Spillertråd: Christian Berg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Post by Crazy horse »

Jeg ønsker meg noen annen jeg også.
Fotball er nesten alltid morsomt
Andee
Posts: 33
Joined: Sun Jul 29, 2007 11:14 pm
Location: Oslo/Bodø

Post by Andee »

Om han kommer gratis, vil dette være en glimrende signing. Men om dette skal være interessant for Berg, tror jeg Glimt må rykke opp.

Christian Berg har ikke kvaliteter til å redde Glimt på egenhånd, men han kan tilføre Glimt viktige kvaliteter. Berg legger snart opp, kombinert med at han blir dårligere og dårligere for hvert halvår. Sannes og Theting får kanskje ikke ny kontrakt. Hva har vi igjen på midtbanen da? Olav, førsteårs junior Anders Karlsen og en sliten Stig Johansen?
RS2-Gti

Post by RS2-Gti »

Har ikke troen på CB.

Ser ikke han kan tilføre noe til laget. Han ble ikke savnet noe særlig da han dro. Riktignok ble han nevnt av Åge Hareide som aktuell til landslaget når Hareide tok over, men det er en stund siden. Personlig skjønnte jeg ikke noe særlig av den uttalelsen.

CB har alltid slått meg som en opphauset og lat spiller, som tror han er bedre enn det han faktisk er. Faktisk er litt "konger i eget glasshus" den mest idiotiske kommentaren jeg har hørt, men jeg tenkte i likhet med andre på CB når jeg hørte det.

Vi må ha inn en midtbanespiller som holder tippeligakvalitet fra dag 1, noe jeg (DESVERRE!!!!) mener hverken Sannes eller Theting har de kvalitene som trengs. Råstad er nok helt på kanten også, men han har jo utviklet seg i den senere tid syntes jeg, så tror han kan overraske positivt.

Vet ikke helt hvem vi skal hente. Dette er jo snakk om en forsterkning til den dagen vi er tippeligalag, og da er plutselig Glimt noen hakk mere attraktivt. Dog fremdeles en av de minst attraktive i tippeligaen .. men dog over alle i 1.divisjon.

Dessuten har vi talenter ... og muligens kan vi konvertere noen til indreløper også. F.eks. Brenes. Dog mangler løpskapasitet. Men det er jo noe av det enkleste man kan trene opp...
RS2-Gti

Post by RS2-Gti »

Har ikke troen på CB.

Ser ikke han kan tilføre noe til laget. Han ble ikke savnet noe særlig da han dro. Riktignok ble han nevnt av Åge Hareide som aktuell til landslaget når Hareide tok over, men det er en stund siden. Personlig skjønnte jeg ikke noe særlig av den uttalelsen.

CB har alltid slått meg som en opphauset og lat spiller, som tror han er bedre enn det han faktisk er. Faktisk er litt "konger i eget glasshus" den mest idiotiske kommentaren jeg har hørt, men jeg tenkte i likhet med andre på CB når jeg hørte det.

Vi må ha inn en midtbanespiller som holder tippeligakvalitet fra dag 1, noe jeg (DESVERRE!!!!) mener hverken Sannes eller Theting har de kvalitene som trengs. Råstad er nok helt på kanten også, men han har jo utviklet seg i den senere tid syntes jeg, så tror han kan overraske positivt.

Vet ikke helt hvem vi skal hente. Dette er jo snakk om en forsterkning til den dagen vi er tippeligalag, og da er plutselig Glimt noen hakk mere attraktivt. Dog fremdeles en av de minst attraktive i tippeligaen .. men dog over alle i 1.divisjon.

Dessuten har vi talenter ... og muligens kan vi konvertere noen til indreløper også. F.eks. Brenes. Dog mangler løpskapasitet. Men det er jo noe av det enkleste man kan trene opp...
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Post by Mr Røsten »

RS2-Gti wrote:CB har alltid slått meg som en opphauset og lat spiller, som tror han er bedre enn det han faktisk er. Faktisk er litt "konger i eget glasshus" den mest idiotiske kommentaren jeg har hørt, men jeg tenkte i likhet med andre på CB når jeg hørte det.
Vet ikke om CB er noen løsning for Glimt men det du sier her strider hvert fall mot det to av trenerne til CB sier. Haldorsen og Gåre har sagt at dersom CB hadde hatt stor nok tro på egne ferdigheter hadde han vært helt i toppskiktet i Norge. Tror nok at du faktisk tar helt feil når du sier lat og opphauset. Fakta er vel at han er hardtarbeidende og undervurdert. Glasshuskommentaren er hvert fall fullstendig skivebom.

Men skadelisten hans er så lang at det er spørs om han er noe å satse på. Men skadefri hadde han garantert tilført Glimt mye.
FØRR EVIG
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Gud forby en C.B overgang til B-G :!:
Panzer
Posts: 748
Joined: Tue Mar 15, 2005 11:41 am
Location: Bodø

Post by Panzer »

Nokia wrote:Gud forby en C.B overgang til B-G :!:
Amen!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Da kan jeg for de av dere som ikke ønsker CB tilbake kan jeg opplyse dere om han var og jogget i bodømarka lørdag ettermiddag. Iført glimt klær.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

Vel.. Det var ikke så lenge siden Gamsten var og trente med Glimt-Klær
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Bateman26 wrote:Da kan jeg for de av dere som ikke ønsker CB tilbake kan jeg opplyse dere om han var og jogget i bodømarka lørdag ettermiddag. Iført glimt klær.
Han skulle ikke tilfeldigvis ha Adidas merke på de klærne? heh.......
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Bateman26 wrote:Da kan jeg for de av dere som ikke ønsker CB tilbake kan jeg opplyse dere om han var og jogget i bodømarka lørdag ettermiddag. Iført glimt klær.
Han skulle ikke tilfeldigvis ha Adidas merke på de klærne? heh.......
Andee
Posts: 33
Joined: Sun Jul 29, 2007 11:14 pm
Location: Oslo/Bodø

Post by Andee »

Nokia wrote:Gud forby en C.B overgang til B-G :!:

Hvorfor egentlig? Nevn gjerne i fleng hvilke andre midtbanespillere vi kan få av samme kvalitetet gratis. Økonomien til Glimt er ekstremt begrensa, og det er stort sett bossmann-spillere som er aktuelle.

Tror ikke CB står noe tilbake for Vegard Sannes, Stian Theting og Stig Johansen. Tvert i mot. Naturligvis ikke juniorene heller, men de vil nok passere CB om noen år.

Er det en bitter holdning som er grunnen? Litt "Judas-tankegang" etter at han forlot Glimt, eller mener du at han ikke er god nok for et Glimt-lag som snart har en -veldig- tynn midtbane?
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

Nokia liker ikke CB, så enkelt er det bare... :wink:
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Andee wrote:Er det en bitter holdning som er grunnen? Litt "Judas-tankegang" etter at han forlot Glimt, eller mener du at han ikke er god nok for et Glimt-lag som snart har en -veldig- tynn midtbane?
Christian Berg fikk masse kjeft de siste sesongene har spilte i Glimt. Svært urettferdig, spør du meg. Men det er det jo ingen som gjør... :)

Jeg mener han er en meget bra spiller. Hans store drawback er at han er altfor ofte skadet. En Christian Berg som får være skadefri over en lang periode vil kunne styrke Glimt, det er jeg ikke i tvil om.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Andee wrote:
Nokia wrote:Gud forby en C.B overgang til B-G :!:

Hvorfor egentlig? Nevn gjerne i fleng hvilke andre midtbanespillere vi kan få av samme kvalitetet gratis. Økonomien til Glimt er ekstremt begrensa, og det er stort sett bossmann-spillere som er aktuelle.

Tror ikke CB står noe tilbake for Vegard Sannes, Stian Theting og Stig Johansen. Tvert i mot. Naturligvis ikke juniorene heller, men de vil nok passere CB om noen år.

Er det en bitter holdning som er grunnen? Litt "Judas-tankegang" etter at han forlot Glimt, eller mener du at han ikke er god nok for et Glimt-lag som snart har en -veldig- tynn midtbane?
For å svare kort på konsist, CB er svært skadeplaget og sådan en ikke ønskelig spiller i Mine øyne. Det har ingen ting med noe "judas" stempel. Forresten så skjønner jeg ikke hvorfor han skulle ha et sådan stempel.
Når det kommer til kvalitetene hans, ja da er mitt inntrykk at han ikke er god nok. I sin tid i Glimt var støttepasninger bakover på banen hans varemerke etter mitt syn. CB var etter mitt syn også mest interessert i å ligge innen for midtsirkelen, ergo en "lat" spiller.

Jeg presiserer, dette er kritikk av fotballspilleren, ikke personen CB!!
Panzer
Posts: 748
Joined: Tue Mar 15, 2005 11:41 am
Location: Bodø

Post by Panzer »

Kjære Noika. Du tar ordene ut av munnen min! Tror faktisk jeg aldri har vært mer enig med noen her inne påforumet som jeg er med deg akkurat i denne saken.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Ser ut som at midtbanen er glemt, kun angrips spillere på prøvespill..
For å si det sånn, jeg ser gjerne at C.B. kommer istedet for at ingen kommer...
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Taskeladdn wrote:Ser ut som at midtbanen er glemt, kun angrips spillere på prøvespill..
For å si det sånn, jeg ser gjerne at C.B. kommer istedet for at ingen kommer...
Hva skal du med CB ? Og gi gjerne en fotballfaglig redegjørelse....
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Nokia wrote:
Hva skal du med CB ? Og gi gjerne en fotballfaglig redegjørelse....
Ser gjerne at glimt får muligheten til å stille med midtbanespillere, og enda bedre.. Kanskje ha en midtanespiller eller to på benken.. Trur faktisk C.B. gjør en bedre jobb på midtbanen enn noen av angrips spillerene våre..
Andee
Posts: 33
Joined: Sun Jul 29, 2007 11:14 pm
Location: Oslo/Bodø

Post by Andee »

Nokia skrev: (ble noe feil med quote)
CB var etter mitt syn også mest interessert i å ligge innen for midtsirkelen, ergo en "lat" spiller


--
Det er da Råstad også, men det hindrer han ikke i å være en Glimts beste og viktigste spillere. Dessuten er det bare tull at han bare lå innenfor midtsirkelen.

CB løper minst tre ganger så mye som Råstad iløpet av en kamp, og kanskje mer enn Runar også. Høgli skulle ikke dratt :(
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Andee wrote:Nokia skrev: (ble noe feil med quote)
CB var etter mitt syn også mest interessert i å ligge innen for midtsirkelen, ergo en "lat" spiller


--
Det er da Råstad også, men det hindrer han ikke i å være en Glimts beste og viktigste spillere. Dessuten er det bare tull at han bare lå innenfor midtsirkelen.

CB løper minst tre ganger så mye som Råstad iløpet av en kamp, og kanskje mer enn Runar også. Høgli skulle ikke dratt :(
¨

I beste fall ønsketenkning, men samtidig skal man få ha personlige meningerf ifred.

uansett, CB kommer neppe til klubben. Glimt tenker i nye baner og hente kun spillere som enten er ung og lovende eller går rett inn i 1`st 11eren. CB oppfyller etter mitt syn ingen av disse kriteriene. Og så har jeg sagt siste ord i denne diskusjonen :twisted:
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

DOBBEL
Last edited by Nokia on Wed Aug 01, 2007 2:52 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Du måtte si siste ord 2 ganger =) hehe
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Selv om Christian Berg er omtalt i tråden for spillerforsterkninger i 2008, så legger jeg ut linken i denne tråden også.

http://go.api.no/go/e/main_deck1_1/http ... 170777.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply