Spillertråd: Olav Råstad

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by FSHelgeland »

Den gjøt vel forsåvidt det, men vi venter litt til og ser. Ikke umulig at klubbene kommer til enighet.
Tippeliga 2015
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Vegard »

Det spås avklaring rundt overgangen i løpet av en dag eller to:

http://fotball.aftenposten.no/forstediv ... 130569.ece
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by eidurgud »

Rent logisk bør han få det som han vil. Glimt vil kvitte seg med Råstad
Vel.. alt er relativt.. :roll:
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by liverglimt »

Glimt har ikke råd til å la denne overgangen gå fra seg.
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by FSHelgeland »

Å det samme melder AN. Så da er også Olav borte, det er greit i mine øyne. Stallen er for stor og vi må kvitte oss med noen lønnskostnader, Olav ble lite brukt av Kåre. Det er derfor det er greit i mine øyne. Litt synd, at han ikke ble brukt mer da han er god nok til det.
Tippeliga 2015
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by eidurgud »

:cry:
User avatar
Mr Bean
Posts: 2715
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Mr Bean »

Lykke til Olav og takk for maange gode øyeblikk..... :D :klapp
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Cheese Smirnoff »

Skeptisk til at overgangssummen hemmeligholdes. Når klubben er så skakkjørt økonomisk, og tilliten til styret er generelt lav, skal de være forsiktig med å holde ting for hemmelig. Når samtidig klubben er fornøyd med avtalen, burde det ikke være noen grunn til å ikke lette litt på sløret.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by tomath »

Vel, slik som tilstanden er i norsk fotball generelt og særlig i Glimt er klubbledelsen kanskje nødt til å ha vesentlig lavere forventninger til hva man kan få for Råstad enn hva enkelte supportere har.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Boombadila »

Også må vi vel huske på at det er en part til i denne avtalen, Nemlig Hamkam, og de vil kanskje holde beløpet hemmelig.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by dalers »

Summen (hvis det er noen) kommer ut uansett. Det er nesten komisk å få denne hemmeligholdelsen fra klubbene etter overganger.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Heltenjohn »

AN spekulerer i papiravisa på en overgangssum på 300.000 ved et evt. opprykk.
Ikke noe stjerneavtale i så tilfelle, men bedre enn ingen ting. Regner med det er snakk om prosenter ved et evt. videresalg også!?
ikke at det er så mye å hente der for tiden :?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Taskeladdn »

dalers wrote:Summen (hvis det er noen) kommer ut uansett. Det er nesten komisk å få denne hemmeligholdelsen fra klubbene etter overganger.
Nå har heldigvis ikke klubbledelsene hentet kompetansen sin ifra FM hvor det bare er å kjøpe og selge hva man vil.
Såklart hemmeligholder klubbene summen. For det første så vil ikke HamKam ut med hvor mye dem har gitt, fordi da er det lettere for andre klubber å kreve samme summen eller mere for spillere.. For det andre så vil ikke Glimt ut med hvor mye dem godtok, for da vil jo andre klubber by like lite på andre spillere. Hemmeligholdes summene en liten stund så har man flere kort å spille på ved nye forhandliger.

Nå kommer såklart komentarerne om at i denne finanstiden så virker det som at man leker FM. Men alle sliter i disse dager, er slik det er i fotballnorge. Glimt styret og x styret skal ha skryt over at dem faktisk klarer å ha en tippeligaklubb i drift under di forutsetningene som er gitt. Men såklart bedre å ha fokus på alt det negative, spes når man ikke har forslag til positive bidrag og komme med..
tjongs
Posts: 2581
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by tjongs »

Når du er så opptatt av positivitet, Taskeladdn, hvorfor i himmelens navn er du så jævlig negativ selv? Det eneste du gjør er jo å syte og klage på alle som sier og mener noe.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Taskeladdn »

Beklager, såklart er det latterligt av ledelsen som vise sin inkompetanse ved å ikke komme ut med noe sum.
Er helt tydelig at dem ikke vet hva dem driver med, hadde di fex sagt at jo Råstad gikk så si gratis fordi vi sliter økonomisk. Da hadde jo sjansen for å få gitt vekk andre spillere gratis vært mye større. Hadde vært greit om andre klubber hadde kunne tatt over lønnspostene til flere av våre spillere.

Er jo og latterlig av hamkam, inkompetente dem og gitt. Dem kommer aldri opp i eliteserien med den holdningen der gitt... Tenk å ikke ville innrømme at dem faktisk ga penger for en gammel midtbanespiller gitt, det må jo være greit å signalisere for andre klubber i denne finanskrisen at vi er full av penger, vi betaler glatt 300.000 for et tredjevalg på midtbanen.. Vi du kvitte deg med spillere, bare send dem på prøvespill til oss.. Idiotiske HamKam, synd at dem ikke vil vise fotballnorge at dem faktisk kan bidra med å betale andre klubber ut av finanskrisen.

Nei slik udugelighet som ledelsen viser kan vi ikke ha noe av, vi som faktisk møter opp fulltallig på myra og viser klubben hvor glad vi er i den, vi som støtter klubben i tykt og tynt og aldri er negative iforhold til avgjørelser eller spillere, vi som prisetter den oppmerksomheten som klubben gir byen og fylket. Ledelsen må gå siden dem tross alt fikk et av di minste underskuddene i eliteserien ifjor, vi hadde garantert gjort en myyyye bedre jobb hadde vi bestemt. Det beviste vi jo iallefall med å møte opp fulltallig på idemyldringen som var..

Jeg fatter ikke at slike komiske personer får lov til å være i ledelsen på en klubb jeg...
( sånn håper "positiviteten" var bra nok for deg tjongs )
tjongs
Posts: 2581
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by tjongs »

Skulle det være et svar til meg?
Da forsto du ikke det jeg skrev. Ikke at jeg er overrasket.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by dalers »

Du er faen meg utrolig Taske :lol:
Jeg skriver at summen bruker å komme ut i 99 av 100 tilfeller uansett. Så klubbene må bare "hemmeligholde" så mye de vil. (fritt oversatt)

Men nå må jeg la deg få utløp for litt mer frustrasjon over alle som ikke har like mye innsikt som deg :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply