Spillertråd: Randall Brenes

Moderators: Sulliken, Larsen

Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Glimtfan »

Brenes har nærmest en umulig oppgave. Han blir sammenlignet med Martins som har en spillestil som passer perfekt i den posisjonen, Brenes skal helst ha en stor og sterk spille på topp sammen med seg. Når han må gjøre "kjempingen" alene, så blir det vanskelig, synes han gjør en god innsats og kommer fra det med en ok kamp. Å kritisere han basert på dagens kamp blir feil, da han hadde nærmest umulige arbeidsforhold i den posisjonen p.g.a fysikken.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by liverglimt »

Jaja, Glimtfan, men vi spiller 4-3-3 med en fysisk spiss som utgangspunkt. Hvis vi ikke kan bruke Brenes bedre så må han selges, det er poenget mitt. Han fyller ikke den rollen i det hele tatt.
@liverglimt
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by dani »

Ser at Randall er eneste spiller som ikke kan stemmes på under banens beste på Glimt.no..

Skandale!

Ikke at jeg nødvendigvis mener han var best, men det er litt leit for en spiller som spiller 80 minutter av kampen og ikke kunne bli stemt på, mens Birkir som spiller 10 minutter kan sanke stemmer.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by MhepA »

Alle gjør feil, det er lov å glemme.
Verden går ikke under :lol:
En gang Glimt, alltid GLIMT!
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by dani »

Helt enig Mphea, men all den tid det virker som Brenes er såpass langt ute av laget som han er, så virker det jo nesten slemt! :(
GULTeKULT
Posts: 217
Joined: Wed Mar 26, 2008 4:43 pm
Location: Tromsø

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by GULTeKULT »

Brenes jobbet som en helt mot LSK. Alle ser at det bor mye i han, både fart, spenst, teknikk og veldig god spillforståelse. Da han fikk ballen i andreomgang, snudde seg og på ett spark spillte Sørensen helt gjennom, var bare helt nydelig å se på.
Jeg synes at det blir helt feil å selge Brenes fordi han ikke er er høy og sterk som Thiba. Med Brenes har vi et utrolig bra alternativ til Thiago og som er med på å øke valgmulighetene i angrep. Dette er helt nøvendig hvis vi skal fortsette poengsankingen utover i sesongen. En Brenes med litt mere spilletid og selvtillit er ubetinget positivt for glimt.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by eidurgud »

dani wrote:Ser at Randall er eneste spiller som ikke kan stemmes på under banens beste på Glimt.no..

Skandale!

Nuvel, å kalle det skandale, er vel å ta litt hardt i? Han ble forøvrig lagt til lista i går :wink:

Brenes gjorde en mer enn godkjent jobb mot LSK. Syns kanskje det er merkelig at han ikke får mere spilletid mot slutten av kampene - selv om Thiago er en god spiller, trenger han hvile han også. Dersom han ikke blir brukt mer, så kommer han jo aldri i kampform, og da vil han ikke være klar hvis det virkelig trengs.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Glimt1916 »

liverglimt wrote:Ja jeg vil berømme Brenes for at han prøver. Men jeg håper at han blir solgt og at vi får inn en erstatter som kan spille i vår stil. Vi har ikke plass til spillere som ikke kan brukes i systemet. Brenes viser ved flere anledninger at han er meget rusten i sin plassering, bl.a. på gjennomspillet fra Runar, den kunne med fordel fått en bedre sjebne. Kjempemessig at han spiller seg til sjansen som Trond ødelegger. Der er det litt tilfeldig at ikke den blir forløsende. Mulig jeg har litt for store forventninger til Brenes, men som sagt, jeg vil heller ha en spisstype som passer enn Brenes som blir verken fugl eller fisk for meg.
Æ synes det bli litt feil å si at han ikke passa inn i Glimt sin stil. Etter mi meining e det en myte at man må ha en stor sterk midtspiss i ett 4-3-3 system. Rollen til Brenes i en 4-3-3 formasjon bli selvfølgelig litt annerledes enn Thiago sin, men det betyr ikke at man nødvendigvis treng å gjør de aller største forandringan på verken formasjon eller spillestil.

Forresten noen som huska når "verdens beste møtende spiss" Gøran Sørloth gikk fra RBK? Det bana vei for Harald Martin Brattbakk, som vel må kunne sies å ikke vær den største og tøffeste spissen æ noen sinne har sett på en fotballbane. Oppspillspunktet Sørloth blei erstatta av en nokså pusslat men rask og rettvendt spiss med en fantastisk målteft, og æ vil vel ikke si at det gjorde dem til et dårligere lag.

Æ synes Brenes gjorde en ok kamp mot LSK ut fra forutsetningan, og man kan se at fyren har mye fotball i sæ. Håpa han får fleire sjansa utover i sesongen.
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by RS2-Gti »

Så ikke kampen, men vil annta på generellt grunnlag at de 10 andre vil slite med å omstille seg til en ny tenkemåte på en kamp, rett og slett for mye i fotball går på innstinkt.

Jeg er presset - dårlig pasningsalternativer - jeg slår den opp på midtspissen. Sånnt ligger inne etter å spille så lenge med Thiago.

Det er vel ingen sin feil at Brenes ikke ble mere enn ok. Han må nok spille 4-5 kamper på rad, før at spillemønsteret som passer han går mere automatisk.

Annser Brenes og Nannskog for å være relativt like spillertyper.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Los-Loco »

Må ærlig talt si at den fotballen vi må spille med en spisstype som Brenes tiltaler meg langt mer enn den fotballen vi til tider spiller med Thiago.

Litt for mange ganger slås det høyt og langt fram mot Thiago, i håp om at han kan gjøre noe med ballen, og uten at laget kommer flommende etter.

Skal vi lykkes med Brenes som spiss, er den metoden enda mer håpløs, selvsagt. Da må vi spille oss langs bakken igjennom midtbanen, komme fort opp med laget og gi ballfører mange spillalternativer, og ikke minst så må vi ha flere enn Runar som kan slå geniale stikkballer mot bakrommet. Det krever langt mer, men når det funker er det helt utvilsomt den vakreste fotballstilen som finnes!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by liverglimt »

Los-Loco, Glimt skal ikke spille vakker fotball, vi skal vinne fotballkamper. Noen ganger er det vakkert andre ganger er det mye kynisme. :wink:
@liverglimt
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Los-Loco »

Selvsagt, derfor hører du meg heller ikke stå og skrike etter Brenes når Thiago spiller, og jeg slenger heller ingen forbannelser for hver gang ballen løftes over midtbaneleddet.

Men rent estetisk er det likevel ingen tvil om hva som er best!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by J I P »

Iflg. Avisa Nordland
Glimt 2 spilte mot Meløy Mandag og Randall scoret 5 mål.
Han har intet hørt fra Glimt om evt. fornyet kontrakt når den nåværende går ut.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Cheese Smirnoff »

For Randall sin del håper jeg han blomstrer i en ny klubb, for min del håper jeg han blir i Glimt og får tid og tillit til å vise hva han kan.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
EngSte-lig
Posts: 1110
Joined: Tue Mar 22, 2005 11:38 am

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by EngSte-lig »

Randall til Kongsvinger?

http://www.an.no/glimt/article3694892.ece

Håper han kommer til en klubb der han får spilletid, og muligheten til å overbevise.
EngSte-lig
Medlem av supporterklubben 1974-2022
Familie med medlemmer i 4 generasjoner!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Cheese Smirnoff »

Håper Glimt skriver under kontrakt før han stikker, for når han kommer i en klubb der han får vise hva som bor i han kommer han til å bli stoooor!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Nilzo »

Brenes er en kortvokst spiller, jeg tviler på at ett klubbytte skal gjøre han noe høyere, i en alder av 24 år..
Besserwisser
Posts: 51
Joined: Wed May 21, 2008 9:58 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Besserwisser »

Randall lider akkurat samme skjebne som Roy Miller, han ble god gjennom spilletid...
Thomas Rønning #29
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Christoph »

Randall lider under at han er feil type for 4-3-3-Glimt.
Besserwisser
Posts: 51
Joined: Wed May 21, 2008 9:58 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Besserwisser »

som ving hadde han vært konge.
Thomas Rønning #29
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Christoph »

Hvorfor hadde han det, egentlig?

Han er ikke veldig gjennombruddshissig, skjønner du. Hurtighet er ikke hans styrke.

Og for all del ikke glem at han har vært prøvd som ving før, under Hoftun i Adecco. Det var ingen ubetinget suksess.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Taskeladdn »

En god løsning for alle parter, vi slipper å betale lønn til en som ikke fungerer i vårt system, han får spilletid, og dem får en spiller som i rette systemet kan putte mange mål...

Og signere kontrakt med han fordi han kanskje gjør det bra i en annen klubb vil være idioti, er han ikke bra nok for Glimt så lar han gå slik han forhåpentligvis får fart på karriæren sin i en annen klubb.

At folk har skrytt denne spilleren opp i skyene har for min del vært uforståeligt, greit nok det er en god spiller men jeg heier på laget og det som er best for laget. Brenes er desverre ikke noe spiller for laget Glimt og jeg ønsker han all lykke i en annen klubb.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by liverglimt »

Taskeladden vi er ENIGE!

Jeg vil ønske Randall Brenes lykke til på veien videre. Håper han finner en klubb som kan utnytte hans kvaliteter. Det blir nok aldri Barca på han, men Kongsvinger er sikkert passende. Der kan han ihvertfall bli en loka skogskonge. :)

Stå på! 8)
@liverglimt
Besserwisser
Posts: 51
Joined: Wed May 21, 2008 9:58 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Besserwisser »

At en spiller får de siste 10 i 4 kamper på en posisjon sier FINT LITE?
Han er en kreativ og hardtarbeidende spiller, men nok frekkhet til å kunne prøve ut noen triks på en evt. høyre ving.

Alltid likt Brenes, morsom spiller.
Thomas Rønning #29
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Christoph »

Jeg har også alltid hatt sansen for Brenes.

Tror han kommer til å gjøre det bra i en klubb som har en litt annen spillestil. Men i Glimt blir han dessverre et offer for spillesystemet.
Post Reply