Spillertråd: Mounir Hamoud

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by mortsto »

Ser at noen på adressa.no er i harnisk over at Nordberg evt går nordover. Noen som har fulgt ham og vet hva han er god for? Stemmer det at han har spilt fast for Haugesund helt til RBK henta han tilbake nå i sommer?
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Ville Lehtinen »

Dersom PVR drar skal det ikke være grunn til umiddelbar krise, men tapet av Mounir som ligger på delt andreplass når det gjelder assists i årets Adecco kan vi komme til å merke fremover på banen. Håper det er snakk om en overgang etter sesongen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by bjornage »

Og ikke bare det, Mounir får ikke dra uten stor trampeklapp og hyllest for god tjeneste over mange år. Håper vi får holde han ut sesongen.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Novi »

En frisk Imingen på venstre og Hamoud i form på høyre er et eget angrep i seg selv. Er fortsatt mulig med opprykk uten ham, for all del, men han har vokst seg større og større ettersom Glimt har blitt bedre og bedre etter trenerskiftet. Lurer på hvor mye penger Godset ønsker å bla opp...tror neppe det er verdt en tidlig overgang.
Una mas cerveza.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Masinga »

Hamoud er veldig variabel. Synes han var elendig i 1. omg. mot Mjøndalen. Storspill i 2. omg. Men vi vet alle hvor god han kan være og det vil være et tap om han går nå. På innkast har Hamoud en del å gå på. :) Har han noen ganger kastet lenger enn 4 meter?
Masinga
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Ville Lehtinen »

Har han noen gang kastet et korrekt gyldig innkast? :)
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by mortsto »

Egentlig helt merkelig at Hamoud i det hele tatt får kaste. Tror jeg hadde et eneste feilkast i hele min karriere fra lilleputt til guttespiller hos Innstranda back in the days. Hamoud har jo et par feilkast pr sesong. Noen som vet hva han har i innkast på FM?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Boombadila »

0=random verdi hver gang et nytt spill startes?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Glimtfan »

Hvis Hamoud drar så er det sannsynligvis negativt for oss med tanke på offensivt spill, defensivt kan det være en fordel. Jeg tror likevel at nettoeffekten er litt negativ.
Selges han til Godset, så ser jeg vel ikke helt at det er noen spiller vi kan få frem dem som passer inn, økonomisk bør "vi" i alle fall få et millionbeløp som kan brukes på nye spillere hvis ikke er han fort mer verdt her.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by mortsto »

Kan ikke tenke meg til at Godset betaler et millionbeløp for en spiller de uansett får etter sesongen. Ingen tvil om at Hamoud er verdt mer for oss de neste månedene, enn for Godset.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Masinga »

Hvis ikke Glimt får noe for Hamoud, må jo saken være grei. Fullføre kontrakten i Glimt.
Masinga
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Glimtfan »

Nei, jeg tror heller ikke at Godset vil eller kan betale millionbeløp for Hamoud og jeg ser heller ingen spillere hos Godset som vil være naturlige for oss. Et opprykk for oss er dessuten mer verdt enn noen få hundretusen nå, Hamoud forsvinner nok sannsynligvis uansett.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Vegard »

Mounir blir enormt vanskelig å ertstatte. I sine beste stunder har han vært et angrep alene fra sin backplass.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Crazy horse »

Er veldig trist å miste Hamoud, men jeg synes det viktigste nå har vært å beholde Berntsen. Klarer vi atpåtil å holde Hamoud ut sesongen, så er vi ikke kraftig svekket, men jeg liker ikke at det skjer forandringer på laget når vi endelig er kommet i slaget. Men også de andre topplagene opplever å miste spillere til tippeligaen, så vi er ikke de eneste som vil bli litt forandret.
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Glimtfan »

Kan ikke se noen god grunn til at vi må miste Mounir nå. Ja, han vil nok vekk, men de pengene vi eventuelt får for han nå blekner mot verdien av å rykke opp, i tillegg har vi ingen backup på backplass hvis Hamoud forsvinner.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by bjornage »

Ruben tar venstrebacken mens Jakobsen blir flyttet til høyreback, med Stig som backup :D

Håper vi slipper den problemstillingen, Hamoud må bli ut sesongen!
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by -list »

Jeg kommer til å savne Hamoud, og måten han samlet/driblet hele forsvarsrekka rundt seg før han la innlegg... Og så akkurat når han var begynt å herje igjen.

Men det har vel vært klart for oss i flere år allerede at han ønsket seg bort.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Shredd »

Hamoud er dypt religiøs og en familie mann, at han ønsker å komme nærmere familien i Oslo er fullt forståelig. Vi skal vel egentlig være glade for at vi fikk beholde han så lenge som vi gjorde.
Håper Aspmyra publikummet gir Hamoud og Rønning er verdig avskjed i morgen!
dani
Posts: 622
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 27 times
Been thanked: 168 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by dani »

enig med Shredd. Det har vært endel frustrasjon mot Hamoud fra min side på pretasjoner ifjor og starten av årets sesong, men han leverte kanon for oss de første årene og har hatt en oppsving under Cato. Så helt fair at han drar nå og ønsker han lykke til!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Trapattoni »

Ser Start nå melder at Glenn Andersen kommer fra Godset. Det betyr vel at Mounir er klar for Godset?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by bjornage »

AN melder nå i dag at det er Godset og et par andre klubber som er interesserte, så det er vel ikke helt avgjort enda. http://www.an.no/glimt/article5700666.ece
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Trapattoni »

Budkrig er jo greit, ja...
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 428 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Glimt1916 »

Shredd wrote: Vi skal vel egentlig være glade for at vi fikk beholde han så lenge som vi gjorde.
Enig. Han kom til Glimt fra Oslo som 21-åring, og e faktisk inne i sin sjette sesong i Bodø. En god og veldig seriøs spiller som det aldri har vært nokka utenomsportslig tull med (regna ikke med boikotten av AN. Kor mange ganga har de intervjua han etter at han oppheva boikotten?). Lykke til videre Hamoud, kor det enn bli.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by ingen87 »

Synes Hamoud har opptredd svært proffesjonelt for oss! Både på og utenfor banen! Han gav tidlig beskjed om at han var svært religiøs, og den lille saken med AN hadde han ihvertfall min fulle støtte i! Digget han som spiller og som fargeklatt. Hvor mange ganger har man ikke revet seg i håret etter at han har driblet seg gjennom motstanderns forsvar, for så å bælme ballen langt utenfor når han kommer alene mot keeper? Good times! En annen ting som var morsomt var når han driblet seg bort på backen, så greide han så si hver gang løpe opp situasjonen å avverge den. Tror han gjorde det to ganger bare igår!

Lykke til videre Hamoud! Håper vi får en god slant, for du har vært vår desidert viktigste spiller sett de fem siste årene i sammenheng! :)
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by bjornage »

Har alltid likt Hamoud, en annerledes spiller som alltid ga alt ute på banen samtidig som han var prinsippfast og engasjert utenfor. Jeg applauderte AN-boikotten hans og jeg gjør det fremdeles, det var tøft gjort og jeg tror de aller fleste fotballspillere aldri ville hatt guts til å forsøke på noe lignende.

Han har alltid gjort en god figur i intervjuer og andre medieopptredener i forbindelse troen sin og måten han taklet Al Qaida-ropene i Sarpsborg (tror det var der?) er også berømmelig. En stor mann og et flott forbilde, han kan alltid gå med hevet hode etter min mening og jeg håper han kommer tilbake til myra.

Innkastene derimot, de vil jeg ikke savne. :lol:
Post Reply