Spillertråd Stefan Johansen (2007,2008,2009,2010)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Shredd »

Håper og tror at Stefan heller velger Godset foran Tromsø. Mest pga 2 grunner:

1. Han forstår at en Glimt spiller ikke har noe i Tromsø å gjøre
2. Han forstår at Godset er plassen hvor han mest sannsynlig får spilletid, og ser verdien i det opplegget Deila kjører om dagen, i Tromsø tror jeg det blir vanskelig for Stefan å finne sin plass. Som spiss er han enda uferdig og vil aldri i livet komme inn å være noe førstevalg på topp i Tromsø, der er sjansen større i Godset. Som ving er det jo dødfødt å dra til Tromsø, mens det er i Godset er kanonforhold for en ving som Stefan. Som indreløper er eneste muligheten å få innpass i Tromsø i mine øyne, men det er langt fra noen lett oppgave, der er også Godset okei besatt. Drar Nordkvelle er vel sjansen plutselig større. Når det gjelder spillerutvikling er forsåvidt begge klubbene ganske flinke, men jeg setter Godset klart foran Tromsø likevel. I Tromsø synes jeg spillerutviklingen er litt hauset opp, da mesteparten av talentene er hentet inn med et høyt nivå allerede, og jeg føler ikke at så mange av de har blitt noe spesielt bedre individuelt i Tromsø. Ruben Yttergård Jensen er selvfølgelig det store unntaket, en spiller som har alt som skal til for å slå ann utenfor Norge.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by brutus »

Sjansen for at Stefan Johansen får tilbud om kontrakt med TIL er meget liten.
DIXI
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Novi »

Fordi TIL gruer seg til å si at det må en stor restrukturering til etter at de går 20 mill i minus?
Una mas cerveza.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by brutus »

Nei, fordi stallen langt på vei er komplett allerede. Og hvorfor skulle nå egentlig TIL hente en spiller som ikke er fast i Glimts startelver?
DIXI
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Glimtfan »

TIL har vært relativt aktive på overgangsmarkedet, men det er vel noe usikkerhet vedrørende angrepet deres?

Diouf blir ikke i klubben, Vegard Braaten dro vel i sommer, Mourad er vel på vei bort og hva som skjer med Kayke er vel usikkert, det er vel neppe realistisk at dere kjøper han?
Da står dere vel igjen med Rushfeldt, Nystrøm, Ahamed, Møller og unge Roland? Eller henter dere flere som jeg ikke har fått med meg?

Møller og Roland er et relativt ubeskrevet blad, mens Rushfeldt, Nystrøm og Ahamed har vel hatt skadeutfordringer?

Nå er det vel sannsynlig at TIL selger KARA ved et greit bud p.g.a den skrale økonomien, så det kan jo være at det gir midler til Kayke eller andre, men jeg synes ikke det ville vært rart om dere sikret Stefan Johansen og jeg tror i grunn han ville passet greit inn i stilen til TIL.
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by mortsto »

Regner vel med at begge deler spiller inn. TIL som styrte inn mot et "kontrollert underskudd" på fem mill, går nå tjue mill i minus, og er tilbake på jorda etter fjorårets pengedoping. Samtidig har jo ikke Stefan overbevist i det hele tatt de gangene han har fått sjansen. Kanskje et trenerskifte med en ny trener som sier at han vil bli satsa på kan få han til å ombestemme seg.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Novi »

brutus wrote:Nei, fordi stallen langt på vei er komplett allerede. Og hvorfor skulle nå egentlig TIL hente en spiller som ikke er fast i Glimts startelver?
Hoho, storgutan i Tromsø er for fine til å kjøpe spillere som ikke spiller fast på sitt lag nå? ;) TIL kan godt føle seg som et topplag som kan hente de beste spillerne, men økonomien er fortsatt pill råtten, og laget må fortsatt belage seg på å lage gode spillere. Så akkurat derfor er TIL interessert i Stefan.
Una mas cerveza.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Frodo Baggins »

mortsto wrote:TIL som styrte inn mot et "kontrollert underskudd" på fem mill, går nå tjue mill i minus, og er tilbake på jorda etter fjorårets pengedoping.
Her misforstår du ganske kraftig, TIL har nå 2 selskaper. Det "gamle" IL og det nye AS'et. Totalt var det budsjettert med ett underskudd på ca. 17 mill, som ifølge Finansavisen ser ut til å ende på 20 mill. Husker jeg ike feil, var det budsjettert med -5 mill i IL delen, og resten i AS'et. Vel uansett ingen hyggelige tall.

Når det gjelder Stafan så aner jeg ikke om han er aktuell, etter at han takket nei i sommer så har han vel hatt en dårlig utvikling, selv om potensialet sikkert er der.
Selv aner jeg ingenting om spilleren, og utfra hvor han er brukt i Glimt så er det uråd for meg å si hvilken spiller han er og hvilken best i. Utfra lagoppstillingene for i år, så er det jo rimelig vilkårlig hvor han er brukt. Men det er ingen tvil om at hvis Kåre fortsetter i Glimt så har Stefan godt av ett miljøskifte. Ut fra hva jeg hører om kvaliteten på GLimttreningene så må de være drepen for spillerutvikling i A-stallen.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by gavharr »

Selv om Stefan har blitt brukt mye som ving, så er jeg ikke i tvil om at det er som indreløper han har desidert størst potensial. Eller evt. som en hengende spiss, eller et bindeledd mellom midtbane og spiss.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by brutus »

Glimtfan wrote:TIL har vært relativt aktive på overgangsmarkedet, men det er vel noe usikkerhet vedrørende angrepet deres?
Diouf blir ikke i klubben, Vegard Braaten dro vel i sommer, Mourad er vel på vei bort og hva som skjer med Kayke er vel usikkert, det er vel neppe realistisk at dere kjøper han?
Da står dere vel igjen med Rushfeldt, Nystrøm, Ahamed, Møller og unge Roland? Eller henter dere flere som jeg ikke har fått med meg?
Møller og Roland er et relativt ubeskrevet blad, mens Rushfeldt, Nystrøm og Ahamed har vel hatt skadeutfordringer?
Nå er det vel sannsynlig at TIL selger KARA ved et greit bud p.g.a den skrale økonomien, så det kan jo være at det gir midler til Kayke eller andre, men jeg synes ikke det ville vært rart om dere sikret Stefan Johansen og jeg tror i grunn han ville passet greit inn i stilen til TIL.
Det er lite sannsynlig at Kara blir solgt. Han har foreløpig ikke landskamper for Senegal, og vil ikke få spilletillatelse i England, som er det mest aktuelle landet å selge ham til. TIL har sagt at det er uaktuelt å selge ham til en norsk klubb.

TILs spillerstall for 2011 er slik i skrivende stund:

Keeper:
Marcus Sahlman
Forsvar:
Tom Høgli
Hans Åge Yndestad
Mika Koppinen
Fredrik Bjørck
Hans Norbye
Dominique Taboga (på utlån til 31.juli 2011)
Kevin Larsen
Midtbane:
Thomas Drage
Serigne Modou Kara Mbodji
Remi Johansen
Mads Reginiussen
Tommy Knarvik
Helge Haugen
Ruben Yttergård Jensen
Magnus Andersen
Angrep:
Sigurd Rushfeldt
Steffen Nystrøm
Simen Møller
Mohammed Ahamed Jama

Vi har 20 spillere under kontrakt, og må ha en reservekeeper, da er vi oppe 21. Taboga kommer neppe tilbake fra utlån, og mye tyder på at Reginussen og Norbye blir utlånt til henholdsvis Alta og Tromsdalen neste sesong. TIL ønsker en stall på 20 spillere (pluss noen hospitanter fra juniorlaget) så da er det to plasser å fylle. TIL er interessert å få en avtale med Diambars-akademiet om Saliou Ciss, og jeg regner med at det går i orden. Ciss kan spille både back og kant. Kayke er eid av en brasiliansk klubb, og det er lite sannsynlig at vi kjøper ham ut av kontrakten. Derimot er det langt fra umulig at Mourad får tilbud om å fortsette, og i så fall sier han selv at han ønsker å bli. Glem ikke at TIL også har vårt norgesmesterlag for G-19 å hente spillere fra. Dan Roger Roland (spilte midtstopper i juniorfinalen, og har kanskje sin framtid på den plassen) som du nevner er aktuell, og det er også spissen Håkon Kjæve, finalens beste spiller, og midtbanespilleren Lars Henrik Andreassen som allerede har debutert i Tippeligaen. Som sagt: jeg tror ikke at Stefan Johansen er ønsket av TIL lenger.
DIXI
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by bjornage »

Godset og Deila passer bra for Stefan, jeg håper han lykkes.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Frodo Baggins »

TIL gir ikke nytt tilbud til Johansen
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Glimtfan »

http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 186587.ece

For Stefan sin del, så vil jeg påstå at Godset sannsynligvis er en bedre klubb å utvikle seg i, men det er god kamp om plassene der og for en spiller som har slitt med spilletid på et middels adeccolag, kan steget opp til middels tippeligalag være langt. Det ville selvfølgelig også vært tilfelle med TIL som også er et middels tippeligalag.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg er rimelig sikker på at Stefan kommer til å gjøre det godt i Godset. Synd at vi mister han gratis, men sånn er det når treneren er umulig.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Nilzo »

Jeg er rimelig sikker på at Stefan kommer til å floppe i Godset, så får vi se hvem som har rett;)
Gratis, det er ingen muligheter for utdanningskompensasjon eller slikt?
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Mendi »

Det er synd at Stefan Johansen ikke grep den sjansen han fikk i Glimt, men vi får ønske han lykke til videre. Kanskje kan et klubbskifte bidra til at han våkner opp, det er opp til han selv hvor mye han vil få ut av talentet sitt. Det er ingen tvil om at han vil få sjansen i Godset, så alt ligger til rette. Det blir spennende å følge med.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by eidurgud »

Glimt har krav på utdanningskompensasjon, men husker ikke hvor mye ab24 regnet seg frem til at det var. Mener det var 380.000 kr, men er ikke sikker.
Manning
Posts: 41
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:52 pm
Location: Trondheim/Bodø

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Manning »

Stefan har godt av et klimaskifte. Ikke bare fordi han har brukt opp sjansene hos Kåre, men vil tro dette er et positivt steg for Stefan. Når det er sagt har Stefan vært by miles det største talentet vi har hatt i ungdomsavdelingen i noen år og det er synd at vi ikke klarte å utnytte det større. Da hadde vi snakket store summer og et nytt Ludde-produkt. Ikke hadde han særlig matching om plassen sin i Glimt og det kan være en av grunnene til at han ikke har hatt den formkurven han burde hatt.

Stefan slår til i Godset. Får daglig konkurranse med Keita og Storflor, noe som vil gjøre han godt.
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by mortsto »

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article187510.ece
Stefan er klar for Godset

Edit: Ganske overraskende melder også AN om at Andre H er ferdig i klubben.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Crazy horse »

JA, hva skal han finne på da? Er han noe for Glimt?
Fotball er nesten alltid morsomt
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Nilzo »

Hanssen fyller straks 30 år, og er absolutt ikke noe for Glimt.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by brutus »

Jeg er ikke overrasket. Han har ikke imponert for Strømsgodset i år. Jeg tror dessverre ikk André Hanssen kommer tilbake på norsk toppnivå igjen.
DIXI
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Mendi »

Andre Hanssen var bra for Glimt i fjor høst og holder definitivt Tippeliganivå. Han er perfekt for Glimt dersom han aksepterer lav lønn, forutsatt at Glimt får skuta på rett kjøl. En erfaren midtbanespiller med hans kvaliteter var noe av det vi manglet i år, når Christian Berg er ute blir midtbanen veldig tynn. Et godt eksempel er hjemmekampen mot Bryne, hvor vi åpenbart manglet gode nok spillere i midtbaneleddet.
Post Reply