Spillertråd: Mounir Hamoud

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Novi »

Er Hamoud mot Kahlili, og Konrad mot JJ.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by gavharr »

Vurderes ikke av Start lenger.
Ser ut som Khalili kan være på vei til Godset.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article190088.ece
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by mortsto »

Sannsynligvis fordi Start ikke vil betale for ham, og at Kahili ikke vil nordover? Hvis de to-tre millionene som Glimtaksjonen skulle brukes til forsterkninger bør det vel uansett være muligheter for å kjøpe Kahili hvis det siste ikke er tilfelle.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Taskeladdn »

– Vi håper fortsatt på en overgang, og jobber for det, sa Ingebrigtsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Novi »

Sa han hvor? Greit om man oppgir link/kilde, så vi slipper å spekulere i spekulasjoner :)
Una mas cerveza.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Taskeladdn »

Synes din kjærlighet ovenfor linker er småskummel..
Måtte jo tilslutt slette deg på msn pga du daglig sendte meg masse skumle linker =)
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by gavharr »

Novi wrote:Sa han hvor? Greit om man oppgir link/kilde, så vi slipper å spekulere i spekulasjoner :)
http://fotball.bt.no/treningskamper/article190077.ece
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by MhepA »

Og her sier Khalili at han er åpen for det meste (det vil si Glimt). Men samtidig at først og fremst er det Godset han vurderer for øyeblikket.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Novi »

Re Taske: haha, jah, måtte slette hele MSN Live-kontoen tilslutt.

Tolker det ellers slik at Glimt kan være aktuelt om det ikke blir kontrakt med Godset. Så får vi se da!
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Sulliken »

Men jeg likte ikke det at han måtte gå av banen mad skade.. Sikkert bare litt rusk i neggeln, men likevel.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Crazy horse »

http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 190088.ece

Da beholder vi Hamoud og får ikke Kahili uten å betale for ham.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Sulliken »

Jeg var akkurat inne på KILsupporterforumet og browset igjennom kamptråden der. Jeg kom over denne godbiten :lol:
Han med Osama skjegget hos Glimt var nok banens beste i dag.
Litt flåsete formulert, men han har et poeng.
Jeg syns Mounir var god i går (ikke banens beste, dog). Jeg kan ikke huske at han gikk på et eneste av raidene hans med ball. De livsfarlige, som ofte endte i skumle ballmist på midten og brudd i mot.

Det vi derimot så ofte i går, var løpene i rom. Post-Kåre har Mounir gradvis begynt å spille mer på hans sterkeste offensive egenskap: Hurtige løp i bakrom og innlegg på 1 eller 2 touch. Det har han begynt å få noen assist på og. 2 senest i går. Jeg vil påstå at Cato står bak mye av Mounirs spillemessige endring. Jeg så både Bryne Hjemme og Strømmen borte på Web, og man fikk høre i begge kampene en Cato som flere ganger korrigerte Mounirs spill.

Innleggene til Mounir har i seg selv også blitt bedre. Det er nok flere grunner til det, og en av dem kan være den tekniske forskjellen i måten man slår innlegget: Å slå innlegg på enn ball som kommer hurtig i rom, kontra det å føre en ball med seg, utfordre, finte og slå innlegg.

Den siste "typen innlegg" har Mounir drevet for mye av de siste sesongene, og nesten uten unntak ender det som lomper som går til keepermat (Pun intended :twisted:) Mens nå når han tar løpene og slår innlegg mens det er fart i ballen, blir det som regel farlig. Da får man leve med at en og annen ball går bak mål.

Litt om det defensive og.
Jeg har ikke "lagt merke" til Mounir defensivt de siste kampene, men det er helt greit. Da gjør han jobben sin, i motsetning til tidligere i sesongen. Da var han dessverre involvert i en del klønete baklengs. Men etter Cato overtok har Mounir ikke vært involvert i en eneste av de vi har fått baklengs. (Strømmen, Klukkeby og Vinger). Jeg ser på det som at han har begynt å få kontroll på sin side bakover. Bryne er godt eksempel på det. Det var tydelig at de hadde sett hvor svak Mounir var tidligere og utpekte han som det svake leddet, for de prøvde seg på han om og om igjen. Han hadde stort sett full kontroll på dem.

Mounir har noe på gang nå. Får vi han som var landslagsaktuell tilbake? Tør jeg å driste meg utpå glarholka og ta frem min nr 11 trøye igjen? Evt få trykt 11 på min nye?

Edit. Skriveleif
Edit2. en til
Edit3 Jeg leste da visselig korrektur.
Last edited by Sulliken on Fri Jun 17, 2011 11:59 am, edited 3 times in total.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Cheese Smirnoff »

Under Kåre virket det som om backene ble instruert i å ikke gå over midtbanen i angrep. Med Cato har vi derimot fått en sylskarp høyreside med Hamoud, Rønning og Robertsen. Når Ruben kommer tilbake håper jeg at samarbeidet Ruben, Berntsen og Jim blir like bra. Da blir det mye bra angrepsspill og 4-3-3 slik vi ønsker at det skal framstå.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Heltenjohn »

Sulliken wrote:Men etter Cato overtok har Mounir ikke vært involvert i en eneste av de vi har fått baklengs. (Strømmen, Klukkeby og Vinger).
Vel, kanskje ikke direkte, men klønemål nr 2 mot vinger mistet Mounir KIL spilleren som la inn. Delvis fordi han kolliderte med en annen KIL spiller, men da var han allerede litt på hæla.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Sulliken »

Vel. Jeg mener den er PVR sin.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Sulliken »

Sakser fra kamptråden Mjøndalen
-list wrote:AN live: "Hamoud er blitt Glimts assistkonge nummer én. Opererer nesten mer som høyreving, enn som høyreback. Har vært nest sist på det meste Glimt har skapt denne kampen."

Høres litt ut som da han var med på å gjøre TO god.
Dette har jeg poengtert tidligere:
Jeg wrote: Post-Kåre har Mounir gradvis begynt å spille mer på hans sterkeste offensive egenskap: Hurtige løp i bakrom og innlegg på 1 eller 2 touch. Det har han begynt å få noen assist på og.
Nok en assist i dag, samt bunnsolid spill ellers, og fortjent kåret til Glimts beste av "den lokale juryen".
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by bjornage »

Håper vi klarer å holde på Mounir, han har blitt som en ny spiller etter Cato tok over. I fjor var han begredelig fremover og tvilsom bakover, nå begynner han å finne tilbake til gamle takter.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by RaymondEngmark »

Jeg sa for en liten stund siden at Hamoud aldri kom til å komme tilbake til gammel form, og at han i beste fall kom til å være en middels adeccoligaspiller med både enorm risiko og fart. Men jeg spiser i meg de ordene ...

Spent på hvordan trenerbyttet og endring i entusiasme og resultater motiverer spillerene til å satse på Glimt og ny kontrakt. Har man internt fått troen, så er mange problemer løst føler jeg.
Kristatistisk
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by J I P »

Konkret interesse fra Odd Grenland
for Mounir

Flott at våre spillere er attraktive, men jeg vet likevel ikke helt om jeg liker dette.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Gvandreassen »

Tja, iløpet av sommermånedene kan Mounir gå gratis da det bare er seks måneder igjen av kontrakten hans. Synd dette, akkurat når han finner tilbake til "gamleformen". Da blir det vell Jakobsen på høyre, og ingen backup? Har hørt at Mats Ingebrigtsen kan spille høyreback, men vet ikke om det stemmer.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Sven-Rune »

Han kan vel ikke gå gratis før kontrakten går ut, men han har lov å snakke med andre klubber!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by bjornage »

Under den forutsetningen av Mounir forlater oss, hva vil vi foretrekke: At han blir hos oss ut sesongen før han evt. går gratis til Odd eller en annen klubb - Eller at vi selger han i sommer for å få tjene en liten slant?

For min del er det et vanskelig valg, men hvis det åpner for å hente inn en god erstatter i sommer er jeg ikke helt imot det, selv om han har vært veldig god i det siste. Det avhenger også litt av om Imingen kan ta over på venstre back og mye av den offensive slagkraften, da kan kanskje Jakobsen flyttes over på høyre. Vi blir svekket, men det er slettes ikke et forferdelig alternativ spør du meg.

Aller helst ville jeg holdt på Mounir med ny kontrakt, men nå er det vel for det meste helt opp til han selv. Sparekniven er vel ikke i skuffa enda, så vi kan neppe komme med et ekstravagant tilbud til han. Det blir spennende å se utviklingen her. Med den formen han har vist i det siste kan han sikkert være en veldig interessant mann for Odd.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Frodo Baggins »

Sven-Rune wrote:Han kan vel ikke gå gratis før kontrakten går ut, men han har lov å snakke med andre klubber!
Delvis korrekt, han går ikke gratis før kontrakten går ut, men han kan signere for hvem han vil når det er mindre enn 6 måneder av kontrakten..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Gvandreassen »

Sven-Rune wrote:Han kan vel ikke gå gratis før kontrakten går ut, men han har lov å snakke med andre klubber!
Er absolutt klar over dette, men formulerte meg tåpelig. Beklager! Han kan dog, som Frodo påpeker, signere for andre klubber.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by RaymondEngmark »

Men så er det med Hamoud da; er dette en permanent oppsving, eller bare et blaff? Signerer vi Hamoud (med kone og tre barn) videre, så snakker vi vel minimum treårskontrakt med en av klubbens best betalte spillere. Dersom han plutselig da om 4 måneder igjen er tilbake der han var for 2-3 måneder siden, hva gjør vi da?

Fotball er mystisk. Hamoud er en rask fyr, prio 1 i fotball, derfor er det alltid noen som vil ha han. Og på sitt beste er han god. Men det er stort sett farten som skaffer han overtaket. Les: ballmottak, innast (!), touch generellt etc..
Kristatistisk
Post Reply