Spillertråd: Stig Johansen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by bonitao »

Nå "noen" har å støtte en ny klubb!
Go! Go! Go... :arrow:
énoisqueirois !
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Novi »

I etterpåklokskapens navn, så kan man lure på om en kar som Stig Johansen ville gjort opp for lønna si bare ved å trekke mer publikum til kampene?

Hadde tatt ham imot med åpne armer jeg, men tror både Glimt og Stig er for stolte til å møtes nå. Er vel godt mulig at NFF ikke ville latt Glimt bruke penger på ham per nå (skjønt, det finnes nok investorvilje til å hjelpe i en slik sak). Synd at en spiller som har gjort så mye for Glimt ikke fikk en skikkelig avskjed!
Una mas cerveza.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Los-Loco »

Ikke bare synd, men direkte tragisk! Det er en del av gamet at noen ikke får fornyet kontrakten, men en spiller som Stig hadde fortjent en skikkelig avskjed på Aspmyra.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by RS2-Gti »

Jeg skulle VELDIG gjerne likt å høre hva Stig hadde til lønnskrav. Han virket så innstillt på å spille fotball at personlig anntar jeg lønnskravet var relativt spiselig når man også tar i betraktning alderen og hans innsikt i Glimts økonomi.

Jeg anntar det er under 500.000 i året, og det er fullt levelig mener jeg, når man kan jobbe i en resepsjon el.l og tjene 340.000 i året. Hadde det derimot vært over 500.000 ville jeg hatt mye mer forståelse for Glimt / mye mindre hat mot Glimt.

Når det er sagt kan det virke som om lønnskrav kanskje har hatt nå å si på Hamar også.

Men det er et godt poeng; Stig var følelser, engasjement og nostalgi i en hærlig blanding. Det så man på engasjementet i avisene etter nyheten fra Glimt ble kjent. Og når Glimt da ikke "hører etter" (med visse forbehold) så må den nesten regne med det vil vise seg på tribunene.

Pr dags dato er faktisk Glimt relativ upopulær i Bodø by.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10719
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by liverglimt »

Jeg er litt overgitt. Det snakkes om en 38 år gammel spiller som ingen vet hva koster. Han hadde høy lønn og få, om ingen vil gå veldig mye ned i lønn. Uansett, det vi må se på i en slik sammenheng er hva er konsekvensen av å ikke ta en slik utgift. Hva slags andre muligheter har vi i samme posisjon?

Her har åpenbart klubben kommet til den vurderingen at Stig ble veid for lett i en kost/nytt analyse.

Når de kom til en slik avgjørelse som de visste ville få ringvirkninger så burde de gått ut mer offensivt og forklart grundig hvorfor en slik beslutning ble tatt.
@liverglimt
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Mendi »

Det er vanskelig å se at Glimt skal ha noe plikt til å begrunne offentlig hvorfor en spiller på nærmere førti ikke får ny kontrakt. Uansett ville ikke dette kunne blitt gjort uten å offentlig fornærme Thiago Martins, noe som hadde vært lite heldig.

Begrunnelsen for Glimt er helt åpenbar, og den kan ikke være vanskelig å forstå. Glimt hadde et desperat behov for å redusere kostnadene og måtte kvitte seg med spillere, derfor måtte noen ut - uansett hvor ubehagelig det måtte føles. Siden Thiago Martins hadde kontrakt ett år til, og var umulig å bli kvitt grunnet den skyhøye lønnen han har, så var det eneste riktige å kvitte seg med Stig Johansen. Jeg tipper de fleste, innenfor og utenfor klubben, svært gjerne skulle sett Stig Johansen i stallen i 2010 i stedet for Thiago Martins. Men slik situasjonen var så var ikke dette mulig, og det må vi bare forholde oss til. Jeg sliter egentlig med å se at den avgjørelsen er noe å diskutere, vi må forholde oss til den faktiske situasjonen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10719
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by liverglimt »

Mendi, hvis du ser utenfor den boksen du sitter i så skjønner du også at det beste for klubbens omdømme er at de burde ha vært mer åpen. Spesiellt i saker som dette. Klubben graver sin egen grav for tiden med å tie om alt som skjer. Det eneste som kommer fram er negative nyheter og det er verken klubben, Stig Johansen eller supporterne tjent med.
@liverglimt
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by RS2-Gti »

Naa hadde jo Glimt sponsorer til aa hjelpe med loennen, og Glimt har generellt sett veldig daarlig apell hos sponsorer i Bodoe. Det burde ha sagt noe om engasjementet naar dem kunne faa dekt hele loennen.

Jeg tror at det ikke lot seg gjoere aa faa med Stig inn i troppen, fordi det ville gitt signaler om at Thiago var uoensket. Desverre oedela nok sponsorene med gode meninger.

Men i etterpaaklokskapens lys kunne man vel like gjerne betalt Thiago loennen aa sagt hadebra, mens Stig og Sakk kunne bekledd den posisjonen like bra. JEG TROR at Thiago ikke er en person som hever humoeret i troppen. De andre spillerne er nok frustrerte over det samme som vi supportere er...
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Mendi »

Hvilke sponsorer sto klar til å betale lønnen til Stig Johansen? Det eneste som er offentlig i forhold til dette er at Ben Eidissen ville betale dersom Glimt kvittet seg med Thiago Martins. Sistnevnte var selvsagt ikke mulig pga lønnen, dermed var det hele bare tull.

Re Liverglimt. Jeg har overhodet ikke uttalt meg om Glimts åpenhet som klubb. Jeg har kommentert avgjørelsen om å ikke gi Stig Johansen kontrakt, og Glimts handlinger i den forbindelse. Jeg kan si mye om bokser som folk sitter i, men jeg velger å holde meg til det saklige.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10719
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by liverglimt »

Mendi det er du som snakker om plikt. Det er ingen andre som snakker i de formene, derfor boksoppfattelsen som selvsagt er en helt personlig oppfattelse av ditt innlegg.

Klubben som varemerke har godt av åpenhet og ikke Fort Knox tilstander.

Jeg mener verken Stig Johansen eller andre oldinger har noe å gjøre på laget. Noen ganger må det settes strek, denne gangen var det økonomi og mest sannsynlig en dose sportslig vurdering for at Stig ikke fikk ny kontrakt. Hadde Stig fortsatt ville det gitt 800.000-1.000.000 i merutgifter. Hva inntektene ville blitt blir å spå i kaffegruten.
@liverglimt
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Knuta »

Helt enig Liverglimt. Dette maset om at en 38-åring på vei ned som fotballspiller skal fortsette på kontrakt i stedet for ungutter som har en fremtid foran seg er fullstendig meningsløs. Håper denne tråden kan avsluttes snart. Hvorfor bruke energi på spillere som ikke lengre er i Glimtsystemet.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Kesseboy »

Det er off-topic i forhold til Stig Johansen, men i dagens AN skrives det at Glimt har redusert kostnadene med 32,4% siden 2008 og at nye lønnskutt har blitt avvist av spillergruppa. Det skrives også at Glimt vurderer spillere som kan komme inn, og at man jobber med lagsammensetninga for 2011-2012, men at kostnader må kuttes for å åpne for nysigneringer. Det er da i det minste ikke fullstendig hemmelighold.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Crazy horse »

Skal noen komme betyr det at noen vil forsvinne først. Da blir det vel litt spekulasjoner om hvem det blir, utover høsten.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by FSHelgeland »

Flyttet tråden da Stig streng tatt ikke er Glimt-spiller lengre. Når han nå også flørter med andre klubber så er det vel på tide.
Tippeliga 2015
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Novi »

Knuta wrote:Helt enig Liverglimt. Dette maset om at en 38-åring på vei ned som fotballspiller skal fortsette på kontrakt i stedet for ungutter som har en fremtid foran seg er fullstendig meningsløs. Håper denne tråden kan avsluttes snart. Hvorfor bruke energi på spillere som ikke lengre er i Glimtsystemet.
Hvilke unggutter har det blitt satset på istedet, sier du? Og har det gitt bedre resultater? Om vi hadde hatt en Henriksen oppe der som puttet jevnt, så skulle jeg ikke sagt noe. Men her har det tydelig vært et fokus på kostnader først, og sportslige resultater etterpå - det vi nå sitter med er dårlige sportslige prestasjoner, som igjen krever enda mer kutt.

Er pisse lei av å si det, men man MÅ kunne se det store bildet når man driver en fotballklubb! Inntektene kommer fra 2 steder - billetter og sponsorer. Da må man være attraktiv for 4000 underholdningssugne nordlendinger annenhver søndag, samt ha en viss "edge"/merkevare som sponsorer vil assosiere seg med. Dette må settes over alt annet, for om man ikke har grunnlag for de 2 inntektspunktene en fotballklubb har, så kan man kutte helt til man er på null, og klubben ikke lengre eksisterer.
Una mas cerveza.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Chris »

Mitt tips:

Spark Brutter'n og ev. B.I. Johnsen.

La Runar og Stig være spillende trenere MED Ø. Gåre som mentorer. Da sparer vi masse kr samtidig som vi får inn en klassespiss for høten. En spiss som OGSÅ kan videreføre kunnskap og kompetanse til unge talenter. I den forbindelse HVORFOR har ikke Glimt klart å få tak i en eneste ungutt som kan utgjøre et alternativ til Martins/Sakk?
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by RS2-Gti »

I den forbindelse HVORFOR har ikke Glimt klart å få tak i en eneste ungutt som kan utgjøre et alternativ til Martins/Sakk?
Enkelt: Glimt har ikke raad til bussbilletten fra Fauske for at spillere skal faa proevespille en gang..
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by brutus »

Stig Johansen på vei til Tromsdalen! http://fotball.itromso.no/forstediv/article176762.ece
DIXI
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Knuta »

Ja da blir han vel med ned til 2.div neste år. Et råd til Stig, legg støvlene på hylla før det blir pinlig.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by G-s-enz »

Se for dokker scenarioet når Stig skore 3 mot oss i siste kamp å forhindre at vi rykke rett opp :lol:

Ganske usannsynlig med tanke på at vi neppe er i posisjon til det men
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Parelius »

Det stemmer at han var i Tromsø, men ikke bare for å trene og snakke med TUIL. Grandlaget yngste datteren til Stig spiller på var nemlig også i Tromsø med fullt støtteapparat, et apparat Stig er med i så vidt jeg vet og kunne se på flyplassen i kveld.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by brutus »

Dagens Nordlys har et oppslag med overskrift "Kan bli TUIL-klar i dag". Johansen forteller at han har holdt formen ved like, men merker at han ikke har spilt fotball på en stund. TUIL tok kontakt mandag denne uka, og håper Johansen vil være spilleklar allerede kommende helg. Trener Morten Pedersen sier til avisen at Johansen neppe er klar for 90 minutter ennå, men at han på onsdagens trening "viste glimt av hva han kan, og han kan tilføre spillergruppa mye."
DIXI
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by eidurgud »

liverglimt wrote:Mendi, hvis du ser utenfor den boksen du sitter i så skjønner du også at det beste for klubbens omdømme er at de burde ha vært mer åpen. Spesiellt i saker som dette. Klubben graver sin egen grav for tiden med å tie om alt som skjer.
Glimt var tydelig på at de ikke hadde økonomi til å beholde Stig, så jeg skjønner ikke helt den uttalelsen der.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10719
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by liverglimt »

Hva du skjønner og ikke skjønner er likegyldig. Klubben har åpenbart ikke vært klar nok i sin tale all den tid debatten har fortsatt. Jeg har også fått med meg at det meste dreier seg om økonomi i klubben.

Det er veldig enkelt for klubben å gå ut i media og avvise Stig Johansen offentlig. Da går det kanskje opp for Stig at skoene bør legges på hylla nå.
@liverglimt
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by brutus »

Stig Johansen var mestscorende for Glimt i fjorårets Tippeliga, men fikk av underlige grunner ikke fornyet sin kontrakt. Han mener selv at han fortsatt holder et godt nivå, og ønsker ikke å legge opp. Johansen tar neppe så veldig feil i sin egenvurdering, og jeg tror han kan bli en solid forsterkning for Tromsdalen.
DIXI
Post Reply