heller, da faller mye av grunnlaget til Bjørdal bort.
Bjørdal vil garantert vekk fra Glimt p.g.a manglende opprykk og det er foreståelig når han har ambisjoner. Men han har neppe en veldig god sak i forhold til å bli løst ut og det vil være en enklere vei foran gjennom et salg som Glimt går med på. Når Start viser interesse og Viking/Molde har hatt følere ute, så er ikke et salg usannsynlig. Det har vært signalisert en pris rundt 1 million og det er nok en pris klubber vil kunne være interessert i å betale.
Denne saken blir garantert løst gjennom et salg av Bjørdal!
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Gvandreassen »

Godt svar, Glimtfan!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15808
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Kesseboy »

Glimtfan wrote:Det er helt usannsynlig at det blir et juridisk bikkjeslagsmål, det er ingen av partene tjent med.
Det har vel ingen av partene råd til, verken spilleren som ikke får lønn eller klubben som ikke kan lønne spilleren :lol:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Frodo Baggins »

http://www.fotball.no/Documents/PDF/200 ... piller.pdf

Side 5 omhandler oppsigelse. Niso mener at man kan si opp kontrakten, mens Glimt og andre klubber mener noe annet så lenge lønna ikke er mere enn 1 måned forsinket. Nå er jeg ikke jurist, og ikke har jeg hørt om tidligere saker av samme slag, så skal bli spennende å følge denne saken hvis Bjørdal opprettholder oppsigelsen sin.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Glimtfan »

Slik det fremstår i dokumentet her, så er det svært lite sannsynlig at Bjørdal har noen god sak basert på de siste hendelsene og med utbetaling av lønn imorgen.
Vil si det som relativt sikkert at dette ikke blir noen sak, det er det overhodet ingen grunn til pdd.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Taskeladdn »

Det e kapteinen sin det :P :P :P
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by gavharr »

Unner jo Lædre all mulig fremgang, men som noen nevnte ovenfor, så får jeg også en litt besk smak i munnen hvis han skal lage bråk av en slik ikke-sak. Har hatt for sene lønnsutbetalinger 2 måneder på rad jeg også. Jeg ble litt sinna, men jeg sa ikke opp :P
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by J I P »

Lædre! Stjernen din har falt til jorden :fy
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by bjornage »

Jeg forstår han godt jeg, og det bør ikke komme som noe sjokk at ambiøse spillere har sett seg lei av det som skjer i Glimt. Det er ikke bare det at lønna er for sen, men det er ikke til å stikke under en stol at Glimt er et synkende skip på sportslig plan og har underprestert i to sesonger på rad der Bjørdal har vært en av våre beste spillere på tross av nedrykk og en elendig sesong i år. Nå kommer riktignok lønna, men det har vært fryktelig mye rot den siste tiden, dårlig spill og spillerflukt. Bjørdal er ikke den første og ikke den siste, og hans karriere i Glimt er nok over.

Tror nok uansett at de vil finne en løsning på dette med han, oppsigelsen ble nok levert før lønnsgarantien og avtalen med SKS ble offentliggjort, og da så ikke akkurat ting lyst ut...
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Glimt1916 »

Regna med at han e ferdig i Glimt ja. Flott å se kordan han takka Glimt for tilliten de har vist han gjennom alle skade- og sykdomsprobleman sine. Lykke til videre Bjørdal, vil alltid husk dæ som en som prøvde å putt sårt tiltrengte inntekta for Glimt i egen lomme.
dani
Posts: 660
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 31 times
Been thanked: 187 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by dani »

Så utrolig smålig enkelte her inne er.
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 463
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 46 times
Been thanked: 25 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Thomas Andersen »

Ja, det lukter kommunisme, sosialisme, misunnelse og det som værre er (hva det enn måtte være).

Folkens - dette er en jobb for mange av spillerne, og det er deres karriere og liv, som de nødvendigvis ikke dedikerer helt og fullt til Glimt (en fotballklubb som knapt klarer betale lønna deres). Hater dere snyltere - grav i NAVs arkiver istedet for...
Gult er kult!
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Glimt1916 »

Ja beklager så mye. Lykke til med å si opp kontrakten din med Glimt. Får håp du får mest mulig av en evt. overgangssum i sign on fee. Drit i arbeidsgiveren din og drit i kompisan dine som har arbeidsplassen sin der. Og drit i de som har stått på tribuna i årevis og applaudert dæ av bana etter nok et tap.

Folk må gjerne vær egoistisk. Det e de i sin fulle rett til. Men ikke forvent at alle lika det.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15808
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Kesseboy »

Thomas Andersen wrote:Hater dere snyltere - grav i NAVs arkiver istedet for...
Er du seriøs?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by tjongs »

Dette klarer jeg ikke helt å hisse meg opp over. Håper uansett vi får penger for fyren, men det er jo ikke rart at folk ser seg om etter andre muligheter når lønna uteblir og utsiktene til å få den er dårlige, som den har vært. Ei Glimtlønn gjør deg ikke til noen rik mann akkurat, og fotballspillere har jo og løpende utgifter.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by liverglimt »

Jepp alle har faste utgifter. Jepp, det er trist om en arbeidsgiver ikke betaler ut lønnen i tide. Jepp, det er ikke alle som har lovende framtidsutsikter.

Alle fotballspillere: Velkommen til verden. Dette er realitene for mange andre arbeidstakere. Dere kommer til å få enda mer av dette i framtiden om dere ikke snart fatter dere er en del av samfunnet. Dere kommer til å bli påvirket av alt rundt dere, enda mer i framtiden enn nå. Det butter for flere og flere klubber noe som kommer til å resultere i flere spillere på fri overgang. Neida, dette gjelder ikke bare Norge.

Til Bjørdal vil jeg si: Håper du finner noen andre arbeidsgivere som støtter og venter på deg neste gang det butter med helsa di. Klubben har gitt deg mye mer enn noen ukers forsinket lønn og litt dyster framtid.
@liverglimt
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by RS2-Gti »

Det blir et lite comeback på meg nå;

Jeg har full forståelse for at Bjørdal ønsker seg vekk, og det syntes jeg også andre supportere bør ha. Jeg tror på ingen måte Bjørdal er utakknemmelig for den tiden har hatt i Glimt, medregnet sykdomsproblemer, jeg ser at i rett klubb og rett oppfølgning, så ville han nok kjempet om landslagsplass.

Det tror jeg også han selv ser, og at han har gitt Glimt tid til å utføre en snuoperasjon innenfor rimelighetens grenser i forhold til hans egen karriære og alder. Det at han ønsker å si opp kontrakten har nok en del med som tidligere nevnt her inne, at det er mange gode bosmanspillere, og at Bjørdal frykter en salgssum vil føre til at han blir sittende fast på Adecconivå.

På den andre siden hever han nok en relativt ok lønn i Glimt, og han har ikke overprestert i det siste. Både sportslig og økonomisk er det nok riktig at veiene skilles, og jeg syntes ikke supportere skal legge noe i veien slik at partene ikke kan skilles som venner. Det kommer flere sesonger, og Bjørdal virker å ha likt seg i Bodø, kanskje møtes veiene en dag senere?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by liverglimt »

Hvis man ikke har tro nok på seg selv slik at man ser en salgssum på 1 mill som ett hinder så bør man søke seg på skole for å skifte karriere spor.
@liverglimt
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Glimtfan »

Tror det kan være greit å vente med å dømme Bjørdal her. Med mindre det har kommet frem andre ting i papiravisa, så vet vi lite om bakgrunnen og innholdet i brevet til Bjørdal.
Det kan fint være at han har endret mening den siste tiden, noe som ikke ville overraske om lønna blir utbetalt i dag som det ble lovet i AN i går.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15808
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Kesseboy »

Tror vel alle her er åpne for at hva avisene skriver ikke alltid er den hele og fulle sannhet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by RS2-Gti »

liverglimt wrote:Hvis man ikke har tro nok på seg selv slik at man ser en salgssum på 1 mill som ett hinder så bør man søke seg på skole for å skifte karriere spor.
Det er vel på sett og vis det han har gjort.
Post Reply