Spillertråd: Kenneth Høie

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Kenneth Høie skal vel ikke ta på en gul drakt når han spiller kamp for Glimt...
Han får en ball...
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Post by Sulliken »

Edit..

Du skjønte poenget
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Tipper Loco er fornøyd med denne signeringa!

Image


http://www.an.no/glimt/article2733886.ece
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Champ
Posts: 319
Joined: Thu Mar 18, 2004 12:23 am
Location: Bodø

Post by Champ »

Høie får nok ikke spille så lenge Kolstad gjør jobben sin godt nok. Hvis Kolstad vil spille er selvsagt alt opp til han selv.
Champ
Posts: 319
Joined: Thu Mar 18, 2004 12:23 am
Location: Bodø

Post by Champ »

Høie får nok ikke spille så lenge Kolstad gjør jobben sin godt nok. Hvis Kolstad vil spille er selvsagt alt opp til han selv.
User avatar
Råket
Posts: 127
Joined: Wed Jun 29, 2005 1:15 pm
Location: Bodø

Post by Råket »

Høie e stygg... :D
Bodø/Glimt Superlag
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Råket wrote:Høie e stygg... :D
Idiotisk uttalelse... :roll:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Råket wrote:Høie e stygg... :D
Grunnkurs i netikette og generell folkeskikk:

I dette herlige land med ytringsfrihet kan man stort sett si hva man mener om det aller meste. Innenfor rammen av ytringsfriheten finnes dog noen uskrevne regler om folkeskikk som alle oppfordres til å følge. Videre har ytringsfriheten selv noen grenser mot hva man kan utbasonere av "objektive sannheter" om andre personer.

I korte trekk betyr dette at ytringer som tilsynelatende ikke er uttrykk for dine personlige meninger, men snarere en konstatering av fakta av typen "Høie e stygg" ligger utenfor hva man har lov til å si. I tillegg er det altså langt utenfor vanlig folkeskikk, samt dårlig netikette når man gjør dette anonymt.

Skal man først uttrykke sine negative meninger offentlig om et tema som berører en annen person, så bør man begrense seg til det den aktuelle personen har anledning til å gjøre noe med. At noen er "stygg" er normalt en medfødt egenskap man har liten eller ingen mulighet til å forandre. At noen har en håpløs hårsveis derimot; det er foranderlig og her er det fritt fram for å oppfordre til å gjøre noen grep! :wink:


Los-Loco, moralisten, har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Los-Loco wrote:
Råket wrote:Høie e stygg... :D
Grunnkurs i netikette og generell folkeskikk:

I dette herlige land med ytringsfrihet kan man stort sett si hva man mener om det aller meste. Innenfor rammen av ytringsfriheten finnes dog noen uskrevne regler om folkeskikk som alle oppfordres til å følge. Videre har ytringsfriheten selv noen grenser mot hva man kan utbasonere av "objektive sannheter" om andre personer.

I korte trekk betyr dette at ytringer som tilsynelatende ikke er uttrykk for dine personlige meninger, men snarere en konstatering av fakta av typen "Høie e stygg" ligger utenfor hva man har lov til å si. I tillegg er det altså langt utenfor vanlig folkeskikk, samt dårlig netikette når man gjør dette anonymt.

Skal man først uttrykke sine negative meninger offentlig om et tema som berører en annen person, så bør man begrense seg til det den aktuelle personen har anledning til å gjøre noe med. At noen er "stygg" er normalt en medfødt egenskap man har liten eller ingen mulighet til å forandre. At noen har en håpløs hårsveis derimot; det er foranderlig og her er det fritt fram for å oppfordre til å gjøre noen grep! :wink:


Los-Loco, moralisten, har talt!

Men det er lov å si at Olsen er stygg på håret mener du?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

MhepA wrote:
Los-Loco wrote: Grunnkurs i netikette og generell folkeskikk:

I dette herlige land med ytringsfrihet kan man stort sett si hva man mener om det aller meste. Innenfor rammen av ytringsfriheten finnes dog noen uskrevne regler om folkeskikk som alle oppfordres til å følge. Videre har ytringsfriheten selv noen grenser mot hva man kan utbasonere av "objektive sannheter" om andre personer.

I korte trekk betyr dette at ytringer som tilsynelatende ikke er uttrykk for dine personlige meninger, men snarere en konstatering av fakta av typen "Høie e stygg" ligger utenfor hva man har lov til å si. I tillegg er det altså langt utenfor vanlig folkeskikk, samt dårlig netikette når man gjør dette anonymt.

Skal man først uttrykke sine negative meninger offentlig om et tema som berører en annen person, så bør man begrense seg til det den aktuelle personen har anledning til å gjøre noe med. At noen er "stygg" er normalt en medfødt egenskap man har liten eller ingen mulighet til å forandre. At noen har en håpløs hårsveis derimot; det er foranderlig og her er det fritt fram for å oppfordre til å gjøre noen grep! :wink:


Los-Loco, moralisten, har talt!

Men det er lov å si at Olsen er stygg på håret mener du?
You got the point! :mrgreen:

PM wrote:HVEM trenger EGENTLIG en klippetråd?
Donald Trump og Eli Hagen, men siden dette er et Bodø/Glimt-forum så passer det ikke inn her! 8)
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Post by Trodal »

"Akkurat nå, torsdag ettermiddag, er det ikke avgjort hvem som står i mål mot Skeid på lørdag, sier Glimt-treneren."

Denne uttalelsen bekymrer meg litt. Bør ikke såes tvil om at Kolstad, som stod en meget god kamp mot Ham Kam (tom. på rundens lag i Adressa) skal stå mot Skeid!
Men selvsagt er det bra med lån av Høie med tanke på oppdekning på benken, og for å holde Kolstad på tå hev.
Keep on rockin' in the free world!
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Uansett om han starter eller ikke på lørdag er dette en god nyhet! Uten en konkurrent hadde det vært veldig enkelt for Kolstad å tenke at han var sikret plass i førsteelleveren, ikke dermed sagt at jeg nødvendigvis mener at han ville gjort det.

Ønsker Kenneth Høie velkommen, og håper han står på som faen på treningene og gir Jonas ordentlig matching når det gjelder målvaktsduellen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

Hågen wrote:Uansett om han starter eller ikke på lørdag er dette en god nyhet! Uten en konkurrent hadde det vært veldig enkelt for Kolstad å tenke at han var sikret plass i førsteelleveren, ikke dermed sagt at jeg nødvendigvis mener at han ville gjort det.
Nå er vel Kolstad såpass interessert i å vise at han bør være et alternativ også når Londak kommer tilbake at jeg tror neppe Høie er nødvendig for å gi ham den motivasjonen. Å ha et godt alternativ dersom Kolstad blir skadet, utvist eller spiller dårlig tror jeg derimot er veldig viktig.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Los-Loco wrote: Grunnkurs i netikette
Har vi fått et nytt ord i vårt herlige språk kalt norsk? Jeg har hørt om etikette, men ikke netikette.

Ellers helt enig i det du skriver! Slike sårende kommentarer er unødvendig. Hvis det er håret folket reagerer på, kan jeg opplyse at det var kortere sist jeg så han.
Masinga
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Masinga wrote:
Los-Loco wrote: Grunnkurs i netikette
Har vi fått et nytt ord i vårt herlige språk kalt norsk? Jeg har hørt om etikette, men ikke netikette.
Tja, "nytt" er vel et relativt begrep, og i språklig sammenheng er det vel forsåvidt nytt, all den tid også internett er et relativt nytt fenomen. Men helt ferskt er det vel ikke. En rask googling gir deg god innføring om begrepets innhold:

http://www.google.com/search?client=saf ... 8&oe=UTF-8
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Jøss. Da lærte jeg noe nytt i kveld også! Netikette er nettets etikette (skikk og bruk). Hadde faktisk ikke fått med meg dette før nå. Takk skal du ha, Loco.
Masinga
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Masinga wrote:Jøss. Da lærte jeg noe nytt i kveld også! Netikette er nettets etikette (skikk og bruk). Hadde faktisk ikke fått med meg dette før nå. Takk skal du ha, Loco.
Anytime! 8)
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

Jonas har spilt jevnt bra, men utgangspunktet da vi hentet Kenneth Høie var at han skulle spille såfremt han er bra nok. Det må han få vise oss i kamp. Derfor starter han mot Kongsvinger på søndag.
Kan i hvert fall ikke si jeg synes noe særlig om denne begrunnelsen fra Bergersen. Det virker nesten som om hn føler seg forpliktet til å gi Høie sjansen og at det heller er han enn Jonas som må spille seg ut av laget.
Champ
Posts: 319
Joined: Thu Mar 18, 2004 12:23 am
Location: Bodø

Post by Champ »

Frykter at vi får svi for dette i mårra!! Skal ikke veære muligå vrake Jonas etter 2 solide kamper.
Post Reply