Spillertråd: Mounir Hamoud

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Crazy horse »

Jeg leste en plass at Viking hadde egenkapital på 60-70 mill, så da har de fremdeles penger igjen om de går med 20 i underskudd. :!:
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Novi »

Kjipt at vi skal være den svake part hver gang vi selger spillere. Olsen hadde lang kontrakt, men vi var i økonomisk nød. Nå ser vi ikke ut til å være i en slik pengenød, men har en spiller som signaliserer at han vil vekk, uten å være spesielt hot på markedet.

I etterpåklokskapens navn skulle vi solgt etter fjoråret, siden man ikke hadde noen satsning likevel.
Una mas cerveza.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Glimtfan »

Re crazyhorse

At Viking har 60-70 mill i egenkapital har nødvendigvis ikke noe med hvor mye de eventuelt har til kjøp av spillere. Viking eier en god del bygningsmasse og dette er nok en majoritet av egenkapitalen. Det samme er tilfelle med RBK.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Knuta »

Crazy horse wrote:Jeg leste en plass at Viking hadde egenkapital på 60-70 mill, så da har de fremdeles penger igjen om de går med 20 i underskudd. :!:
Ja men underskuddet må dekkes inn, og budsjett for neste år må reduseres med minst 20 mill i forhold til 2009. Det sier seg selv at kjøp av spillere ikke akkurat står i høysetet. Det er også riktig at egenkapitalen er stadion osv.
Dette er en av mange grunner til at jeg tror Hamoud spiller for Glimt i 2010. Reaksjonen fra Mounir er fullt forståelig noen få dager etter nedrykk, men som regel roer det seg og gutten har en kontrakt han må forholde seg til.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Crazy horse »

Blir selvsagt glad om Hamoud blir, men er også bekymret for at vi ikke har midler til nysigneringer.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
-list
Posts: 1654
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 32 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by -list »

Jeg synes det var trist å lese at Hamoud ikke vil spille for Glimt lengre. Han har vært en av mine favoritter.

Strengt tatt betyr det at vi har en spiss og tre vinger mindre etter denne sesongen. Og av dem synes jeg Hamoud var mest underholdende og skapte mye. Scoret riktignok ikke mål. Men han åpnet opp forsvaret, trakk spillere bort fra TO og TM, og gjorde dem bedre. Hvor mange mål har TM scoret etter Hamoud ble trukket bak? Litt lettvint problemstilling, men tror det er _noe_ i den.

Selv om han også har gjort det greit som back.

Men når en spiller først har signalisert at han vil bort, er det nok i realiteten over. Demotiverte spillere som blir holdt igjen med tvang eller fordi ingen vil betale, blir vel ikke automatisk i sin karrieres beste periode.

Jeg vil takke Mounir for underholdende fotball på Aspmyra, og håper han skifter mening. Eller i alle fall blir til vi får litt penger for ham.
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Sebulba »

-list wrote:
Men når en spiller først har signalisert at han vil bort, er det nok i realiteten over. Demotiverte spillere som blir holdt igjen med tvang eller fordi ingen vil betale, blir vel ikke automatisk i sin karrieres beste periode.

ham.
Dette er med respekt å melde bare tull. Hva skal spilleren gjøre hvis han ikke får gå, legge fotballskoene på hylla eller prestere bedre slik at han gjør seg mere attraktiv for aktuelle kjøpere?
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by bjornage »

Jeg tipper Mounir vil bruke dette som motivasjon til å spille bedre om han skulle bli værende. Ingen større klubber vil vel kjøpe en spiller som ikke presterer i Adeccoligaen?
User avatar
-list
Posts: 1654
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 32 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by -list »

Sebulba wrote:
Dette er med respekt å melde bare tull. Hva skal spilleren gjøre hvis han ikke får gå, legge fotballskoene på hylla eller prestere bedre slik at han gjør seg mere attraktiv for aktuelle kjøpere?
Hvis han skulle gjøre seg attraktiv for aktuelle kjøpere... Vel, det er som regel en indikasjon på at noen er i ferd med å bytte klubb dersom de står fram i media og sier "jeg er loyal og trives; den perfekte ansatte."

Kommer du på mange spillere som har spilt opp mot sitt beste i en periode mellom da de signaliserer at de ikke lengre ønsker å være i en klubb, og da de faktisk forlater klubben?

Det er vel heller sånn at de fleste fotballspillere spiller mot sitt beste når de har kommet til en ny klubb og ønsker å få fast plass på førstelaget. Uten at jeg skal nevne noen brasilianske midtspisser.

Dette gjelder ikke bare i fotball. Hvis noen på din arbeidsplass ønsker å bytte jobb, vil nok en generell senkning i arbeidslysten merkes.
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Sebulba »

Her kunne man sikkert listet mange, men Ronaldo etter at han flagget at han ville til RM er et greit eksempel.
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Knuta »

Det må jeg si. Et lag som går med kraftig underskudd ønsker seg 12 nye spillere, hvor 9 er under kontrakt. Ingenting overrasker meg mer i norsk fotball. Direkte useriøst.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by bjornage »

Nå var dette spillere som supporterklubben mente kunne vært gode forsterkninger.

Hvis AN hadde gjort en sak om alt som er i "forsterke laget"-tråden vår hadde neppe den vært noe særlig bedre enn menigheten sin. :wink:
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by FSHelgeland »

Ja synes at vi skal kritiser an for ikke ha gjort det.... Når det er sagt så håper jeg virkelig vi klarer å beholde Mounir.
Tippeliga 2015
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Frodo Baggins »

Knuta wrote:
Det må jeg si. Et lag som går med kraftig underskudd ønsker seg 12 nye spillere, hvor 9 er under kontrakt. Ingenting overrasker meg mer i norsk fotball. Direkte useriøst.
Menigheden som supporterklubb kan være så useriøse de bare vil, når de ønsker seg nye spillere.. Tror neppe de har så mye de skulle sagt når det kommer til innkjøp hos Start.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by RS2-Gti »

Sikkert bare helt uskyldig, og vel så det;

Mounir på fly til Trondheim i dag alene. Ønsker ikke å starte noen spekulasjoner, men jeg bare spør om det er noen som har hørt noe RBK rykter?
User avatar
Pudde
Posts: 131
Joined: Mon Aug 15, 2005 11:02 pm
Location: Rognan

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Pudde »

Kan jo hende han skal på medisinsk behandling. Var ikke han plaga med noe i fjor.
DET ER BEDRE Å KOMME I ANDRE ENN Å GÅ I SEG SELV
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by eidurgud »

Eller kanskje han skulle videre fra Trondheim? Kanskje han har fått noen dager fri?
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Mendi »

Eller kanskje han skulle spille inn dette:

http://www.nrk.no/programmer/sider/aapen_himmel/
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Knuta »

Jeg så Bjørdal på bussen på vei til Fauske her om dagen, kanskje han skulle videre til samtale med en annen klubb.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by brutus »

Han er nok på vei med Nord-Norgebussen til Tromsø. Lønna i Glimt er så dårlig at han ikke har råd til å fly. :wink:
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Knuta »

brutus wrote:Han er nok på vei med Nord-Norgebussen til Tromsø. Lønna i Glimt er så dårlig at han ikke har råd til å fly. :wink:
Nå er det vel den nye klubben som betaler reiseutgiftene i forbindelse med overgangsdiskusjoner. TIL har tilbudt Bjørdal å ta tog fra Fauske til Tromsø.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by liverglimt »

On topic, dette er Mounir Hamouds tråd.
@liverglimt
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 464
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 48 times
Been thanked: 26 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Thomas Andersen »

Vi takker Allah/Gud for hurtigheten til Mounir, som han ifølge seg selv, ikke har trent opp, men fått fra førstnevnte. Ref. programmet Åpen Himmel på Nrk igår. Artig å se fra Mr Hamouds liv og høre hans perspektiver. Ambisjoner og religion går hånd i hånd. Så fint! måtte han vare lenge på Aspmyra :)
Gult er kult!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Kesseboy »

Og han har såvidt jeg kan forstå bursdag i dag!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply