Spillertråd: Ruben Imingen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Novi »

Enig. Syns Moe var god på høyre, og ble også mer med offensivt etterhvert.

Eneste alternativet er Jacobsen ned, og beholde Moe i midten. Jeg liker det også, dersom man tenker at man ønsker å spille slik inntil Valentin er tilbake.
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Cheese Smirnoff »

Den nye høyrebacken ankommer vel snart. Regner med han går rett inn på laget.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Zero »

Ruben tar to nye år i Glimt :glimt

http://www.an.no/glimt/article7659650.ece
Stian Sommerheim
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Cheese Smirnoff »

Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Novi »

Bra intervju med en bra kar!
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by bjornage »

Ruben er i dagens AN, og det ligger an til at han mister resten av sesongen selv om det ikke kan bekreftes enda. Foreløpig er han ute på ubestemt tid. Sliter med korsbåndet i høyre kne, samme skade som han slet med for et par år siden.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by gavharr »

Hvor lenge har han igjen av kontrakten?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by MhepA »

Før den skrekkelige skaden i Skien så var jo Ruben Imingen en av de spillerne med lysest framtid i Glimt. De fleste har jo vært positiv til Imingen helt fram til han fikk kapteinsrollen. Etter det har fløyta fått en helt annen lyd. Jeg ser for meg at Ruben fortsatt er en viktig spiller å ha i gruppa hvis han holder seg fri for skader som dette. Vi kan dessverre ikke velge og vrake i spillere med erfaring fra toppnivå.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by G-s-enz »

Enig,helt greit å ha en kontinuitetsbærer som Imingen i stallen.Men for meg så er han ikke god nok til å startplass i en TLklubb. Jævla synd,husker jeg så han live borte mot TUIL i debutsesongen hans,han var banens ener da. Kjapp,offensiv,råskap,alle de tre kvalitetene har nok skader tatt knekken på. Tror Imingen kunne nådd langt hadde det ikke vært fort Fevang.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by bjornage »

Kneskadet igjen, men heldigvis ikke i kneet som har plaget han i lang tid. Tror ikke vi kan regne med at han kommer tilbake med det første.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by G-s-enz »

Sukk,Imingen har virkelig vært plaget. Tror desverre vi aldri ser han på dette nivået igjen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by J I P »

Ruben er jo særdeles uheldig da.
God bedring og velkommen tilbake.
http://www.an.no/glimt/fotball/sport/er ... 5-4-290199

i skadeperioden så kan han jo mimre tilbake til bryllupsdagen - hvor bryllupsbildet faktisk fikk sølv i en fotografikonkurranse.
http://bodonu.no/molstre/04.03-06:52
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Boombadila »

Hvis det som står i tråden er riktig, går kontrakten til Ruben ut i år. Hvor mye spilletid har han egentlig hatt de siste to årene, og skal man fornye kontrakten?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by J I P »

Glimt i Steigen gjør vel opprør hvis han ikke for fornyet kontrakt 8)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Ville Lehtinen »

Rubens skadehistorikk er til å gråte av. Snakk om konstant uflaks. Selvsagt er jeg litt inhabil, men jeg håper klubben gir han en sjanse til å komme tilbake denne gangen også hvis han er motivert for det selv. Ikke glem at Ruben er den spilleren (etter Jonas Kolstad) som har vært sammenhengende lengst i Glimts A-stall, og er en erfaren spiller med lokal tilhørighet. Viktig å ha sånne i laget.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by ingen87 »

Skikkelig kjedelig å tenke på U21 landslagsspilleren Ruben Imingen, og hvor lite han har fått brukt sitt potensial siden den gang. For hver skade han har hatt synes jeg han har blitt svakere og svakere. Jeg er redd for at denne kneskaden kan være den som gjør at Imingen aldri kommer tilbake på A-laget til Glimt. Men krysser fingrene for Rubens del, og håper at han en dag kan komme tilbake i såpass god stand at han kan krige seg tilbake på A-laget. Som Ville sier er det viktig å ha kontinuitetsbærere med lokal tilhørighet i klubben.
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by liverglimt »

Ikke noe nostalgi i kontraktsforhandlinger.

Når det er sagt, så håper jeg som alle andre at Ruben kan komme tilbake og bli bedre enn han noen gang har vært.
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by gavharr »

Han er sjanseløs i duell med Jonassen, men man får jo litt vondt av Ruben. Hvem vet hvor god han hadde blitt om ikke Fevang hadde taklet som en idiot.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Novi »

Njæ, det jeg har sett av Jonassen så langt overgår ikke det Ruben sto for når han var på topp.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Knuta »

Siste gang Ruben var god var vel i 2012 sesongen. Det er 4 år siden. Jeg ønsker Ruben alt godt for fremtiden og ønsker at skadene ikke gjør at må slite i mange år med fotballskader. Men å tro ar Ruben vil komme tilbake til et nivå som gjør at han er aktuell for Glimt er vel å tro det samme som at Riise blir like god i AAFK som han var i Liverpool. Kanskje Ruben avslutter med at han får en eller annen stilling som utviklingstrener i Glimt. Ruben er en hedersmann.
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by mortsto »

Enig med sistnevnte. Skal passe meg så jeg ikke får Steigen-mafiaen på døra, men Ruben har til gode å overbevise skikkelig på tippeliganivå (jada, Fevang og skader, osv). Han har vært en stødig spiller i adecco, men jeg synes Jonassen allerede ser ut som en bedre back enn ham. Hvis Ruben blir helt frisk, er han kanskje fortsatt en grei backup på venstrebacken, men i en klubb hvor alt annet er skjært ned til beinet, er jeg enig med liverglimt. Vi kan ikke tilby kontrakter fordi spillere er lojale og kontinuitetsbærere. Mitt ønske vil være å satse videre på Bjørkan. Om han ikke er klar for å steppe inn når det blir karantener eller skader, så kan TJ flyttes på venstre og Edvardsen spille høyreback.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by ingen87 »

Novi wrote: Ruben sto for når han var på topp.
Det skal jeg forsåvidt være enig i, men det er årevis siden han har vært der. Og som Knuta sier er det lengesiden han var på topp. Ruben fyller 30 år i år, så han har noen år igjen som fotballspiller, men jeg sliter med å se at han skal komme tilbake på toppnivå. Og all den tid han ikke er det så er Emil Jonassen et soleklart førstevalg. Han ble av VG kåret til banens beste mot Sogndal, og ble kåret av den lokale juryen til Glimts beste mot Stabæk (samt at han var på rundens lag i VG). Greit at Imingen var god, men Jonassen har visst seg å være ei knallsignering etter bare fire kamper. Imingen må opp på sitt toppnivå, og være stabil der. Det har kanskje vært Imingens mangelvare.
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by Novi »

Tror heller ikke Ruben kommer tilbake og tar plassen på Glimt, men han var (ja, i 2012) en bedre spiller enn hva Jonassen er nå (har vist hittil). Forøvrig mange nye på Glimt, så det kan fort vise seg annerledes ila de neste par månedene. Husker Imingen som en med innimellom meget gode offensive raid, og stort sett solid defensivt. Jonassen var vel en rimelig åpen låvedør mot Brann, og disker ikke opp med mange krafttaklinger. Jacobsen fremstår som langt mer sikker defensivt i så måte (blir aldri noen "Jonassen, klepp ho ned"-sang), men desto også mindre kreativ fremover.

Håper Bjørkan kan være en reell utfordrer, slik at han og Jonassen kan gjøre hverandre bedre.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by ingen87 »

Igjen, mot Brann så ble han alene mot to stykk omtrent hele kampen fordi Trond Olsen og Mathias Normann slurvet defensivt.
At Jacobsen fremstår mer sikkert defensivt skyldes at han får et helt annet bidrag med Furebotten enn det Jonassen får med Normann.

Jeg synes Jonassen har vært en av våre aller beste spillere disse første kampene.
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Ruben Imingen

Post by bjornage »

Imingen har vært en habil spiller, men alltid en vi har ventet på skal slå skikkelig gjennom. Det kommer nok neppe til å skje dessverre. Tror Jonassen innen kort tid vil vise seg som en langt bedre spiller enn det Imingen noen gang har vært for oss.
Post Reply