Spillertråd Stefan Johansen (2007,2008,2009,2010)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by bjornage »

Konradsen har definitivt hatt en superb utvikling og blitt utrolig viktig for oss.

Ellers enig.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Cheese Smirnoff »

Glimtfan wrote: Want og Robertsen har vel 0 minutter, Berntsen har fått mindre og mindre spilletid siden utspillet til Kåre.
Want fikk 10 minutter igår. Har du noe å bygge opp under antall minutter for Berntsen før og etter utspillet til Kåre? For det tror jeg nemlig ikke stemmer.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Kesseboy »

Nå er det ikke Kåre Ingebrigtsen aleine som har stått og pakka Stefan Johansen full av cola og nonstop mens han har bedt ham forberede seg på tre minutter som innbytter på høyrebacken. Det er nok et større system i sving. Og jeg er enig med Mendi -- om Johansen har følt at han har fått mindre spilletid enn fortjent, så burde han da virkelig klare å gripe sjansen begjærlig, med begge hender, når han får den? Det jeg har sett av Johansen denne sesongen har stort sett ikke vært veldig bra. Mulig han har vært helt Zidane på trening, men merkelig nok virker det usannsynlig i hodet mitt. Hvis Johansen føler at han må et annet sted for å utvikle seg, så er det fair nok. Jeg tror ikke han er god nok for (det vi ønsker at) klubben (skal være) akkurat nå. En god treningsvinter seinere kan han godt være det, men dersom han heller ønsker å prøve seg andre steder synes jeg vi skal ønske ham lykke til.

Når det gjelder unge spillere og ansvar for sin egen skjebne, så er det vel så enkelt (og vanskelig) å si at unge spillere er forskjellige slik mennesker er forskjellige. Jeg har hatt med Glimt-juniorer å gjøre i forskjellige sammenhenger, og kan skrive under på at noen av dem er jordnære, seriøse og fokuserte mennesker, mens andre er vimsete og kanskje mest talentfulle på tross av egeninnsatsen. De fleste faller sjølsagt et sted midt mellom. Det er altså mulig for noen å ta ansvar for seg sjøl, mens andre ikke greier det. Og det er svært talentfulle spillere i Glimt som har hatt stor suksess uten å ta ansvar for seg sjøl. Kanskje er det derfor Glimt som klubb preges av unoter og grums på kostholdssida ...?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Gvandreassen

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Gvandreassen »

Forventet vell dette siden styret i høst, men det er trist. Han kunne ha blitt en Glimtving som ikke bare var kjemperask. Lykke til videre, Stefan!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Glimtfan »

Re Kesseboy
Kåre er vel den som er ansvarlig og dermed har hatt muligheter til å endre systemet som åpenbart ikke er godt nok.
Jeg kan ikke utale meg om Johansens innsats på trening og kanskje har han holdningsproblemer hva vet jeg, men jeg finner det merkelig at "alle" Glimt-talenter de siste 4-5 årene skal ha holdningsproblemer. Gode ledere klarer å ta tak i slike holdningsproblemer, spesielt blant unge spillere og her har ikke Kåre og ei heller Hoftun/Kenta og andre før, vært gode nok i forhold til å få et godt opplegg i forhold til spesielt kosthold.
Når det er sagt, så synes jeg Johansen har vært frisk i flere av sine innhopp, men han har fått forsvinnende lite tillit i høst, noe som preger selvtillit og utvikling.

Re Cheese

Ser at Want fikk 11 minutter ja, fant ikke det via VG sin live-tjeneste, men ser det nå via AN. Når det gjelder Berntsen så ble vel han tatt opp kun 2 kamper før Kåre gikk så hardt ut og har fått spille mer etter det, men det har likevel vært mindre de 3 siste kampene med bl.a kun 45 mot Strømmen og 20 mot TUIL.

Dette sa Kåre 06.10 "sammen med Berntsen loves mye spilletid resten av sesongen.

– Vi kommer til å prioritere disse i kampene som gjenstår. Nå skal vi bygge en plattform for neste års Glimtlag, sier Kåre Ingebrigtsen.

Klar prioritering.

Både Want og Robertsen kan komme til å få debuten sin allerede mot Ranheim.

– De kommer alle til å være involvert, sier Ingebrigtsen som har gitt spillergruppa klar beskjed om at parameterne nå er forandret. "

Robertsen har vel ikke vært på benken, Want har 11 minutter. Johansen har fått spille så lite at han vil vekk. Er det virkelig noen som merker noe voldsom endring i aldersammensettingen etter at Kåre gikk ut i media på denne måten?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by bjornage »

Nå er det ikke nytt at Kåre går ut og sier noe media og så gjør det motsatte. Er det mind-games han prøver seg på?
Gvandreassen

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Gvandreassen »

To muligheter; Kåre sa at talentene skulle få tid, for å så gjøre det motsatte av en eller annen hinsides merkelig grunn, eller, lisensene/eventuellt registrering gikk trått og man holdt stilt om det. Uansett så er jeg skuffet over ikke å ha sett mye til ungguttene i det som kan være Glimts siste sesong som toppklubb. Det er helt tydelig at forholdene på trening på Aspmyra er for dårlige, da jeg er enig i at endel spillere har stagnert (med unntak av en Konradsen som er veldig god!)
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by gavharr »

Hadde vært interessant å se hvor god Konradsen hadde vært med et par år i RBK.
Kan ikke se at han har noe dårligere utganspunkt fysisk, enn for eksempel Henriksen.
Min tese er at Konradsen (dessverre) ville vært en mye bedre fotballspiller i en klubb som f.eks. RBK eller til og med (gud forby) TIL.

Blir spennende å se om Stefan blir satset på om han ender opp på Alfheim.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by liverglimt »

Alle spillere blir bedre i andre klubber som har ett bra apparat for spillerutvikling. Det har ikke glimt per dato, men det kommer nok. I tillegg har glimt en hovedtrener som ikke har gjort noe for å gi gutta skikkelig formasjonstrening. :roll:
@liverglimt
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by tjongs »

Høgli fikk beskjed om å kutte ut Cola i Tromsø. Nå er han landslagsspiller. Hvorfor fikk han ikke denne beskjeden i Glimt?
Man kan messe så mye man bare vil om at spillere må ta ansvar selv, og det er jeg helt enig i, likefullt kommer man ikke langt med å forvente at de tar ansvar når virkeligheten ikke er slik. Man må forholde seg til realitetene. Hvis en spiller drikker Cola, så må det jo være bedre å si til han at det ikke er smart, enn å tenke at "dette burde han forstå selv, så vi holder kjeft".
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by eidurgud »

La oss dra denne tråden inn på hva den egentlig handler om, nemlig Stefan.

Hadde ikke hatt noe imot å se han i Glimtdrakt neste sesong, men jeg feller ingen tåre om han forsvinner. Nå drar Thiago, vi trenger ikke flere som er mer opptatt av å syte til dommeren. I starten av sesongen hadde han tendenser til bra spill, han hadde vel noen assist da? Etterhvert ble han en spiller som ikke bidro med noe som helst. Bedre å la Robertsen og Want få spilletid neste sesong.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Glimtfan »

Nå er det vanskelig å bidra når du knapt får tillit da....
Stefan startet lovende, ble skadet og fikk deretter svært begrenset tillit. Etter mitt syn fikk han knapt muligheten til å vise seg frem, for hans egen fremtid er det nok fornuftig å forlate Glimt. Det overrasker meg ikke om han blomstrer i f.eks TIL hvor de virker å være dyktigere med å utvikle talentene fra talenter til "toppspillere".
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by bjornage »

Jeg er brennsikker på at mange her kommer til å hytte med neven ett år frem i tid når Stefan har gjennomført en god sesong for en tippeligaklubb. Her er det Glimt som har dummet seg ut igjen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Novi »

Vet en Jokke-låt som passer bra i den sammenhengen. :)
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by gavharr »

Er det utenkelig at Molde plukker opp Stefan? Han ble jo tross alt oppdaget etter et besøk på Solskjærtalentgreier!?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Cheese Smirnoff »

liverglimt wrote:I tillegg har glimt en hovedtrener som ikke har gjort noe for å gi gutta skikkelig formasjonstrening. :roll:
:tenk Hvordan vet du det?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Frodo Baggins »

Manglende formasjonstrening er da ganske lett å se..

Når det gjelder kosthold etc.. ja selvsagt har hver enkelt ett ansvar på hva de putter i kroppen. Men nå har da Glimt ett samarbeid med Høgskolen i Bodø hvor det er mye kompetanse, og hvor man kan hente mye. Hvorfor ikke bruke det? Istedenfor at det er hver mann for seg selv..

Og Glimt som konstant bankerott, hvorfor ikke bli best på det som er gratis?
Gode treninger, godt kosthold, gode holdninger. Utrolig hvor langt man kan komme med dette, selv om man ikke har råd til å kjøpe spillere i hytt og pine..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by liverglimt »

Re: Cheese_

Fordi jeg følger med, får tilbakemeldinger fra de som ser på osv.
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by gavharr »

Frodo Baggins wrote:Og Glimt som konstant bankerott, hvorfor ikke bli best på det som er gratis?
Faktisk et sabla godt poeng :klapp
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Novi »

Er vel mange av oss som har sagt det i godt over et år - greit at vi ikke kan kjøpe de beste spillerne, men det bør jo bare motivere oss til å jobbe enda hardere med det som ikke koster no.
Una mas cerveza.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by brutus »

gavharr wrote:
Frodo Baggins wrote:Og Glimt som konstant bankerott, hvorfor ikke bli best på det som er gratis?
Faktisk et sabla godt poeng :klapp
Baggins har hentet formulereringen fra TILs kloke trener Høgmo, som sikkert har brukt den hundre ganger. Det er hans forklaring på at TIL kan hamle opp med lag med dobbelt så store budsjetter.
DIXI
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by brutus »

Jeg vet ikke om Stefan fortsatt er ønsket av oss, men håper det, og ønsker han i så fall hjertelig velkommen. Vi får aldri for mange finnmarkinger i TIL! Hans navnebror Steffen Nystrøm fra nabobyen Vadsø kommer til Tromsø 1. januar. Steffen er en spiller som TIL lenge har ønsket, men han valgte å gå til Strømsgodset forrige gang det var snakk om en overgang.
DIXI
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by ingen87 »

Nystrøm er en god spiller! Har faktisk spilt på lag med han for Moss B-lag i en treningskamp.. he he.. Spesielle omstendigheter.. Spilte for Ås IL, men deres keeper ble skadet i oppvarmingen i forkant av treningskampen. Siden begge lag trengte kamptrening ble jeg plassert på Moss-laget, mens vår førstekeeper sto for Ås IL. Steffen hadde vært skadet over en lengre periode, og spilte seg gradvis opp til A-lagsspill med å trene sammen med rekruttene... Tror han har vært mye skadeplaget i etterkant av denne skaden? Eller?
Førr Evig!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by brutus »

Han har vært skadet siden i fjor, men skal nå være skadefri og trener seg opp igjen. Med en god treningsvinter blir han forhåpentligvis i stand til å konkurrere om startplass til våren. Det er ennå usikkert hvem han skal konkurrere med. Rushfeldt, "Mo" og Simen Stamsø Møller (Kjelsås) er klare, men vi vet ennå ikke om Kayke, George Mourad og Mignane Diouf får ny kontrakt. TIL er interessert i å videreføre det gode forholdet til Diambars-akademiet (Senegal), så det er mulig Diouf og Salilou Ciss får nye kontrakter av den grunn. De ikke dyre, men det spørs om de er gode nok. Ciss spilte for eksempel en forferdelig kamp mot Vålerenga sist helg som reserve for Yndestad. Kayke må kjøpes fri fra sin kontrakt med et brasiliansk lag, og det blir dyrt. Mourad er den jeg helst ville hatt med videre, han er uten kontrakt, og ønsker å bli i Tromsø.
DIXI
Post Reply