Spillertråd Stefan Johansen (2007,2008,2009,2010)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by -list »

For å være litt kynisk, hadde det kanskje vært bedre for Glimt om han ble kjøpt ut av kontrakten nå.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Kesseboy »

Må TIL betale utdanningskompensasjon også hvis de skal signere Stefan etter at kontrakten hans med Glimt har gått ut?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by eidurgud »

Yes. Kr. 360.000,- mener jeg det var snakk om..

Lekeavisa med en informativ artikkel!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by brutus »

G-s-enz wrote:Virke som om han vil se om vi klare opprykk før han bestemme seg :)
Det er slett ikke sikkert at TIL vil gjenta sitt tilbud etter sesongen, det kommer an på hvor mange nye angrepsspillere vi har signert når den tid kommmer. Steffen Nystrøm er allerede klar http://fotball.itromso.no/eliteserien/article175232.ece, og en lovende senegaleser har fått forlenget sin prøvespillperiode med en uke. TIL sliter offensivt, så dette er et perfekt tidspunkt for en ung angrepsspiller å komme til klubben på. Jeg tipper Stefan Johansen tviler på om han er god nok til å kjempe om spilletid i TIL.
Last edited by brutus on Mon Nov 08, 2010 11:43 am, edited 1 time in total.
DIXI
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by bjornage »

Og jamfør dagens oppslag i AN kan vi konstatere at Stefan er ferdig i Glimt.

Overhodet ikke overraskende, men jeg syns det er skammelig at en av de største talentene vi har hatt i klubben i moderne tid nå forlater oss og mest sannsynlig drar til Tromsø (selv håper jeg han drar til Godset), men vi kan ikke forvente annet etter hvordan han blitt (lite) brukt over hele banen og aldri fått sjansen til å virkelig etablere seg i laget. Det er synd, for jeg er ganske sikker på at han kommer til å bli en kvalitetsspiller. Han har alt som skal til, foruten en klubb som virkelig vil satse på han.
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by mortsto »

Kan du si litt mer om det som står? Drar han fordi han ikke får ny kontrakt, eller fordi han ikke tror han vil bli satset på i Glimt? Hadde store forhåpninger til ham, men vet ærlig talt ikke hvor han burde bli brukt. Hadde håpet han kunne blitt en ny lynving, men han er ikke rask nok, og jeg synes heller ikke han har imponert når jeg har sett ham. Så kan en selvfølgelig si at det ikke er lett å prestere når treneren flytter deg vilkårlig rundt på banen, noe ganske mange har fått oppleve de siste to sesongene.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Frodo Baggins »

Sakset fra AN papir:

Skuffet Johansen forlater Glimt.
Sånn som det ser ut nå blir jeg å forlate Glimt, jeg føler at jeg må vekk fra klubben for å utvikle meg videre. Mot Tromsdalen spilte vi en formasjon som jeg selv mener villet passet meg meget bra, men jeg fikk ikke spille. Jeg føler jeg har gjort det bra på trening, så noe må være galt. Jeg er selvsagt skuffet og synes det er kjipt å iikke få spille, men jeg har ingen vonde minner om Glimt.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Knuta »

Synd men det sier vel det meste om hvilken motivator, trener, lagleder, spilleutvikler osv Kåre er. Lykke til Stefan hvor du nå enn går. Hvor lenge kan Glimt's ledelse sitte å se på dette. De sitter vel antakelig og ber til høye makter om at noen vil ha Kåre gratis slik at de kan få inn Bjørkan til halv pris.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Mendi »

For meg virker det som Stefan Johansen må ta seg selv i nakken. Han har utvilsomt et stort potensial, men han må jobbe hardt for å slå gjennom. Denne sesongen har han ikke imponert i det hele tatt, synes ikke det er noe å si på at han har fått lite spilletid. Treneren har selvsagt et ansvar for å motivere spilleren, men han må gjøre en jobb selv. Ikke minst må han vise at han vil brette opp armene, treneren kan ikke leie han i hånda på trening.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Glimtfan »

Stefan Johansen er en av spillerne som Kåre har "ødelagt". Han startet sesongen svært lovende, ble skadet, men har fått minimal tillit i høst, til tross for viktig spisskompetanse i form av innleggsfot.
Er helt uenig med Mendi her og vil gå ganske langt i å si at kåre er ansvarlig her. Alt som skjer på treningsfeltet vet jeg lite om, men det er jo besynderlig at Johansen fikk spille mindre og mindre etter at han nølte med å signere ny kontrakt. Slik jeg leser saken om johansen, så hadde han fort hatt ønske om å bli i Glimt med tillit. Det er slike spillere vi ikke har råd til å miste. Kåre snakket varmet om "nå skal talentene satses på" for 1 1/2 måned siden, det ble konkret sagt at Berntsen, Want og Robertsen skulle satses på ut sesongen. Want og Robertsen har vel 0 minutter, Berntsen har fått mindre og mindre spilletid siden utspillet til Kåre. Stefan Johansen har også fått lite spilletid, den eneste som har fått sjansen er Johannesen, men det er kun p.g.a skade.

Skal Glimt satse "ungt" i kjølvannet av en redningsaksjon, så må Kåre bort nå!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by bjornage »

Stefan har nok stagnert litt denne sesongen, men husk at han har vært i Glimtsystemet siden han var 14 år og har i alle disse årene blitt beskrevet som kanskje det største talentet vi har, så hva har gått galt? For meg har han ikke fått noen ordentlig sjanser, i Tippeligaen i fjor var Glimt i fritt fall og likevel fikk han knapt spille noe mer enn noen stakkars sekunder på tampen av sesongen.

For meg er det også litt uklarheter rundt hvilken posisjon han egentlig spiller: Er han høyrekant, venstrekant, venstreback, spiss eller indreløper? Han får prøve seg litt overalt og kommer ikke i noen spesiell rytme. Han virker ikke helt å passe inn det systemet Kåre prøver å spille heller, han er ingen typisk Glimtving og fungerer ikke når han blir plassert på kanten.

Det er synd at den ender slik, og det tror jeg vi kommer til å bli minnet på ganske ofte fremover når han finner seg klubb. Hadde ikke overrasket meg om han drar en Høgli og drar fra rollen som lovende stallfyll i Glimt til klassespiller i ny posisjon i en annen klubb...
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by mortsto »

Vil bare påpeke at Høgli ikke var stallfyll. Han skulle satses på av Glimt, men når budet kom hadde ikke Glimt råd til å si nei.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Krølle »

Høgli var kaptein for Glimt da han ble solgt til TIL.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by bjornage »

mortsto wrote:Vil bare påpeke at Høgli ikke var stallfyll. Han skulle satses på av Glimt, men når budet kom hadde ikke Glimt råd til å si nei.
Da husker jeg tydeligvis feil :oops:

Husker jo nå at han var kaptein, men poenget mitt står sånn høvelig fortsatt: Han forvandlet seg til en helt annen spiller da han ble plassert på høyrebacken i Tromsø.
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Josse »

Takk for alt Stefan, lykke til videre.

Krølle: Er det ikke noe du vil fortelle oss på http://glimtforum.net/viewtopic.php?f=1 ... &start=175? :wink:
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Knuta »

Høgli ville bort fra Glimt fordi de ikke var seriøse nok i holdninger osv. Det uttalte han klart da han dro.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by bjornage »

Så kan vi spørre oss om de har blitt bedre nå i årene etterpå?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Boombadila »

Tja, såvidt jeg husker uttalte Høgli at han sluttet å drikke Cola fordi folkene i tromsø forklarte han at det er usunt, og det var slike ting han savnet fra glimt....jeg mener at om det er slike ting det går på, så er det ingen vits i å holde på spillere som ikke klarer å komme seg på iform.no eller lignende sider. Spilleren har tross alt et ansvar selv, og jeg vil mener at Johansen ikke akkurat har overprestert.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Glimtfan »

Det bør ikke være opp til en 16-21 åring i forhold til å tilrettelegge i forhold til kosthold og egentrening. Her bør klubben ta tak, ansvar og tilrettelegge på en solid måte. Her tror jeg Glimt er utrolig dårlig, det er naivt å tro at spillere i den alderen kan ta det meste av ansvaret selv. Selvfølgelig må du ha treningsiver og følge opp det opplegget du blir gitt av trenerstaben, men det er opp til trenerne å se til at spilleren faktisk følger opp. Stefan Johansen har vist glimt av en genialpasningsfot, men har ikke blit gitt tillit eller hatt den ønskelige utviklingen i forhold til talentet. Skylden har nok trenerapparatet i Glimt, dette sier jeg ikke p.g.a Johansen alene, men fordi spillere som Imingen, Karlsen, Konradsen, Hamoud, JLB etc, har hatt en svært skuffende utvikling under dagens trenere. Jeg husker det var flere her som mente Høgli var slapp i forhold til kosthold etc og at han ikke var flink nok til å ta ansvar selv. Tør jeg minne om at Høgli nå er fast på landslaget?

GLIMT må lære og de enkelte spillerne må lære av Glimt. Men det starter ikke hos spillerne.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by bjornage »

Så kan det minnes på at det ikke alltid har vært sånn. Bare noen få år før Høgli dro hadde vi Hanssen i klubben, som kanskje er en av det best trente spillerne jeg har satt i Glimt. Rå innsatsvilje og arbeidskapasitet! Trond Fredrik Ludvigsen var også fra samme æra, og en enorm utvikling i tiden sin i Glimt, også fysisk (før han kom tilbake). Kristoffer Paulsen syns jeg også er grei å ta frem her. Men hva har skjedd de seneste årene?

Syns forøvrig det er feil å ta frem Konradsen, han er allerede vår beste spiller...
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by ecke »

Situasjonen for Høgli før han dro, var en stor usikkerhet om hvordan man skulle satse på han. Jeg har tidligere berørt dette i en "Mening om Glimt". Man valgte i en periode å spille med og satse på Theting istedet for Høgli, noe som etter min mening var en åpenbar feilvurdering. For Høgli måtte dette føles som at han ikke var spilleren for Bodø/Glimt.

Ellers var Tom Høgli en flott gutt fra han kom til Bodø/Glimt som 17-åring og til han forlot klubben, og med masse av treningsvilje.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by brutus »

ecke wrote: Ellers var Tom Høgli en flott gutt fra han kom til Bodø/Glimt som 17-åring og til han forlot klubben, og med masse av treningsvilje.
Han er en flott gutt fremdeles, og fikk enda mer treningsvilje i TIL. :wink:
DIXI
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Boombadila »

Re Glimtfan: jeg synes dette er en facinerende utvikling. Overalt i samfunnet ellers blir ungdommene fortalt at de selv må ta ansvar, at de er del av den store individuelle revulosjonen som nå skjer. Hvorfor skal det da være anderledes når det gjelder relasjonen mellom glimt og spillerene? Jeg har ei vennine som driver på med body fitness, gjør det fakstisk ganske bra, og hun har selv tatt på seg ansvaret for å legge opp kosthold, trening osv. Dette beviser jo at det faktisk er mulig for ungdommen selv å gjøre dette, men på meg virker det som om fotballklubbene og spillerene henger igjen i verdensbildet om at alt skal være institusjonalisert, at det skal stå en overmektig trener og brøle til spillerene alt de skal og ikke skal gjøre.

Dette kan fungere, men jeg mener at spillerene i tillegg har en plikt til å ta ansvar om egen utvikling, det er dermed ikke nok å bare si at dette ikke er godt nok, spillerene må selv ta ansvar for å trene, for å innhente tips, imformasjon og råd. Selv om de er heltidsansatt i glimt. så har de et betydelig antall timer ledig per dag som kan brukes på slike ting. Om spillerene enda tror at de blir gode bare ved å gå på fellestreningene samt spille playstation enda, så er det ikke rart at vi gjør det dårlig. Da hjelper det ikke om vi så hadde hentet inn Zhukov som trener...

Det er fult mulig at klubben kan bli bedre på dette, men all den tid det florerer med personlige trenere, personlige kostholdseksperter og personlige gud-vet-hva, så mener jeg at spillerene selv bør være i stand til å kunne få hjelp. Jeg vil dessuten anta at det kan ikke være verre enn at man tar en telefon til høyskolen....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Mendi »

Folk som har passert 16 år må være i stand til å ta ansvar for egen utvikling. Dette handler om holdninger. Det har vel også tidligere vært antydet at Stefan må skjerpe seg om han skal oppnå å bli fotballspiller på høyeste nivå i Norge. Det er rart å kritisere Glimt eller Kåre Ingebrigtsen ift behandlingen av Stefan Johansen hvis man ikke vet om det har foregått noe i kulissene.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Frodo Baggins »

Mendi wrote:Det er rart å kritisere Glimt eller Kåre Ingebrigtsen ift behandlingen av Stefan Johansen hvis man ikke vet om det har foregått noe i kulissene.
Synes ikke det er noe rart, all den tid dette ikke bare gjelder Stefan, men så å si hele stallen .Nevn en spiller som har hatt en superb utvikling de siste 2 årene??

HAdde Stafan vært den ene som ikke utviklet seg, så hadde saken stilt seg andeledes. Men her er det snakk om 15 spillere, og da er det selvklart at trenere og støtteapparat ikke har gjort en god jobb.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Post Reply