Spillertråd: Christian Berg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by bjornage »

Vet ikke hva jeg syns om dette, Johan har vært en bra kaptein. Jeg tror kanskje dette kan gi en positiv effekt på Johan med at det blir mindre press på han på banen og han kan konsentrere seg om å spille.

Blir interessant å se, som andre her påpeker er ikke CBerg den mest naturlige lederskikkelsen på banen for å si det sånn.
Manning
Posts: 41
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:52 pm
Location: Trondheim/Bodø

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Manning »

Lurt å velge en kaptein som er på trening to dager i uka når det drar seg til med kamper.
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by mortsto »

Oi. Halvannet år tilbake for å finne tråden om kapteinen vår. Sier vel litt; han spiller jevnt godt og gjør lite ut av seg. AN sier CB nettopp har avslått et tilbud fra Glimt. Spørsmålet er om det var et dårlig tilbud som de håpa han skulle signere av lojalitet, eller om han er grådig/kravstor? Hvis det er det sistnevnte, så er det jo litt rart at en Bodøgutt med lang fartstid, og som har vært igjennom en nesten-konkurs ikke skjønner de økonomiske begrensningene Glimt har?
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by RaymondEngmark »

Vil neppe tro han har horrible krav, men vil tro han ikke ser noen særlig god grunn til at han ikke skal være den best betalte spilleren i Glimt - i og med det er stor forskjell med og uten Christian på banen.

Glimt vet nok dette, men Berg har vært mye skadet og det hjelper ikke hvor viktig/god en spiller er dersom han sitter på tribunen.

Noe sånnt ...
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Cheese Smirnoff »

Antar han ønsker seg en kontrakt med lengre varighet og større lønn enn Glimt ønsker å legge ut for. Han har ikke så lang tid igjen av karrieren sin, og med en langvarig skade f.eks. i neste serierunde kan fort bety slutten på karrieren hans. Jeg forstår begge parters krav i denne saken, men til syvende og sist håper jeg at løsningen kommer Bodø/Glimt mest mulig til gode.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 232 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Crazy horse »

Håper de kommer til en løsning som gjør at CB spiller et år eller to til i Glimt. Han har vel vært mindre skadet i de siste par sesongene, enn han pleide å være før?
Fotball er nesten alltid morsomt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by bjornage »

Håper også de kommer til en løsning. Det blir ikke nevnt i dagens AN, men Mads Torrissen sier han nettopp har kommet tilbake fra ferie så da blir det forhåpentligvis litt fortgang i dialogen.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by eiriksin »

Han er vel den eneste som ikke har blitt enig om ny kontrakt, tipper han sier ja til noen år til.
Pipp
Posts: 65
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:49 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Pipp »

Hva er Christians alternativ egentlig? Han er 34 år gammel nå, og jeg ser ikke for meg at han blir henta til noen Tippeligaklubb.
Last edited by liverglimt on Wed Sep 05, 2012 8:20 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
ingen87
Posts: 7097
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by ingen87 »

Husker for et par år siden at det var en sak i Avisa Nordland ang. Christian Berg og at han fremdeles bodde i Fredrikstad, mens han bare leide i Bodø, og var innstilt på å flytte tilbake når fotballkarrieren tok slutt.

Dersom han fremdeles eier hus i Fredrikstad, er nok ikke dette en umulig klubb for CB. I tillegg er mulighetene mange på Østlandet. Jeg tror ikke han vil slite med å finne seg en klubb, om han står uten kontrakt til høsten.
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by mortsto »

Et økonomisk skakkjørt Fredrikstad som selger unna det meste av talent, og som ligger dårlig an ift å holde plassen, vil neppe satse på CB. Hvilke andre klubber er evt aktuelle? Neppe noen i Tippeligaen. Hos andre adeccolag, tviler jeg på at han får bedre tilbud. Noen som vet om uenigheten kun er nivå på lønn, eller om det også er lengde?
ingen87
Posts: 7097
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by ingen87 »

Sarpsborg? Ikke sikkert han får bedre lønn, men i den avisatrikkelen ytret han et ønske om å flytte tilbake til Fredrikstad. Da kan det vel hende at han går med på litt lønnsreduksjon.
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by mortsto »

Godt poeng. Sarp kan nok være en aktuell klubb for CB. Nærmere kjæresten og sannsynligvis høyere nivå i 2013. Er dog litt usikker på dekningen de allerede har på midtbanen, og hvor interessant det er å signere en spiller som nærmer seg 35, og om den kontrakten han tilbys er bedre ift lengde og økonomi.
melka76
Posts: 6
Joined: Mon Mar 31, 2008 1:29 pm

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by melka76 »

Etter mitt syn vil noe av Bodø/Glimts sjel dø om CB forsvinner. Uten CB mister Glimt fart, teknikk og et kaldt hode i avgjørende situasjoner. Jeg gruer for den dagen når CB ikke lenger entrer matta for "å gå utpå der å være frekk". Nettopp denne frekkheten mener jeg er en av hovedgrunnene til at Glimt den dag i dag (såvidt) kan kalle seg et topplag i Adecco-ligaen. Uten CB frykter jeg neste polkagrislag som gjester myra 16-mai kommer fra salltdal.
:glimt
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by delfagro »

Håper vi har CB de to neste årene.
Alltid gul!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by eidurgud »

melka76 wrote:Uten CB mister Glimt fart
Hvaforno, sa du?
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by RaymondEngmark »

Han er faktisk veldig kjapp på de første skrittene.. Men er vel ingen distanseløper. Gikk noen historier om 40 meteren og Berg før i tiden.
Kristatistisk
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by eiriksin »

Jeg husker det der jeg også, han har jo spilt ving tidligere. Burde være et alternativ til Indreløper hvis Badou skal spille sentral midtbane der han faktisk er best...
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by liverglimt »

Berg spilte offensiv midtbane/hengende spiss under Gåre, en rolle som ble oppfunnet bare for å bruke CB. Så forsvant han sørover og kom tilbake som en noenlunde god sentral/defensiv midtbane. :)
@liverglimt
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by eiriksin »

Han var meget god i den rollen så vidt jeg husker :-)
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by liverglimt »

Tja, men resten av laget passet ikke inn... :lol:
@liverglimt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by RaymondEngmark »

Drillo nevnte en gang i tiden at Christian var høyaktuell for landslaget, og i den tiden var han venstre ving.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by mortsto »

http://www.an.no/glimt/article6264033.ece
Sesongen er kanskje over for kapteinen vår. Så blir det spennende å se om han noen gang spiller i gult igjen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Cheese Smirnoff »

Blessing in disguise? En midtbane med både Christian Berg og Tommy Knarvik har vist seg for dårlig. Forhåpentligvis får vi se Badou i sin beste rolle nå, og at midtbanen kan sette fart på angrepet.

Kantine-uttalelsene til Christian i forrige uke var så provoserende at jeg ikke kommer til å gråte hvis han forlater etter sesongen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by mortsto »

Ja, jeg tror midtbanen blir bedre om Badou kommer inn, uansett hvilken posisjon han må spille i. Så får vi håpe at han ikke pådrar seg flere tullekort og karantener i innspurten.
Post Reply