Spillertråd: Olav Råstad

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by supahman »

Trenger vel ikke være professor for å skjønne at det aldri kommer til å skje at Olav spiller midtstopper i Tippeligaen..iallefall ikke med det første... La de som spiller i forsvar, være forsvarere... kommer nok av kamper hvor vi må tenke på andre ting enn at midtstopperne skal være potensielle matchvinnere på tunge skudd... og de "lette" kampene (hvilke?) trenger vi for å samkjøre laget og utvikle spillestilen...
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Novi »

Christian wrote: Prøv O. Råstad på plassen til A. Bärengrub.

Vi får en spiller med langt bedre ballkontroll og med langt mer offensiv kraft. Bedre pasninger og treffsikre langpasninger bakfra: Det betyr at motstanderne ikke bare kan tenke på å ta ut Runar Berg av kampen. I tillegg får vi inn en som av og til kan gå fremover og komme til avslutninger: Han Olav har et tungt skudd. Vi får også langt større løpskraft i laget da Olav og C. Berg noen ganger kan bytte på å ligge igjen på stopperplass med P.V.Rønning. Vi har sett at C. Berg blir utmattet mot slutten av kampene.

I det minste bør vi prøve O. Råstad på plassen til A. Bärengrub i kamper hvor vi havner under og må fremover.
Hehe :) Offensiv kraft er vel ikke noe Alo mangler, og heller ikke noe som man ønsker hos en midtstopper i 4-3-3. Alo har flere ganger kommet til avslutninger på corner, og det holder i massevis for meg fra en midstopper. Det han kanskje har slitt litt med er defensiv trygghet og det at han har blitt fintet bort litt lett noen ganger. Råstad ville nok ikke vært så veldig mye vanskeligere å finte bort... ;)

Jeg savner Råstad inne på laget, og det er synd at han ikke får spille. Men om CB fortsetter å være mer med offensivt og spille ballen mer fremover, samtidig som R.Berg fortsetter et par hakk opp når det kommer til langpassninger, så ser det meget bra ut! Håper bare at trenerne ser at Råstad fortsatt besitter noe som dagens førsteelever ikke har, nemlig å snu spillet kjapt, gode skudd, og fantastiske langpassninger. Må da komme noen kamper hvor dette verdsettes foran defensiv jobbing (CB).
Una mas cerveza.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Glimtfan »

Vil nå påstå at offensive kvaliteter er svært nyttig for midstoppere i de fleste formasjoner også 4-3-3. Erik Hoftun i Rosenborg er vel et kroneksempel på det, mye av Rbks spill startet ved at Hoftun satt i gang spillet bakfra.
Når det er sagt, så ser jeg ingen grunn til å gamble med Råstad som midtstopper når Alo gjør jobben sin. Råstad er i god nok til å skyve ut C.Berg fra laget, da må han bare finne seg i å sitte på benken inntil videre, vi kan ikke plassere spillere i uvante situasjoner bare for å unngå at gode spillere sitter på benken. Noen som husker tilbake til Semb som desperat ville ha med Flo, Carew, Solskjær, Iversen osv i samme 11er, det fungerte svært dårlig, da alle 4 er spisser og ikke indreløpere eller kantspillere. Råstad er midtbanespiller og passer primært til den sentrale rollen, å skyve han ned som midtstopper for å "blidgjøre" han, blir helt feil. Alo og Rønning har fungert bra som stoppere hittil, la de fortsette.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Larsen »

– Jeg har bare én ting å gjøre. Det er å jobbe steinhardt, og det gjør jeg. Jeg er en god fotballspiller, noe jeg skal vise dem, sier en innbitt Olav Råstad.
Link:
http://www.an.no/glimt/article3678723.ece" onclick="window.open(this.href);return false;


Flott innstilling :klapp
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by supahman »

MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by MhepA »

Hvis Odd Grenland var interessert så hadde det jo ikke vært dumt å lånt bort Olav og latt han prøve seg i Skien en sesong.
Hvor lang kontrakt var det han hadde igjen? Sto det i artikkelen?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by eidurgud »

To år.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Sulliken »

Bra innstilling. Tydelig at familielivet har gjort han godt.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
tomzy
Posts: 146
Joined: Fri Apr 22, 2005 9:42 pm

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by tomzy »

MhepA wrote:Hvis Odd Grenland var interessert så hadde det jo ikke vært dumt å lånt bort Olav og latt han prøve seg i Skien en sesong.
Hvor lang kontrakt var det han hadde igjen? Sto det i artikkelen?
Hvorfor i all verden skal vi låne han bort????? Selg selg selg! Selg mens man enda kan få noen kroner for han.
Næmmen Gunn-Margit, hva er det du gjør!
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Aspmyra »

Å selge Råstad er bare så latterig å si! For alt i verden ikke selg Råstad til en konkurrerende klubb! Han er en glimrende fotballspiller som e ser på som katastrofalt at han ikke har fått flere sjanser i år. Han e jo 10 gang bedre enn Theting foreksempel. Råstad kommer tilbake, vær trygg :D
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by NupiSnowJog »

GRATULERER MED NY BABY! :glimt
ARGH!
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Chris »

supahman wrote:Trenger vel ikke være professor for å skjønne at det aldri kommer til å skje at Olav spiller midtstopper i Tippeligaen..iallefall ikke med det første... La de som spiller i forsvar, være forsvarere... kommer nok av kamper hvor vi må tenke på andre ting enn at midtstopperne skal være potensielle matchvinnere på tunge skudd... og de "lette" kampene (hvilke?) trenger vi for å samkjøre laget og utvikle spillestilen...
Hei

Vi så på søndag Råstad som stopper.HAN var langt, langt, langt bedre enn Alo... I tillegg tilfører han mye offensivt.

Når vi møter Vrakgodset neste søndag - som spiller med EN spiss - ja så håper jeg Brutter'n har vett til å bruke Råstad, som STOPPER. Glimts nest beste spiller bør spille, ikke sitte på benken.

For alle dem som lurer - RUNAR SUPERMANN BERG er Bodø/Glimts KLART beste spiller og har snart vært det i en mannsalder...
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by supahman »

Jeg er av den oppfatningen av at mye fordi vi møtte Aalesund og den type fotball som de spiller, klarte Råstad seg greit. Det er et lag med få strenger å spille på. Hadde vi møtt et topplag hadde nok de to gutta bak (jeg er enig i at de klarte seg greit) blitt avslørt i større grad. Råstad ble jo faktisk rundlurt ved et par anledninger...
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by eidurgud »

Ja, han ble det. Olav er ikke noen stopper, men han klarte seg greit mot AaFK..
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by dagobert »

supahman wrote:Jeg er av den oppfatningen av at mye fordi vi møtte Aalesund og den type fotball som de spiller, klarte Råstad seg greit. Det er et lag med få strenger å spille på. Hadde vi møtt et topplag hadde nok de to gutta bak (jeg er enig i at de klarte seg greit) blitt avslørt i større grad. Råstad ble jo faktisk rundlurt ved et par anledninger...
Råstad trenger nok litt kamptrening, han har tross alt sittet på benken i hele år.
Men fint å se han tilbake på banen. han har en fantastisk passningsfot.
Og som jeg skrev en annen plass, Sakk hadde 90minutter mot HIL i beina fra dagen før.
Glimt selvfølgelig!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Los-Loco »

supahman wrote:Jeg er av den oppfatningen av at mye fordi vi møtte Aalesund og den type fotball som de spiller, klarte Råstad seg greit. Det er et lag med få strenger å spille på. Hadde vi møtt et topplag hadde nok de to gutta bak (jeg er enig i at de klarte seg greit) blitt avslørt i større grad. Råstad ble jo faktisk rundlurt ved et par anledninger...
Ja, det er nokså soleklart at de to stoppervikarene ikke ville fått evalueringen "klarte seg greit" dersom vi hadde møtt et lag som var giftigere framover.

Men om Råstad var dårligere enn Alo, og derfor ikke fortjener sjansen fram for ham, det er jeg faktisk ikke sikker på....
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
BO-DØ-GLIMT
Posts: 38
Joined: Fri Oct 17, 2008 6:56 pm

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by BO-DØ-GLIMT »

Syned Kåre har gjor rett i å ikke bruke Råstad så mye denne sesongen. Olav er en arbeidshest av dimesnjoner, som kun kan løpe. Teknikk, kreativitet, eller skuddfot, det har ikke Olav. Tror dette kan være noe av grunnen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by poteten »

Han har ikke skuddfot? Nehei.
Kritisk
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Ville Lehtinen »

Problemet er vel heller at han HAR teknikk, kreativitet og skuddfot, men at han IKKE løper så mye som andre.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by eidurgud »

poteten wrote:Han har ikke skuddfot? Nehei.
Du tar vel ikke det som kommer fra den kanten seriøst?
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by supahman »

BO-DØ-GLIMT wrote:Syned Kåre har gjor rett i å ikke bruke Råstad så mye denne sesongen. Olav er en arbeidshest av dimesnjoner, som kun kan løpe. Teknikk, kreativitet, eller skuddfot, det har ikke Olav. Tror dette kan være noe av grunnen.
Dette må vel være dagens skivebom....

Er vel nettopp fordi det er helt motsatt at han ikke har spilt så mye...
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Knuta »

Olav er en god spiller. Men det som er hans svakhet er forflytningene hans. Han mangler rett og slett tempo til å spille som midtbanespiller i eliteserien. Synd fordi han har et godt skuddbein og flotte og presise pasninger.
Tror faktisk han kan fungere godt som backup som midtstopper.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by K1M »

Jeg som mange andre tror Råstads glansdager er forbi. Men for all del, gjør alt du kan for å motbevise dette utsagnet Olav! Ingenting hadde vært bedre enn en Råstad i knallform. Det tror jeg ingen kan si imot meg på?

Jobber han hardt nok kan han sikkert komme tilbake, men hvis ikke må vi nok begynne å finne en erstatter for Runar (en prosess som sikkert er startet for lenge siden), eller evt begynne å få unggutta opp og frem!

Men samtidig skal jeg trå litt forsiktig med mine uttalelser, har tross alt ikke fått fulgt Glimt så nøye som tidligere i år pga førstegangstjeneste og mye annet å tenke på.
Uansett så kan jeg gjerne forestille meg en god Olav i knallform til neste sesong :)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by eidurgud »

Ingen kan erstatte Runar!

Dessuten er ikke Olav indreløper, så han er nok ikke med i beregningen når det letes etter erstattere for Runar.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by K1M »

Ouch... der busta du mæ bigtime :P Men uansett, alle kan erstattes! Så der e vi ikke heilt enig du ;)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
Post Reply