Roy Miller

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Jeg vet ihvertfall hva jeg ville gjort om jeg kontrollerte kontraktforslagene.
Miller ville vært først på blokka. Og dagen etter opprykket hadde jeg tilbudt kontrakt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Trapattoni wrote:Utrolig befriende å lese Kesse's innlegg etter all den navlebeskuende møkka forumet har vært preget av de siste 24 timene. Mycket bra!
:roll:
Ja, er det ikke merkelig hvor navlebeskuende en kan være når det gjenstår under en måned til seriestart og en publikumsyndling drar fra klubben? Det er nesten så en blir irritert :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

dalers wrote:
Trapattoni wrote:Utrolig befriende å lese Kesse's innlegg etter all den navlebeskuende møkka forumet har vært preget av de siste 24 timene. Mycket bra!
:roll:
Ja, er det ikke merkelig hvor navlebeskuende en kan være når det gjenstår under en måned til seriestart og en publikumsyndling drar fra klubben? Det er nesten så en blir irritert :lol:
I denne situasjonen er det ikke kun et spillersalg det gjelder, men alt rundt det. Å si at folk ikke ser lengre enn nesen sin når de klager over Miller-salget blir drøyt.

Å selge Miller er én ting. At det a) skjer én måned før seriestart, b) mot Brutterns og lagets plan, c) ved at Ernst selv drar til Trondheim som RBKs lakeie, d) erstatningsspiller er ikke klar og e) summen ikke gir oss spesiell handlekraft for å hente noen erstatning på back eller backup i angrep, gir et litt annet bilde.

Greit nok at man gir et nyansert bilde, og Kesse's innlegg er selvsagt rent logisk og rasjonelt sett riktig, men fotball handler om mer enn det. Og selv om Glimt nå har styrket det rasjonelt riktige og den økonomiske driften, har de gjensidig svekket mye av engasjementet og tiltroen til at Glimt virkelig satser. Vi supportere glemmer nok fort dette, som alt annet, men akkurat nå er det kjipt. Og for min del kommer det til å være rimelig kjipt frem til erstatningsspilleren(e) er i boks. Og viser seg gode nok.
Una mas cerveza.
tobba1
Posts: 178
Joined: Wed Aug 24, 2005 7:10 am
Location: Innebandy-målgården i Bodøhallen

Post by tobba1 »

ecke wrote:
Novi wrote:Å selge Miller er én ting. At det a) skjer én måned før seriestart, b) mot Brutterns og lagets plan, c) ved at Ernst selv drar til Trondheim som RBKs lakeie, d) erstatningsspiller er ikke klar og e) summen ikke gir oss spesiell handlekraft for å hente noen erstatning på back eller backup i angrep, gir et litt annet bilde.
.........

Og for min del kommer det til å være rimelig kjipt frem til erstatningsspilleren(e) er i boks. Og viser seg gode nok.
Hvem kan være aktuelle venstre backer? TIL, RBK, Brann, Godset, Lyn, Fredrikstad har alle hentet inn ny venstre back, og 4 av disse har hentet fra utlandet, TIL fra U21 og RBK fra B/G. Enten Yndestad eller Håkonsen, TIL, kan kanskje være tilgjengelig, Nordvik fra RBK er tydeligvis uaktuell.

Det ser ikke lett ut, men kanskje Christian Kalvenes fra Dundee United? :)
AN skrev noe om at Glimt skulle prøve å låne Andreas Nordvik fra RBK
´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`
bnordk
Posts: 291
Joined: Mon Aug 30, 2004 2:22 pm
Location: Drammen

Post by bnordk »

....Men Nordvik vil ikke!
Den Gule Fare
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Post by Kesseboy »

- Jeg har pratet med trenerne, og er forberedt på å ta den «fighten», sier han om Millers inntreden på venstreback.
Tror nok unge Nordvik fort kan oppleve en nedtur der ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

Kesseboy wrote:
- Jeg har pratet med trenerne, og er forberedt på å ta den «fighten», sier han om Millers inntreden på venstreback.
Tror nok unge Nordvik fort kan oppleve en nedtur der ...
Det tror jeg også, men på den annen side så forstår jeg ham godt. RBK har bare én ren venstreback og det er en spiller uten vesentlig tippeligaerfaring. I og med at han blir 21 år denne sesongen så ser han vel på dette som en "nå eller aldri"-sesong i forhold til RBK. Kanskje det kan bli aktuelt å hente ham på permanent basis etter denne sesongen?
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Det ville vel strengt tatt også være merkelig dersom RBK gikk med på å slippe den eneste backupen til Miller.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

bnordk wrote:....Men Nordvik vil ikke!
Nordvik ville ikke selges til Glimt. Det er en helt annen sak om han vil lånes ut for ett år.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Traore har sagt klart i fra om at han ikke ønsker å spille venstreback. RBK har vel også uttalt etter signeringen av Miller skulle Traore prioriteres som midtbanespiller.

Greit at RBK indikerer at de ikke har noe i mot å slippe Nordvik i mediene, om de sier det samme på "kammerset" er selvsagt noe helt annet.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

Larsen wrote:Greit at RBK indikerer at de ikke har noe i mot å slippe Nordvik i mediene, om de sier det samme på "kammerset" er selvsagt noe helt annet.
Det ville vel være en ganske spesiell mediestrategi i så fall. Å gi en spiller mindre tillitt i media enn han i virkeligheten har.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Larsen wrote:Traore har sagt klart i fra om at han ikke ønsker å spille venstreback. RBK har vel også uttalt etter signeringen av Miller skulle Traore prioriteres som midtbanespiller.

Greit at RBK indikerer at de ikke har noe i mot å slippe Nordvik i mediene, om de sier det samme på "kammerset" er selvsagt noe helt annet.
Traore spiller nok back hvis han må. Altså hvis Miller blir skadet. Tror RBK lar han gå, så får det være opp till Nordvik selv.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Må vi til TIL for å finne v.back :shock: ?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Det er jo merkelig at et lag som skal kjempe om seriemesterskapet ikke trenger kamp om plassene?
bnordk
Posts: 291
Joined: Mon Aug 30, 2004 2:22 pm
Location: Drammen

Post by bnordk »

BoForPres wrote:
bnordk wrote:....Men Nordvik vil ikke!
Nordvik ville ikke selges til Glimt. Det er en helt annen sak om han vil lånes ut for ett år.
ifølge http://fotball.bt.no/eliteserien/article101564.ece vil han ikke til Glimt. Det være seg lån eller salg.
Den Gule Fare
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Vanskelig å komme over at vi ikke skal få se Miller i gult denne sesongen, selv om det ikke var direkte overraskende. Virkelig synd å miste den Glimt-spilleren (kanskje ved siden av Runar Berg) med best blikk for spillet. Er redd vi skal komme til å gremmes mer en gang at vi mistet denne spilleren.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

Idag så jeg på noe sånn skigreier, og der var Bode Miller. Da tenkte jeg på Roy Miller som har spilt for Bode Glimt:p
ARGH!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

I tilfelle det ikke er noen moderatorer som tar hintet over, flytt denne!!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Roy Miller

Post by BoForPres »

Glimt fikk i følge Erik Hoftun tidlig beskjed om at de ønsket Roy Miller.

" Vi ga Bodø/Glimt tidlig beskjed om at vi vurderte Roy Miller veldig sterkt. Det kunne umulig komme som noen overraskelse på Glimt. I tillegg kunne de latt være å selge. Vi tvang dem ikke til noe, påpeker Hoftun."

Det kan i en positiv retning bety at Glimt har brukt lang tid på å sondere terrenget etter en V.back?

Det kan også bety at Rosenborg så seg etter bedre alternativer enn Roy Miller..
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Post Reply