Spillertråd: Alo Bärengrub

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Frodo Baggins »

Vel, Glimt har vel rimelig tydelig sagt at han ikke er med i deres planer, og i fjor var han jo 19 valget på stopperplass. Så Glimt er nok interessert i å bli kvitt han for å spare lønnspenger, så de kommer neppe til å kreve noen overgangssum
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by brutus »

Trelleborg er beryktet for ikke å betale for spillerne de henter. TIL hadde en sak for et par år siden, der de ønsket seg en av våre spillere som ikke fikk spilletid (Stephen Ademolu). De fikk spilleren til å gå ut i media og ønske seg dit, men ville ikke betale noe for ham. :wink:
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Crazy horse »

Kanskje er det lurt å la Alo gå uansett, men jeg synes man bør forsøke å presse noen kroner av en eventuell overgang og ikke gi bort en spiller gratis.Alo har bevist at han holder et ok nivå og med Bjørdals skadehistorie i minne så kan han også denne sesongen bli en veldig nyttig spiller å ha i stallen.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by eidurgud »

Tviler sterkt på at Glimt prøver å skvise noe som helst fra Trelleborg. Det hadde jo selvsagt vært gunstig å selge Alo til Real Madrid for 100 millioner kroner, men det er nok like realistisk som om Glimt får penger fra Trelleborg.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Crazy horse »

Ble ikke Alo kjøpt delvis for investorpenger? Dårlig deal å gi bort spillere gratis, som andre har betalt. :roll:
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by eidurgud »

Det er en risiko alle investorer er klar over :roll:
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Novi »

Likevel et godt poeng. Salget av Olsen, som kunne gitt avkastning til investorene, sendte signaler om at det kan være attraktivt å investere i spillere. Alo blir et steg i motsatt retning, spesielt siden man ikke har prøvd 100% å finne potensialet hans. Er ikke noen Lee Robertson de har investert i her, og om det var mine penger som var i ham, så ville jeg blitt rimelig forbanna de kampene Sakk spilte midtstopper.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Crazy horse »

Peter Abelsson ihop med estländaren Alo Bärengrub i försvarsmitten – ja, till en början blev det väl ett och annat lite missförstånd stopprarna emellan men efterhand såg det ganska tryggt ut tillsammans.

– Alo var väl kanske inte super-super men var heller ingen katastrof och i stort handlade det väl om en blandad kompott av vad han presterade.



Fra kampen mellom Trelleborg og Brøndby i dag. Ikke de helt store superlativene, dessverre, men heller ingen katastrofe, som det står.
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Glimtfan »

Alo vil garantert gå gratis, hans markedsverdi i dagens markedet kan umulig være høyere enn 0. At det er en dårlig deal for investorene er irrelevant, hans verdi er det den der og blir ikke større av at han blir værende i Glimt. Det viktige for Glimt er å kvitte seg med lønnen hans.

Ellers så tydet vel mediautspillene fra Pedersen etter Alo overgangen på at Glimt brukte av egne penger på Alo og de andre spillerne så kom på tiden, om de betalte alt er jeg usikker på, men det var åpenbart at pengene fra salget av Miller gikk til å dekke kjøpet av Alo, PVR og Thomas Rønning. Jeg tror mye av fokuset på "investorer" på den tiden var til en viss grad "bløff".
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Crazy horse »

Trodde ikke Glimt hadde egne penger til spillerkjøp, da heller. :roll:
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Glimtfan »

Nei, vi hadde vel ikke det heller. Det var vel mye av grunnen til at vi måtte selge Miller. Glimt kjøpte spillere uten å ha finansieringen på plass, noe jeg reagerte kraftig på den gangen. Sånn sett, så ser det bedre ut nå, selv om det er synd om vi ikke får inn nye spillere.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Knuta »

Hva skjer med Alo, hvor er han?. Siste info jeg har er fra februar. Noen som vet noe.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Krølle »

Er på landslagsoppdrag med Estland. Derfor var han ikke med til Sogndal. Var på benken mot Follo.
Last edited by liverglimt on Thu May 27, 2010 10:23 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av OVENSTÅENDE innlegg!
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Knuta »

Krølle wrote:Er på landslagsoppdrag med Estland. Derfor var han ikke med til Sogndal. Var på benken mot Follo.
Takk for info. Han burde vel være aktuell som f.eks høyreback i stedet for TR. Hvis han er god nok for Estland's landslag burde han vel være god nok for Glimt's forsvar, eller som en defensiv midtbanespiller. Men han har jo et problem og det er at han ikke snakker trøndersk.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Mendi »

Jeg tviler sterkt på at Alo får brukt kvalitetene sine godt nok på backen. Han er fryktelig treig, og står i fare for å bli fullstendig rundingsbøye i den posisjonen. Det kan imidlertid godt tenkes at duellstyrken hans er noe vi har bruk for, der sliter vi jo.
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by ingen87 »

Jeg har sans for Alo, synd han ikke får prøve seg oftere!

Dette er flaut å si men; har faktisk litt troa på han som spiss, all den tid han er fryktelig god duellspiller OG har en BRA evne til å plassere seg innenfor motstanders 16-meter.. Men så kommer dette med tempo og teknikk inn da...
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Cheese Smirnoff »

Mendi wrote:Jeg tviler sterkt på at Alo får brukt kvalitetene sine godt nok på backen. Han er fryktelig treig, og står i fare for å bli fullstendig rundingsbøye i den posisjonen.
Bortsett fra Mounir, hvem har vi på høyrebacken som er bedre enn Alo?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by mortsto »

Vanskelig å si siden vel ingen av oss har sett Alo i den posisjonen?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Kesseboy »

Synes å huske det ble sagt, da Alo kom til klubben, at han kunne bekle alle posisjonene i forsvaret?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by eidurgud »

Husker Johan ble prøvd som back i de første treningskampene etter at han ble hentet, og han gjorde seg slettes ikke bort. Kanskje man skulle prøve med Johan som back og Alo sammen med Per Verner?
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Masinga »

Jeg tror Kåre ønsker en moderne back som kan raide oppover på flanken og komme raskt hjemover igjen for å ta del i det defensive spillet. Da tror jeg verken Alo eller Bjørdal egner seg.
Masinga
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Cheese Smirnoff »

Aah! Det er der Thomas Rønning kommer inn i bildet! :skål
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Masinga »

Det er forskjell på hva Kåre ønsker og hva han i praksis får. Alle er vel enige om at det er et stykke frem før det funker på backplassene. :)
Masinga
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Knuta »

Masinga wrote:Det er forskjell på hva Kåre ønsker og hva han i praksis får. Alle er vel enige om at det er et stykke frem før det funker på backplassene. :)
Nettopp det var det som var meningen med mitt innlegg. Inntil det funker foretrekker jeg Alo framfor TR. Nå må vi se på dagens realiteter og ingen er verre enn TR på backplass. Men Kåre ser tydelig noe helt annet noe jeg overhodet ikke er i stand til.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Spillertråd: Alo Bärengrub

Post by Kesseboy »

Knuta wrote:og ingen er verre enn TR på backplass.
Der tror jeg nok at jeg kan arrestere deg på opptil flere alternativer :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply