Spillertråd Nr. 22 Even Iversen (2006,2007,2008,2009)

Moderators: Sulliken, Larsen

J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Spillertråd Nr. 22 Even Iversen (2006,2007,2008,2009)

Post by J I P »

Navn: Even Iversen
Nummer: 22
Spiller hvor: Forsvar
Fødselsdato:14.01.1983
Andre klubber: Oslo Øst, Follo, Lyn, Flakstad.

Spillerpresentasjon på Glimt.no

Avisa Nordland 22.06.05: Glimt tester lofoting
Lofotposten 17.06.05Glimt vil ha Even

Avisa Nordland 23/7-07: Even skadet - Fra himmel til helvete

I artikkelen i AN 24/7 foran cupmøtet mot Lyn sto det følgende
Even Iversen, som fikk skuldra ut av ledd mot Sparta, er uaktuell mot Lyn.

– Even var verre i skuldra i går. Det kan ta to uker før han er klar igjen. det er viktig at han ikke begynner å spille for tidlig etter en slik skade, forklarer Kent Bergersen.
Edit: Spillerstatistikk fra NIFS for Even Iversen
http://www.nifs.no/personprofil.php?person_id=18287
Last edited by J I P on Fri Nov 28, 2014 4:51 pm, edited 1 time in total.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Morsomt at Even har tatt steget videre. I motsatt tilfelle hadde vi vært mer eller mindre nødt til å hente en kapabel forsvarsklippe nå.
Una mas cerveza.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

håper bare ikke even detter permanent ut av laget nå... han trenger å få fortsette i den stimen han var inne i! Hoftun går jo tross alt av med pensjon etter sesongen :wink:
You'll Never Walk Alone
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

talfh wrote:håper bare ikke even detter permanent ut av laget nå... han trenger å få fortsette i den stimen han var inne i! Hoftun går jo tross alt av med pensjon etter sesongen :wink:
Even er nok snart tilbake igjen. Glimt trenger et fyrtårn der bak, og ingen kan true Even i den rollen pr. i dag.

Desuten mener jeg at gutten har potensiale til å bli jævlig bra, selv om ikke alle her inne er enig med meg i det.
Last edited by yellow on Tue Jul 24, 2007 8:15 pm, edited 1 time in total.
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Jeg er enig! han må bare få spille mye og bli skikkelig vam i trøya!
You'll Never Walk Alone
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

drar opp denne tråden da jeg ikke orker å begynne en diskusjon om Even i JLB sin spillertråd!

Even er meget undervurdert og i situasjoner der andre skal gjøre det vell fikst så moser heller Even ballen ut! Vi har ikke sluppet inn mål med even i forsvar (tror jeg ikke)
At hoftun forsvarer plassen sin fremfor even fatter jeg lite av, de fleste var samstemte at even spilte meget solid i de kampene han spilte før skulderskaden! Håper han snart blir å se i start 11`ern igjenn
You'll Never Walk Alone
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Får vel bare sitere meg selv fra Johans tråd da...
For å kommentere Even litt, så syns jeg han er altfor passiv i spillet sitt. Han bør begynne å bli litt mindre avventende før han kan klare å spille seg til en plass i ellvern. Even kunne med litt mindre nøling klarert det som ble til et KIL-mål. Her synes jeg både Erik og Johan er mye mere resolutt. Samme med Thomas, er jo helt sykt at Alle Thomas sine klareringer med hodet traff medspiller, mens Evens første involvering var en klarering med hodet som gikk rett til motspiller som siden kunne score. Burde kanskje vært omvendt? Samme med Johan føler meg langt mere trygg med han på banen både i langs bakken og i lufta en jeg gjør med Even. Dette til tross for at Johan har hatt sine blundere denne sesongen. Kan bare konstantere at i mine øyne så har Even en lengre vei å gå en Johan. Håper derfor at vi kan få beholde Johan noen sesonger.
Tippeliga 2015
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

talfh wrote:Vi har ikke sluppet inn mål med even i forsvar (tror jeg ikke)
Han var vel på banen når Kongsvinger scoret tror jeg, men en imponerende statistikk har han uansett denne sesongen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Ja han var på banen når KIL scorte og hadde han vært mere resolutt så hadde det aldri blitt en sjanse ut av det. Husker jeg kommenterte ovenfor helten John: Hva i hel... er det Even holder på med, så ble det mål rett etterpå.
Tippeliga 2015
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

FSHelgeland wrote:Ja han var på banen når KIL scorte og hadde han vært mere resolutt så hadde det aldri blitt en sjanse ut av det. Husker jeg kommenterte ovenfor helten John: Hva i hel... er det Even holder på med, så ble det mål rett etterpå.
shit happends... JLB har vell noen tabber ang det å være resolutt og... samme har vell hoftun i løpet av sesongen :roll:
You'll Never Walk Alone
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Slår to fluer i en smekk også kommenterer jeg det Kesse siterer meg på i Johans tråd og denne her.
talfh wrote:
FSHelgeland wrote:Ja han var på banen når KIL scorte og hadde han vært mere resolutt så hadde det aldri blitt en sjanse ut av det. Husker jeg kommenterte ovenfor helten John: Hva i hel... er det Even holder på med, så ble det mål rett etterpå.
shit happends... JLB har vell noen tabber ang det å være resolutt og... samme har vell hoftun i løpet av sesongen :roll:

FSHelgeland skrev:
Samme med Thomas, er jo helt sykt at Alle Thomas sine klareringer med hodet traff medspiller, mens Evens første involvering var en klarering med hodet som gikk rett til motspiller som siden kunne score.

Kesseboy skreev: Hvis jeg ikke husker feil var det ei fryktelig vanskelig klarering, der det ikke ble kjempet i det hele tatt om andreball...?
_________________
Trofast tilhenger i medgang og ... skam?
Joda ikke umulig talfh at shit happens, men står fortsatt på at Even har en vei å gå før han er like god som Johan.

Når det gjelder den klareringen Kesse, så kan det hende den var vanskelig, men hadde han ikke vært så passiv i forkant så hadde han sluppet å prøve å rydde opp på en vanskelig ball. Til Evens forsvar så skal det jo sies at han akkurat var kommet på banen å ikke var kommet inn i kampen enda, men likevel... Synes både Even og til en viss grad de andre forsvarsspillerne har noe å jobbe med der. Være mere på hugget og bryte oftere foran, ikke bare rygge. Lett for meg å si kanskje, men men sier det nå likevel.
Tippeliga 2015
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

– Da vi var i Mandal var det selvfølgelig noen som feiret bryllup på hotellet vårt. Det ble et salig spetakkel ut over natten. De fleste av gjestene skulle på død og liv teste sine vokale kunnskaper utover natten. Vi hadde rom rett over bryllupsfesten og hadde store vansker med å få sove, erindrer de.
Ikke rart vi ikke vant mot MK!
Han får en ball...
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd Nr. 22 Even Iversen

Post by Begod »

Snakket litt med Even i dag, han har en betennelse i lysken og han tror ikke han kan trene med ball de neste 2-3 ukene . Forøvrig så har det tatt veldig lang tid å komme tilbake da han har hatt feil diagnose i 2 mnd.
I medgang og motgang
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd Nr. 22 Even Iversen

Post by BoForPres »

Man kan stille spørsmålstegn ved det medisinske apparatet. Er det godt nok?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd Nr. 22 Even Iversen

Post by eidurgud »

Vel, det var grunnen til at CB kom hit... tolk det dit du vil..
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd Nr. 22 Even Iversen

Post by BoForPres »

Kom han hit pga glimts medisinske apparat eller Skogvoll?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd Nr. 22 Even Iversen

Post by Mendi »

Glimt har vel fått mye skryt for sitt medisinske støtteapparat, og nevnte C. Berg har blant annet uttalt at Glimt har bedre medisinsk støtteapparat enn Fredrikstad.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd Nr. 22 Even Iversen

Post by liverglimt »

For CBs del så sa han spesifikt at heksedoktoren var tungen på vektskåla for valg av klubb. Totalen var betraktelig bedre enn FFKs medisinske apparat.
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd Nr. 22 Even Iversen

Post by Kesseboy »

CB fikk vel aldri det beste inntrykket av FFKs medisinske apparat, han ble vel feildiagnostisert, og så vidt jeg forstod det var dét grunnen til at fjorårssesongen hans ble så amputert.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Re: Spillertråd Nr. 22 Even Iversen

Post by mutz »

Even er operert nå!

Å han kunne vært operert for flere måneder siden...
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd Nr. 22 Even Iversen

Post by tomath »

http://www.glimt.no/wips/189056497/modu ... 0artikkel/

Even tilbake i full trening om 4-6 uker står det her. Jeg synes selv det hørtes ut som han sa 6-12 uker, men uansett hva som stemmer så er det i hvert fall lys i tunnellen for ham nå.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
JAJ
Posts: 15
Joined: Sun Apr 27, 2008 10:04 pm

Re: Spillertråd Nr. 22 Even Iversen

Post by JAJ »

Synes Glimt skal kvitte seg med E. Iversen. Han er rett og slett ikke god nokk, til tross for størrelsen sin er han heller ikke særlig duellsterk, temposvak og dårlig med ballen i bena.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd Nr. 22 Even Iversen

Post by Novi »

Even rydder luftveien meget bra, og spilte noen virkelig gode kamper i Adecco. Ser ikke noen grunn til å ikke ha ham i klubben.
Una mas cerveza.
Post Reply