Spillertråd: Ruben Imingen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by RaymondEngmark »

Nå er jo Jack opprinnelig en midtbanespiller som i de siste 4-5 sesongene har fått ganske solide defensive kvaliteter. Han flytter beina usedvanlig kjapt, er relativt ballsikker og i hvertfall ikke redd for å håndtere ballen fremfor å mæle den.

Kort sagt: jeg skulle gjerne sett Jack matchet i den defensive midtbanerollen. Kan ved første øyenkast virke veik .. men det gjorde jammen the black guy fra RBK - husker ikke navnet i farten.

Så kan Berg få pleie skader og Haukås kan få konkurrere om de andre midtbaneplassene også. Syntes han var farlig fremover i 2010, så i mitt hode er dette en god tanke.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by mortsto »

Nå er det vel ganske sannsynlig at Ruben får plassen på venstre back neste sesong, men si at Skovgaard imponerer, eller at vi får forsterkninger inn på backplass som gjør at Ruben heller ikke da blir førstevalg. Tror dere han vil kunne omskoleres til en venstre indreløper? Han gjør jo også sine ting bra på venstre ving, men JJ er etterhvert blitt en viktig spiller og Berglann er et talent jeg håper vil få sine innhopp i den posisjonen neste år. Ruben vil vel mangle en del på det kreative, men han har jo et bra tempo og en god skuddfot. Noen meninger om dette?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by bjornage »

Han er utvilsomt et godt alternativ på venstrevingen, men jeg tror fortsatt at han er best på backen. Ser for meg at han overtar "Mounir-rollen" som den mer offensive backen mens TJ fortsetter i sin vante rolle - bare at sidene byttes.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Ville Lehtinen »

Her kan jeg tilføye at da vi spilte sammen på Steigen SKs gutte- og småguttelag, herjet Ruben som vår kreative kraft på sentral midtbane. Jeg har alltid hatt lyst til å se hvordan Ruben klarer seg som indreløper i Glimtsystemet.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by RaymondEngmark »

Liker tanken din Ville. Det er jo nok av eksempler på spillere som har blomstret i nye posisjoner. Mounir Hamoud var jo venstreving og ble landslagsmateriale på venstre back. Ronny Johnsen var toppscorer i eliteserien, men ble en av tidenes mest solide stoppere i United. Karl Petter Løken var også toppscorer i RBK, før han endte opp som back. Denne nye spissen til Ålesund som dem hentet fra Follo, er opprinnelig midtstopper.

Ruben kan virke å mangle litt grunnteknikk, og det å være den kreative kraften i Steigen og i Adecci er vel ikke den samme utfordringen :) Men for all del - la oss prøve! Tror det ligger mye uforløst potensiale i Glimtspillerne, så håper dem bruker et par treningskamper i vinter på å forske ut. F.eks er vel også Viljar indreløper på andrelaget, og utgjør en fryktet høyreside sammen med Robertsen.
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by bjornage »

En ting tror alle kan bli enige om: Ruben må skyte mer. Han har kanskje lagets beste skuddfot, vi har sett det tidligere at han kan få et helvetes tilslag på ballen og det bør han forsøke seg mer på. Langskudd er noe jeg savner generelt sett i spillet vårt, om enn skuddene ikke går inn bør det være mulig for Aram og en hurtig spiller som Robertsen/Nordberg å putte på en evt. retur..
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Gvandreassen »

Mounir Hamoud var jo venstreving og ble landslagsmateriale på venstre back.

Er det bare forkjølelsen min, eller står det venstre?

Forøvrig enig med bjornage her. Husker enda skuddet til Ruben mot TIL i 2009 hvor han klemte til fra 30 meter og traff krysset. Den spratt dog ut igjen...Han har litt av en skuddfort, det er bra sikkert.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by RaymondEngmark »

Det er helt klart en svakhet i Glimt, det er ingen som tørr fyre løs. Jim er vel den eneste, men han har også troen på seg selv fra 60 meter og inn, så det er vel ingen overraskelse. Daniel skyter fra tid til annen, men stort sett bare når skuddmuligheten er helt åpenbar.

Så ja, en Ruben som skuddvillig indreløper - hvorfor ikke? Men det blir nok en miks i mellom Andre Hanssen og Thomas Jacobsen vi får da, og da skader det ikke med kreativitet på høyre indreløper.

Runar Berg, bli ung.
Kristatistisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Boombadila »

Forrige spiller som skaut og lada, skaut og lada(for å sitere en kjent narvikværing) var vel Råstad.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by bjornage »

..og Perra!

Råstad hadde et tykjes skudd ja, men vil si Trond Olsen hadde best skuddfot av alle i nyere tid. Selv Lædre Bjørdal hadde gode skudd, men vi så ikke så veldig mye til den dessverre. Vi møter ofte tette og vanskelige forsvar i adeccoligaen, så da syns jeg absolutt det bør peises på fra langt hold når muligheten er der.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by RaymondEngmark »

Vet ikke om det regnes som nyere tid, men Staurvik må ha tidenes skuddfot i Glimt, sammen med Arne Hanssen. Mest morro i de tidligere årene med Staurvik, da det ikke var noen plassering, bare strak vrist og vibrerende tverrligere og rykter om defekte varmekabler :)
Kristatistisk
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by liverglimt »

Nå er vi off topic, men de har målt, og det er nok TKS som er glimts mest hardtskytende. Husker ikke km, men det var mye over 100 km/t.

En anekdote som har gått de fleste forbi, TKS var også Norges nest raskeste fotballspiller på -90tallet. Bare forbigått av – selvsagt Åsmund Bjørkan.
@liverglimt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by RaymondEngmark »

Det visste jeg faktisk :) Og det sier litt om hvor ofte den mannen gikk på 55% innsats.
Kristatistisk
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Novi »

men han derre Ruben...
Una mas cerveza.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Ville Lehtinen »

Ruben fikset jo det siste målet mot Nybergsund på nettopp et langskudd som keeper ga retur og Khalili var våken på.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Kesseboy »

liverglimt wrote:Nå er vi off topic, men de har målt, og det er nok TKS som er glimts mest hardtskytende. Husker ikke km, men det var mye over 100 km/t.
Synes å huske at det var TV2 som målte. De målte riktignok ikke avslutninger, men typ. femmetre. Innbiller meg at TKS ble målt til 142 km/h, men det er mulig alderen min har lagt på noen få.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by bjornage »

ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by ecke »

138 km/t på TKS sier denne artikkelen http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 117876.ece
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Kesseboy »

Innbilte meg at Staurvik ble målt til 142 km/t av TV2 i 1994, men det kan være hukommelsen som spiller meg et puss.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by eiriksin »

Ruben har alt som skal til for å bli en mer offensiv venstreback, håper han utvikler seg...
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by ingen87 »

Kesseboy wrote:Innbilte meg at Staurvik ble målt til 142 km/t av TV2 i 1994, men det kan være hukommelsen som spiller meg et puss.
Jeg mener å huske, at i en eller annen forbindelse når jeg var liten, så lagde TV2 en konkurranse mellom Tom Kåre Staurvik og "Slegga". Jeg var ikke gamle karen, så mulig jeg tar feil evt. drømt.
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by mortsto »

Forsåvidt fint at Ruben og Thomas J forlenger. Synd at Ruben har fått så mye tid ødelagt av langtidsskader, og jeg er veldig usikker på om begge backene våre klarer å løfte seg fra det middels adeccoliganivået de holder. Det glimtes til nå og da, men jeg tror fort begge kan få store problemer om/når vi rykker opp. Allikevel synes det ikke som om det er mange gode backer tilgjengelige på markedet, og det er greit å ha to ok lokale spillere med videre.
Sven-Rune
Posts: 3027
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 298 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Sven-Rune »

På mange måter spilles det en helt annen type fotball i tippeligaen og det er nær sagt umulig å si på forhånd hvordan spillere lykkes/mislykkes der. Hvis vi ser på kampene mot TIL og LFK mener jeg å merke at både Thomas og Ruben (+laget forøvrig) gjorde en svært god figur.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Crazy horse »

TKS og et par andre spillere i Norge (kunne vært Bukken fra LSK den ene) ble målt i mer enn bare km/t. Mener de også skjøt ballen så langt de kunne og at TKS skjøt over 160 meter, men mulig jeg tar helt feil.
Fotball er nesten alltid morsomt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by RaymondEngmark »

Ehhhhh. Det er i fra femmeteren ved Toyota og at ballen da lander omtrent midt i rundkjøringa uten å ha vært borti bakken..
Kristatistisk
Post Reply