Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
negative
Posts: 257
Joined: Sun Dec 09, 2007 10:32 pm
Location: Mo i Rana
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by negative »

I den situasjonen Glimt er i, har vi ikke råd til å si nei. Får vi solgt Konradsen og Londak må det vel begynne å se litt lysere ut i tunnellen. Greit at det ikke akkurat er ideelt sportslig sett, men på det nåværende tidspunkt må det sørges for at Glimt overlever. Når et nytt økonomisk fundament er på plass, først da kan man begynne å ta sportslige hensyn.
Glimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Knuta »

Helt enig at Glimt må forsøke å selge spillere som Mounit, Bjørdal, PVR, Londak, CB, Imingen, Ludde osv. Men å selge den beste og yngste og fremtidens spiller for 1.mill er etter min mening fullstendig meningsløst.
Ut fra dette betyr det at den samlede verdien for spillerstallen til Glimt ligger på ca. 4 mill.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Boombadila »

som du bruker å si til oss, nå må man kanskje ta realitetene inn over seg. Om en spiller vil bort, så er det i mitt hode klart at vi bør selge han mens vi enda får penger for han. Det har vært nok av spillere som har gått ut døra på aspmyra uten å legge igjen en krone. I tillegg er det slik at glimt trenger penger, så selg, selg, selg. Det er nok av unggutter på juniorlaget vi kan bruke til neste år.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Mendi »

I dagens marked er også dette en kjempedeal for Glimt. Alle skjønner at Konradsen er en juvel for Glimt og en potensielt fremtidig landslagsspiller, men Glimt er bortimot nødt til å selge og markedet er steine dødt. Får vi den summen pluss Jim Johansen er det helt strålende!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Crazy horse »

Dette er jo ikke nødvendigvis det siste Glimt ser av Konradsen heller. Kanskje, om Glimt lykkes med denne store snuoperasjonen og kommer inn i det gode selskap i eliteserien igjen, så kan han bli fristet å komme tilbake. Husker jeg ble fortvilt når unge Runar Berg dro første gang, og enda mer den andre gangen han dro, men begge gangene kom han tilbake. Trond Olsen kom tilbake, Ludde, Ørjan (den ene gangen), Christian og Stig osv. Det avhenger jo av hvordan karrieren går, og om han lider av litt glimtpatriotisme.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Taskeladdn »

Folk må huske at hvis Kondradsen drar, så har vi en erstatter i Berntsen som garantert får ny kontrakt..
Dvs, vi får en spiller vi trenger og mister en som vi faktisk har akseptabel backup til...
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Mjh »

Kan si meg enig at det er viktigere å få en god pris og en mulig spiss i bytte mot Konradsen. Glimts situasjon er kanskje noe avhengig av det... Og tapet av Kondradsen er ikke så stort da vi har mulig backup.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Frodo Baggins »

Taskeladdn wrote: Dvs, vi får en spiller vi trenger og mister en som vi faktisk har akseptabel backup til...
Tja, som vanlig så har du ekstremt positivitetsbrillene på deg.. Konradsen er lysår bedre enn Berntsen.. og hvordan kan du sammenligne de 2 ? Berntsen fikk litt spilletid på slutten av sesongen, Konradsen var en bærebjelke i laget.

Nå skal det sies at det godt kan hende at Berntsen blir en super spiller en dag, men den sammeligningen du kommer med nå er regelrett skivebom.. .
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Taskeladdn »

Frodo Baggins wrote: Tja, som vanlig så har du ekstremt positivitetsbrillene på deg.. Konradsen er lysår bedre enn Berntsen.. og hvordan kan du sammenligne de 2 ?
Sammenligningen er enkel..

En midtbane med Mikki-Berg-Konradsen kontra en midtbane med Mikki-Berg-Berntsen holder begge høyt addeco nivå..
Et angrep med få alternativer holder ikke bedre nivå enn ett angrep med flere alternativer.
En økonomi med litt penger inn holder og et bedre nivå og er mere attraktiv for sponsorer enn en økonomi uten penger inn..

Og ja, kall det gjerne skivebom. Men jeg trur faktisk at Berntsen kommer til å dominere kraftig denne sesongen..
Vi har rettåslett et lite luksusproblem med Berntsen og Konradsen i laget, fordi en av dem blir bli brukt i feil posisjon skal begge få spille..
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Mjh »

Jeg så Berntsen for første gang på ranheim-kampen hjemme. Synes han gjorde det bra som venstreving og fungerte bra i angrep. Fikk seg nesten en skåring!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Crazy horse »

Mener at da Glimt spilte finale i Norway cup så herjet Berntsen på kanten, var det ikke slik? Ser han for meg som en kantspiller,men han er altså først og fremst indreløper? Da er jeg bekymret for venstrekanten,vet vi har Ludde, men skulle helst hatt en annen.
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Glimtfan »

Jeg mener Berntsen og Konradsen er to vidt forskjellige spillertyper. Berntsen bør ikke inn i rollen til Konradsen. De vi har i klubben som minner mest om konradsen er Haukås og Rønning, her er Haukås selvskreven, men holder noe lavere nivå enn Konradsen. Det frigjør en plass på midtbanen til f.eks Karlsen og jeg vil påstå at Haukås-Berg-Karlsen er en bedre midtbane enn Haukås-Berg-Konradsen. Dette fordi man får en bedre helhet i førstnevnte.
Berntsen synes jeg imponerte på vingen og vil gjerne at han spiller der.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Novi »

Flott at noen velger å se positivt på det å miste Konradsen, men summa summarum er det nok en negativ overgang. Signaleffekten av at vårt beste talent ønsker seg vekk, og det til Godset, er ikke bra - potensielle talenter må vel lure på hva som foregår? Videre er det ikke snakk om mye penger, og man må tørre å påstå at en Konradsen på ny 3-årskontrakt kunne gitt mye bedre avkastning om han ble solgt sommeren 2012 fra et nyopprykket Glimt.

Og Berntsen som erstatning? Sikkert bra det, men å tro at han skal spille på det nivået Konradsen har er å tro på julenissen. Jeg er 100% for at det virkelig satses på unggutta denne sesongen, men da må vi belage oss på en del pas mal-kamper mens selvtilliten og samhandlingen spilles inn.

Skjønt, når tingene er slik de er så blir nok 1 mill og JJ det beste utfallet vi kan få til, selv om det er fryktelig tungt å svelge for en supporter som faktisk har ambisjoner for laget sitt.
Una mas cerveza.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Taskeladdn »

Hvis du har ambisjoner for laget ditt så burde du være fornøyd med at klubben prøver å bytte vekk spillere som spiller på plasser dem har dekning, imot spillere hvor man ikke har alternativer... Dette er en glimrende mulighet til å få et lag som fungerer bra og jeg digger at det faktisk taes ansvar i klubben for å prøve å få spillere som vi trenger til klubben nå..

Kan vri det litt anneledes da, anse Mikki som erstatteren til Konradsen og Berntsen som erstatteren til Runar... Spiller ingen rolle hvem som erstatter hvem så lenge helheten blir bedre...

Hvis vi ikke har gode alternativer på topp så nytter det bare svært lite om vi har mange gode midtbane spillere..
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Novi »

Greit nok det, men er ikke bare å ta ut en midtbanespiller og sette inn en ny en og dermed sette seg fornløyd tilbake. Konradsen har stått for mange mål, målgivende, kreativitet på banen og ikke minst det positive nye Glimt har å by på, og det erstattes ikke gjennom en svært uslepen gutt fra 2. laget. Igjen, sats gjerne på unggutta, men ikke si at vi er bedre rustet til å rykke opp uten Konrad enn med.

Og igjen, dealen kan totalt sett være det beste utfallet vi kan få slik tingenes tilstand er, men ideelt sett skal vi beholde våre talenter inntill vi kan selge dem for langt mer enn det, og vi skal hvertfall klare å signere unge, nord-norske talenter som Jim Johansen uten at dem går til Godset først. Mine ambisjoner ligger høyere enn det, og derfor er ikke denne dealen noe som gir meg mer opprykkshåp.
Una mas cerveza.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Taskeladdn »

Novi wrote:men ikke si at vi er bedre rustet til å rykke opp uten Konrad enn med..
Vi er bedre rustet til å rykke opp uten Konradsen hvis vi får JimJ...
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Novi »

Mitt poeng er vel at det burde vært mulig å ha både i pose og sekk akkurat der. JJ skulle hatt Glimt som førstevalg i fjor, og om Glimt hadde vært det Glimt de ønsker å være, ville Konradsen ansett det å være i Glimt som det beste for sin utvikling.

Det kjipe er jo at selv når tingene er slik de er, påstår Kåre og ledelsen at Glimt er en populær klubb å spille for. Jøje meg.
Una mas cerveza.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Taskeladdn »

Gidder ikke å bruke energi på spillt melk..

Det som skjer i Glimt nå er det eneste som betyr noe, man må jobbe knallhardt med å få en første ellver som kan kjempe om opprykk iår.. Det blir tøft med alle nedskjæringene som allerede er gjort og man må fortsatt ofre noe for helheten sin skyld.. Endelig vises det økonomisk realisme i klubben..

Begge overgangene hvor det har vært snakk om bytte av spillere er geniale valg i mine øyne, håper virkelig at det blir noe av en av dem.. Rettåslett fordi jeg har trua på det nye Glimt, og får man inn friskt blod på topp så kjemper vi om opprykk og kan fort bli blandt dem klubbene som kan få både pose og sekk i fremtiden..
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by mortsto »

Glimtfan wrote:Jeg mener Berntsen og Konradsen er to vidt forskjellige spillertyper. Berntsen bør ikke inn i rollen til Konradsen. De vi har i klubben som minner mest om konradsen er Haukås og Rønning, her er Haukås selvskreven, men holder noe lavere nivå enn Konradsen. Det frigjør en plass på midtbanen til f.eks Karlsen og jeg vil påstå at Haukås-Berg-Karlsen er en bedre midtbane enn Haukås-Berg-Konradsen. Dette fordi man får en bedre helhet i førstnevnte.
Berntsen synes jeg imponerte på vingen og vil gjerne at han spiller der.
Kan ikke helt si meg enig. Haukås-Berg-Karlsen er en helt ok midtbane, men en mangler klart en som kan score mange mål og stå for kreativiteten. Savner nesten rs2-gti som kunne forklart oss forskjellen på familiebiler og sportsbiler her :D
Edit: Men uansett er det viktigst at vi får inn forterkninger på topp. Om det går sånn at vi fåt inn Kahili og JJ inn for Konradsen og Hamoud (pluss litt penger), så har vi gjort det bra.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Mendi »

Novi wrote:Det kjipe er jo at selv når tingene er slik de er, påstår Kåre og ledelsen at Glimt er en populær klubb å spille for. Jøje meg.
Det er jo fryktelig historieløst å bruke det som skjer med Glimt akkurat nå som et argument for at Glimt ikke er en attraktiv klubb for talenter. Glimt går gjennom sin største krise kanskje noensinne, da skulle det bare mangle at man ikke fikk en liten dipp på spillermarkedet. Det vil likevel være noen store talenter som ser Glimt som et mulig springbrett, men vi kan selvsagt ikke konkurrere med etablerte Tippeligaklubber for øyeblikket. Det sier seg selv.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Kesseboy »

Novi wrote:Signaleffekten av at vårt beste talent ønsker seg vekk, og det til Godset, er ikke bra - potensielle talenter må vel lure på hva som foregår?
En annen variant ville jo være dersom et Glimt i krise ikke lot en spiller med store ambisjoner gå for en kurant overgangssum -- da ville vel kanskje potensielle talenter virkelig lure på om Glimt var noe sted å utvikle seg?

Nå har vel aldri Konradsen, offentlig i hvert fall, uttrykk at han skal bort for enhver pris, men Glimt er i ingen tilfeller tjent med å tviholde på spillere som helst vil være et annet sted. Og jeg tror det er sunt for klubbens ansikt utad at den viser at Glimt kan være et sted å begynne karriera.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Crazy horse »

Bare så merkelig atvi har havnet der at vi må fore Godset med våre talenter, men ellers er jeg for det meste enig med Kesseboy.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Novi »

Har ikke sagt at det er en dårlig deal, alt tatt i betraktning, men jeg skulle bare ønske at vi ikke er der vi er med at spillere ikke vil hit, og talentene vil dra. Og det er trist at det å gå til Godset skal regnes som et springbrett (selv om jeg innser at det faktisk er slik nå.)

Kan nok oppleves som å "gråte over spillt melk", så beklager det. Men sånn i tidlig januar er det lov til å reflektere over alt som ikke er positivt, og heller bygge opp den håpefulle holdningen til å være på topp til i mars :)
Una mas cerveza.
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Gvandreassen »

Ser den Novi, og det kan virke tungt at talentene våre drar. MEN, jeg har en merkelig følelse av dum naivitet, en følelse at "i år går det bedre enn i fjor". Vet ikke hvorfor, men tror gutta har fått blanke ark med fargestifter tell' og klarer å snu formkurven. Kan hende at det bare er førsesongvideoer med Kåre som ler og gutta i godt humør som gjør det, men jeg nyter å være litt naiv nå. :) Vet ikke med dere.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Novi »

Bruker ikke få den naiviteten før jeg ser oppvarmingsprogram på TV2 i mars, egentlig. Med mindre vi får inn noen nye fjest som presterer i treningskampene da. Men har ennå tilgode å gå inn i en sesong uten en noen-gang-naiv tro på opprykk eller medalje :)
Una mas cerveza.
Post Reply