Spillertråd: Josimar Arias

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Post by G-s-enz »

Noen som så han på dagens trening?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Var minst 14 stykker som trenta sammen med han, så NOEN så ha jo.. :wink:
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

noen som har fulgt med på hva dene spilleren har prestert på treningene i det siste??
You'll Never Walk Alone
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

talfh wrote:noen som har fulgt med på hva dene spilleren har prestert på treningene i det siste??
Yeah???
En gang Glimt, alltid GLIMT!
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

http://www.an.no/glimt/article2800071.ece


tvilsomt at han får kontrakt.
You'll Never Walk Alone
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Minner litt om det de sa ang. Thiago i vinter, men ut fra det som står der så blir det ikke kontrakt på Josimar med mindre han er en kløpper i engelsk.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

eidurgud wrote:Minner litt om det de sa ang. Thiago i vinter, men ut fra det som står der så blir det ikke kontrakt på Josimar med mindre han er en kløpper i engelsk.
Er vell kanskje en fare å få for mange spillere fra costa rica..
You'll Never Walk Alone
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Iflg. artikkelen i AN:
– Antallet vi har i troppen nå er ideelt. Det er også et spørsmål om økonomi om det ikke er veldig gunstige avtaler, sier Hoftun som i hovedsak leter etter offensive spillere.
Jeg tror Hoftun har rett i at troppen består av en fin blanding av utenlandske spillere, veteraner (som i tillegg har trent godt!) og unge, fremadstormende talenter. Det er en balanse her som må ivaretas.
Masinga
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Post by OTH »

Håper bare de vet hva de har sakt nei til og at det ikke blir slik at det blir han som nå gir Odd ny kontrakt i TL
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Post by liverglimt »

frenkongen wrote:Håper bare de vet hva de har sakt nei til og at det ikke blir slik at det blir han som nå gir Odd ny kontrakt i TL
Vi kan ikke signere alt som passerer. Men jeg har tenkt mange ganger på Oliver Occean. :?
@liverglimt
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Post by OTH »

Jeg mener ikke at vi skal signere alt, men jeg håper kenta og co har vourdert spilleren nøye for så å finne ut at han ikke er en spiller for glimt.
Jeg har ikke sett spilleren selv , kun lest det som har blitt skrevet. Håper det er pga ferdighetene hans han ikke får kontrakt og ikke pga språkproblemer.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

hmm... rart de ikke bare prøvde han på en 6mnd kontrakt... :roll:
You'll Never Walk Alone
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Post by OTH »

talfh wrote:hmm... rart de ikke bare prøvde han på en 6mnd kontrakt... :roll:
Synest det jeg og, etter det som var sitert i aviser så virket det som om at han hadde poteniale.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Det er ikke gull alt som glimrer, heter det i ordtaket. Det er vel nødvendigvis ikke sånn at alle som kommer fra Sør-Amerika og Afrika er fantastiske fotballspillere med kjempeteknikk og taktiske kunnskaper.
Masinga
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Likevel, sitter igjen med en litt guffen følelse nå..
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Nå må man ikke gå i Occean-fella og tenke at fordi en spiller slår til et annet sted, så ville han slått til hos oss. Det er nok av eksempler på at gode spillere har kommet til Glimt og ikke fått til noe som helst -- det viser vel mest av alt at det er mye som spiller inn når en spiller skal prestere. Det blir feil å tenke at vi "gikk glipp av" Occean, ting kunne blitt helt annerledes om han hadde kommet til oss. Det gjelder også Arias.

Det er ikke mer enn et år sia Glimt var i ei økonomisk hengemyr av kjøttetende dimensjoner, og klubben befinner seg i den virkelige verden. Selv om det hadde vært spennende med en liten, kjapp og teknisk midtbanemann, så kan ikke klubben gjøre som når jeg spiller FM: "Blir han god? Jaja, vi henter ham og ser".
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

Kesseboy wrote: Det er ikke mer enn et år sia Glimt var i ei økonomisk hengemyr av kjøttetende dimensjoner, og klubben befinner seg i den virkelige verden. Selv om det hadde vært spennende med en liten, kjapp og teknisk midtbanemann, så kan ikke klubben gjøre som når jeg spiller FM: "Blir han god? Jaja, vi henter ham og ser".
...men det var vel akkurat slik de tenkte med Martins...?
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Merete wrote:
...men det var vel akkurat slik de tenkte med Martins...?
Nja ikke helt da, Martins var en spillertype som de var på jakt etter. Sterk og god å holde i ball. Dog så var de litt usikre på om Martins hadde gjennombruddskraft, da han ikke fikk vist noe av det under prøvespillingen. I mangel på andre alternativer på topp så valgte man å prøve han selv om de var usikre på gjennombruddskraften hans, han hadde jo tross alt de andre egenskapene som de så etter. Når så Martins kom, så oppdaget de etterhvert at han også hadde gjennombruddskraft. Når de kunne være usikre på Martins, ja da vet vi vel egentlig hvor høyt de nå henger lista. En betydelig forbedring fra når f.eks Nystedt ble hentet.
Tippeliga 2015
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

I tilfellet Martins hadde man vel ingen dekning på den aktuelle posisjonen, og kanskje litt dårlig med alternativer å hente inn? I tillegg, at man har gjort det én gang med hell, gjør ikke at det blir lønnsomt å gjøre det på nytt. Det er nok økonomiske vurderinger som ligger helt i bunn, men håper også dette med språk, nasjonalitet og kultur er ei sober vurdering og ikke bare tåkeprat.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

FSHelgeland wrote: Nja ikke helt da, Martins var en spillertype som de var på jakt etter. Sterk og god å holde i ball. Dog så var de litt usikre på om Martins hadde gjennombruddskraft, da han ikke fikk vist noe av det under prøvespillingen. I mangel på andre alternativer på topp så valgte man å prøve han selv om de var usikre på gjennombruddskraften hans, han hadde jo tross alt de andre egenskapene som de så etter. Når så Martins kom, så oppdaget de etterhvert at han også hadde gjennombruddskraft. Når de kunne være usikre på Martins, ja da vet vi vel egentlig hvor høyt de nå henger lista. En betydelig forbedring fra når f.eks Nystedt ble hentet.

Selvfølgelig ikke helt, det skal vel godt gjøres :roll: Poenget mitt er vel at de ukontrollerbare faktorene er høyst til stede ved overganger, og at det var på nippet at Martins fikk noen kontrakt, enda det bare var snakk om en halvårs...

Det er slett ikke sikkert at Martins-overgangen sier noe om hvor høyt Glimt legger lista. Det kan være sånn, men det kan også være sånn at Glimt rett og slett hadde flaks! -"Når så Martins kom, så oppdaget de etterhvert at han også hadde gjennombruddskraft." Man blir jo glad hvis man oppdager at bilen man kjøpte var enda bedre enn det selgeren sa... :lol:
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

svært fornøyd med poenget, men en gang holder...

Når det gjelder Nystedt, er det selvfølgelig lett å være etterpå-klok, men jeg tror ikke det er noen sammenheng mellom disse overgangene. Nystedt lyktes rett og slett ikke.

Johan L.B -overgangen imponerte meg. Sterk ung forsvarsspiller med gode holdninger; genialt!
Post Reply