Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Crazy horse »

Det gjør bare vondt å lese slikt. Håper iallfall at det blir en budrunde og at vi får noen kroner for ham. Jeg hadde håpet vi kunne bygget laget rundt ham.
Fotball er nesten alltid morsomt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by liverglimt »

Det er dyrt å være fattig, men så lenge vi har en trener som ikke motiverer til utvikling og en ledelse som sover i timene så blir det slik – Desverre!
@liverglimt
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Mendi »

Jeg tror at et salg av Konradsen er et klokt grep, forutsatt at man får en reell overgangssum som monner for klubben. Det som er desiderst første pri nå er jo å redde klubben. Om man kan gjøre det ved å selge Kondradsen, Lædre Bjørdal og et par til, og med det unngå å måtte starte med blanke ark på laveste nivå, uten rettigheter til klubbnavn, logo, trofeer osv, så er det et godt grep.
mortsto
Posts: 7428
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by mortsto »

Kjipe greier, men om Konradsen vil vekk, og vi kan få penger for ham, så er det vel ikke mye å si på at han går. Et par mill inn og Andre Hanssen som erstatning?
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Masinga »

Hvor betalingsdyktig er Aalesund? Her frykter jeg at de er på jakt etter en spiller for peanøtter. Skal Konradsen selges må det være til en utenlandsk klubb. Det er han god nok til.
Masinga
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by eidurgud »

De har nettopp solgt Lindegaard til PL, så de har nok penger til å hente Konradsen..
mortsto
Posts: 7428
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by mortsto »

Får ihvertfall håpe vi får godt betalt. Det beste hadde jo vært om Glimt sa ifra at Konradsen er en det skal satses på i Glimt og at han ikke er til salgs, men sånn som situasjonen er ift kreditorer og kommunen, så er de vel kanskje nødt til å selge hvis de får tilbud?
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Glimt1916 »

Veit ikke kor mange milliona Aafk evt. har til overs for nye spillerkjøp etter salget av Lindegaard. Men investoran som fikk avkastning på salget burde vel vær interessert i å invester i nye spillera uansett. Konradsen ser ut til å pass inn i Rekdals plan for nye kjøp :
Vi har en klar strategi på hvilken type spillere vi ønsker oss, og det er unge spillere med utviklingspotensial, sier Rekdal.


http://www.tv2sporten.no/fotball/tippel ... 59087.html
Manning
Posts: 41
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:52 pm
Location: Trondheim/Bodø

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Manning »

Bare av ren nysgjerrighet: Hva mener dere er en bra sum for Konradsen? Ecke?
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Glimtfan »

En sannsynlig sum er mellom 1-2 millioner.
En god sammenligning er kanskje Fredrik Nordkvelle som er en bedre og mer etablert, men også eldre spiller. RBK har lagt inn bud på 2 millioner, blir ikke overrasket om han går for 3 mill.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by eidurgud »

Får vi over to millioner for Konradsen bør vi definitivt være fornøyde!
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Frodo Baggins »

Å spå om priseer i dagens marked er vanskelig, og her er endel faktorer som slår inn:
- Konradsen har 1 år igjen av kontrakten
- Har han gitt Glimt klar beskjed om at han vil bort ?? I såfall kan han signere for ny klubb til sommeren uten at Glimt får ett rødt øre for han
- Trenger Glimt å selge?
- Vil de gamble på å beholde Konradsen i første del av sesongen, for så prøve å signere en ny kontrakt?
- Hvor høyt ønsker AAFK han? Er de villig til å bla opp mye penger, eller er Anders en av flere som de er i dialog med.
- Vil AAFK eller andre klubber spekulerer i kombinasjonen dårlig Glimt økonomi og at Konradsen vil bort, og komme med veldig lave bud?
- Er det flere klubber inne i bildet?

For å komme med ett mer eller mindre ukvalifisert tips: 1,5 million + XX kroner for ett vist antall kamper + videresalgsprosenter.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Manning
Posts: 41
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:52 pm
Location: Trondheim/Bodø

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Manning »

Godt å se at det er edruelighet i forhold til prisen. Dog har ikke de verste forummonsterne levert "5-6 mill"-anslag ennå.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Nilzo »

"Ifølge styreformann Torkel Johnsen har selskapet rettighetene til Anders Ågnes Konradsen og Johan Lædre Bjørdal" http://www.an.no/nyheter/article3855050.ece

Jeg personlig tipper han blir solgt for under 1 000 000 kr
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Glimtfan »

Det er lite sannsynlig at de som sitter på spillerettighetene er de som tvinger frem et salg, derfor tror jeg ikke det er en medvirkende faktor i forhold til pris. Spørsmålet er jo om pengene i det hele tatt kommer Glimt til gode?
Det vil overraske meg stort om Konradsen går for under 1 mill, det er ting som tyder å at økonomien i fotballverden har noen positive tegn og jeg vil tippe at prisene har bunnet/flatet ut.
Et moment her er vel også at Glimt ved å beholde Konradsen 1 år til, uansett vil få utdaningskomp (?), så salgsforskjellen i dag og ved neste sesong behøver ikke å være enorm.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by eidurgud »

Utdanningskompensasjon må betales for alle spillere under 23 år.
Fjrd
Posts: 21
Joined: Wed Mar 18, 2009 1:57 pm

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Fjrd »

Når Konradsen selv ikke ønsker å være i klubben er vel det beste man kan gjøre bare å selge gutten så fort man får muligheten, så man slipper å sende enda en av våre talenter gratis vekk..
mortsto
Posts: 7428
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by mortsto »

Glimtfan: Da vil Glimt få samme utdanningskompensasjon som Stefan J? Har det blitt offentliggjort hva Glimt fikk for ham? Hvis Anders selges for en mill og mesteparten går til eksterne, så vil han jo helt klart være mer verdt på et lag som visstnok har ambisjoner og skal satse på unge, lokale spillere :shock:
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by eidurgud »

Tror de får mer for Anders enn for Stefan, siden Anders kun har spilt for Glimt.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by bjornage »

Hvis Konradsen drar til Aafk vil det være et nederlag og en katastrofe av dimensjoner. Den aller beste spilleren vi har produsert på gudene vet hvor mange år, det er helt forferdelig. Men er vi fattig så er vi fattig, bare jævlig bittert at han drar før vi fått sett det beste av han.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15820
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Kesseboy »

Synes vi må slutte å synes det er krise hver gang noen drar. Det er ikke ideelt, men fotballspillere er ikke uerstattelige.

Når det er sagt, ser jeg jo, som mange andre, helst at Konradsen fortsetter i Glimt. Men drar han, så drar han.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by bjornage »

De aller fleste kan dra uten at jeg tar det altfor tungt, men hvis jeg fikk velge èn spiller som skulle være igjen ville det vært Konradsen. For meg er han mer eller mindre symbolet på nye Glimt, han leverer godt og blir bare bedre og bedre. Han er en spesiell spiller, og det er vondt å se de dra.

Katastrofe og krise er kanskje å trekke det litt langt (jeg skrev det mest i affekt), men jeg kommer likevel til å se svært mørkt på neste sesong om han drar, for hvem i all verden skal erstatte han?

Det må jo sies at det ikke er noen stor overraskelse at våre beste spillere drar med tanke på hvordan ståa er nå, men.....kan ikke bare Sampdoria komme på banen så jeg slipper å se han spille for Ålesund ihvertfall? :D
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by ingen87 »

Kesseboy wrote:Synes vi må slutte å synes det er krise hver gang noen drar. Det er ikke ideelt, men fotballspillere er ikke uerstattelige.

Når det er sagt, ser jeg jo, som mange andre, helst at Konradsen fortsetter i Glimt. Men drar han, så drar han.
Krise er det aldri, men det er laaangt fra ideelt at det er de yngste spillerne som blir borte. Skulle heller sett noen 30+ ble borte, som det ikke skal bygges videre på. Men når våre to yngste, og største talenter på maaaange år blir borte samtidig, blir jeg litt urolig. Hvilken signaleffekt gir dette til talenter? Hva med lokalmiljøet? Den jevne Bodø-væringen synes vel ikke at Bodø/Glimt får en sterkere lokal forankring når en spiller som Konradsen forsvinner? Ikke vet jeg.. Men synes det er en skummel utvikling at det er DISSE spillerne som drar..
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15820
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Kesseboy »

Tror ikke den signaleffekten forverrer situasjonen vesentlig for Glimt -- Glimt er nok ikke en attraktiv klubb pr. dd. for noen spillere.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply