Spillertråd: Mounir Hamoud

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 455
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 35 times
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Thomas Andersen »

Ser ut til at Mounir kan bli værende (om det er godset han vil til)...

http://www.dagbladet.no/2011/08/15/spor ... /17688317/
Gult er kult!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by bjornage »

Krysser fingrene for at vi får beholde han ut sesongen!
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by mortsto »

Håper også dette betyr at vi beholder Hamoud ut sesongen. Overgangsvinduet stenger vel 31.august, og jeg håper ihvertfall vi kan holde på ham til da. TJ er ute med karantene mot Sandefjord, og synes det holder med en omrokkering i forsvaret til den kampen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Glimtfan »

Det at vi nå har lånt 2 backer, tyder vel på at Hamoud forsvinner.
Glenn P
Posts: 2811
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Glenn P »

Den ene dansken er vel bare på prøvespill? Kan ingen av- eller bekrefte det? Cato Hansen nevnte vel prøvespilling i intervjuet etter kampen på søndag?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by eidurgud »

Skovgaard på lån ut sesongen, Jensen er her på prøvespill, ifølge an.no
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by bjornage »

Fortsatt uvisst om Hamoud:
Bodø/Glimts offensive høyreback har gitt muntlig ja til Strømsgodset med tanke på en overgang etter sesongen. Om denne overgangen framskyndes vet ikke Hamoud noen ting om.

– Jeg vet faktisk ikke hva som skjer?

– Er det noen krise å spille ut sesongen for Glimt?

– Nei, på ingen måte, sier Hamoud.

Dragkamp

Sidebacken kan ikke annet enn å følge en liten dragkamp fra sidelinjen. Start er enig med Strømsgodsets Glenn Andersen om en overgang etter sesongslutt.

Sørlendingen er enig om en treårskontrakt med Start fra og med 1.1.2012.

Start på sin side ønsker å styrke laget allerede nå med Andersen.

Strømsgodset på sin side ønsker ikke å kvitte seg med Andersen før en erstatter er på plass. Erstatteren de har i tankene heter Mounir Hamoud, men drammensernes plan er å skifte Andersen med Hamoud først etter sesongslutt.

Dermed må bare Hamoud vente i spenning på hva som skjer. Paradoksalt nok kan nøkkelen på den lille floken være at Start og Bodø/Glimt forhandler seg imellom angående hva Glimt må ha for å slippe Hamoud allerede nå.
Da får vi håpe vi er såpass heldige at han blir ut sesongen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Crazy horse »

Tror det vil bli skrekkelig mye ferskt i forsvar om både PVVR og Hamoud forsvinner nå, så det gjør ikke noe om overgangen blir utsatt til etter sesongen. Det bør iallfall legges en stor fristelse på bordet før man lar Hamoud gå, og det er det ikke sikkert verken Start eller Godset er i stand til å gjøre. Men det var vel også snakk om andre interessserte klubber? Tro hvem det kan være?
Fotball er nesten alltid morsomt
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by ecke »

Hamoud har vært et viktig angrepsvåpen dette året, men i kampen mot Hønefoss hadde han lite å by på framover etter som kampen skred fram. Han holdt bare en omgang. Hvorfor, kan man bare spekulere i. Jeg tror det kan være gunstig å ha en backup fram til det kommer en endelig avgjørelse om framtida.
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 455
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 35 times
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Thomas Andersen »

Vi vet hvorfor, ikke sant?
Gult er kult!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Shredd »

Nå lå Hønefoss veldig lavt og det var vanskelig å få noe rom for Mounir å løpe i. I tillegg spilte ikke Glimt så veldig bra i 2. omgang og kom seg sjeldent på kontringer, den ene gangen man gjorde det ble jo Jim spilt alene igjennom og burde scoret.
I tillegg fikk nok Hamoud helt sikkert beskjed om å holde litt igjen, siden han var den eneste som kunne matche Mendy og Bougre på farta.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by bjornage »

ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by ingen87 »

Da beholder vi Hamoud ut sesongen, håper han fortsetterå gi kruttet selv om fotballfremtiden hans er sikret! Det tror jeg Mounir kommer til å gjøre, for inntrykket mitt av han frem til nå har vært at han er tvers gjennom profesjonell! :)
Last edited by ingen87 on Wed Aug 17, 2011 3:12 pm, edited 1 time in total.
Førr Evig!
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by dagobert »

Glimt selvfølgelig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Cheese Smirnoff »

Bra at han blir, synd at vi ikke får penger for han. Satser på at han bidrar sterkt til opprykket, da.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by ecke »

Fra landslagssinteresse for 2 år siden til nå har Hamouds "fall" vært større enn Rønnings. Opp til nå har han denne sesongen vært god, men med bakgrunn i nedturen etter landslagsdiskusjonen synes jeg det var god grunn til å stille spørsmål til hans sportslige "profesjonalitet". August er en viktig måned for klubben, men viktig også for Hamoud privat. Dette, sammen med Strømsgodset-kontrakten som starter et nytt kapittel for Hamoud, gjør det nok vanskelig for Bodø/Glimt å få det beste ut av han. Jeg tror at vi ser Thomas Jacobsen på høyre back om ikke så altfor lenge.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Heltenjohn »

med en back på utgående kontrakt og gode erstattere i ruben, thomas og mulig en danske, så er det ikke utenkelig at veien til benken er kortere nå enn for noen dager siden. Men når det er sagt så tror jeg Glimt er tjent med alltid å spille med de beste, spesielt hvis det tenkes på opprykk i korridorene til glimt administrasjonen...
Sven-Rune
Posts: 3027
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 298 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Sven-Rune »

Min erfaring med spillere som har skrevet kontrakt med ny klubb, er at de tenker mer på den nye klubben enn den de er i.
Det er nå vi får se hva Mounir står for!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
mangkhut
Posts: 52
Joined: Sun May 25, 2008 7:43 am
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by mangkhut »

Shredd wrote:Hamoud er dypt religiøs og en familie mann, at han ønsker å komme nærmere familien i Oslo er fullt forståelig. Vi skal vel egentlig være glade for at vi fikk beholde han så lenge som vi gjorde.
Håper Aspmyra publikummet gir Hamoud og Rønning er verdig avskjed i morgen!
Blir man mindre religiøs av å bo i Bodø da? :?

Og hvordan blir det i Drammen, det er jo en særdeles gudsforlatt plass..... :wink:
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Sulliken »

Hvor mange moskeer er det i Bodø? Og hvor mange vil han ha lett tilgang til når han flytter til drammen?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Crazy horse »

Selv om man er forberedt, så gjør det vondt å endelig lese at han har skrevet under for Godset. Hamoud er liksom en av kontinuitetsbærerne i Glimt. Merker et snev av antipati vokse fram mot drammenserne, liker ikke at samme klubb plukker spiller etter spiller fra oss, denne gang uten at vi får noe igjen for det. Ja, om man da ikke velger å regne senkede lønsutgifter som gevinst stor nok. Føler nesten Godset ser på Glimt som sitt farmerlag. :guns
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Masinga »

Sulliken wrote:Hvor mange moskeer er det i Bodø? Og hvor mange vil han ha lett tilgang til når han flytter til drammen?
For moro skyld har jeg sjekket dette, Sulliken. Det er en drøss med muslimske senter i Drammen! Og bare ett i Bodø. For ordens skyld må det også nevnes at det er mange trosretninger innenfor islam, samt at større nasjonaliteter gjerne har sine egne forsamlinger. Akkurat som innenfor kristendommen.

http://www.vl.no/samfunn/article4612.zrm
Masinga
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Sulliken »

jeg vet at islam har like stor spennvidde som kristendommen.

Men du beviste poenget mitt. Mournir er dypt religiøs, og sørpå har han mange flere trosfeller, så det kan ha noe og si for acgjørelsen hans og..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by RaymondEngmark »

Støtter i stor grad kommentaren til Ecke. Diskusjonen rundt relligion vil ikke jeg ta, men jeg har registrert at Hamoud var ute og hintet til at han ønsket seg tilbake til Oslo for en god stund siden. Jeg lurer på om det kan være så lenge som to år siden. Det kan jo være relligion, familie, familie til kona, skolestart for barna etc. Private grunner er private grunner.

Kjempeblandet følelse at Mounir drar. Vi mister en typisk Glimtspiller som perioder har vært strålende på back og veldig god som ving. Han har ekstrem fart og har vært en spiller som har vært på banen i omtrent alle mulige minutter siden han kom til klubben.

Når det er sagt er dette også en spiller som ønsket å flytte fra byen, en spiller som varierer sterkt i prestasjonene. Ut over farten mangler han også såpass basisferdigheter at han sliter med å slå innlegg og ta innkast (!), samtidig som han til tider spiller med skyhøy risiko.

Nå har vi jo erstattere på vei inn, samt vi har Jack som kan gli rett inn i rollen, så jeg tror kortsiktig vil vi savne Mounir, men på lang sikt kan vi utvikle en spiller som har det Mounir hadde, og noe attåt. Også deler jeg synet på at en spiller som mentalt i en annen klubb er en spiller som kan være utrolig utfordrende å motivere.
Kristatistisk
mangkhut
Posts: 52
Joined: Sun May 25, 2008 7:43 am
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by mangkhut »

Sulliken wrote:Hvor mange moskeer er det i Bodø? Og hvor mange vil han ha lett tilgang til når han flytter til drammen?
Blir man mere religiøs fordi en har elttere tilgang til en moske eller ti....?
Post Reply