Roy Miller

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Post by Sulliken »

Mendi wrote:
poteten wrote:Satan som dere syter...
For en gangs skyld er jeg klinke enig med deg.
Ærlig talt skjønner jeg ikke hva folk klager over? Skjønner ikke folk at om 4 mnd kunne han ha signert for hvem som helst, uten at Glimt ville ha fått ei krone?

Jeg er ikke i et sekund i tvil om at vi får minimum 9,5 mill for denne overgangen. Miller er god nok til å bli fast på RBK.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

æ vil bare ønsk han Roy Miller lykke til! En mer okei spæller ska du leit lenge etter. Håpa han lykkes videre me d han gjør.

Nu e æ på leiting etter nu favorittspæller i gult :cry:
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

PM wrote: 3,5 mill er faktisk så lite at det er borte før man vet ordet av det.
Det kan brukes på en av disse tingene:
1. Betale investorene tilbake
Omsider fant jeg finansieringen av Miller og Brenes
Tilsammen finansierte gruppen, som kaller seg "5 på banen", inn én million kroner og sammen med 22-gruppen bidro de til de to millionene landslagsspillerne kostet. Ved eventuelle salg av spillerne vil Glimt motta 50 prosent, mens "5 på banen" og 22-gruppen får 25 prosent hver av salgssummen.
http://www.an.no/glimt/article1706555.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Glimt får alle pengene fra dette salget. Endel av krisetiltakene sommeren 2006 var at Glimts investorer sa fra seg salgsrettighetene til de spillerne de hadde investert i frem til den tid.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Glimtfan wrote: Da går vel pengene til Aspmyra og forhåpentligvis noe til spillerkjøp. Det er jo ikke bare ny venstreback vi trenger.
Mesteparten av pengene er vel allerede gått til spillekjøp =)
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Såklart er det amatørmessigt.. Kan ikke forlange noe annet at når dem ikke har finansiering så er dem amatører, når dem skaffer finanisering ++ så er dem amatører og ellers når dem gjør et eller annet så er dem amatører..

Slik er livet inne på dette forumet =) Så lenge man kan kalle dem amatører uansett hva di gjør så er di fleste fornøyde =)
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Post by liverglimt »

Glimtfan wrote:Hvis det er slik at EP har kjøpt spillere uten penger og gambler på at man får solgt en spiller, da er det intet mindre enn amatørmessig og flaut, skulle det være tilfelle bør han gå på dagen. Men jeg tror heldigvis ikke det er tilfelle.

Skulle EP ha gjort noe slik, så blir man presset til å selge en spiller, noe som bl.a påvirker prisen. Når i tillegg "bruttern" tydeligvis er misfornøyd med salget av Miller, så ville det vært fullstendig krise om EP kjøpte spillere tidligere i vinter, vel vitende om at han måtte selge en spiller like før sesongstart. En spiller som "bruttern" hadde med i planene, det ville betydd at kommunikasjonen mellom EP og "bruttern" ikke var eksisterende. Så ja, hvis EP faktisk solgte Miller for å finansiere kjøpene tidligere i vinter, så er det fullstendig katastrofal ledelse både økonomisk, relasjonsmessig og sportslig. Men nei, jeg tror ikke han har gjort det. Jeg tror de har fått på plass ekstern finansierng av Alo og Rønning.
Det er bare å ta en telefon til Ernst, så svarer han sikkert. Uansett så kommer alt dette fram på enten årets eller neste års årsmøte.
@liverglimt
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

liverglimt wrote:Det er bare å ta en telefon til Ernst, så svarer han sikkert.
du har snakka mye med Ernst skjønner jeg
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Post by Knuta »

Glimtfan wrote:
Hvis det er slik at EP har kjøpt spillere uten penger og gambler på at man får solgt en spiller, da er det intet mindre enn amatørmessig og flaut, skulle det være tilfelle bør han gå på dagen. Men jeg tror heldigvis ikke det er tilfelle.

Skulle EP ha gjort noe slik, så blir man presset til å selge en spiller, noe som bl.a påvirker prisen. Når i tillegg "bruttern" tydeligvis er misfornøyd med salget av Miller, så ville det vært fullstendig krise om EP kjøpte spillere tidligere i vinter, vel vitende om at han måtte selge en spiller like før sesongstart. En spiller som "bruttern" hadde med i planene, det ville betydd at kommunikasjonen mellom EP og "bruttern" ikke var eksisterende. Så ja, hvis EP faktisk solgte Miller for å finansiere kjøpene tidligere i vinter, så er det fullstendig katastrofal ledelse både økonomisk, relasjonsmessig og sportslig. Men nei, jeg tror ikke han har gjort det. Jeg tror de har fått på plass ekstern finansierng av Alo og Rønning.
Nå hadde jo Glimt et underskudd ved årskifte. Etter det er 2 blad Rønning og Alo kommet til klubben. Det har jo også kostet en del millioner. Tror nok salget av Miller går med til å dekke underskudd. Kjøp av en eventuell ny venstreback er urealistisk. Glimt er mer interessert i leie av en forsvarsspiller i 2008. Det er tydelige signaler på dette. Ellers så har jo Ernst og Hoftun hatt tidlige samtale om salg av Miller allerede i desember har jeg hørt fra RBK-miljøet.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Post by liverglimt »

Bateman26 wrote:
liverglimt wrote:Det er bare å ta en telefon til Ernst, så svarer han sikkert.
du har snakka mye med Ernst skjønner jeg
Ja jeg har snakket med han flere ganger.

Poenget mitt er at noen drar og drar og drar i det meste uten at de har hold i noe som helst. Glimtfan har gnålet om denne finansieringen i det vide og brede. Det er faktisk sånn at dette blir lagt fram for årsmøtet som er klubbens høyeste organ. Der må de ansvarlige svare for seg. Så selv Ernst er nødt til å svare på dette ovenfor sine medlemmer. Enkelt og greit.
@liverglimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Post by liverglimt »

Glimtfan wrote: Hvis du oppfatter det som gnål, så synd for deg, men jeg synes faktisk det er viktig å diskutere slike ting, da alle organisasjoner må ha en ledelse som driver på en økonomisk forsvarlig måte. Å finansiere kjøp av spillere basert på tro og håp om fremtidig salg, er så bak mål at jeg ikke har ord. Det tror jeg flere her også skjønner. MEN
Jeg bare svarer på et innlegg hvor det ble nevnt at en trodde pengene av salget av Miller skulle gå til finansiering av allerede kjøpte spiller. Videre sa jeg at det trodde jeg ikke var sannsynlig. Man kjøper ikke spillere basert på en finansiering som "kanskje kommer". Men som sagt, så tror jeg ikke EP kjører et slikt cowboy opplegg, selv om jeg mistenker han for å ha noen cowboy-tendenser, så tror jeg ikke han ville gjort noe slikt.

Det eneste jeg vil kritisere EP for nå, er manglende kommunikasjon med "bruttern". Der vet vi at ting ikke har vært gjort godt nok, det så vi på reaksjonen til Ingebrigtsen i går. At Miller har vært en kandidat for RBK en stund, er ingen hemmelighet, men det må likevel være god kommunikasjon i klubben, slik at treneren har muligheten til å planlegge fremover. I denne saken har det tydeligvis ikke vært god nok kommunikasjon mellom EP og Kåre.
Når det gjelder finansieringen og pris, så tror jeg vi har fått godt betalt og jeg tror ikke EP gambler slik andre tror.
Du har gjentatte ganger kalt dem for amatører, hvordan tror du det blir oppfattet?

Jeg oppfatter det som gnål.

Når det gjelder om penger er inne eller ikke, noen ganger må man ta sjanser, så også i Glimt. Hvis du aldri har gjort en investering uten helt å ha finansieringen i orden så fint for deg, men det er ikke alltid sånn næringslivet fungerer. Man må enkelte ganger ta en kalkulert sjanse. Jeg aner ikke hva som er fakta i denne saken, mitt poeng er at det må legges fram for årsmøtet og de får ta stilling til om Ernst og styret gjør en god jobb.
@liverglimt
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Litt sårt å se Roy i RBK-drakt.

En kjempefin spiller som vil bli savnet i Glimt, men no hard feelings!

http://www.rbk.no/incoming/article101486.ece


:cry:
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Glimtfan wrote:
Skal jeg tippe så går de 1,75 millionene klubben får nå, til å delkke deler av regningen for oppgradering av Aspmyra.
Hvilken oppgradering?? Hvis du tenker på den som måtte til for å berge tippeligaspill så har Glimt søkt om og fått tildelt 2.2 millioner i "RDA-Midler" Penger som blir utdelt som en kompensasjon for den forhøyede arbeidsavgiveravgiften som kom i forbindelse med krav fra EU.

Så med andre ord er den oppgraderingen allerede finansiert og Glimt trenger ikke å gjøre krumspring for å finansiere det.

Får vi i tillegg leid Nordvik fra RBK så har dette i mine øyne snudd til en bra avtale, for det er vel ingen tvil om at vi har behov for en habil venstreback inntil Imingen er tilbake. I Glimt så vil nok Nordvik få plenty med spilletid også.

EDIT: legger ved linken

http://www.an.no/nyheter/article3364242.ece
Tippeliga 2015
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

FSHelgeland wrote:Hvilken oppgradering?? Hvis du tenker på den som måtte til for å berge tippeligaspill så har Glimt søkt om og fått tildelt 2.2 millioner i "RDA-Midler" Penger som blir utdelt som en kompensasjon for den forhøyede arbeidsavgiveravgiften som kom i forbindelse med krav fra EU.

Så med andre ord er den oppgraderingen allerede finansiert og Glimt trenger ikke å gjøre krumspring for å finansiere det.
De 2,2 mill fra RDA utgjør vel omtrent halvparten av det Glimt har estimert oppgraderingen vil koste.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Trapattoni wrote:
FSHelgeland wrote:Hvilken oppgradering?? Hvis du tenker på den som måtte til for å berge tippeligaspill så har Glimt søkt om og fått tildelt 2.2 millioner i "RDA-Midler" Penger som blir utdelt som en kompensasjon for den forhøyede arbeidsavgiveravgiften som kom i forbindelse med krav fra EU.

Så med andre ord er den oppgraderingen allerede finansiert og Glimt trenger ikke å gjøre krumspring for å finansiere det.
De 2,2 mill fra RDA utgjør vel omtrent halvparten av det Glimt har estimert oppgraderingen vil koste.
Sorry, så det nå... men noe penger må de jo ha rom for å kunne bruke over budsjettet også. Uansett så vil nok salget gi Glimt litt handlingsrom og får vi inn en venstreback som kan gå rett inn på laget så skal vi vel egentlig si oss passe fornøyd... (PS, ja jeg har svelget den verste skuffelsen)
Tippeliga 2015
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

FSHelgeland wrote:
Trapattoni wrote: De 2,2 mill fra RDA utgjør vel omtrent halvparten av det Glimt har estimert oppgraderingen vil koste.
Sorry, så det nå... men noe penger må de jo ha rom for å kunne bruke over budsjettet også. Uansett så vil nok salget gi Glimt litt handlingsrom og får vi inn en venstreback som kan gå rett inn på laget så skal vi vel egentlig si oss passe fornøyd... (PS, ja jeg har svelget den verste skuffelsen)
Jeg er svært godt fornøyd... :)
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Post by Knuta »

Trapattoni wrote: Jeg er svært godt fornøyd... :)
Jeg er også godt fornøyd. Salget går med til å dekke undeskudd for 2007 samt kjøp av 2 blad Rønning og Alo. Men det er et punkt som flere overser. Glimt har pr.dato ikke råd til kjøp av ny venstreback, men vil primært sett forsøke med leie i 2008. Derfor ville Nordvik være perfekt.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Post by Sulliken »

Nordvik småskadet og Miller rett inn på laget.

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article101498.ece
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply