Spillertråd: Mounir Hamoud

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Knuta »

Det må nå være en noenlunde standard ved vurdering av rundens lag. Mounir spilte totalt sett en middels kamp, og i første omgang veldig dårlig. Tenker litt på fjoråret da CB spilte den ene storkampen etter den andre uten å komme på rundens lag.
Med den bakgrunn og historikk som VG har i sine analyser mener jeg at 'ukens lag' kåring i VG ikke har noen verdi.
Men der er selvfølgelig morsomt for Mounir og god reklame for Glimt å komme på rundens lag.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by eidurgud »

Er enig i den siste setninga til Knuta, men det må ha vært noen elendige høyrebacker som spilte siste runde! Har ikke sett Mounir så dårlig siden... ehm.. har ikke sett han så dårlig før!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Los-Loco »

eidurgud wrote:Er enig i den siste setninga til Knuta, men det må ha vært noen elendige høyrebacker som spilte siste runde! Har ikke sett Mounir så dårlig siden... ehm.. har ikke sett han så dårlig før!
Å hoi oi oi, her finnes det folk med dårlig hukommelse. Må nesten forutsette at du i alle fall mener at dette var hans dårligste kamp som høyreback. Har noen grufulle minner fra 2006-sesongen. Men da spilte han ving...

Anyway, Mounir er på rundens lag, og her diskuterer vi hvor dårlig han er! Skam på oss! Heia Mounir, stå på, du gjør en kjempejobb.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by eidurgud »

Nå er ikke jeg den med best hukommelse, nei - men mente faktisk som back :lol:
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Masinga »

Men fortsatt har han en del å gå på ved innkast.
Masinga
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
K_Duck

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by K_Duck »

mortsto
Posts: 7430
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by mortsto »

KJipern. Men forståelig. Betyr dette at Thomas Jacobsen vil returnere mon tro?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by gavharr »

Dette har jo både positive og negative sider. Vi mister norges kjappeste back, men får kanskje inn en ny, som innehar god innleggskvalitet, god ballbehandling, og som samtidig kan kaste innkast.

Skjønner Mounir godt, men tror heller ikke han hadde tatt skade av 1 år i Adecco..
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Knuta »

Ingen vil kjøpe Mounir til den prisen Glimt forlanger. Er nesten sikker på at han blir i Glimt også 2010. Det er forresten en uting at spillere går ut offentlig å uttaler seg om ønsket klubbytte etc 3 dager etter siste seriekamp. Slike ting burde holdes internt og dette har noe med dialog mellom spillere, trenere og ledelse å gjøre. Tipper nok at det er de såkalte agentene som er overivrige.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Mendi »

Hamoud er en seriøs utøver med klare ambisjoner. Han kan ha gode grunner til å ønske seg vekk fra Glimt.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by bjornage »

Full forståelse for Mounir, det blir som et steg tilbake for han å dra tilbake fra Adecco. Det er sikkert en del klubber i tippeligaen som kunne tenkt seg hans tjenester, men hvis Glimt virkelig verdsetter han til ca. 12 millioner som utsagnet insinuerte så drar han nok ikke.

Jeg vil helst ha han i Glimt, men som sagt, full forståelse for at han vil dra og jeg vil gi han de beste ønsker om han forlater oss. En kjernekar, god spiller og veldig profesjonell. :hedre
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by tjongs »

Er jo ingen overraskelse dette, at en av de beste spillerne våre ønsker seg bort. Problemet er dagens spillermarked, som gjør at vi vil slite med å få en akseptabel sum for Hamoud.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by delfagro »

Jeg tror Glimt skal moderere forventingene sine. Å bruke Tore Reginiussen som referanse blir urealistisk. Reginiussen har spilt mange A-landskamper og har vært gjenstand for interesse fra flere utenladske klubber de siste to sesongene. Han er ett av tippeligaens heteste salgsobjekter. T.Olsen gikk vel for mellom 8-10 mill, etter ti tippeligamål og sin beste sesong. Hamoud er en god høyreback som på sitt beste holder høyt tippeliganivå, men har i likhet med resten av laget vært variabel i år. Med bakgrunn i dette tror jeg det er vanskelig å få mye mer enn 5 mill, dessverre. Har all respekt for Hamoud sine gode holdninger og fotballferdigheter, og også hans ønske om å spille fotball på øverste nivå. Han er under kontrakt og med et høyt prisforlangende kan glimt de facto bestemme at høyebacken blir med ned i Adecco, selv om han i media har ytret at han vil utvikle seg videre i en annen klubb.
Alltid gul!
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Mendi »

Nå er det vel ikke sikkert at Glimts krav havner på 12 mill, alt dette er taktikk og posisjonering. Jeg har sans for at Glimt går tydelig ut og signaliserer at ingen går for knapper og glansbilder, her har vi mye å lære av RBK.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Knuta »

Ser ikke for meg noen eliteserielag unntatt RBK som har råd til å kjøpe spillere for 5 mill. RBK har full dekning på de plassene Mounir kan spille. VIF har 12 mill i underskudd, Brann 20 mill i underskudd, VIking får et kraftig underskudd, FFK er på konkursens rand. Jeg kan nevne klubber i fleng. Derfor er fortsatt min påstand at alle Glimt-spillere som har kontrakt og som klubben vil beholde blir i Glimt i 2010.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Krølle »

Mendi wrote:Nå er det vel ikke sikkert at Glimts krav havner på 12 mill, alt dette er taktikk og posisjonering. Jeg har sans for at Glimt går tydelig ut og signaliserer at ingen går for knapper og glansbilder, her har vi mye å lære av RBK.
Enig. Jeg blir nesten skremt når folk her på forumet tror Glimt virkelig mener de skal kunne få 12 mill. for Mounir i dagens marked. Det gjør de selvsagt ikke - de bare signaliserer at de vil gjøre alt de kan for å tyne mest mulig ut av en evt. kjøper.
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by RS2-Gti »

Vi har ikke bare rykket ned. Vi trapper ned satsningen betraktelig. Vi satser nesten i så stor grad på øknomi at vi må håpe at alle andre klubber går konken om vi skal hevde oss i toppen ila de neste ti årene - satt på spissen.

Men husk vi har vært tippeliganes nest dårligste lag. Attpåtil mister vi Stig, Derek, Andre og Jonas - og mest sannsynelig får vi ikke inn noen gode erstattere, i beste fall kan vi håpe på talenter som kan utvikle seg over tid.

Jeg har ikke det minste problem med å forstå Mounir, og for den saks skyld Christian som også nevner i en bisetning at man må kanskje revurdere siden satsningsnivået i Glimt har gått sterkt ned.

Glimt sammenligner for øvrig ikke Mounir og Reginiussen, de bare bemerker at Tore er verdt 12 mill, da blir ikke Mounir solgt for 1 mill - tror jeg. Og når man sammenligner med Trond, så tror også jeg Mounir kan være verdt 3-4 millioner.

Rent sportslig for Glimt missliker jeg dette sterkt. Vi har ingen høyreback med Mounirs kvaliteter å kaste inn på laget. Ganske langt i fra også. Så vi må jo nødvendigvis hente inn en ny spiller. Dette koster alltids noe også, og da har man igjen en spiller med usikre kvaliteter kontra Mounir som har nøytralisert farten til mang en motstander i år.

Men jeg forstår han. Og etter hva jeg hører så er vel Alo også lei av benketilværelsen. Og det skulle forundre meg sterkt om ikke Pavel og PV vil dra også.

Jeg er skeptisk.
Pirlo
Posts: 99
Joined: Wed Apr 15, 2009 12:12 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Pirlo »

Riktig av Glimt å rette opp ryggen før forhandlinger når som nedrykket er faktum. Tror nok Glimt vet at de ikke får Mounir for 12 millioner, tror vi lett kan dele den summen på 4, dessverre.

Synd at en av våre beste, yngste og mest ambisiøse spillere ikke har tenkt å bli med et år. Det signaliserer at spilleren ikke helt har troen på at laget skal spilles rett opp i Tippeligaen igjen. Mangel på ambisjoner? I så fall skremmende, for klubben har vel ingen målsettninger? Alltid fornøyd med å bare delta.

Håper ikke Bjørdal sitter med samme følelsene som Mounir og Christian, vet han har skrevet ny kontrakt for ikke lenge siden, men det kan jo være av ren høflighet fordi han har vært så mye skadet.

Hvis Mounir ikke blir solgt er jo det fint, han vet jo at det er tøft market. Tror ikke han er typen som griner og sprer dårlig stemning hvis han ikke får forlate nå i vinter. Håper og tror han da gir full maskin og skjønner at hvis han er outstanding frem til sommeren så blir han nok snappet opp likevel.

ENDRET: Av potensielle kjøpere ser jeg kun for meg RBK, siden de har penger. Stabæk kan jo komme på tanken også hvis de skulle få solgt noen av sine. Stabæk har jo ikke hatt noen klare førstevalg på høyrebacken i år. Både Skjønsberg, Hedenstad og Høiland for å nevne noen har spilt der. Molde får vel inn en del penger i vinter også, men de er godt skodd både på venstre og høyresiden.
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 241 times
Been thanked: 115 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Wendigo »

Trist, men forstår Mounir godt. Og desverre er han en av dem som det går an å få betalt for...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Crazy horse »

Viking er vel et lag som enda har penger på bok. De er vel ute etter å forsterke stallen etter en begredelig sesong, men om de trenger en høyreback vet jeg selvsagt ikke. Brann er jo et lag som har hatt sterke støttespillere iallfall, men må vel passe litt på.
Fotball er nesten alltid morsomt
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by RS2-Gti »

Jeg skulle hatt en ganske fet årslønn for å ha Rösler som trener ...
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Knuta »

Crazy horse wrote:Viking er vel et lag som enda har penger på bok.
Vel det var vel å ta litt hardt i. Viking går mot 20 mill i underskudd. Det bare forsterker det jeg sier at kjøp av spillere i 2010 blir det veldig lite av. Noen nevnte Stabæk. I følge ledelsen blir det minimalt med kjøp i år, vil stortsett hente inn Bosman-spillere.

http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 154466.ece
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Young Gun »

Dessuten er vel Høyrebacken deres Håkon Skogseid en av fire som har spilt samtlige minutter av årets sesong. Tror de er godt dekket der.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Glimtfan »

Tror vi bør ha litt realisme her, Hamoud har hatt en svak sesong og omtrent alle klubbene i tippeligaen går med underskudd, samtidig som finanskrisen fortsetter rundt om i verden. Hamouds markedsverdi er nok dessverre nærmere 1,2 millioner enn 12...
Post Reply